جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 7
مبارزه با ارتدکس در اروپای قرون وسطی و اوایل مدرن: بدعت، جادو و جادوگری [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Louise Nyholm Kallestrup, Raisa Maria Toivo (eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب در کاوش در موضوعات مرتبط با بدعت، جادو و جادوگری، سه مانع علمی رایج دوره‌بندی، رشته و جغرافیا را می‌شکند. مرزهای زمانی ساخته شده را کنار می‌گذارد، و با انجام این کار هدفش دستیابی به تصویر واضح‌تری از آنچه «پیش از آن» و همچنین «پس از آن» آمده است، است. بنابراین این جلد تداوم و همچنین تغییر در مفاهیم و درک جادو، بدعت و جادو را نشان می دهد. علاوه بر این، الگوی جغرافیایی شباهت‌ها و تنوع‌ها، رویکردی تطبیقی ​​را مطرح می‌کند که فراتر از مرزهای اعترافی و ملی است. در سراسر قرون وسطی و اوایل دوره مدرن، ارتدکس کلیسای مسیحی به طور مداوم مورد مناقشه قرار گرفت. چالش هترودوکسی، به ویژه که در انواع مختلف بدعت، جادو و جادو بیان می شود، در طول دوره 1200-1650 دائماً وجود داشت. نه مخالفان و نه پیروان ارتدکس، گروه ها یا فراکسیون های همگن نبودند. خود آنها و افکارشان از قرنی به قرن دیگر، از منطقه ای به منطقه دیگر، حتی از شهری به شهر دیگر، اما در چارچوب تفسیری مشترک تغییر کردند. این مجموعه مقالات به این مجموعه می پردازد.
بدعت ارتدکس: چگونه شیفتگی فرهنگ معاصر به تنوع، درک ما از مسیحیت اولیه را تغییر داده است [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Andreas J. Köstenberger, Michael Kruger
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Crossway Books,
چکیده :
ترجمه ماشینی: با شروع با والتر بائر در سال 1934، انکار ارتدوکس روشن در مسیحیت اولیه، انتقاد مدرن عهد جدید را شکل داده و تا حد زیادی تعریف کرده است، که اخیراً از طریق کار سخنگویانی مانند بارت ارمن جان تازه‌ای بخشیده است. این پیشنهاد که تنوع آموزه ها در کلیسای اولیه منجر به بسیاری از ارتدوکس های رقیب شد، با گسترش از دانشگاه به رسانه های جریان اصلی، نشان دهنده نسبی گرایی پست مدرن امروزی است. نویسندگان K?stenberger و Kruger Ehrman و دیگران را در این بحث علیه پایبندی سرسختانه به ایده‌آل‌های رایج تنوع درگیر می‌کنند. تحقیقات در دسترس و دقیق K?stenberger و Kruger نه تنها با استفاده از اصطلاحات خود با "تز Bauer" مقابله می‌کند، بلکه شواهد نادیده گرفته شده را نیز درگیر می‌کند. از عهد جدید نتیجه گیری آنها از تجزیه و تحلیل شواهد وحدت در عهد جدید، شکل گیری و بسته شدن قانون، و روش شناسی و یکپارچگی ضبط و توزیع متون دینی در کلیسای اولیه به دست آمده است.
سیاست بدعت در آمبروز میلان: اجتماع و اجماع در مسیحیت باستانی متاخر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Michael Stuart Williams
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: آمبروز میلانی بیش از همه به خاطر مبارزه و پیروزی بر بدعت‌های «آریان» مشهور است. با این حال، تقریباً تمام شواهد از نوشته‌های خود آمبروز و از مورخان متدین نسل بعدی که او را به عنوان یک قهرمان ارتدکس معرفی می‌کردند، می‌آید. این مطالعه مفصل در عوض استدلال می‌کند که مخالفت «آریانی» در میلان عمدتاً توسط خود آمبروز ساخته شده بود و منتقدان و افراد خارجی را گرد هم می‌آورد تا اقتدار خود را تضمین و توجیه کند. این کتاب همراه با تفاسیر جدید از انتخاب آمبروز به عنوان اسقف، مجادلات او بر سر ایمان، و درگیری های او با دربار امپراتوری، درک جدیدی از ماهیت و اهمیت جوامع بدعت گذار در اواخر دوران باستان ارائه می دهد. به جای جماعت های رقیب که به طور انعطاف ناپذیری به باورهای اعتقادی متعهد هستند، دنیایی از بیعت های سیال تر را متصور می شود که در آن بدعت - اما همچنین اجماع - می تواند موضوع به کارگیری چارچوب بلاغی درست باشد.
دیونیسیوس آرئوپاگیت بین ارتدکس و بدعت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Filip Ivanovic (فیلیپ ایوانوویچ)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge Scholars Publishing,
چکیده :
ترجمه ماشینی: هدف دیونوسیوس آرئوپاگیت بین ارتدکس و بدعت، بررسی اندیشه یکی از بحث برانگیزترین شخصیت های تاریخ مسیحیت، دیونیسیوس آرئوپاگیت، و قرار دادن آن در بستری صحیح، بین فلسفه بت پرستی (یعنی نوافلاطونی) از یک سو، و الهیات مسیحی است. ، از طرف دیگر. مرور فیلیپ ایوانوویچ مجموعه‌ای از هشت مقاله از گروهی از دانشمندان بین‌المللی را گردآوری کرده است که به استقبال شبه دیونیسیوس کاملاً آشنا هستند، اما خود را نیز در نوشته‌های خود فیلسوف غرق کرده‌اند. آنها تصویری چندوجهی از یک نویسنده ارائه می‌دهند. با میراث قابل توجهی در اندیشه مسیحی، در سنت های شرقی و غربی کلیسا (...) این مجموعه نشان می دهد که این الهیات فلسفی این نویسنده است که باید امروز توجه ما را جلب کند.» -مجله بین المللی سنت افلاطونی از پشت جلد هدف دیونوسیوس آرئوپاگیت بین ارتدکس و بدعت، بررسی اندیشه یکی از بحث برانگیزترین شخصیت های تاریخ مسیحیت، دیونیسیوس آرئوپاگیت، و قرار دادن آن در بستری صحیح، بین فلسفه بت پرستی (یعنی نوافلاطونی) از یک سو، و الهیات مسیحی است. ، از طرف دیگر. در بخش قابل توجهی، کتاب به بررسی منابع نوافلاطونی دیونیسیوس می پردازد، اما همچنین بینش هایی را در مورد نکات اصلی فلسفه و الهیات او ارائه می دهد، بنابراین نشان می دهد که چگونه او توانسته است به ادغام استادانه تفکر بت پرستان و ایمان تازه آشکار شده دست یابد. فصل‌های کتاب، در کنار هم، سعی می‌کنند با بررسی نه‌تنها پیشینه فکری و محیط، بلکه برخی از ویژگی‌های حیاتی کار او، مانند مفاهیم سلسله مراتب، الوهیت، آپوفاتیک، بینشی گسترده از اندیشه آرئوپاگی ارائه دهند. و الهیات کاتافاتیک، شمایل، و دیگران. این اثر دارای ویژگی چند رشته ای است، زیرا اندیشه دیونیسیوس از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، بنابراین مشارکت ها از فلسفه و الهیات تا تاریخ و تاریخ هنر را شامل می شود. Dionysius Areopagite بین ارتدکس و بدعت برای متخصصان و غیر متخصصان در نظر گرفته شده است. جدا از اینکه مجموعه ای از مطالعات خاص است، می تواند به عنوان مقدمه ای برای اندیشه آرئوپاگیت نیز باشد و برای همه علاقه مندان به فلسفه و الهیات متاخر و اوایل مسیحیت، پدرشناسی و به طور کلی مطالعات فرهنگی مفید باشد. مشاهده تمام بررسی های تحریریه
ارتدکس و بدعت در زمینه های مسیحیت اولیه: بازنگری در تز بائر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul A. Hartog (پل آ. هارتوگ)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
James Clarke & Co,
چکیده :
ترجمه ماشینی: هشتاد سال پیش، والتر بائر تز جسورانه و تحریک آمیزی را درباره مسیحیت اولیه منتشر کرد. او استدلال کرد که بسیاری از اشکال مسیحیت مسابقه را آغاز کردند، اما یک رقیب دیگر را کنار زد تا این که این نسخه قدرتمند «ارتدوکس» برنده روز شد. فاتحان تاریخ را بازنویسی کردند، همه دیدگاه‌های دیگر را به حاشیه راندند و صدای آنها را خاموش کردند، حتی اگر گزینه‌های جایگزین حق برابر با عنوان مسیحیت هنجاری داشتند. نفوذ بائر هنوز هم بر دانش مسیحیت اولیه سایه افکنده است. آیا جنبش های بدعت آمیز اشکال اولیه مسیحیت بودند؟ آیا بدعت گذاران از ارتدکس ها بیشتر بودند؟ آیا بدعت شناسان ارتدکس مخالفان خود را به درستی ترسیم کردند؟ و اساساً، چگونه می توان بین «بدعت» و «ارتدوکس» تمایز عینی قائل شد؟ آیا چنین برچسب‌هایی صرفاً محصول قدرت اجتماعی است؟ آیا اشکال متعدد و معتبر مسیحیت بدون هیچ گونه هنجارهای معتبر مسیحیت وجود داشته است؟ این مجموعه مقالات، که هر کدام توسط یک مرجع مربوطه نوشته شده است، با تیزبینی علمی و توجه دقیق به جزئیات تاریخی، فرهنگی-جغرافیایی و اجتماعی و بلاغی به این سؤالات می پردازد. اگرچه مشارکت‌کنندگان با درک اهمیت بینش‌های انتقادی، روش‌شناسی‌های نوآورانه و پیشنهادهای پربار بائر، ادعاهای متعددی را درباره تز بائر (هم در تظاهرات اصلی و هم در تجلیات اخیر) که از شواهد تاریخی دور است، افشا می‌کنند.
مقایسه‌ی دیدگاه عرفان مذهب ارتدکس و طریقه‌ی کبرویه درباره‌ی رؤیت و شهود خداوند
نویسنده:
نادر محمد زاده
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
موضوع نوشته‌‌ی حاضر مقایسه‌ی مفهوم شهود در عرفان مذهب ارتدکس در مسیحیت و طریقه‌ی کبرویه در اسلام است که دارای خاستگاه و نکات مشترک زیادی‌اند. مذهب ارتدکس شرقی به خاطر زمینه‌ی شرقی آن و به دلیل اوضاع و شرایط جغرافیایی، تاریخی و سیاسی با شرق و به ویژه با جهان اسلام ارتباط و نزدیکی بیشتر داشته است. امکان رویت خداوند به رغم تنزه ذاتی او، از مباحث اساسی ادیان ابراهیمی است. از دیدگاه مذهب ارتدکس و طریقه‌ی کبرویه در اثر زدودن زنگار دل، فقط صفتها و قوای خداوند در دل انسان مشاهده می‌شود؛ ولی ذات خداوند همواره نادیدنی و توصیف‌ناپذیر باقی می‌ماند. با وجود این، عرفای ارتدکس، شهود خدا را شهود تثلیث و به خصوص شهود مسیح توصیف کرده‌اند، اما عرفای کبرویه به دلیل تنزیه مطلق خدا در اسلام، هرگز از شهود ذات خدا سخن نگفته‌اند، بلکه شهود خود را شهود صفتها و مظاهر خدا عنوان کرده‌اند. همچنین برخی از عرفای هر دو طریقه در شهود خود از خدا، از نماد نور سیاه و برخی دیگر از نماد نور استفاده کرده‌اند. در نوشته‌‌ی حاضر در آغاز دیدگاه مذهب ارتدکس و بعد دیدگاه طریقه‌ی کبرویه و در نهایت تشابهات و تفاوت‌های آن دو درباره‌ی رؤیت و شهود خداوند مورد بررسی قرار می‌گیرد.
صفحات :
از صفحه 137 تا 154
مقایسه ی دیدگاه عرفان مذهب ارتدکس و طریقه ی کبرویه درباره ی رؤیت و شهود خداوند
نویسنده:
سید نادر محمدزاده
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
موضوع نوشته ی حاضر مقایسه ی مفهوم شهود در عرفان مذهب ارتدکس در مسیحیت و طریقه ی کبرویه در اسلام است که دارای خاستگاه و نکات مشترک زیادی اند. مذهب ارتدکس شرقی به خاطر زمینه ی شرقی آن و به دلیل اوضاع و شرایط جغرافیایی، تاریخی و سیاسی با شرق و به ویژه با جهان اسلام ارتباط و نزدیکی بیشتر داشته است. امکان رویت خداوند به رغم تنزه ذاتی او، از مباحث اساسی ادیان ابراهیمی است. از دیدگاه مذهب ارتدکس و طریقه ی کبرویه در اثر زدودن زنگار دل، فقط صفتها و قوای خداوند در دل انسان مشاهده می شود؛ ولی ذات خداوند همواره نادیدنی و توصیف ناپذیر باقی می ماند. با وجود این، عرفای ارتدکس، شهود خدا را شهود تثلیث و به خصوص شهود مسیح توصیف کرده اند، اما عرفای کبرویه به دلیل تنزیه مطلق خدا در اسلام، هرگز از شهود ذات خدا سخن نگفته اند، بلکه شهود خود را شهود صفتها و مظاهر خدا عنوان کرده اند. همچنین برخی از عرفای هر دو طریقه در شهود خود از خدا، از نماد نور سیاه و برخی دیگر از نماد نور استفاده کرده اند. در نوشته ی حاضر در آغاز دیدگاه مذهب ارتدکس و بعد دیدگاه طریقه ی کبرویه و در نهایت تشابهات و تفاوت های آن دو درباره ی رؤیت و شهود خداوند مورد بررسی قرار می گیرد.
  • تعداد رکورد ها : 7