جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 4
عواقب دنيوي و اخروي گناه زنا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
پیامبر مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله فرمودند : «زنا باعث می شود سرزمین های آباد و سرسبز خشک شود».گناهاسلام در برخورد با محرمات و از جمله محرمات جنسی از یک سیستم کاملا پیچیده و به هم مرتبط استفاده نموده است. اسلام در سطوح مختلف فردی، اجتماعی، عبادی بیشتر ...
عواقب گناه زنا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
تأثير گناه پاره پاره كردن قلب مومن است. هر گناهي داراي آثار وضعي و حقوقي مي‌باشد. در مورد زنا؛ اگر در محكمه ثابت شود داراي حدّ شرعي مي‌باشد اما از آن مهم‌تر تأثيرات اخروي و دنيوي آن (روحي و رواني، مادّي، آبرويي) براي فرد گنه كار است كه اگر توبه نكند بیشتر ...
در بارۀ زنا توضیح دهید و آیا اگر این عمل به صورت کامل واقع نشود باز هم گناهی دارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : ارتکاب عمل زنا از نظر قرآن گناه بزرگى است كه خداوند در بارۀ آن مى‌فرماید:" نزديك زنا نشويد چرا كه عمل بسيار زشتى است و راه و روش بدى است."[1] در اين بيان كوتاه به سه نكته اشاره شده است: الف- مى‌گويد به اين عمل شرم‌آور نزديك نشويد، اين تعبير عل بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
 انتساب طفل طبیعی به والدین در فقه امامیه و حقوق ایران
نویسنده:
ویسی اصلان, زررخ احسان
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
چکیده :
به ظاهر در حقوق ایران فرزند طبیعی را نمی توان به والدین منتسب نمود. در فقه امامیه نظر مشهور عدم انتساب چنین طفلی است و این نظر در قانون مدنی و دکترین حقوقی نیز نمود یافته است. عمده دلایل مشهور بر این ادعا، حدیث فراش و اجماع منقول است. این دلایل خالی از اشکال نبوده و قابل نقدند. مخالفین مشهور با توجه به حقیقت عرفی نسب و ماهیت آن که انتزاعی و با منشاء خارجی است و لزوم رعایت عدالت و اشکالاتی که بر نظر مشهور وارد می نمایند، عقیده ای مخالف دارند. این اعتقاد از قوتی نسبی در قیاس با مشهور برخوردار است که قابل اغماض نیست. هر چند حقوقدانان بسیاری حکم عدم الحاق در ماده 1167 قانون مدنی را با توجه به نظر مشهور به نفی نسب تعبیر نموده اند، اما توجه به سایر مواد قانونی که به نحوی مبین این ماده قلمداد می گردند از قوت این دیدگاه می کاهد. به نظر می رسد قانونگذار ایران به طور کامل از مشهور فقها تبعیت نکرده است. قانونگذار فرزند طبیعی را مانند سایر فرزندان منتسب به والدین دانسته و نسب او را منشاء آثار می داند. اگرچه به صراحت در توارث، او را از سایر فرزندان متمایز می نماید.
صفحات :
از صفحه 157 تا 189
  • تعداد رکورد ها : 4