جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 3
منطق تکلیف و کاربرد آن در دستگاه‌های هنجاری
نویسنده:
ابوتراب پورحقانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
اص‍ف‍ه‍ان‌: دانشگاه صعنتی اصفهان,
چکیده :
دستگاه هنجاری اولین ساختار اجتماعی است که توسط بشر ایجاد شده است. ابتدایی ترین دستگاه هنجاری خانواده و بزرگترین آن جامعه است دستگاه هنجاری بر پایه هنجارها و مجوز ها استوار است .در این پایان نامه یکی از توسیع های منطق تکلیف به نام منطق ورودی/خروجی مورد بررسی قرار گرفته است. منطق تکلیف یکی از شاخه های منطق موجهات است که به بررسی گزاره های در باره وظیفه، مجوز و ممنوعیت می پردازد و در سال 1951 توسط فون رایت معرفی گردید. اما از همان ابتدا پارادوکسهای زیادی برای آن به وجود آمد. یکی از این توسیع منطق ورودی/خروجی است با ارائه دو مقاله دیگر این منطق به عنوان توسیعی از منطق تکلیف کامل گردید. در این منطق با استفاده از یک قید در استنتاج ها جلوی تولید پارادوکسها گرفته می شود. در این منطق وظایف را به صورت زوجهای مرتب نشان می دهیم که درایه اول اشاره به وضعیتی است که اتفاق افتاده است و درایه دوم مربوط به وظیفه یا مجوزی است که در آن وضعیت وجود دارد. این منطق قاعده محور بوده و شامل هیچ اصل موضوعی نیست. یکی از دیگر مباحث مطرح در منطق تکلیف موضوع دستگاه های هنجاری است. یک دستگاه هنجاری، دستگاهی که بر اساس وظایف پایه گذاری شده است. مثال بارز این نوع دستگاه ها، حکومت یک کشور می باشد. در هر دستگاه هنجاری هر کسی وظیفه ای بر عهده دارد که باید انجام دهد. برای این دستگاه ها مدل های مختلفی در منطق تکلیف ارائه شده است. یکی از این مدلها بر اساس منطق ورودی/خروجی ارائه شده است. در این مدل هنجارهای اساسی و رویه ای و روابط محسوبی مدل شده است. این مدل سازگار با مباحث علوم کامپیوتر می باشد.
یادگیری مفاهیم در سیستم‌های چندعامله: با رهیافت تئوری بازی
نویسنده:
سیدنیما میربخش
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
یادگیری مفاهیم یکی از مباحث مهم در سیستمهای چند عامله است. تمرکز این مبحث بروی عامل هایی است که با استفاده از استقلال خود برای رشد و پیشرفت در محیط پیرامون خود، از دانش یکدیگر برای تعالی دانش خود نسبت به محیط استفاده می کنند.بدین منظور یک عامل با دریافت اطلاعات جدید از محیط و یا دیگر عامل هامی باید قادر باشد تا دانش خود را از جهان پیرامون خود بروز رسانی کند. پس به عنوان بخشی از جهان بینی و یا آنتولوژی عامل نسبت به محیط، مفاهیم نقش بسته در آنتولوژی یک عامل نیز نیازمند رشد و بروز شدن در گذر زمان است.در این رساله به تعریفی جدید از نمایش مفاهیم بر اساس مشخصه مقدار ها و مقادیر احتمالاتی آنها می پردازیم. این تعریف جدید به عامل ها اجازه می دهد تا بتوانند با دریافت حجم پایینی از اطلاعات جدید دانش خود را نسبت به مفاهیم افزایش دهند.همچنین در بخش دوم این رساله با نگاهی تازه به روند یادگیری مفاهیم در سیستم های چند عامله، تعامل و سازو کار تصمیم گیری عامل ها را برای همکاری و یا خیانت به یکدیگر به شکل یک بازی در نظر گرفتیم. در این بازی عامل ها با شناختن ارزش دانشی که از دست می دهند اقدام به محاسبه ارزش دریافتی کرده و با ساز و کاری قاعده مند اقدام به اتخاذ تصمیم می کنند. این نگاه رقابتی به سیستم های چند عامله نگرشی نزدیکتر به محیط های انسانی خواهد بود. در محیط های انسانی مانند مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها، اطلاعات می توانند بسیار حائز اهمیت باشد. دو عامل در چنین محیطی می باید با توجه به آنچه از دست می دهند مراقب سوء استفاده های احتمالی دیگر عامل ها از اطلاعات خود باشند. این نوع نگرش به رابطه میان عامل ها در حقیقت بازتابی از روابط انسانی خواهد بود.
  • تعداد رکورد ها : 3