جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه عرفان
>
عرفان اسلامی
>
عرفان نظری
>
مراتب وجود(خاص)
>
ظهورات(قسیم هویت غیبی)
>
عوالم (عرفان نظری)
>
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 12
عنوان :
حقيقة رؤية الملائكة في الدنيا "دراسة عقدية"
نویسنده:
عطاالله بخيت حماد المعايطة
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عالم غیب(کلام)
,
فرشته شناسی
,
ماهیت شناسی فرشته
,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی)
,
فرشته شناسی اسلامی
,
رؤیت ملائکه
,
ملائکه
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مثل العلیا فی تراث اهل البیت الحضاری
نویسنده:
محمد حسین علی الصغیر
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
کربلا: العتبه الحسینیه المقدسه، قسم الشوون الفکریه و الثقافیه,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
فضایل اهل بیت (ع)
,
اخلاق اسلامی و دینی
,
احادیث و روایات
,
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
کتب امام شناسی
,
01- کافی : شیخ کلینی
,
استبصار
,
مستدرک الوسائل
,
تفسیر مجمع البیان (اجتهادى)
,
الإرشاد (شیخ مفید)
,
بحار الانوار (علامه مجلسی)
,
أعیان الشیعة (محسن امین)
,
کشف الغمة (علی بن عیسی اربلی)
,
کنز العمال: متقی هندی
کلیدواژههای فرعی :
01. خداشناسی (کلام) ,
توبه ,
امراض عبد ,
امراض نفسانی ,
آیات عفو ,
قرآن کریم ,
غیبت مسلمان ,
حسد ,
انابه ,
عفو ,
سخاوت ,
صله رحم ,
عجب ,
غضب مذموم ,
حق پدر و مادر ,
13. علم کلام ,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی) ,
غضب ,
ایمان ,
استغفار ,
چکیده :
کتاب "مثل العلیا فی تراث اهل البیت الحضاری" یک میراث ارزشمندی از اهل بیت را در این کتاب جمع کرده است که اخلاق اسلامی و دینی و آداب اسلامی را بیان می کند و شیوه صحیح و دینی زندگی را بیان می کند. موضوعات مختلفی در این کتاب ذکر شده است که دربردارنده صفات فضیله و رذیله میباشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
موسوعة أهل البیت الكونیة: الملائكة ، أطوارها ومهامها التدبيرية المجلد 3
نویسنده:
عبدالله الفریجی، اشراف: الشیخ فاضل الصفار
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
بیروت: سحر للطباعه والنشر,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
آفرینش (اِبداع)
,
فرشتگان
,
عالم فرشتگان
,
اقسام فرشتگان
,
تفسیر المیزان (علامه طباطبایی، قرآن به قرآن و اجتهادى)
,
کتب حدیث شیعه
,
کتب دائره المعارف
,
بحار الانوار: علامه مجلسی
,
تفسیر مجمع البیان (اجتهادى)
کلیدواژههای فرعی :
آسمان ( کلام اسلامی) ,
راه هدایت ,
سِحر ,
ملائکه ,
وحی ,
خلق انسان ,
خلق شیطان ,
اسرافیل ,
حدیث معراج ,
ابلیس ,
حسد ,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی) ,
شهود((ادراک بی واسطه)، اصطلاح وابسته) ,
اجسام فرشتگان ,
عزرائیل ,
هدایت الهی ,
وحی و عقل ,
کد کنگره:
BP 223 /م8
چکیده :
جلد سوم از موسوعة أهل البیت الكونیة: الملائكة ، أطوارها ومهامها التدبيرية ، درباره ملائک و مسائل پیرامون آنها از قبیل خلقت ملائکه، ماهیت و صفات آنها، خلق ملائک ، خلق شیطان، ملائک مقرب و... می باشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
میثاق الامامة: دراسة تغطی شطرا من أبعاد إمامة أهل البیت علیهم السلام
نویسنده:
جعفر الحسینی القزوینی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
بی جا: بی نا,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
وحی
,
وحی الهی
,
کتب کلام شیعه
,
کتب امام شناسی
کلیدواژههای فرعی :
علم امام (ع) ,
علم غیب ,
امکان وحی ,
علم امام به جمیع علوم ,
اعتقاد به بدا ,
عقل و دین ,
قضاء ,
بداء ,
سجده یعقوب بر یوسف (ع) ,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی) ,
وحی و عقل ,
وحی عام ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نمادین بودن زبان دین از منظر تیلیش و غزالی
نویسنده:
محمد توکلی پور، امیرعباس علی زمانی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
,
زبان دین (مسائل جدید دین شناسی)
,
زبان نمادین دین
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
فلسفه دین
,
اصطلاحنامه عرفان
,
معرفت بخشی زبان دین
,
زبان دین (فلسفه دین)
کلیدواژههای فرعی :
ظاهرگرایی ,
فرق ظاهر گرا ,
عالم شهادت ,
عالم غیب(کلام) ,
تشبیه ,
کبریت احمر ,
هرمنوتیک ,
هرمنوتیک دینی ,
تفسیر عرفانی ,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی) ,
عالَم شهادت((عام)، قسیم عالم غیب و انسانی) ,
شهود عرفانی ,
صفات خداوند(فلسفه دین) ,
موازنه عالم غیب و شهادت ,
نمادهای اولی دینی ,
نمادهای ثانوی دینی ,
نظریه روح معنی غزالی ,
فلسفه الفاظ در عرفان ,
واقع نمایی نماد ,
معنای مجازی عالم شهادت ,
چکیده :
از دیدگاه پل تیلیش، زبان انسان برای سخن گفتن از اعیان و وقایع عادی زندگی او مناسب است و بههیچوجه نمیتوان چنین زبانی را برای سخن گفتن از خدای «متعالی» و «بهکلی دیگر» بهکار گرفت. غایت قصوا یا دلبستگی واپسین جز با زبان نمادین بیانشدنی نیست و نمادهای دینی تنها در موقعیت سخن از خدا و بازنمایی بنیان غایی هستی، معنای نمادین دارند. محمد غزالی نیز قائل است که معرفت به عالم علوی جز از طریق نمادهای عالم سفلی محال خواهد بود. نمادگرایی او ناظر به کل عالم ملک و شهادت است. هر دو شخصیت بر درک شایستۀ نمادهای دینی از طریق پیوند قلبی و علم حضوری تأکید دارند. اما نزد تیلیش این ادراک، تنها زمینۀ مواجهۀ بهتر با خدا را فراهم میکند و فاقد حیثیت واقعنمایی و معرفتبخشی است؛ در حالیکه غزالی نمادها را واجد چنین حیثیتی میداند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 743 تا 768
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی مفهوم واژه «ملکوت» در قرآن کریم و دیوان حافظ
نویسنده:
کرم سیاوشی، جواد محمدی
نوع منبع :
مقاله , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم) , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اراک: دانشگاه اراک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
تاثیر قرآن بر ادبیات فارسی
,
ملکوت در قرآن
,
تفسیر ملکوت
,
ملکوت در عرفان اسلامی
,
ملکوت در دیوان حافظ
کلیدواژههای فرعی :
معناشناسی تطبیقی ,
اشعار حافظ شیرازی ,
آیه 185 اعراف ,
ادبیات عرفانی ,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی) ,
عالَم ملکوت(قسیم عالَم لاهوت و جبروت و ملک) ,
آیه 75 انعام ,
آیه 74 انعام ,
آیه 54 اعراف ,
آیه 24 سجده ,
حافظ شیرازی و قرآن ,
معنای لغوی ملکوت ,
آیه 89 مومنون ,
آیه 88 مومنون ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
چکیده :
ملکوت از واژگانی است که فهم صحیح و عمیق آن نقشی چشمگیر در تقویت نگرش توحیدی و عرفانی دارد. به سبب همین نقش محوری است که این کلمه در ادبیات غنی پارسی، به ویژه اشعار حافظ نیز بازتاب داشته است. ملکوت مفهومی تشکیکی است که معنای ساده و قابل درک آن برای همه، همان مالکیت مطلق خدای متعال و استناد همه اشیاء به اراده الهی و وصف خالقیت اوست؛ اما معنای عمیق و اعلای آن باطن عالم خلقت و عین ربط بودن همه اشیاء و موجودات به پروردگار عالمیان است. نویسندگان این نوشتار بر آنند که استعمال واژه «ملکوت» در غزلیات حافظ شیرازی در همین معنای أخیر آن بوده است. البته استاد غزل پارسی علاوه بر استلهام معنایی از قرآن در این زمینه، از تصویرسازی های فرا بشری قرآن نیز اثر پذیرفته و با ارائه تصویرگری هایی بدیع و دل انگیز، معانی و مفاهیم قرآنی را با جذابیت و زیبایی خاصی در اشعار خود مطرح نموده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 11 تا 31
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خیال از دیدگاه ابن عربی و مولوی
نویسنده:
ابراهیم رضایی، قاسم کاکائی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: انجمن علمی عرفان اسلامی ایران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
وجودشناسی
,
مولانا
,
رؤیا
,
ابن عربی
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
عدم
,
اصطلاحنامه عرفان
,
عرفان نظری
,
وجود (اسماء اول عرفان نظری)
,
خیال(معرفت شناسی)
کلیدواژههای فرعی :
خیال منفصل ,
خیال متصل ,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی) ,
عالَم مثال(قسیم عالم معانی و ارواح و اجسام) ,
عالَم طبیعت کلی(مقابل هباء) ,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته) ,
خیال نزد ابن عربی ,
معنای خیال نزد مولانا ,
چکیده :
در آثار ابن عربی، ازجمله فتوحات مکیه و فصوص الحکم و در مثنوی معنوی مولانا، اصطلاح «خیال» به معانی متعددی ظاهر شده است. ابن عربی، سیاهه روشن تر و مفصل تری از خیال، هم به عنوان یکی از قوای پنجگانه نفس و هم به مثابه یکی از ساحات گسترده وجود، ارائه می دهد؛ و درنهایت، او به حیث آفاقی و انفسی خیال، به منزله گستره وقوع تجربیات دینی، توجه بیشتری مبذول کرده است. ازسوی دیگر، مولوی به جنبه دنیوی و نفسانی خیال نظر دارد که با تعبیه و تشکیل صور متکثر، راه اساسی طی طریق عرفانی است. پس میان این دو عارف در شعب معانی خیال اختلافی وجود ندارد، اما هریک به جنبه ای از جنبه های آن پرداخته است. ابن عربی آن را در حوزه تتبع علمی حفظ می نماید و مولوی در حوزه تحقیق عقلی با آن ستیز می کند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 27 تا 44
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
زبان آیات الهیاتی قرآن از منظر روزبهان بقلی و ابن عربی : دوره 14، شماره 54 : قبسات
نویسنده:
مسعود حاجی ربیع, محمد حسین زاده
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابن عربی
,
روزبهان بقلی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
مظاهر (عرفان نظری)
,
شطحیات
,
عرفان نظری
,
مقام جمع بین تشبیه و تنزیه((اثباتی)، قسیم مقام تشبیه و مقام تنزیه)
,
آیات الهیاتی
کلیدواژههای فرعی :
ذات الهی ,
کمال ,
آیات متشابه ,
قرآن مجید ,
اصطلاحنامه عرفان ,
حضرت جمع(جمع ظهور و بطون) ,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی) ,
چکیده :
تحقيق در متون دينی از دغدغه های ديرين دين پژوهان است. دين پژوهان مسلمان، قرآن را كانون اصلی اين مبحث قرار داده اند. پژوهش در زبان آيات الهياتی قرآن (=آيـات نـاظر بـه اوصـاف و افعال خدا) مهمترين جايگاه را داراست؛ چراكه نزد دين پژوهان مسلمان، خدا و اوصافش سرآمد هر موضوعی است. در ميان دين پژوهان مسلمان، دين پژوهان عارف نيز شيفتگی خـود ر ا بـه ايـن مبحث نشان داده اند. در ميان عارفان، روزبهان بقلی شيرازی (522ـ 606 ه. ق) و ابن عربی (560ــ 638 ه. ق) با صراحتی بيشتر و از دو منظر مختلف بـه موضـوع نگريـسته انـد. روزبهـان از رهگـذر مقوله «شطح»، «زبان شطح» را برگزيده و ابن عربی با رد شطح و از رهگذر مؤلفه های«جامعيت تشبيه و تنزيه» و«اتحاد ظاهر و مظهر»، به«زبان ظاهر» باور يافته است . هدف مقاله حاضر، مقايسه آرای زبـانی اين دو انديشمند مسلمان وپاسخ به اين پرسش است كه آيا زبان آيات الهياتی، زبان ظاهر است يا زبان شطح؟برخی يافته های مهم اين پژوهش حاضرعبارت است از: 1ـ نگاه باطنی روزبهان به حقيقت؛ 2ــ تحول درمعنای شطح توسط روزبهان؛ 3ـ نگرش جامع ابن عربی به حقيقت؛ 4ـ نزديكی هستی شناسـی ابن عربی به ذهن و قابليت آن برای عرضه يك جهان بينی نظاممند؛ 5ـدوری هستی شناسی روزبهـان از ذهن و پذيرا نبودن آن برای ارائه يك جهانبينی منسجم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 71 تا 92
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
منظور از غیبت و شهادت در آیه شریفه : «ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ» چیست؟ آیا عالم شهادت همین عالم مادی نیست؟ پس چگونه بعد از مرگ انسان به عالم ماده برمیگردد؟!
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
قبل از هر چيز لازم است به اين نكته پرداخته شود كه واژه «عالِم» به معناي «عالَم» ماده نيست. بلكه مراد از «عالِم الغيب» خداوند تبارك و تعالي است. و آيه مي فرمايد: پس از مرگ به محضر كسي مي رويد كه آگاه به جهان غيب و شهود است و او از اعمال شما به شما خبر
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عالم غیب(کلام)
,
معاد شناسی در قرآن
,
عالَم شهادت((عام)، قسیم عالم غیب و انسانی)
کلیدواژههای فرعی :
عالم غیب ,
عالم شهادت ,
عالم غیب(کلام) ,
ادراک عالم غیب ,
عالم شهادت ,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی) ,
عالَم غیب مطلق ,
عالَم غیب مضاف ,
عالَم شهادت((عام)، قسیم عالم غیب و انسانی) ,
عالَم شهادت مضاف ,
عالَم شهادت مطلق ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
با مولوی در گذار از جلوه هزار نقش آفرینش
نویسنده:
حجت اله همتی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عشق
,
فیه ما فیه
,
مولانا
,
عرفان اسلامی
,
حواس
,
ادبیات عرفانی
,
اصطلاحنامه عرفان
,
عرفان و شریعت
,
عالَم معنی(مقابل عالَم صُوَر)
,
عالَم صُوَر(مقابل عالَم معنی)
,
حواس باطن(مقابل ظاهر)
کلیدواژههای فرعی :
جهان بینی عرفانی ,
صورت و معنی ,
آثار مولوی ,
عرفان مولوی ,
سالک ,
حقیقت انسانی(عرفان نظری) ,
عالَم غیب(قسیم عالَم شهادت و عالم انسانی) ,
عالَم شهادت((عام)، قسیم عالم غیب و انسانی) ,
حواس ظاهر(مقابل باطن) ,
حس دینی ,
چکیده :
عرفان به ما می آموزد که هدف آدمی عبارت است از درک حقیقی عالم معنی. آفرینش جلوه ای است هزار رنگ و هزار نقش از نوری بی رنگ و درخشان؛ یعنی حضرت احدیت و خلقت چیزی جز رنگارنگی این بی رنگی ازلی نیست که «صور» را پدید آورده است و هرچه تفرد و تشخص، تفرقه و تعین و تمایز و تخالف وجود دارد، از همین جا است. کل پیام مولوی، با استفاده از رمزی که خود او در تمایز میان صورت و معنی بیان کرده، قابل تشریح و تفسیر است. در این جستار به تبیین مفهوم «صورت» و «معنی» در اندیشه مولوی بر پایه کتاب فیه مافیه پرداخته شده است؛ دو مفهومی که مولانا دامنه آن را در تمامی عالم هستی، ساری و جاری می داند و از این رهگذر، رفیع ترین آموزه های عرفانی و هستی شناسی خویش را تبیین می کند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 171 تا 185
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 12
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید