جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
نظریه اخلاقی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 19
عنوان :
اخلاق شناسی و مرزهای فلسفه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
برنارد ویلیامز
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Routledge,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
نظریه اخلاقی
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
نظریه های اخلاقی
,
انواع نظریه اخلاقی
چکیده :
ترجمه ماشینی: با پیشگفتار جدیدی توسط جاناتان لیر "به طرز قابل توجهی سرزنده و لذت بخش... این کتاب بسیار غنی است که حاوی توضیحات عالی از انواع نظریه های اخلاقی و مشاهدات بی شمار و اغلب شوخ در مورد موضوعاتی است که در راه با آنها مواجه می شویم." - مکمل ادبی تایمز برنارد ویلیامز یکی از بزرگترین فیلسوفان نسل خود بود. اخلاق و محدودیت های فلسفه نه تنها به طور گسترده ای به عنوان مهم ترین کتاب او شناخته می شود، بلکه از کلاسیک معاصر فلسفه اخلاق نیز استقبال می شود. ویلیامز با تکیه بر ایدههای فیلسوفان یونانی، اخلاق را به دور از مشغلهی ذهنی با نظریههای اخلاقی جهانی به سمت «حقیقت، حقیقت و معنای زندگی فردی» تغییر میدهد. او دشوارترین مسائل در فلسفه معاصر را بررسی و تأمل میکند و ایدههای جدیدی را درباره موضوعات محوری مانند نسبیگرایی، عینیت و امکان دانش اخلاقی شناسایی میکند. این نسخه همچنین شامل تفسیری بر متن توسط A.W.Moore است. برنارد ویلیامز در زمان مرگش در سال 2003 توسط تایمز به عنوان "فیلسوف اخلاق برجسته در عصر خود" مورد ستایش قرار گرفت. او در دانشگاههای کمبریج، برکلی و آکسفورد تدریس میکرد و نویسنده بسیاری از کتابهای تأثیرگذار از جمله اخلاق است. دکارت: پروژه تحقیق محض (موجود در راتلج) و حقیقت و صداقت.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اخلاق فراتر از محدودیت ها: مقالات جدید در مورد اخلاق برنارد ویلیامز و محدودیت های فلسفه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sophie Grace Chappell, Marcel van Ackeren
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Routledge/Taylor & Francis Group,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
نظریه اخلاقی
,
نظریه های اخلاقی
,
انواع نظریه اخلاقی
چکیده :
ترجمه ماشینی: اخلاق و حدود فلسفه برنارد ویلیامز به طور گسترده به عنوان یکی از مهمترین آثار فلسفه اخلاق در پنجاه سال اخیر شناخته می شود. انتقاد شکاکانه قدرتمند ویلیامز از «نظام اخلاقی» موجی از شوک را به فلسفه وارد کرد که پیامدهای آن هنوز پس از سی سال بررسی می شود. در این مجموعه برجسته از مقالات جدید، چهارده فیلسوف شناخته شده بین المللی به بررسی سهم پایدار کتاب ویلیامز در اخلاق می پردازند. پس از یک خلاصه موضوعی مفصل از اخلاق و حدود فلسفه توسط آدریان مور، دامنه کامل کار، از جمله نقش ارسطو و هیوم در اندیشه ویلیامز و استدلال های او در مورد تاریخ فلسفه ارزیابی می شود. ماهیت فضیلت، حیات طیبه، عقل عملی و تدبیر؛ و مضامین وظیفه، سرزنش و عدم اصالت. خواندن کتاب اخلاق فراتر از محدودیت ها برای دانشجویان و محققان در زمینه اخلاق، فرااخلاق و روانشناسی اخلاقی الزامی است و برای کسانی که کار برنارد ویلیامز را مطالعه می کنند به شدت توصیه می شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارزیابی قوی بدون منابع اخلاقی: درباره انسان شناسی و اخلاق فلسفی چارلز تیلور [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Arto Laitinen
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Walter de Gruyter,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
,
اخلاق فلسفی
,
انسان شناسی فلسفی
,
نظریه اخلاقی
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
چارلز تیلور
,
نظریه اخلاقی چارلز تیلور
,
اخلاق فلسفی چارلز تیلور
,
انسان شناسی فلسفی چارلز تیلور
چکیده :
ترجمه ماشینی: چارلز تیلور (1931- ) یکی از فیلسوفان برجسته زنده است. این اولین مطالعه گسترده درباره مفاهیم کلیدی دیدگاه های او در انسان شناسی فلسفی و نظریه اخلاقی است. اولاً، لاتینن تز تیلور را روشن می کند، واجد شرایط می کند و از آن دفاع می کند که استدلال های متعالی نشان می دهد که درک شخصی در مورد ارزش های اخلاقی و ارزش های دیگر (به اصطلاح ارزیابی قوی) به طرق مختلف برای عاملیت انسان، خود بودن، هویت و شخصیت ضروری است. ثانیاً، لاتینن به طرق مختلف از رئالیسم ارزشی تیلور دفاع می کند و آن را توسعه می دهد. در نهایت، این کتاب دیدگاه تیلور را مورد انتقاد قرار میدهد که لازم است منبعی از ارزش، مانند خدا، طبیعت یا عقل انسانی، شناسایی و تعیین شود. تیلور در گزارش های خود از زندگی اخلاقی، هویت مدرن و اخیراً سکولاریزاسیون به شدت بر این ادعا تکیه می کند. لاتینن استدلال میکند که کل مفهوم منابع اخلاقی سازنده باید کنار گذاشته شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پنج نوع نظریه اخلاقی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
C. D. Broad
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Routledge,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
نظریه اخلاقی
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
اخلاق منش
,
نظریه اخلاقی (هنجاری)
,
اخلاق فضیلت
,
اخلاق وظیفهگرا
,
انواع نظریه اخلاقی
,
اخلاق فایده گرا
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فلسفة القانون و السياسة عند هيجل
نویسنده:
عبدالرحمن بدوى
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
بيروت: دار الشروق,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه سیاست
,
کتب فلسفه غرب به عربی
کلیدواژههای فرعی :
سیاست ,
قانون ,
حکومت ,
دین و دولت ,
مسئولیت ,
نظریه اخلاقی ,
حکومت اسلامی ,
فلسفه هگل ,
عدالت(فقه) ,
حیات اخلاقی و جامعه مدنی ,
اخلاق نظری ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اخلاق کاربردی و چالشهای پیش رو
نویسنده:
تیم دیر؛ مترجم: محمدصادق عوض علیپور
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نسبیت اخلاقی
,
نظریه اخلاقی
,
ذهن گرایی
,
تخصّص اخلاقی
چکیده :
اخلاق کاربردی حوزهای از تفکر است که کاربردی شدن فلسفه در آن به خوبی قابل مشاهده است. از زمان شکلگیری رشتهای علمی به نام اخلاق کاربردی بیش از چند دهه نمیگذرد، اما با وجود، این ریشههای آن را به خوبی میتوان در سخنان فیلسوفان پیشین پیجویی کرد. در اخلاق کاربردی مسئله اصلی این است که آیا میتوان اخلاق و رفتار انسانها را تحت یک قاعده یا اصلِ عام و کلی نظام بخشید یا خیر. این نبشتار که ترجمه مقالهای تحت عنوان «اخلاق کاربردی و چالشهای آن» است، به بررسی چالشهایی که اخلاق کاربردی با آن مواجه است، میپردازد. مهمترین این چالشها عبارت است از: مسئله شکّاکیت اخلاقی که در آن مسئله نسبیت و ذهنگرایی اخلاقی مطرح میشود. مسئله تخصص اخلاقی امکان حصول چنین تخصصی؛ و تأثیر و جایگاه دلایل در اخلاق نیز از دیگر مسائل مطرح شده میباشند. در انتها نویسنده با اینکه میپذیرد بعضی معضلهای اخلاقی با اصول و قواعد کلی قابل حل نیستند، اما به نوعی ابراز میدارد که این اصول و قواعد عام بر اخلاق انسان حاکم هستند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظریة الأخلاقیة فی القرآن
نویسنده:
أم عباس
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
بی جا: بی نا,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اخلاق اسلامی و دینی
,
نظریه اخلاقی
,
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
رذایل اخلاقی
,
فضایل اخلاقی
,
تفسیر المیزان (علامه طباطبایی، قرآن به قرآن و اجتهادى)
,
کتب اخلاق اسلامی
,
01- کافی : شیخ کلینی
,
بحار الانوار (علامه مجلسی)
کلیدواژههای فرعی :
الهام فجور ,
اختیار انسان ,
اقامه عدل ,
قرب الهی ,
حسن و قبح عقلی ,
سوره شمس ,
فضیلت سماع قرآن ,
قرب به خدا ,
تقوا ,
گناه ,
فسق ,
تزکیه ,
اختیار انسان و علم خداوند ,
کد کنگره:
BP 250 /5 /الف7 ن6
چکیده :
کتاب حاضر یک کتاب اخلاقی برگرفته از سوره مبارکه شمس می باشد که به ذکر فضایل و رذایل اخلاقی و تقوا ، سعادت و فجور و شقاوت می پردازد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خوددوستی و مقایسه آن با خودگروی
نویسنده:
محمد جداری عالی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ذات انسان
,
خودگروی اخلاقی
,
من علوی
,
من سفلی
,
خوددوستی (حب ذات)
کلیدواژههای فرعی :
خیر ( خیر و شرّ ) ,
عبادت ,
نظریه اخلاقی ,
ماهیت سعادت حقیقی ,
ایثار ,
حب کمال ,
حرص ,
فطرت(سرشت) (معرفت شناسی) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
خوددوستی نظريه ای هنجاری (theory Normative (است كه در صدد ارائه اصول اخلاقی بسـيار كلی بوده، مبنای اخلاقی برای كليه رفتارهای انسان محسوب می شود. از نظر اين نوشتار، آنچه از آموزه های اسلام و انديشمندان مسـلمان اسـتفاده مـی شـود، ايـن اسـت كـه همـه انسـان هـا دارای غريزهای به نام خوددوستی [حب ذات] هستند و رفتارهـای اختيـاری خـود را براسـاس آن انجـام می دهد. از آنجاكه ذات انسان، پـاك و زلال ودارای اسـتعدادها وآرمـان هـای معقـول وبرپايـه فطرت الاهی و در راستای سعادت حقيقی وی سرشته شده است، رفتارهای مطابق با خوددوستی، خوب است و بايد چنين عمل كرد و رفتارهای خلاف آن، بد است و نبايد انجام گيرد. نظريـه خوددوسـتی بـا وجـود شـباهت ظـاهری بـه «خـودگروی اخلاقـی» بـه لحـاظ مبـانی هستی شناختی، انسان شناختی و معرفت شناختی با آن اختلاف جدی دارد و لذا ايرادهايی از قبيـل: ناسازگار با رفتارهای نوع دوستانه، ايثار، مهرمادری، عبادت عارفانه و ... كه برنظريه «خودگروی اخلاقی» وارد است، در اين نظريه قابل پاسخگويی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 109 تا 140
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه اخلاق شهروند جهانی کانت و مدینه فاضله فارابی
نویسنده:
روحاله طراوت
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مدینه فاضله
,
حقوق شهروندی
,
اخلاق جهانی
,
نظریه اخلاقی
,
اخلاق شهروندی
,
شهروند جهانی
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
کانت ، امانویل
,
فارابی، محمد بن محمد
,
هنر و علوم انسانی
,
کانت، امانوئل
,
فارابی، محمدبن محمد
,
هنر و علوم انسانی
,
فارابی، محمدبن محمد
,
فارابی، محمدبن محمد
,
فارابی، محمدبن محمد
,
فارابی، محمدبن محمد
,
کانت، امانوئل
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
کانت، امانوئل
,
کانت، امانوئل
چکیده :
پرسش اصلی ما در این رساله پاسخ به این مسأله است که آیا از دل نظام فلسفی و اخلاقی کانت و فارابی میتوان عناصری را برای دستیابی به اخلاق شهروند جهانی یافت؟در عالم فلسفه، اعم از فلسفه کلاسیک یونان و مکاتب فلسفی پس از آن، مفاهیم«جهان وطنگرایی» و «اخلاق شهروند جهانی» همواره متناسب با فضای فکری متفکران آن عصر مورد ارزیابی قرار میگرفته است. کانت نیز به سه طریق، که ملازم با یکدیگر هستند، به مبحث اخلاق شهروند جهانی و جهان وطنگرایی پرداخته است.او در روش نخست اصول اساسی نیل به اخلاق جهانی، که نشأت گرفته از قوانین اخلاقی او میباشد، را ارائه و سپس با توجه سومین اصل بنیادهای مابعدالطبیعۀ اخلاق، هر فرد انسانی را موظف به نوع خاصی از قانونگذاری میکند که برای یک شهروند جهانی در گسترۀ غایات طبیعی به منزلۀ قوانین تخطیناپذیر اخلاق به شمار رود. در روش دوم، او تکالیف و وظایف حقوقی ـ اخلاقی شهروندان را مشخص و سپس به بحث پیرامون ایجاد نهادهایی که بتوانند افراد را به شهروندان جهانی در پناه یک صلح پایدار برسانند، میپردازد. کانت در روش سوم، با بسط نظریۀ دین عقلانی ـ اخلاقی خویش، حکومت دینی را ترسیم مینماید که در آن هر شهروند خود را در زیر بیرق خداوند و نهاد کلیسا احساس کرده و به همین جهت ساختار یک حکومت جهانی شکل میگیرد.در اندیشههای فارابی نیز به این نکته اشاره میشود که او چگونه براساس دیدگاههای شهروندان، مدینهها را به فاضله و غیرفاضله تقسیم کرده است. براین اساس او برای مدینۀ فاضله نحوهای از حکومت را قائل شده که در آن براساس معیارهایی، حکمرانی را انتخاب نموده و سپس هر کس به تناسب نسبت خود با این حکمران تکالیف و وظایفی را بر عهده میگیرد. به همین منوال او گسترهای از مدینهها را مشخص کرده که در نهایت به شکلگیری مدینۀ فاضلۀ معموره منجر میشود و از همین روی شهروندان آن را شهروندان جهانی و اخلاق برآمده از آن را اخلاق شهروند جهانی میتوان نام نهاد. در پایان پس از ارائۀ تمایزات اخلاق کانتی و مدینۀ فاضلۀ فارابی، این نتیجه حاصل میشود که در دنیای کنونی و برای بهدست آوردن اخلاق شهروند جهانی نه صرف اندیشههای کانت و فارابی که آراء دیگر فلاسفه نیز میبایست برای دستیابی به یک نظام واحد به طور واضح و متمایز مورد مداقّه قرار گیرند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اسلام و نظریه جنگ عادلانه
نویسنده:
محمد لنگهاوزن
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
نظریه جنگ عادلانه
,
فلسفه سیاسی اسلام
,
اسلام و جهاد
,
فلسفه سیاست
کلیدواژههای فرعی :
نظریه اخلاقی ,
قرآن ,
جهاد ( فقه) ,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع) ,
pacifism ,
Contingent pacifism ,
دین و جنگ ,
جنگ در قرآن ,
Proportionality ,
Purpose to Achieve Peace ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
امام خمینی
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
برخی بر این اعتقادند که نظریه جنگ عادلانه با آگوستین آغاز شده است. این آموزه بیشتر به منزله یک آموزه دینی گسترش یاقت، ولی پس از دوره اصلاح گرایی گونه های سکولار این نظریه برجسته تر شد. «جنگ عادلانه» با «جنگ مقدس» در تقابل است چون جنگ های صلیبی از سوی بسیاری از مسیحیان جنگ مقدس تلقی می شده است جهاد را نیز غالبا معادل اسلامی جنگ مقدس فرض کرده اند؛ ولی سعی من در این مقاله اثبات این امر است که جهاد نکات مشترک بسیاری با سنت جنگ عادلانه دارد. نظریه پردازان متاخر، از اصطلاح «صلح گرایی جنگ عادلانه» و یا «صلح گرایی مشروط» استفاده کرده اند تا به توصیف این دیدگاه بپردازند که در شرایط جنگ های مدرن، نظریه جنگ عادلانه وارد شدن به جنگ را از نظر اخلاقی نادرست می داند. در این مقاله استدلال شده است که اخلاق جنگ و صلح در اسلام را شاید بتوان به گونه ای تفسیر کرد که با صلح گرایی جنگ عادلانه که برپایه نظریه جنگ عادلانه غرب استوار است سازگار باشد. در حال حاضر نزاع های مسلحانه شرایط ملاک هایی را که اسلام برای توجیه اخلاقی جنگ عادلانه قایل شده است، دارا نیستند، پس این نکته را می توان به منزله دلیلی برای صلح گرایی مشروط جنگ عادلانه اسلامی تلقی کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 3 تا 34
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 19
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید