جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
هالیوود
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 8
عنوان :
هالیوود و توطئة اسلام هراسی با شگرد نفوذ در ناخودآگاه
نویسنده:
سید حسین شرف الدین,سید مهدی گنجیانی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
سینما
,
ناخودآگاه
,
ضمیر
,
هالیوود
,
شرطی (منطق)
,
تداعی(معرفت شناسی)
,
خشونت
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
چکیده :
ظلم ستیزی دین اسلام و دفاع از حقوق مستضعفان، همواره برای غرب هزینه های سنگینی داشته است. طی سال های اخیر، که متأثر از انقلاب اسلامی ایران، موج بیداری اسلامی در جهان ایجاد گردیده، به صورت مضاعف وجود اسلام برای مستکبران جهانی غیرقابل تحمل شده است. ازاین رو، استکبار جهانی سعی کرده تا از راه های گوناگون، به ویژه از طریق سینما و صنعت فیلم و با محوریت سینمای جهان گستر « هالیوود»، ضرباتی بر اعتبار و جایگاه قدسی این دین آسمانی و هویت مسلمانان وارد کند. هالیوود با تمرکز بر ضمیر ناخودآگاه و شرطی سازی ذهن، ذائقة مخاطبان را به پذیرش باور ها، ارزش ها و آرمان های مطلوب خود، به عنوان گفتمان غالب، و مخدوش ساختن آموزه ها و ایدئولوژی های ناهمسو با منافع استکبار جهانی، ترغیب و تشویق می کند. موضوع این نوشتار برجسته ساختن خصومت بیش از صد سالة آمریکا با اسلام و مسلمانان، از طریق سینمای هالیوود با استفاده از شرطی سازی منفی اذ هان مخاطبان جهانی و نفوذ تدریجی در ناخودآگاه آنهاست. این مهم با روش نشانه شناسی و تحلیل محتوای مجموعه ای از فیلم های شناخته شده و پرآوازة منتخب در حوزه اسلام ستیزی صورت گرفته است. در این نوشتار، به شیوة استفاده عملی هالیوود از فن «تداعی معانی» و «شرطی سازی» در ایجاد اسلام هراسی، بیشتر توجه شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هزاره گرایی و رسانه های جمعی در هزاره جدید
نویسنده:
کوثری مسعود
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
هزارهگرایی
,
هالیوود
,
صنعت فرهنگی ترس
,
بازی های ویدئویی و رایانه ای
چکیده :
هزاره گرایی امروزه به یک صنعت فرهنگی ترس بسیار مهم تبدیل شده است که کالاهای فرهنگی و ایدئولوژیکش _ کتاب، فیلم، بازی های رایانه ای، پوستر و غیره _ را در ظاهر برای آگاه کردن مردم از وقایع جهان گستر پیش رو و فرونشاندن ترس آنان و در باطن به منظور سودجویی به سراسر جهان می فروشد. صنعت فرهنگی سرمایه داری نه تنها به هزاره گرایی دامن می زند و از آن طریق سودجویی می کند، بلکه مخالفان هزاره گرایی را نیز به این بازی کشانده و به آنان نیز این ترس را می فروشد. در این مقاله، به این نکته می پردازیم که این صنعت چگونه با تولید محصولات فرهنگی مختلف هزاره گرایی را به عنصری از فرهنگ مردم پسند جهان تبدیل کرده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 97 تا 120
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هالیوود و بازنمایی ایران هراسی در تحلیل واقعة 13 آبان (تحلیل فیلم «آرگو»)
نویسنده:
رفیع الدین اسماعیلی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
بازنمایی
,
هالیوود
,
ابان
,
آرگو
,
ایران
چکیده :
رسانه ها امروزه تلاش می کنند که آنچه را می خواهند بازنمایی کنند، نه آنچه حقیقت دارد. بنابراین، وجود شکاف میان واقعیت و آنچه در رسانه ارائه می شود، سبب شده است تلاش های بسیاری برای توصیف و تبیین چگونگی و چرایی شکل گیری بازنمایی رسانه ای از جهان خارج صورت گیرد. این مقاله به بازنمایی ایران هراسی در سینمای هالیوود پرداخته و تلاش کرده است با روش نشانه شناسی جان فیسک به نقد و بررسی فیلم سینمایی آرگو، که جایزة «اسکار» 2013 را گرفته، بپردازد. نتیجه ای که حاصل شده این است که فیلم مزبور به تحریف فرهنگ و رفتار ایرانیان و حقیقت واقعة 13 آبان 1358 پرداخته و تلاش کرده است مردمان ایران را مردمانی خشن، غیرمنطقی و نیمه وحشی نشان دهد. این مقاله به بررسی رمزگان اجتماعی و فنی و ایدئولوژیک نهفته در این فیلم پرداخته است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل شیطان گرایی جدید از فضای مجازی
نویسنده:
احمد رفیعی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
کتاب مقدس (عهدین)
,
فضای مجازی
,
معارف اسلامی
,
هالیوود
,
رمز
,
تاریخ
,
شیطان پرستی
,
هنر و علوم انسانی
,
تاریخ
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
لاوی، آنتوان
,
هنر و علوم انسانی
,
لاوی، آنتوان
چکیده :
تفکر شیطانگرایی به سالها قبل از میلاد مسیح برمیگردد. فشار مسیحیت بر مردم و سختگیریهای آنها از یک سو و آموزه های یهودی- مسیحی، فلسفه یونانی، افول معنویت و ... از سوی دیگر، باعث رشد مخفیانه این حرکت ضد دینی گردید که با گذشت زمان و با تغییر تمدنها تنها صورت و عنوان آن عوض شده است. برای شناخت وضعیت موجود باید حرکت جریانهای مبلغ این فرقه و آنچه در مقابل از طرف جریانهای منتقد در حال ارائه است جمعآوری و نقاط ضعف و قوت معلوم گشته تا بتوان راه حلی مناسبی برای مقابله با این جریان ارائه کرد. در این تحقیق به تحلیل شیطانگرایی مدرن از فضای مجازی پرداخته میشود. نگارنده در این تحقیق ابتدا تاریخچه، ادوار، تحلیل روند شیطانگرایی و نیز بسترهای شیطانپرستی در غرب و ایران را بررسی کرده، سپس به بیان شخصیتهای برجسته، سازمانها، متون، نمادها، موسیقی و سینمای شیطانپرستی پرداخته است. در عرصه سینما ردّ پای نمادها و افکار آنها در فیلمهای هالیوود آشکار است. گفتنی است یکی از مهمترین حوزههای فعالیت شیطانپرستان موسیقی بوده که از آن برای ترویج و تبلیغ استفاده میکنند. بیشترین آسیب دیدگان این فرقه، فاقد تحصیلات مناسب بوده که در نهایت به پوچی رسیدهاند. نگارنده در پایان به ارائه دیدگاه، اعمال، اصول و عقاید شیطانگرایی و همچنین آسیب شناسی شیطانگرایی و راهکارهای برون رفت از آن در فضای مجازی میپردازد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاثیر ادیان و مکتب های فلسفی هند بر سینمای عامه پسند هندوستان
نویسنده:
احمدرضا معتمدی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سینمای عامه پسند
,
فلسفه هنر
,
سینمای هند
,
فلسفه هندی
کلیدواژههای فرعی :
موکشه ,
کرمه ,
خیر و شر ,
سمساره ,
بهگود گیتا ,
انجیل ,
تورات ,
رامایانه ,
سینمای روشنفکری ,
ملودرام ,
نئورالیسم ,
ورنه ,
شکتی ,
تنتره ,
موسیقی ,
مایا (Maya) ,
هالیوود ,
رقص آیینی (آیین ادیان) ,
ادیان هند (ادیان آریایی) ,
آتمَن ,
برَهمن ,
واهَنهی برَهما ,
خدای هندو ,
واقعیّت گرایی ,
اسطوره سازی ,
مهابهارته ,
غایت زندکی در هندوئیسم ,
کلیشه گرایی ,
مخاطب محوری ,
فرهنگ عامه جهانی ,
ماسالا ,
بالیوود ,
صنعت خلاقه ,
اصل ملکوتی هنر ,
متون شروتی ,
سامسکارا ,
دیالوگ نویسی ,
جهان بینی هندی ,
شاپا (issn):
2008-0476
چکیده :
پدیدار شناسی فیلم های عامه پسند هندی، بر مبنای شناسایی توامان رمزگان فلسفی فنی، تمهیدی بر دریافت یک گفتمان بومی به مثابه فرهنگ عامه جهانی است. صورت بندی گفتمانی فیلم های عامه پسند هندی بر مبنای ساختار تفکر فلسفی _ دینی بومی و آفرینش جهان روایی رویایی و خیال انگیز، متاثر از مولفه ها و عناصر فلسفی، دینی و اساطیری، امکان تحقق پدیده ای جهانی در عین سنت گرایی و بومی گروی را فراهم آورده است. دغدغه اصلی این نوشتار کالبد شکافی از یک گفتمان روایی متناقض نماست که در عین «انبوه سازی»، «کلیشه گرایی»، «مخاطب محوری»، و ... میراث فلسفی دینی سرزمینی فرهنگ پرور و مکتب خیز را باز می تاباند. درحالیکه گفتمان روایی و ساختار هنری آثار روشن فکری سینمای هند در عین واقعیت گرایی، شخصیت پردازی، شاعرانگی، و... از بیان حداقل های هویت فرهنگی قومی و سنتی خویش عاجز می ماند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 97 تا 124
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل شیوه های فریب شیطان در قرآن و حدیث و مقایسه آن با شیوه های فریب هالیوود
نویسنده:
غلامحسین پرهیزگار
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
شیطان
,
مقایسه
,
فریب
,
شیوه
,
هالیوود
,
حدیث
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
چکیده :
موضوع این رساله « تحلیل شیوه های فریب شیطان در قرآن و حدیث و مقایسه آن با شیوه های فریب هالیوود » می باشد. هدف نگارنده در این پژوهش نامه این است که با شناخت شیوه های فریب شیطان از دیدگاه آیات و روایات و نیز شناخت شیوه های فریب موسسه عظیم فیلمسازی هالیوود و تطبیق این دو شیوه با هم جهت مشخص نمودن ارتباط و مشابهت یا عدم تطبیق آن ها ، به نتایج نظری و عملی کاربردی دست یابیم. بشر امروزبه صورت گسترده مخاطب انواع فیلم های هالیوود است و از این طریق نوع ایدئولوژی، شیوه و سبک زندگی و حتی دین و مذهب خود را انتخاب می کند؛ لذا آشنایی با انواع روش های تأثیرگذاری این فیلم ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این رساله مشتمل بر پنج فصل می باشد. در فصل اول کلیات رساله بیان شده است. درفصل دوم سیزده مورد از شیوه های فریب شیطان و در فصل سوم انواع تکنیک های فریب فیلمسازان هالیوود بررسی و احصا گردید. درفصل چهارم با تطبیق شیوه های فریب شیطان و هالیوود و ارائه نمونه های عینی فیلم های هالیوودی ، مشابهت خاصی بین برخی شیوه هایفریب شیطان و هالیوود تبیین گردید. در فصل پنجم نیز به خلاصه و نتیجه گیری همت گماشته شد. نتایج حاصله از این پژوهش بصیرت افزایی مسولین رسانه های صوتی تصویری و نیز مصون سازی آحاد جامعه بوسیله آشنانمودن آنها با تکنیک های عملیات روانی و شیوه های شیطانی فریب هالیوود می باشد. نوع منابع مورد استفاده دراین تحقیق ؛ منابع تفسیری و روایی و همچنین کتب علمی مرتبط با موضوع، مقالات و دیگر منابع کتابخانه ای و برخی سایت های اینترنتی معتبر می باشند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تصویرپردازی از سیمای پیامبران در سینمای هالیوود
نویسنده:
یاسینی سیده راضیه
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
کلیدواژههای اصلی :
هنر
,
دین
,
پیامبران
,
تصویر پردازی
,
سینما
,
هالیوود
,
شخصیت های مقدس
چکیده :
امروزه شخصیت های مقدس در آثار هالیوود به نحوی ظاهر می شوند که گاهی فاقد تقدس پیشین خود هستند. هدف این مقاله بررسی چگونگی تصویرپردازی از پیامبران در سینمای هالیوود به عنوان مهم ترین نظام تولید و توزیع فیلم در جهان از منظر تنزیه گرایی و تشبیه گرایی است. این مقاله به تحلیل نشانه شناختی چهار اثر سینمایی هالیوودی می پردازد که زندگی پیامبران را دستمایه خود قرار داده اند و عبارت اند از: ده فرمان، ملک داوود، آخرین وسوسه مسیح و مصائب مسیح. در این مقاله، ضمن تحلیل صحنه هایی منتخب از فیلم های یادشده، نحوه و کیفیت تصویرپردازی از شخصیت های مقدسی که در این آثار به نمایش درآمده اند، تحلیل شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 177 تا 208
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سینمای آمریکا در مواجهه با فرهنگ و تاریخ ایران (مطالعه موردی سینمای تقلیل گرایانه)
نویسنده:
شایان بهمن سلطانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اسلام هراسی
,
هالیوود
,
تقلیل گرایی
,
شرقشناسی
,
پسااستعمارگرایی
,
نظام استودیویی
,
توهمتوطئه
,
کلیشهپردازی
چکیده :
متفکران زیادی از جمله ادوارد سعید، سعی در کالبدشکافی نگاه تحقیرآمیز غرب به دیگر فرهنگها را داشتهاند و علتهایی را نیز در کتابها و مقالههایشان ذکر کردهاند اما دایره بررسی آنها کلیتر بوده است. آنچه محقق سعی کرده است در این تحقیق به آن بپردازد تجزیه و تحلیل فیلمهایی است که سینمای هالیوود دربارۀ تاریخ و فرهنگ ایران ساخته و در آنها نگاهی تحقیرآمیز یا واژگونه به این کشور داشته است. در این تحقیق شیوه گردآوری اطلاعات، کتابخانهای-تحلیل محتوا، روش تحقیق کیفی و در تحلیل اطلاعات نیز از روش توصیفی-تحلیلی استفاده شده است. چارچوب نظری این تحقیق نظریۀ پسااستعمارگرایانه ادوارد سعید و بسط نظریۀ تقلیلگرایانه در رسانهی سینما بوده است. در اکثر این فیلمهای تولید شده، کلیشههایی به عنوان واقعیت از سرزمینهای شرقی به مخاطب جهانی نشان داده شده است که بعد از مدتی مخاطب عام این گونه فیلمها، این گونه کلیشهها را پذیرفتهاند و آن را تنها واقعیت موجود تلقی کردهاند. کشورهایی نیز که مورد هجمۀ هالیوود قرار گرفتهاند، قدرت رویارویی آن را نداشتهاند که فیلمهایی تولید کنند که واقعیت فرهنگی و تاریخی سرزمینشان را به جهان بشناسانند. در این تحقیق علت کلیشهپردازی هالیوود دربارۀ سرزمینهای شرقی به طور عام و ایران به طور خاص بررسی شده است و محقق بر این باور بوده است که نگاه کلیشهپرداز هالیوود، نشأت گرفته از نقاشان اورینتالیستی است که نگارههایی از شرق بدست دادهاند. در بسیاری از موارد عدم شناخت فیلمساز و فیلمنامهنویس از سرزمین شرقی که فیلم دربارۀ آن است باعث شده فیلم نگاهی غلط و آکنده از اشتباهات تاریخی را در معرض دید مخاطب جهانی بگذارد. در این تحقیق سعی شده بهصورت نمونه چندین فیلم هالیوودی دربارۀ ایران بررسی شود و اشتباهات و غرضورزیهای هالیوود دربارۀ این کشور در حد وسع و دایرۀ پژوهشهای محقق مورد تحلیل قرار گیرد. این فیلمها عبارتند از عمرخیام، قهرمانان، کاروانها، بدون دخترم هرگز، ارباب آرزوها، خانهای از شن و مه، اسکندر، افسانۀ عمر خیام، 300، سنگسار ثریا م، شاهزادۀ ایرانی: شنهای زمان،آرگو، 300: خیزش امپراتوری و پزشک که دید تقلیلگرایانه هالیوود در آنها بررسی شده است. . در تمام این فیلمها، دیدی تقلیلگرایانه به ایران و تاریخ و فرهنگ آن وجود داشته؛ به عنوان نمونه در فیلم پزشک محصول سال 2013 سعی شده،علم را در برابر مذهب قرار دهند و حتی در بعضی از صحنههای فیلم، روحانیون اصفهان و ابوعلی سینا را دشمن همدیگر نشان دهند؛ این در حالی است که ابوعلی سینا به عنوان فیلسوفی اسلامی در ارتقاء جایگاه اسلام در جهان نقشی بسیار تأثیرگذار داشته است یا به عنوان نمونۀ دیگر فیلم 300 و دنبالۀ آن 300: خیزش امپراتوری سعی در القای این مضمون به مخاطب جهانی دارند که نبرد یونانیها با ایرانیها، نبرد دموکراسی و آزادی در برابر دیکتاتوری و بردگی بوده است و بسیاری از حقایق تاریخی را به سطحی سخیف از واقعیت تقلیل دادهاند. در این تحقیق ریشههای دید تقیلگرایانۀ هالیوود به ایران و فرهنگ و تاریخ این کشور بررسی شده است و با نشان دادن ساختارهای خشکی که هالیوود به عنوان مظروف برای ریختن حقیقیت در آنها استفاده کرده است، سرچشمۀ دید تقلیلگرایانه تحلیل شده است. همچنین هالیوود با دیدی تقلیلگرایانه از ساختارهای داستانی بهره برده است که محتوا را به سطح نازلی از حقیقت فرو کاسته تا بتواند آگاهی واژگونه و جهتگیرانه از شرق ارائه دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 8
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید