جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
روشنفکر
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 35
عنوان :
بازتاب عقلانیتهای متافیزیکی و پسامتافیزیکی در اندیشه روشنفکران ایرانی پس از انقلاب اسلامی ایران
نویسنده:
پدیدآور: فرزاد نعمتی؛ استاد راهنما: منصور میراحمدی؛ استاد مشاور: محمدجواد غلامرضاکاشی استاد مشاور: رضا نجفزاده
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن ناقص پایان نامه
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روشنفکر
,
روشنفکران ایرانی
,
عقلانیت متافیزیکی
,
عقلانیت پسامتافیزیکی
,
نقد عقلانیت متافیزیکی
,
اندیشه سیاسی متافیزیکی
,
اندیشه سیاسی پسامتافیزیکی
,
بنیادگرایی معرفتی
,
نقد بنیادگرایی معرفتی
چکیده :
تنش میان عقلانیتهای متافیزیکی و پسامتافیزیکی که در قرن بیستم به اوج خود رسید، در شرایط تأسیس فلسفه و در سامانه دانش فلسفی یونان نیز مندرج بوده است؛ امری که بطور خاص در نقادی ارسطو بر نظریه مثل افلاطونی و نیز نظریه فیلسوفشاه او بواسطه بهره گیری از آموزه های حماسه سرایان، تراژدی نویسان و سوفیستها قابل آزمون است. در این رساله سیر تاریخی نقد عقلانیت متافیزیکی و پیدایش عقلانیت پسامتافیزیکی بررسی شده است و برداشت متافیزیکی و پسامتافیزیکی از سیاست مقایسه شده است. در عقلانیت متافیزیکی دو عنصر «انتزاع» و «ذات گرایی» اهمیت دارد و در عقلانیت پسامتافیزیکی بر چرخش زبانشناختی، اولویت عمل بر نظر و عقل موقعیتمند تأکید میشود. از منظر سیاسی، برداشت متافیزیکی از سیاست، سیاست را ذیل دانش فلسفی، علمی و الاهیاتی قرار میدهد، اما در برداشت پسامتافیزیکی از سیاست، در اندیشه متفکرانی چون یورگن هابرماس، هانا آرنت، ریچارد رورتی، آیزایا برلین و ... سیاست سامانه ای مستقل در نظر گرفته میشود و لزوم تبعیت آن از سایر حوزه ها، مورد تردید قرار میگیرد. در بخش دوم رساله، نحوه استفاده پنج روشنفکر ایرانی از اندیشه های سیاسی متافیزیکی و پسامتافیزیکی مورد توجه قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان میدهد عموم روشنفکران ایرانی با وجود آشنایی با مباحث مربوط به عقلانیت پسامتافیزیکی و استفاده مقطعی از آنها، در تدوین نظریه سیاسی پسامتافیزیکی موفقیتی نداشته اند و عموماً با استفاده از انگاره های متافیزیکی به سیاست نگریسته اند. رضا داوری اردکانی با تأسی به مفهوم هایدگری «تفکر»، سیاست را ذیل فلسفه قرار میدهد، عبدالکریم سروش با وجود توجه بیشتر به آرای پسامتافیزیکی، سیاست را ذیل تلفیقی از فلسفه تحلیلی و عرفان قرار میدهد، مصطفی ملکیان با اصالت دادن به فرهنگ در برابر سیاست، سیاست را عنصری فرعی در تحول جوامع تلقی میکند و آن را ذیل معنویت قرار میدهد و داریوش شایگان با وجود تمهید مقدمات نظری در بحث «هویت چهل تکه» برای جهش پسامتافیزیکی، در تحلیل نهایی، با گرایش به نگرشهای بودایی، از عرضه نظریه ای سیاسی بازمی ماند. دراین میان، علی میرسپاسی در دو دهه اخیر با تأسی به آرای پراگماتیستهای آمریکایی کوشیده است تفسیری پسامتافیزیکی از سیاست را مورد توجه قرار دهد و با نقد بنیادگرایی معرفتی مستتر در تفکر روشنفکران ایرانی، آفات پروژه های فکری افلاطونی و متافیزیکی این روشنفکران را آشکار سازد. نتایج این تحقیق همچنین نشان میدهد که میزان استفاده از برداشتهای متافیزیکی و پسامتافیزیکی از سیاست، با تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه ایران همبستگی دارد و همانطور که در دهه هفتاد میزان توجه به افکار پسامتافیزیکی افزایش می یابد، حوزه عمومی نیز در ایران میدان فراختری می یابد و روشنفکران دینی از مقبولیت گسترده ای برخوردار میشوند. از دهه هشتاد و با ناامیدی از موفقیت جنبش اصلاحات، عقب نشینی از عرصه سیاست به عرصه های فردی اتفاق می افتد و روشنفکرانی چون مصطفی ملکیان با ترویج آموزه های روانشناسانه محبوبیت پیدا میکنند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پايان روشنفكری
نویسنده:
محمد زارع شيرينكندي
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
متن
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روشنفکر
,
روشنفکری دینی
,
نواندیشی دینی
,
روشنفکری اسلامی
,
روشنفکری در ایران
,
Enlightement روشنفکری - روشنگری (روشن فکر شدن، آگاهی حقیقی) (مجتبوی)
چکیده :
به مناسبت نود و ششمين زادروز مرحوم جلال آلاحمد، نويسنده و روشنفكر معاصر كشورمان در صفحه ۱۵ شماره ۴۵۲۷ مورخ سيزدهم آذرماه سال ۱۳۹۸ روزنامه اعتماد يادداشتي با عنوان «جلال؛ روشنفكر بيدكان» به قلم عظيم محمودآبادي منتشر شد. اين يادداشت در فضاي مجازي و غير آن واكنشهايي را به همراه داشت. از آنجمله سروش دباغ در قالب يادداشتي، انتقادات خود را به مقاله مذكور نوشت و در صفحه اول شماره ۴۵۴۷ روز شنبه تاريخ ۷ دي ۱۳۹۸ اين روزنامه منتشر شد. پس از آن نرگس سوري دانشآموخته رشته جامعهشناسي دانشگاه تهران با يادداشتي تحت عنوان «با ميراث روشنفكري خود بر سر مهر بياييم» اين بحث را پي گرفت كه در همين صفح ه «سياستنامه» شماره ۵ بهمن ۹۸ روزنامه «اعتماد» منتشر شد. نقد روشنفكري در بين اصحاب نظر ادامه پيدا كرده و قرار است نويسندگان و پژوهشگران ديگري در حوزه روشنفكري ايران نيز نظرات خودشان در قالب يادداشتهايي در اين باره براي ما بفرستند كه ما نيز با افتخار به انتشار آنها خواهيم پرداخت. همين جا از عموم صاحبنظران، منتقدان و نويسندگاني كه تمايل دارند در اين پرونده مشاركت داشته باشند، دعوت ميكنيم تا با ارسال يادداشتها و مقالاتشان در اين باره به هرچه جديتر و عميقتر شدن اين مساله فكري مهم در تاريخ معاصر كشورمان ما را ياري كنند. اينك شماره چهارم از پرونده نقد روشنفكري پيش روي شما قرار دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اسلامِ سروش، اسلامِ کدیور
نویسنده:
محمد زارع شیرین کندی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
متن
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روشنفکر
,
نواندیشی دینی
,
نواندیشی
,
روشنفکر (نواندیش) مسلمان
,
نواندیشی دینی
,
نواندیشی اسلامی
,
روشنفکر دینی
چکیده :
استاد دکتر عبدالکریم سروش تاکنون کوشیده است همۀ رقیبان و حریفاناش را با انواع حیلهها و حربهها از میدان به در کند. کافی است که او با کسی درافتد آنگاه دیگر نقد و شرح نمیکند بل به ضرب و جرح متوسل میشود. خطابههای اقناعگر و جدلهای اسکاتگر او همراه با نثر کوبنده و گزندهاش دمار از روزگار مخالفان برمیآورند. مدتی است قرعه به نام محسن کدیور که قاعدتا باید برخی افکار و عقاید اصلاحطلبانهاش با سروش مشترک باشد افتاده است. سروش از کدیور چنان سخن گفته است که هر کس او را نشناسد فکر میکند از رهبران جریانهای «تکفیر»ی و از هممشربان ملاعمر و ابوبکر بغدادی و غیره است. سروش به عمد چنین میکند و احتمالا این را از برخی دشمنان قدیماش آموخته است که معتقد بودند مخالفتان را منصفانه نقد نکنید بل تخریب و رسوا و لجنمال کنید. او بهتر از هر کس دیگری میداند که کدیور «روحانی» و «شیخ» هم باشد متفاوت است. علاوه بر آن، کدیور مدرک دکترای فلسفه دارد و سالهاست که استاد دانشگاه است. سروش با کدیور همان کار را میکند که روزگاری تودهایها با منتقدانشان میکردند (صرفا برای نمونه رجوع کنید به کتابهایی که تحت عنوان «خاطرات» از اعضای حزب توده منتشر شده است، علی الخصوص به «خاطرات» نورالدین کیانوری). الفاظ و تعابیرسروش اینهاست: «روحانی قشری»، «شیخ تکفیرگر»، «قشری مذهب» و «الفبای نواندیشی دینی را درک نکرده و همچون بعضی از همکسوتان و پیشکسوتان حوزوی – سنتی خود همچنان بروجود «اسلام واقعی و ثابت» اصرار میورزد». سروش از هر کدام از واژههای مذکور همان معنایی را مراد میکند که مستمعان و مخاطبانش در ایران سالها با آن آشنایند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روشنفکران و جامعه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Thomas Sowell (توماس سوئل)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Basic Books,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
روشنفکر
,
جامعه شناسی
,
جامعه شناسی
,
جامعهشناسی سیاسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خلاصه کتاب: «روشنفکران و جامعه»
نویسنده:
توماس سوئل (Thomas Sowell)
نوع منبع :
صوت , خلاصه اثر
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روشنفکر
چکیده :
روشنفکرها نفوذ و اثرگذاری زیادی در جامعه دارن. هم اثرگذاریشون روی مردم زیاده و هم قدرت نفوذشون روی سیاستمدارها. توماس سوئل نویسنده کتاب روشنفکران و جامعه میگه روشنفکر کسیه که شغلش خلق و ترویج ایدهاس. با این تعریف و این میزان اثرگذاری پرسش اصلی اینه که در قرن اخیر محصول نهایی کار روشنفکران یعنی ایدههایی که مطرح کردن وضعیت جامعه رو بهتر کرده یا بدتر؟ جواب سوئل اینه که خیلی سخت میتونیم بر اساس شواهد نتیجه نگیریم که روشنفکران جهان رو به مکان بدتر و خطرناکتری تبدیل کردهان. دلیل این نتیجهگیری خطاهاییه که روشنفکرها مرتکب میشن و یکی از مهمترین خطاها بیتوجهی به واقعیت و چسبیدن به ایدههای انتزاعیه.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نواندیشی دینی، دفاعیهها و اعتراضها
سخنران:
سیدصادق حقیقت
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , فیلم , مناظره،گفتگو و میزگرد
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روشنفکر
,
نواندیشی دینی
,
روشنفکری دینی
,
نواندیشی دینی
,
روشنفکری اسلامی
,
روشنفکری در غرب
,
روشنفکری در ایران
,
نقد روشنفکری دینی (فلسفه)
,
روشنفکری دینی در ایران (کلام جدید)
,
نقد نواندیشی دینی
چکیده :
از نواندیشی دینی که حرف میزنیم از چه حرف میزنیم؟ نواندیشی دینی یک جریان است یا گفتمان؟ گفتمانهای رقیب آن چیست و چه وجه تمایزی با آنها دارد؟ چه نقدها و چالشهایی پیش روی آن است؟
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مناظره شهریار زرشناس و محمدمنصور هاشمی: روشنفکری در ایران
شخص محوری:
شهریار زرشناس و محمدمنصور هاشمی
نوع منبع :
فیلم , مناظره،گفتگو و میزگرد , کتابخانه عمومی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روشنفکر
,
روشنفکران ایرانی
,
روشنفکران
,
روشنفکران ایران
,
روشنفکری در ایران
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سخنرانی اخلاق روشنفکری
سخنران:
خشایار دیهیمی
نوع منبع :
صوت , سخنرانی , درس گفتار،جزوه وتقریرات
منابع دیجیتالی :
صوت
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روشنفکر
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روشنفکری و روشنفکران در جهان اسلام
نویسنده:
سید احمد هاشمی،ناصر پورابراهیم، سعید عدالت نژاد، غلامعلی حداد عادل، جواد مرشدلو، رحیم رئیس نیا
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
منابع دیجیتالی :
معرفی کتاب
وضعیت نشر :
تهران - ایران: نشر کتاب مرجع,
کلیدواژههای اصلی :
روشنفکر
,
روشنفکران نواندیش
,
روشنفکران عرب
,
روشنفکران ایرانی
,
روشنفکران دینی
,
روشنفکری دینی
,
روشنفکران ناسیونالیست
,
روشنفکران
,
روشنفکران مسلمان
,
نواندیشی دینی
,
روشنفکران فرقه ای
,
روشنفکران - کشورهای عربی
,
روشنفکران ایران
,
روشنفکری اسلامی
,
روشن فکران سکولار
,
روشنفکری در ایران
,
روشنفکران مصری
,
روشنفکران اسلام گرا
,
روشنفکران غرب گرا
,
روشنفکران معاصر عرب
,
Enlightement روشنفکری - روشنگری (روشن فکر شدن، آگاهی حقیقی) (مجتبوی)
چکیده :
روشنفکر به طبقهای از دانشوران جوامع نوین اسلامی گفته میشود که اولا جویای حقیقتاند، و یکی از والاترین حقایق برای آنها عدالت و اصلاح امور اجتماعی است، و ثانیا در بیان این حقیقت شجاعاند. روشنفکری نیز جریانهای فکری برآمده از تأملات انتقادی و رویکردهای فرهنگی و سیاسی همین طبقه از فعالان و دانشوران است. با این دو تعریف معلوم میشود که به هر تحصیلکردهای روشنفکر گفته نمیشود بلکه گونهای فرهیختگی در این جا مراد است، هر چند صاحب آن فرهیختگی ممکن است تحصیلات آکادمیک نداشته باشد. روشنفکری و روشنفکران مجموعهای است از مدخلهای دانشنامه جهان اسلام به خامه شش متخصص مطالعات جهان اسلام. در همۀ مقالهها با بررسی واژگانی و اصطلاحی، زمینههای تاریخی، خاستگاه و جایگاه اجتماعی، کارکرد و وظیفه و دستاوردها و پیامدهای روشنفکری در ایران، آسیای مرکزی، ترکیه، قفقاز و کشورهای عرب، این پدیده و ظرفیت اجتماعی از منظری جامع اما گزیده و مستند معرفی شده است. ابتدا سرگذشت روشنفکری در ایران، نسبت آن با انقلاب اسلامی و مسائل آن در شش بزنگاه راهبردی (دوگانه های “سنت و تجدد”، “دین و علم”، “تکلیف و حق”، “شرق و غرب”، “عدالت و آزادی” و “انقلاب و اصلاح”) به عنوان یک الگو به قلم سید احمد هاشمی روایت شده است، این سرگذشت درباره مناطق دیگر جهان اسلام با ساختاری کم و بیش مشابه بیان شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
گزارشی از گفتوگوی سروش و ملکیان دربارهی «روشنفکری و حقیقت»
نویسنده:
محسن آزموده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
متن
وضعیت نشر :
پایگاه انصاف,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روشنفکر
,
نواندیشی دینی
,
نواندیشی
,
روشنفکری دینی
,
نواندیشی دینی
,
روشنفکری اسلامی
,
نواندیشی اسلامی
,
روشنفکری در ایران
,
روشنفکری دینی در ایران (کلام جدید)
,
Enlightement روشنفکری - روشنگری (روشن فکر شدن، آگاهی حقیقی) (مجتبوی)
چکیده :
محسن آزموده در گزارشی برای روزنامهی اعتماد نوشت: گفتوگوي عبدالكريم سروش و مصطفي ملكيان در «كلاب هاوس» براي مخاطبان انديشه در ايران، رويدادي قابل توجه و حائز اهميت است. دو روشنفكر اثرگذار در سالهاي پس از انقلاب به ويژه در دهههاي۷۰ و ۸۰ خورشيدي كه هر دو از بستر جريان نوانديشي ديني برآمدند، اگرچه سروش در اين ۴ دهه همواره از تعبير مناقشه برانگيز «روشنفكري ديني» دفاع كرده، در حالي كه ملكيان از همان ابتدا از «پارادوكسيكال بودن» آن سخن گفته و در تطور فكري خود حتي از جريان «نوانديشي ديني» نيز فاصله گرفته است. حالا اين دو روشنفكر، سروش در ۷۶ سالگي و ملكيان در ۶۵ سالگي رودر روي هم قرار گرفتندتا از نسبت روشنفكري و حقيقت سخن بگويند. ملكيان كماكان از تعريف مشهور خودش براي روشنفكري يعني «تقرير حقيقت و تقليل مرارت» دفاع كرد و لوازم آن را بر شمرد، در حالي كه سروش معتقد است مفاهيم «روشنفكري» و «حقيقت» مبهم و كثيرالمعاني هستند و بايد دركاربرد آنها و ارايه تعريف براي آنها- اگر تعريفي ممكن باشد- بسيار محتاط بود. اين گفتوگو كه شنبه شب، چهارم ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ده و نيم به وقت تهران در صفحه كلاب هاوس «حلقه ديدگاه نو» برگزار شد، مخاطبان بسياري داشت و با پرسش و پاسخهاي آنها با اين دو روشنفكر پايان گرفت. آنچه ميخوانيد، گزارشي از ۱۰۰ دقيقه آغازين است كه شامل گفتارهاي ملكيان و سروش است. در پايان اين بخش، ملكيان درباره سروش گفت:«هر كسي كه منصف باشد، قبول دارد كه در جريان روشنفكري بعد از انقلاب ايران اعم از روشنفكري ديني و روشنفكري غيرديني، موثرترين فرد دكتر سروش است بنابراين اينگونه مباحث به قصد اسائه ادب نيست. با تمام وجودم براي ايشان احترام قائلم. شخص من از ايشان چيزها آموختهاند. اين بحثها دانشجويانه و حقيقتطلبانه است.» سروش هم در پاسخ به او گفت:«البته لحن شما بسيار دوستانه، صميمانه، مشفقانه و عالمانه است. به فرض هم كه متضمن عتابي باشد كه اصلا چنين نبود در مقام گفتوگوست اما خيلي خشنودم كه افقهاي فكري و ديد ما به هم نزديك است.»
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 35
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید