جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
نوشتار
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 10
عنوان :
روایت افلاطون از همگامی نوشتار و دموکراسی
نویسنده:
مصطفی یونسی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
کلیدواژههای اصلی :
برابری
,
نوشتار
,
آزادی
,
آزادی
,
دموکراسى
,
خاستگاه و منشاء
چکیده :
جدا ناپذیرى نوشتار و دموکراسى در یونان کلاسیک به عنوان یک واقعیت تاریخى، اندیشه افلاطون را به سوى طرح روایت و تفسیر خود از همراهى این دو مقوله در چارچوب دو موضوع فلسفه زبان و فلسفه سیاسى مىکشاند . وى با تشخیص روح زمانه و گذار تمدن یونانى از مرحله گفتارى و شفاهى به کتابى و نوشتارى در آشکارترین لایه نسبت فرازبانى آن با نوع خاصى از پولیس یا دولت - شهر - شهروند را نشان مىدهد . به تعبیر دیگر، گفتار نوشتارى در شروع و نیز طى مسیر خود با رژیم یا نظام سیاسى دموکراسى پیوند یافته و از آن قابل گسست و انفکاک نیست . در این راستا به نظر مىرسد از دو زاویه خاستگاه و ویژگى نوشتار و دموکراسى به نقاطى مشترک مىرسیم: خاستگاه وابسته و تبعى این دو به سازنده و پدرى به نام الیگارشى و گفتار، و نیز اشتراک آنها در دو صفتبرابرى و آزادى (به تناسب موضوع) در عکس العمل به وجود نابرابرى، محدود بودن به ضروریات و نیازهاى ضرورى .
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سورياليون ...غيبوا الجسد حوار مع رولان بارت
نویسنده:
حوار مع رولان بارت , مليكة ابن دودة
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
نقد ادبی
,
نوشتار
,
سورئالیسم
,
نشانه شناسی
,
نظریه نشانه شناسی
چکیده :
-
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 193 تا 195
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمهی کتاب "اعجاز رسم القرآن واعجاز التلاوه"
نویسنده:
نورالدین رجال
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
ترجمه
,
اعجاز قرآن
,
نوشتار
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
تلاوت قرآن
,
هنر و علوم انسانی
,
اعجاز رسم القرآن و اعجاز التلاوه (کتاب)
چکیده :
قرآن کریم کتاب آسمانی مسلمانان، معجزهی جاوید پیامبر گرامی اسلام (ص) است. قرآن از جهات مختلف معجزه است. یکی از جنبههای اعجاز آن که کمتر مورد توجه قرار گرفته، اعجاز رسم الخط و اعجاز تلاوت آن میباشد. در این پایان نامه که ترجمهی کتاب «اعجاز رسم القرآن و اعجاز التلاوه» محمد شملول است، مولف در پی آن است تا اثبات کند که خداوند خود شیوهی نوشتن کلمات و نیز نوع حروف و ترتیب و قرارگرفتن حروف و کلمات قرآنی را مشخص فرموده تا معانی جدید و دقیقی را به مخاطبین القا نماید به گونهای که اگر غیر از این بود، این معانی و ظرافتهای آن فهمیده نمیشد و بدین وسیله میخواهد اثبات کند که قرآن کریم از لحاظ رسم الخط و تلاوت هم دارای اعجاز میباشد و ضمن اشاره به نوشتار غیر عادی کلمات و قرائت غیر عادی آن، معنا و مفهوم مطلوب و اعجاز آن را تبیین نماید.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تفاوتهای رسم الخط سلطانی و عثمانی
نویسنده:
احد رضایی بیرانوند
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
خراسان رضوی: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه خراسان رضوی مرکز پژوهشهای علوم اسلامی و انسانی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
خط عربی
,
خط و زبان
,
زیادت الف
,
زیادت واو
,
رسم قرآن
,
رسم عثمانی
,
خط کوفی
,
رسم الخط سلطانی
,
کتابت قرآن
,
خوشنویسی عربی
کلیدواژههای فرعی :
آیه 111 مائده ,
آیه 3 علق ,
نوشتار ,
آیه 1 علق ,
آیه 19 حج ,
آیه 026 بقره ,
آیه 102 بقره ,
آیه 140 بقره ,
آیه 021 بقره ,
آیه 60 اسراء ,
آیه 153 نساء ,
آیه 101 نساء ,
آیه 176 نساء ,
آیه 16 نساء ,
آیه 8 قصص ,
آیه 105 صافات ,
آیه 51 شوری ,
آیه 35 احزاب ,
آیه 31 ابراهیم ,
آیه 184 آل عمران ,
آیه 122 آل عمران ,
آیه 20 آل عمران ,
آیه دَین ,
آیه 64 آل عمران ,
آیه 1 قلم ,
چکیده :
نوشتار همواره بهترین ابزار، برای ثبت اندیشه ها و انتقال معارف است و با این حال در بسیاری از مواقع جهت نشان دادن صداهای کلمات، به تکامل نیازمند است. از این جهت کاستی هایی دارد که یکی از آنها، وجود علامتهایی است که نوشته می شود، ولی خوانده نمی شود و دومی، وجود علامتهایی است که نوشته می شود ولی صدایی غیر از آنچه که برای آن تعیین شده، می دهد و سومی از آنها صداهایی است که در مقام سخن گفتن وجود دارند، ولی در کتابت علامتی برای آنها نیست . هجای کلمات در قرآن کریم، تقریباً با نطق مطابقت تمام دارد جز در مواردی که به نظر می رسد علامتهای حرکتهای بلند (الف، واو و یاء) حذف یا زیاده شده است . در مقاله حاضر به بررسی و اهمیت جایگاه رسم الخط قرآن در میان مسلمانان و تفاوتهای رسم الخط عثمانی و رسم الخط سلطانی پرداخته خواهد شد .
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 332 تا 347
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نا/الهیات: الهیات دوران گذار
نویسنده:
سمیرا طاهری
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
دین
,
تمدن
,
مرگ
,
خدا (اسماء ذات الهی)
,
نوشتار
,
ساختار شکنی
,
الهیات(کلام جدید)
,
مرگ (فقه)
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
فرانوگرایی
,
فرانوگرایی
چکیده :
نشانه و الوهیت، مکان و زمان تولد یکسانی دارند، دوران نشانه اساساً دورانی الهیاتی است. دین و تمدن مادر یکدیگرند و در بطن هم زاده شدهاند. هر نظامی که مبتنی بر یک مفهوم اساسی باشد، مفهومی که گردش نشانهها را شکل میدهد، از اساس الهیاتی است. این مفهومِ محوری، در هر اندیشه نامی بهخود گرفته: واقعیت، جوهر، هستی، حقیقت، خدا، لوگوس، عقل، غایت و ... . در این نظام(های) لوگوسمحور، زنجیرهی دالها معناداری و ثباتِ خود را از این مدلول استعلایی میگیرند. ژاک دریدا با خوانشِ واسازانهی خود در پدیدهشناسی هوسرل که اوج لوگوسمحوری است نفوذ کرد و تناقضهای درونی آنرا نشان داد؛ و نشان داد که هیچ مدلولی نمیتواند خارج از زنجیرهی دلالی، زبان را کرانمند کند. این ایدهی انقلابی به-فروپاشیِ نظامِ سلسلهمراتبیِ تقابلهای دلالی و درنتیجه همرتبه و همبودشدنِ دالها میانجامد. هر مدلولی خود یک دال میشود و به دالی دیگر ارجاع میدهد؛ چرخشی بیپایان که در آن هر دال میمیرد و هم-زمان میزید. در مقابلِ این ایدهی انقلابی، مدرنیسم چیزی بیش از یک جنبش فانتزی و شبهانقلابی نیست. مدرنیسم چیزی نیست جز وارونگیِ رابطهی تقابلیِ سوژه-اوبژه(الهی). آنگاه که پسران با تکیه بر خردِ بشریاشان، خدا/پدر را بهزیر کشیدند، مدرنیسم بهشکوفه نشست اما شکوفایی ایدهی مدرنیسم حاصلی جز مرگِ اوبژه (ی الهی)، و در نتیجهی آن، ناپدید شدن سوژه در پی ندارد: نارسیسمی که سوژه در آینهی چشمانِ دیگری/خدا بدان دچارشدهبود، با مرگ و درهمشکستن آینه، او را بهورطهی نیهیلیسم کشاند. همبودشدگیِ دالها خزانی است که شکوفهی مدرنیسم در آن پژمرد. در چنین موقعیت سراسیمهای، نا/الهیات سربرمیآورد: با زدایشِ تقابلها و همبودشدگیِ دالها، سخن از مرگ گفتن یاوه است؛ هیچ مرگی در کار نیست، و نیز هیچ زنده شدنی. ما همواره در میانهی یک بازیِ دائمی هستیم. کلمه(لوگوس)، دائماً زدوده و درعینِحال نگاشته و بازنگاشته میشود. این نا/الهیات مرگِ خدا، نا/نظامِ نوینی است برای آنانکه در مرزها میزیند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
توقیعات حضرت ولی عصر (عج) و بررسی مباحث اعتقادی در آنها
نویسنده:
حورا قضات
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
ارتباط
,
نوشتار
,
الهیات(کلام جدید)
,
آموزه دینی
,
letters (correspondence)
,
communication
,
religious doctrines
,
religious doctrines
,
رهبرعقیدتی
,
opinion leaders
,
توقیعات
,
Writing
,
letters (correspondence)
,
communication
چکیده :
چکیدهتوقیع یا توقیعات که بهطور خاص به بیانات و نامههای صادرشده از جانب حضرت ولیعصر ـ روحی لِتراب مقدمه الفداء ـ اطلاق میشوند، از جمله انوار حیاتبخش آنحضرت است که میتوان چون اشعهای از تابش آن خورشید در پس ابر از آنها بهره گرفت؛ چراکه این توقیعات شریف که مشتمل بر علوم و معارف الهی و مفاهیم عالیه هستند از جمله مواریث بسیار پراهمیّت شیعه محسوب میشوند که امروز نیز میتوانند راهگشا باشند و از جمله راههای ارتباط و بهرهوری ما از آنحضرت بوده که میتوان از طریق آنها به بخشی از ارشادها و هدایتهای حضرتش دست یافت. از این رو پژوهش حاضر در صدد برآمده تا بهرهای هرچند اندک از این تابش پرفروغ داشته باشد. لذا در راستای تحقق این امر و با هدف بهرهمندی از رهنمودهای آن امام، موضوع توقیعات آنحضرت ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ و مباحث اعتقادی در آنها را مورد نگرش و بررسی قرار داده است. بر این مبنا این پژوهش پس از طرح کلّیات در فصل اوّل، به طرح مباحث پژوهش در دو فصل کلّی پیداخته و در آنهاذیل هر فصل طرح مسائلی در باب موضوع آن فصل را مدنظر قرار داده است. لذا پژوهش حاضر مشتمل بر سه فصل است: فصل اول با عنوان کلّیات پژوهش که در آن به طرح و بیان مسائلی چون اهمیّت، ضرورت، هدف، پیشینه و منابع پژوهش پرداخته شده است. فصل دوم این پژوهش تحت عنوان درآمدی بر توقیعات امام عصر ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ به طرح مباحثی اساسی و کلیدی در باب توقیعات اختصاص یافته است. این فصل در ده بخش تنظیم شده، که در آنها به بررسی توقیع در لغت و اصطلاح، زمینه پیدایش و شکلگیری توقیعات و به تبع آن مبحث شبکه ارتباطی وکالت پرداخته شده و سپس چگونگی پیوند امام با شیعیانشان در عصر غیبت صغری و غیبت کبری، بحثهای پیشینه توقیعات، ملاکهای صحت و صدور، موضوعات و مضامین و انواع توقیعات، مورد طرح و بررسی قرار گرفتهاند، پس از آن به بحث توقیعات در غیبت کبری? و سرانجام به بحث تألیف و گردآوری توقیعات پرداخته شده است. فصل سوّم این پژوهش تحت عنوان مباحث اعتقادی در توقیعات امام عصر ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ به بررسی اصول اعتقادی دین مبین اسلام به عنوان مبنا و شالوده اساسی تفکّر اسلامی، در پرتو توقیعات شریف آنحضرت، اختصاص داده شده است. این فصل نیز در پنج بخش کلّی تنظیم گشته است. در این بخشها به بررسی مباحث اعتقادی توحید و سپس نبوّت و سپس معاد در پرتو توقیعات، به عنوان اصول دین پرداخته شده است، اصولی که هرگونه خلل و نقصان در هریک از آنها موجب نقصان در اصل دین خواهد شد. و بعد از آنها به طرح و بررسی مبحث امامت که در تفکّر شیعه استمرار و تداوم راه نبوّت است و در دنباله به بحث مهدویّت به عنوان تداوم راه امامت، در پرتو توقیعات آنحضرت ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ پرداخته شده است. و ذیل هر یک از این مباحث کلّی موضوعات و عناوین فرعی مربوط به آنها مورد طرح قرار گرفتهاند. آنچه در انتها از این پژوهش و بررسی در اصل توقیعات و مباحث اعتقادی آنها حاصل شد اینکه امر امامت آنحضرت در طی دوران غیبت صغری در صدور این توقیعات شریف تجلّی یافت و ایشان رسالت امامت و هدایت خویش را از این طریق که نشانه عمق اتّصال آنحضرت با شیعیانشان بود به انجام میرساندند. پس با یقین و باور داشت این مطلب که آن امام دیروز، همان امام و ولی امروز زمان ما و امام حیّ و حاضر و ناظر بر ما هستند و باورداشت این مطلب که همه آنچه درباره امام و امامت آنحضرت در عصر حضور و در عصر غیبت صغری موضوعیّت دارد امروزه نیز در عصر غیبت کبری موضوعیّت دارد و این اعصار خللی در انجام رسالت امامت و هدایت ایشان وارد نمیکند، پی میبریم که از ارشاد و هدایت و گستره وسیع فعالیّت آن امام عزیز امروز نیز بهرهمند میشویم. و سخن آخر اینکه پس از بررسی و دقّت نظر در توقیعات شریف آنحضرت ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ این نکته حاصل شد که دریای بیکران و موّاجی از علوم و معارف الهی در توقیعات آن امام همام وجود دارد که از سینه آن خزانهدار علوم الهی جوشیده است و جا دارد که پژوهشگران پرتلاش و ظریفنگری بیش از آنچه در این پژوهش بدان پرداخته شده است در این راه بذل همّت بنمایند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فارسی دری
نویسنده:
تدین مهدی
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
کلیدواژههای اصلی :
نوشتار
,
فارسی دری
,
خط پهلوی
,
زبان فارسی
,
خط عربی
,
تعویض خط
چکیده :
فارسی دری زبانی است که از اواخر دوره ساسانی تا امروز، زبان فرهیختگان ایرانی بوده و نه تنها درمداین و سواحل اروند رود؛ بلکه در دور دست ترین شهرهای خراسان و ماورا النهر بدان سخن می گفته اند. با وجود دلایل کافی برای اثبات این مدعا بیشتر پژوهشگران و نویسندگان تاریخ ادبیات برآنند که فارسی دری گویش یا لهجه ای بوده است محدود و منحصر به چند ناحیه در خراسان و ماورا النهر و به وسیله پادشاهان آن ولایات؛ بویژه سامانیان در سراسر ایران گسترش یافته و پس از تحول و تکامل تدریجی به زبان رسمی همه اقوام ایرانی در گفتار و نوشتار تبدیل شده است. عنوان دری نیز حاکی از نسبت آن به دربارهای نواحی شرقی ایران است. در حالی که فارسی دری زبان دربار ساسانی و نام آن صرفا از انتساب به دربار و شهر مداین است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 16
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حضور و غایب در آثار کریستیان بوبن
نویسنده:
پورایه ژاک
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
کلیدواژههای اصلی :
غیبت
,
حضور
,
صلح
,
نوشتار
,
بوبن
,
مقطع
,
آشتی
چکیده :
کریستیان بوبن که محبوبیت زیادی میان خوانندگان خود دارد، افق جدیدی را بر روی آنان می گشاید که میان حضور و غیبت در نوسان است او از خلال نوشتار ویژه خود که شعر گونه و مقطع است نگرش انسان به نیا را بر پایه صلح و صفا و آرامش پایه گذاری می کند این نوع گرش بهیچوجه غفلت و بیخبری از فجایع حقایق اجتماعی نیست، زیرا بوبن بهتر از هر کس به نابسامانیهایی طبقه محروم واقف است، لیکن او در آثار خود در طلب آن است که با تکیه بر سحر و زیبایی واقعیت و یاس و دلزدگی را کاستی دهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 57 تا 73
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
توصیف اثر تصویری، بازنویسی دنیای آرمانی مطالعه «شمایل نگاری تفسیری» در اسپانیا اثر تئوفیل گوتیه
نویسنده:
آیتی اکرم
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
کلیدواژههای اصلی :
دیگری
,
تئوفیل گوتیه
,
«شمایل نگاری تفسیری»
,
اختلاط هنرها
,
نقاشی
,
نوشتار
,
اسپانیا
,
دنیای آرمانی
,
قرن نوزدهم
چکیده :
مفهوم «شمایل نگاری تفسیری» از آثار هنری که ریشه در علم بیان و سخنوری یونان باستان داشته است، باز در قرن نوزدهم توسط نویسندگان رمانتیک و بخصوص پارناسینها رواج پیدا کرد. علی رغم محدودیت های اعمال شده بر معنای این لغت در طی قرون که منجر به پدید آمدن یک دیدگاه مختصر و تقلیل یافته از تاریخ نوشتار توصیفی در نقد ادبی شد، با این وجود شمایل نگاری تفسیری در توصیف آثار هنری جایگاه ویژه ای در نوشتار منظوم و منثور قرن نوزدهم دارد. نمایش اثر هنری و توصیف آن به شکل نوشتاری که در آثار تئوفیل گوتیه بسیار فراوان دیده می شود، بر پایه هنر و دانش زیباشناسی شاعر مبنی بر جستجوی زیبایی مطلق و در جهت ایده آل کردن واقعیت می باشد. نمایش نوشتاری و تفسیری یک اثر هنری در مجموعه شعر اسپانیا نقش اساسی داشته به طوری که از حد یک صنعت سخنوری فراتر رفته و ارزشی چندمنظوره پیدا می کند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 17 تا 37
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کافکا و شورش عقیم
نویسنده:
بلوکی مهتاب, رادجی فیروزه
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
کلیدواژههای اصلی :
شورش
,
نوشتار
,
استبداد پدری
,
شکست
,
خلا وجودی
,
زاده نشده
چکیده :
کافکا، نویسنده ای که آوازه او در قرن بیستم جهانی شد، با انگیزه اولیه خلق آثار ادبی به ادبیات روی نیاورد. او که از کودکی از سلطه مستبدانه پدری رنج میبرد، می پنداشت که با انعکاس آلام و خشم خویش در نوشته هایش، به نوعی خود را از قید این سلطه همه جانبه رها خواهد ساخت.هدف این مقاله، نشان دادن این نکته است که نه تنها امر نوشتن باعث رهایی کافکا نشد بلکه کابوس مخوف پدر را در آثار و ذهن او بیش از پیش تثبیت کرد و نهایتا او را به وضعیتی خلا گونه کشاند که امکان هرگونه قاطعیت در تصمیم گیری در زندگی از او سلب شد، گویی که هرگز زاده نشده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 17 تا 28
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 10
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید