جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
05.فیلسوفان و منطقدانان
>
01.فیلسوفان
>
01.فلسفه در ایران : اشخاص
>
2. حکمای صدرایی :اشخاص
>
آقا محمد بید آبادی
>
ملا علی نوری
>
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 265
عنوان :
پژوهشی در فلسفه عرفان
نویسنده:
محمدمهدی گرجیان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی , زمستان/ 1388
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
راه کشف و شهود
,
فلسفه های مضاف
,
چیستی عرفان
,
حجیت شهود
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
عرفان عملی
,
فلسفه عرفان (فرا عرفان)
,
اصطلاحنامه عرفان
,
ابن عربی
,
علم(حصولی و حضوری)
,
عرفان نظری
,
معلوم بالعرض((اصطلاح وابسته)، مقابل معلوم بالذات)
,
معلوم بالذات((اصطلاح وابسته)، مقابل معلوم بالعرض)
,
خطا در مشهودات عرفانی
,
محمدمهدی گرجیان عربی
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 22
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی انتقادی شماری از پیش فرض های معناشناختی و ادلّه نظریه «اصالت وجود»
نویسنده:
محمد معارفی، محمدکاظم فرقانی، محسن فیض بخش
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه پیام نور, بهار و تابستان/1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
اشتراک معنوی وجود
,
ماهیت بشرط شی ء
,
ماهیت لا بشرط
,
اعتباریت ماهیت
,
اصالت وجود
,
عدم مطلق
,
اعتبارات ماهیات
,
پیش فرض های اصالت وجود
,
ادلّه اصالت وجود
,
عدم مضاف
,
وجود بالذات
,
وجود بالعرض
,
محمدکاظم فرقانی
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 99 تا 110
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل متناقض نمایِ «ثبوت عقول مجرده درصقع ربوبی در عین اثبات ماهیت برای عقول»، از منظر صدرالمتالهین
نویسنده:
محمد حسین وفائیان، قاسمعلی کوچنانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء, تابستان/1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
اسفار
,
توحید
,
علم الهی
,
ملاصدرا
,
عالم عقول
,
الله
,
صقع ربوبی
,
ممکن الوجود
,
جوهر (منطق)
,
عالم امر
,
اشارات و تنبیهات
,
امکان ذاتی
,
طبیعت وجود
,
علامه طباطبایی
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
حکمت متعالیه
,
ماهیت
,
جوهر
,
جوهر مجرد
,
عقل ( جوهر )
,
عقل ( جوهر )
,
ماهیت ممکن
,
امکان ذاتی
,
توحید(الهیات بالمعنی الاخص))
,
علم واجب
,
عالم ( امکانی )
,
واجب تعالی (اسماء ذات)
,
ماهیت حقیقی
,
ماهیت اعتباری
,
سید جلال آشتیانی
,
ابونصر فارابی
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
عالَم امر
,
اقسام جوهر
,
ماسِوی الله
,
قاعده ترکب
,
مطلق تعین وجودی
,
نوعیت مجردات
,
انقسام ماهیت
,
العرشیه
,
قاسمعلی کوچنانی
,
میرداماد
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
بنابر قاعدۀ ترکّب هر ممکنی از وجود و ماهیت، ماهیت به معنای منطقی خود یا همان "حدّ الشیء"، برای تمامی ماسوی الله که ممکن هستند ثابت است. همچنین برهان های اثبات توحید واجب الوجود نیز، غیر از واجب الوجود واحد را متّصف به امکان ذاتی می نمایند. با این حال و طبق تصریحات صدرالمتالهین، جایگاه عقول مجرّده در صقع ربوبی بوده که طبق اذعان ایشان، مقام «أمر» و خلوّ از امکانات ماهوی است.<br /> مسالۀ اصلی این پژوهش، تبیین دقیق این تناقض ظاهری بوده که بر اساس شیوۀ تحلیلی – توصیفی و در ضمن اشاره به کلماتی از صدرالمتالهین در اثبات و نفی ماهیت از مفارقات نوریه صورت می پذیرد. پس از تبیین تناقض ظاهری، سعی بر بیان رهیافتی برای جمع بین اثبات و نفی ماهیت از عقول مجرده می شود که همانا پیشنهاد معنایی متفاوت از ماهیت منطقی بوده که أعمّ از آن نیز می باشد. معنا مذکور "مطلق تعیّن وجودی" است که با استفاده از آن، مواضع اثبات و نفی ماهیت از عقول توجیه و تبیین می گردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 101 تا 118
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد و بررسی دلایل مشائیان بر ابطال تناسخ
نویسنده:
محمد تقی یوسفی
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه باقرالعلوم, زمستان/1388
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
شیخ طوسی: ابوجعفر محمد بن حسن
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
ملا عبدالرزاق لاهیجی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
معاد
,
تناسخ ملکی
,
تناسخ ملکوتی
,
مشاء
,
التناسخ
,
تناسخ نزولی
,
وحدت نفس
,
تناسخ صعودی
,
مسخ
,
بودایی
,
تناسخ صعودی
,
دین بودایی
,
ابطال تناسخ
,
رسخ
,
مسخ
,
نسخ ( تناسخ )
,
تناسخ متشابه
,
رسخ
,
آیین هندو (هندوئیسم)
,
علامه مجلسی
,
میرزا حسن لاهیجی
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
شیخ طوسی
,
حسن حسن زاده آملی
,
فلسفه مشاء
,
وحدت نفس
,
قیامت
,
تناسخ
,
تناسخ ملکوتی
,
تناسخ ملکی
,
تناسخ نزولی
,
رسخ
,
ابطال تناسخ
,
دو نفس در یک بدن
,
نفس انسان
,
هندوییسم (ادیان شرق)
,
فخر رازی
,
ابن بابویه، محمدبن علی(شیخ صدوق)
,
آموزه انتقال
,
تماسخ
,
محمدتقی یوسفی
,
فیاض لاهیجی
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
,
حسن حسن زاده آملی
شاپا (issn):
0
چکیده :
تناسخ آموزهای است که از دیرباز، فکر اندیشمندان را به خود معطوف داشته است؛ بحثی که هم در فلسفه نفس، بازتابهای درخور توجهی دارد و هم در دیگر مباحث فلسفی. علاوه بر اینکه نمیتوان از بازتابهای کلامی آن نیز غافل شد؛ از اینرو اندیشمندان مسلمان به فراخور توان فکری خویش به بررسی آن پرداخته و عمدتاً به امتناع عقلی آن گرایش نشان دادهاند. فیلسوفان مشائی نیز بر امتناع عقلی تناسخ تأکید کردهاند و گاه تقریرهای جدیدی از دلایل گذشتگان ارائه نموده و گاه به دلایل جدیدی دست یافتهاند. در این مقاله، تلاش شده تا دیدگاه مشائیان دربارة تناسخ ارائه شود. ابتدا نگاهی به تاریخچه آموزه تناسخ، گرایشهای گوناگون در اینباره، اصطلاحات تناسخ و انواع آن میشود و در نهایت مبانی انکار تناسخ طرح میگردد. بررسی دلایل ایشان، تعیین مقدار دلالت آنها و نقد و بررسی هر یک از آنها محور بحثهای بعدی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 175 تا 202
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پیامدهای فلسفی حرکت جوهری در مسایل نفس و تکامل آن
نویسنده:
فاطمه عابدینی، عباس جوارشکیان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد, پاییز و زمستان/1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
اسفار
,
حرکت جوهری نفس
,
حرکت جوهری
,
شواهد الربوبیه
,
ملاصدرا
,
معاد جسمانی
,
زندیق
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
تجرد برزخی نفس
,
جسمانیه الحدوث
,
حشر
,
التناسخ
,
تغییر جوهری نفس پس از مرگ
,
حدوث جسمانی نفس
,
الصراط
,
النار
,
روز قیامت
,
عالم قبر
,
مغایرت نفس و بدن
,
جسمانیت نفس
,
عالم ماده
,
ابطال تناسخ
,
جهنم
,
حدوث عالم جسمانی
,
عالم قیامت
,
معاد جسمانی
,
حشر
,
تجرد عقلانی
,
بقا و خلود نفس
,
حدوث جسمانی
,
بقای روحانی نفس
,
جسمانیت نفس در حدوث
,
عالم محسوسات
,
اتحاد نفس با عقل فعال
,
تجرد برزخی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
حسن حسن زاده آملی
,
علم نفس
,
حکمت متعالیه
,
بقاء نفس
,
حرکت جوهری
,
احوال قبر
,
تناسخ
,
موت طبیعی
,
صراط
,
جهنم کفار
,
کافر
,
ابطال تناسخ
,
سید جلال آشتیانی
,
حقانیت مرگ
,
حیوان
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
ح. امام ششم(حضرت امام صادق ع)
,
اهل جهنم
,
معرفت نفس(خودآگاهی)
,
اجتماع حدوث و ابدیت نفس
,
تکون تدریجی نفس
,
تعدد نوع انسان
,
طفره در عالم
,
صراط دنیا
,
صراط آخرت
,
عباس جوارشکیان
,
کتاب شفا (ابن سینا)
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
شاپا (issn):
9112-2008
چکیده :
یکی از مهمترین نظریههای فلسفی که تأثیر شگرف در برخی مسائل فلسفی بر جای نهاده است نظریه حرکت جوهری است. این نظریه، نظریه جامعی است که منظری جدید بر بسیاری از مسایل فلسفی میگشاید، از جمله این مسائل، مسئله حرکت نفس است که صدرا بر خلاف فلاسفه پیشین، آن را از نوع حرکت جوهری (ذاتی) دانست. حرکت جوهری نفس از آن روی مهم است که دارای نتایجی است که اکثر آنها تبیین عقلانی مسائل قبر و قیامت است. آن چه در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است استخراج نتایج مهم این حرکت از قبیل: جسمانیت نفس در ابتدای حدوث، اجتماع حدوث و ابدیت نفس، حل مشکل ثنویت نفس و بدن، تکون تدریجی نفس، اختلاف نوعی انسانها به حسب باطن، اتحاد نفس با عقل فعال، مرگ طبیعی و حق بودن آن، محال بودن تناسخ، انواع تجرد برزخی و عقلانی نفس، بقای نفوس بعد از مرگ، معاد جسمانی، حشر، صراط و خلود کفار در عذاب است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 125 تا 149
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
لبس بعد از لبس و بقای موضوع
نویسنده:
محمدکاظم فرقانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع), زمستان/ 1377
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
مرتضی مطهری
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
ملاصدرا
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
مرتضی مطهری
,
ابن سینا
,
حسن حسن زاده آملی
,
حرکت جوهری
,
لبس بعد از لبس
,
میرزا مهدی الهی قمشه ای
,
حرکت جوهری نزد ابن سینا
,
آراء و اندیشه های ملاصدرا
,
محمدکاظم فرقانی
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
,
حسن حسن زاده آملی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 33 تا 54
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی امکان نوصدرایی بودن اندیشه ملّا هادی سبزواری
نویسنده:
حسن عباسی حسین آبادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه پیام نور, پائیز و زمستان/1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ملاهادی سبزواری
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
اتحاد عاقل و معقول
,
روش
,
شیخیه
,
مکتب
,
ابن سینا
,
حکمت متعالیه
,
مکتب صدرایی میانه
,
گفتمان نوصدرایی
,
ساختار اندیشه
,
سید جلال آشتیانی
,
ادراک کلیات عقلی
,
شرح منظومه
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
,
هانری کربن
,
هانری کوربن (Henry Corbin)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 85 تا 98
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی کارکرد هوش مصنوعی ضعیف در اقسام علم و آگاهی با توجه به مبانی معرفت شناسی صدرائیان
نویسنده:
حسین مطلبی کربکندی، محمد بنیانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, تابستان/1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
علامه حلی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
عبدالله جوادی آملی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
معرفت شناسی ملاصدرا
,
هوش مصنوعی (AI)
,
رایانه
,
علم به جزئی
,
علم حضوری
,
علم نفس
,
ادراک حسی
,
قیام حلولی
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
صورت حسی
,
علم واجب
,
علامه حلی
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
عبدالله جوادی آملی
,
سید جلال آشتیانی
,
سید حسین طباطبائی بروجردی
,
فلسفه دین
,
فلسفه علم
,
علم حصولی(مقابل علم حضوری)
,
تصور(مقابل تصدیق)
,
معقولات اولی((مفاهیم ماهوی)، مقابل معقولات ثانیه)
,
معقولات ثانیه منطقی(مقابل معقولات ثانیه فلسفی)
,
معقولات ثانیه فلسفی(مقابل معقولات ثانیه منطقی)
,
صورت ذهنیه(مقابل معلوم حضوری)
,
مطلق علم
,
ذهن شناسی ملاصدرا
,
مطلق آگاهی
,
عینیت کارکرد
,
تساوی کارکرد
,
کارکرد ناقص
,
فاقد کارکرد
,
تقسیم بندی علم
,
تصورات حقیقی
,
تصورات اعتباری
,
هوش مصنوعی ضعیف
,
تصورات حقیقی جزئی
,
محمد بنیانی
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
شاپا (issn):
2251-6123
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 26
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
امکان معرفت عقلی به خداوند متعال از منظر حکیم سبزواری
نویسنده:
محمد هادی توکلی , اعظم قاسمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی, پائیز/ 1396
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ملاهادی سبزواری
,
نظریه تعطیل
,
الهیات سلبی
,
نظریه نیابت
,
معطله (فرق کلامی)
,
مشبهه (صفاتیه)
,
ادراک کلیات
,
فوق تجرد عقلی
,
معرفت شناسی اسلامی
,
عقل ( جوهر )
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
براهین اثبات واجب(حکمت نظری)
,
برهان صدیقین
,
بینونت عزلی
,
فخر رازی
,
شیخ احمد احسائی
,
فنا
,
لودویگ ویتگنشتاین
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
علم حصولی(مقابل علم حضوری)
,
نفس الامر(اصطلاح وابسته)
,
ادراک بی واسطه بدون مفهوم((علم حضوری)، قسیم ادراک بی واسطه بدون تعریف و بدون استدلال)
,
کلی((سعی)، اصطلاح وابسته)
,
سکوت معرفت شناسانه
,
امکان شناخت اوصاف الهی
,
کثرت حقیقی
,
نفی صفت از ذات
,
اشتراک لفظی وجود خدا و مخلوق
,
معرفت بالوجه
,
احکام کلی عقلی
,
امکان معرفت عقلی به خداوند
,
ضرورت فلسفی معرفت به خداوند
,
تعطیل معرفت شناسانه
,
یأس از معرفت خدا
,
عقل مکتحل بنور الله
,
مدرِک و مدرَک
,
اشاره عقلیه
,
حیث مرآتیت مفهوم و ماهیت
,
امکان شناخت عقلی خداوند
,
علم فانی به مفنی
,
عقل مشوب به وهم
,
عقل خاتم
,
وجود فی نفسه مفاهیم و ماهیات
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
,
08- توحیده سبحانه، تمییزه من خلقه صفة لا عزلة
شاپا (issn):
2383-0689
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 18
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خلود از منظر مولانا جلال الدین بلخی و مقایسه آن با نظرگاه ملاصدرا : دوره 12، شماره 33 : انسان پژوهی دینی
نویسنده:
ملیحه محمودی، حسن ابراهیمی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی, تابستان و پاییز / 1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
معاد
,
ملاهادی سبزواری
,
ملاصدرا
,
نعیم
,
الخلود فی الجنة و النار
,
سعادت اخروی
,
مولانا
,
بهشت و جهنم
,
تلاشی عالم اضداد
,
نبود اضداد در بهشت
,
خلقت تدریجی عالم آخرت
,
عینیت عالم آخرت و حیات
,
ادراکی بودن عالم اخرت
,
صفات جلال و جمال الهی
,
انقطاع عذاب دائم
,
مظاهر جمال و جلال حق
,
سبق رحمت بر غضب حق
,
شفاعت پیامبر (ص)
,
عقوبت دنیوی
,
انبساط رحمت حق
,
دلیل وجود عاصیان
,
معاد(کلام)
,
ابن عربی
,
ابن عربی
,
مولوی
,
حسن ابراهیمی
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 117 تا 141
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 265
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید