جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای دولتی
>
دانشگاه اصفهان
>
دانشکده ادبیات و علوم انسانی
>
گروه فلسفه
>
رضا صادقی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 36
عنوان :
بیمحتوایی فلسفة دیوید لوئیس از نگاه پیتر انگر
نویسنده:
رضا صادقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
انگر استاد فلسفة دانشگاه نیویورک پس از چند دهه تدریس و نگارش در حوزة فلسفة تحلیلی به این نتیجه رسید که دیدگاههای رایج در فلسفة تحلیلی و از جمله آثار خود او فاقد محتوایی عینی و جوهری است. انگر ضمن تحلیل و نقد دیدگاههای گذشتة خود، بر فلسفة دیوید لوئیس نیز متمرکز شد تا نشان دهد دیدگاههای فلسفی او نیز یا تهی است و یا به بحثهایی تهی دامن زده است. استدلال اصلی انگر این است که تحلیل مفاهیم مورد علاقة فیلسوفان تحلیلی تلاشی بیپایان و بیثمر بوده و مانعی جدی برای پرداختن به مسائل بنیادین فلسفه (مانند وجود روح و جاودانگی) است. دیدگاه «تکثر جهانها»، «دفاع از وجود اوصاف» و «ابدگرایی» سه دیدگاه فلسفی لوئیس است که در این مقاله نقد انگر بر آنها بررسی خواهد شد. انگر از بین این سه دیدگاه، تنها دیدگاه «تکثر جهانها» را دارای محتوایی عینی میداند. اما او این دیدگاه را فاقد دلیل میداند. این مقاله استدلال کرده است که با معیارهای انگر دیدگاه «تکثر جهانها» نیز نمیتواند محتوایی عینی داشته باشد. علاوه بر آن بخشی از فلسفة لوئیس ماهیتی متافیزیکی دارد و شیوة استدلال او با ماهیت فلسفة تحلیلی ناسازگار است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 123 تا 149
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مفهوم ذهن و جایگاه عقل نزد هیوم در باور به علّیت با رویکرد طبیعتگرایانه
نویسنده:
لیلا خدامی ، یوسف شاقول ، رضا صادقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تجربه گرایی هیومی
,
فلسفه هیوم
,
تجربه گرایی(فلسفه)
چکیده :
معمولا در بیان دیدگاه هیوم از علّیت بر ابعاد سلبی و نتایج شکاکانه آن متمرکز میشوند. در حالی که طبق تفسیر طبیعتگرایانه، دغدغه هیوم تبیین ماهیت انسان و تعیین محدوده فهم بشر است. هدف او این نیست که رابطه علّیت را به لحاظ فلسفی انکار کند، بلکه منتقد آن نوع تفکر فلسفی است که ادعای عقلانیکردن باورها را دارد. هدف اول نویسنده در این مقاله آن است که با تکیه بر تفسیر بیسابقه کمپاسمیت، تبیین طبیعتگرایانهای از بحث علّیت نزد هیوم ارائه دهد. در مکانیزمی که اسمیت از کارکرد ذهن انسان ارائه میدهد، منشأ تصور پیوند ضروری، احساسی درونی است که به واقعیت تعمیم مییابد و باور به علّیت با هیچ استدلالی قابل اثبات نیست. نشأتگرفتن باور به علّیت از احساس درون ذهن که مبتنی برعقل هم نیست، چالش جدی در پذیرش و توجیه آن ایجاد کرده است. هدف ثانوی و اصلی مقاله بررسی و تبیین ذهنیبودن منشأ پیوند ضروری است، سپس مفهوم عقل از دیدگاه هیوم مورد ارزیابی قرارمیگیرد تا روشن شود که به چه معنا باور به علّیت نمیتواند مبتنی بر عقل باشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 695 تا 714
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأثیر پراگماتیسم مولد جان دیویی بر فلسفۀ تکنولوژی لری هیکمن
نویسنده:
علیرضا مکاریان پور ، رضا صادقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
لری هیکمن با نگاهی پراگماتیستی به فلسفۀ تکنولوژی وارد شده است. در این مقاله، از نسبت فلسفۀ تکنولوژی هیکمن با پراگماتیسم جان دیویی بحث خواهد شد. هدف این است که نتایج فلسفۀ دیویی در بحث از تکنولوژی مشخص شود. تا پیش از قرائت ارائهشده توسط هیکمن، کسی به دیویی به مثابۀ فیلسوف تکنولوژی نمینگریست؛ اما هیکمن بر این باور است که دیویی دارای فلسفۀ تکنولوژی توسعهیافتهای است که برابر سنتی است که تکنولوژی را خودبسنده و دارای ذاتی بیگانه با انسان تلقی میکند. او در بیان تفاوت بین تکنولوژی و تکنیک به عنصر شناخت توجه دارد و تکنولوژی را حاصل مداخلۀ تحقیق نظاممند در تکنیک میداند. دیویی با طرح مفهوم تکنولوژی طبیعیشده، تکنولوژی را به مثابۀ تحقیقی معرفی میکند که انسان دربارۀ تکنیکهای موجود انجام میدهد تا سازگاری با محیط خود را افزایش دهد و آن را متناسب با نیازهایش تغییر دهد. تکنولوژی در پراگماتیسم مولد دیویی به موضوعی فلسفی تبدیل میشود و فیلسوف میتواند با استفاده از شیوهها و ابزارهای فلسفی، درک خود و افراد جامعهاش را از نحوهٔ پیوندِ میان وجوه متنوع فرهنگ تکنولوژیک ارتقا دهد و تأثیر معناداری بر جهان تکنولوژیکِ در حال تغییر داشته باشد. هیکمن ادعا دارد فلسفۀ دیویی میتواند بدون گرفتارشدن به نظامهای کلنگر و فراتر از تحلیل زبان، فرهنگ تکنولوژیک را با ارزشهای دموکراسی آشتی دهد. با این حال، تعریف دیویی از تکنولوژی، آن را به مفهومی کانونی و عام تبدیل میکند و در نقد او بر واقعگرایی، نشانههایی از ظهور دوبارۀ متافیزیک کلنگر به چشم میآید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 140 تا 168
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اصالت وجود بهعنوان معیار خیر اخلاقی در فلسفه صدرا
نویسنده:
رضا صادقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
در فلسفه صدرا وجود به عنوان خیر معرفی شده است و تشکیک وجود همزمان مراتب خیر را نیز نشان میدهد. ملاصدرا در اخلاق نیز به حسن و قبح ذاتی و عقلی باور دارد. در این مقاله از ارتباط این دو بخش از اندیشه صدرا بحث خواهیم کرد و نشان خواهیم داد اصالت وجود میتواند مبنایی عقلی برای دفاع از حسن و قبح ذاتی افعال اخلاقی باشد. ادعای اصلی این است که اصالت وجود و تشکیک در وجود ابعادی هنجاری نیز دارند. در مقایسه دیدگاه صدرا با دیدگاه دو فیلسوف معاصر او مشخص خواهد شد صدرا به دلیل آنکه با تکیه بر عقل از خیر اخلاقی دفاع میکند احکام اخلاقی را تابع اراده انسان نمیداند و دیدگاه او در برابر ارادهگرایی دکارتی قرار دارد. همچنین اخلاق واقعگرایانه او با فایدهگرایی تجربی نیز تفاوت دارد و به دلیل پیوند دادن وجود با خیر در برابر بیمعنایی و پوچگرایی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 29 تا 49
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
Methods of Racism in Modern Philosophy
نویسنده:
رضا صادقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی انتقادی چالش معرفتشناختی داده تجربی از منظر معرفتشناسی اسلامی
نویسنده:
محسن ابراهیمی ، رضا صادقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
Epistemology شناخت شناسی - بحث معرفت (مجتبوی)
چکیده :
داده تجربی در معرفتشناسی معاصر، به محتوای بیواسطه ادراک حسی اشاره دارد که توسط ضمیر اول شخص و در زمان حال از آن گزارشی داده میشود. مهمترین مسأله در رابطه با آن، بحث از توان توجیهگری این محتواست. توان توجیهگری داده تجربی با قیاس ذو حدین، به چالش کشیده میشود که امر را دائرمدار مفهومی و یا غیر مفهومی بودن آن میکند. در این مقاله، نخست استدلال شده است که بخشی از این نزاع ناشی از ابهام در کاربرد اصطلاح مفهوم است که معنا و جایگاه هستیشناختی روشن و مورد اتفاقی ندارد. سپس با تکیه بر مبانی معرفتی مکتب فلسفی صدرایی، استدلال شده است که محتوای غیر مفهومی داده تجربی پیش شرط لازم برای تحقق و ایفای نقش معرفتی مفاهیم است. ازآنجاکه این محتوای غیر مفهومی، معرفتی حضوری است ـ که غیر از معرفت مفهومی است ـ دیدگاهی که بهدست میآید، نمونهای از نامفهومگرایی خواهد بود. در این دیدگاه برای رها شدن از شک افراطی و دفاع ازعقلانیت دانش تجربی، به تعریفی درونگرایانه از توجیه تمسک شده است که در آن داده تجربی نقشی اساسی در حکایتگری از جهان خارج دارد. در انتها بیان میشود که چنین شناختی با اینکه مطلق و کامل نیست، اما با جهل مطلق نسبت به جهان خارج نیز فاصله دارد و گرفتار خودتنهاانگاری نیست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 113 تا 133
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مسئلة شر، چالشی برای خداناباوری [همایش عقلانیت، خداباوری و خداناباوری]
سخنران:
رضا صادقی
نوع منبع :
سخنرانی , فیلم
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شرور
,
مسأله شر(فلسفه دین)
چکیده :
برای مشاهده فیلم سخنرانی به آدرس داده شده در آپارات مراجعه کنید.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نسبیت گرایی در مدل لائودن از عقلانیت علمی
نویسنده:
پدیدآور: راضیه دهقانی ؛ استاد راهنما: مهدی دهباشی ؛ استاد مشاور: رضا صادقی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
فهرست نوشتهها
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی و زبانهای دیگر
متن ناقص پایان نامه
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه علم
چکیده :
مساله عقلانیت علم موضوعی است که همواره مورد توجه فیلسوفان علم است و همه سعی در ارائه مدلی برای عقلانیت علم بودهاند که براساس آن امکان داوری و ارزیابی نظریههای علمی را بدست آورند. اما در این میان لاری لائودن در واقع با دو رویکرد کاملاً متفاوت به علم و تاریخ و فلسفه آن مواجه بود. یک رویکرد میکوشید واقعگرایی و تقرب به ساختار واقعی جهان را هدف پژوهشهای علمی معرفی کند و راه رفته علم را در بازسازیهای عقلانی از آن بازنماید و به این ترتیب عقلانیت نهفته در آن را آشکار نماید. رویکرد دوم ، برعکس، میکوشید نشان دهد که چندان عقلانیتی در تاریخ علم وجود ندارد و تحولات تاریخی بهگونهای است که نه می توان آنها را بازسازی عقلانی کرد و نه میتوان بهطور قاطع پیشرفت را به آن نسبت داد. در این میان لائودن میکوشد که ارزشهای هر دو رویکرد ، عقلانیت علم و پیشرفت آن از یک سو، و پذیرش نقش پارادایمها و جامعهشناسی علم از سوی دیگر ، را حفظ کند. وی نه تفسیر پوزیتیویستها و پوپریها از عقلانیت علمی را میپذیرد و نه نسبیتگرایی تاریخی کوهن و نه به هرجومرجطلبی معرفتشناختی فایرابند تن در میدهد. لائودن در پی ارائه مدلی از عقلانیت است که تغییر و دگرگونیهای نظریههای علمی، روششناسیها و اهداف علمی را امکانپذیر و عقلانی بنماید. لائودن ابتدا در کتاب « پیشرفت و مسائل آن» مدل سلسلهمراتبی را ارائه میدهد که طبق این مدل، اجماع عقلی در علم با توافق نظر در سه سطح مشخص میشود. اما ایراد جدی مدل سلسلهمراتبی در نبودن اهداف مشترک آشکار میشود. از این رو، لائودن در کتاب «علم و ارزشها» به جای مدل سلسلهمراتبی یک مدل شبکهای را پیشنهاد میکند که در آن نظریهها، اصول روششناختی و اهدافشناختی متقابلاً به یکدیگر وابستهاند و به این نتیجه رسید که هر یک از مراتب ارزشیابی در معرض تغییر قرار دارد و هیچ پله بالایی غیر قابل تغییر وجود ندارد. امتیاز مدل شبکهای بر مدل سلسلهمراتبی این است که این مدل، ارزیابی عقلی اهدافشناختی را امکانپذیر و تغییرات هر سه سطح را تبیین میکند.اما از نظر منتقدان چنین مدلی به سبب رد اصول و قواعد روششناختی ثابت علمی و پذیرش دگرگونی و تنوع در اهدافعلمی و وابسته دانستن تغییرات هر یک از سطوح به ملاحظات مربوط به سطوح دیگر سرانجامی جز نسبیتگرایی ندارد. کسانی مانند جان وارل در نقدی بر کتاب «علم و ارزشها» کوشید تا دوباره مدل سلسلهمراتبی را احیاء کند. از نظر وارل تنها جایگزین برای نسبیتگرایی همانا وضع اصول ثابت ارزیابی نظریه علمی است و بدون وجود یک روششناسی ثابت، دیدگاهی عینی برای داوری دربارهی پیشرفت علمی نخواهیم داشت.لائودن در پاسخ به این انتقادات مدعی است راه حل نسبیتگرایی این نیست که نشان دهیم معیارها و استانداردهای روششناختی از لحاظ تاریخی ثابت و تغییرناپذیر است. زیرا، او اساساً نسبیتگرایی را به ثبات یا دگرگونی و تنوع روششناسی مرتبط نمیداند. از نظر او آن چیزی که مستقیماً با ماهیت چالش نسبیتگرایی ارتباط دارد و میتواند از پس آن برآید، این است که نشان دهیم معیارهای روششناختی به رغم تنوع و دگرگونی تاریخی همچنان از توجیه مقبولی برخوردار است.بنابراین، اختلاف لائودن و مخالفان او بر سر چالش نسبیتگرایی است. لائودن این چالش را متوجه توجیه عقلانی اصول و قواعد روششناختی میداند، خواه آن اصول ثابت و یکسان باشند، خواه متغیر و متنوع. و دیدگاه طبیعتگرایی دستوری را برای توجیه اصول روششناسی پیشنهاد میکند. از دیدگاه مخالفان چنین توجیهی پاسخگوی چالش نسبیتگرایی نیست. زیرا اگر این چالش همان چیزی باشد که لائودن میپندارد، بنابراین بدون داشتن پایه و مبنایی ثابت، آزمون و مقایسه روششناختی از عینیت لازم برخوردار نخواهد بود و نتیجهای جز پذیرش نسبیتگرایی در پی نخواهد داشت. لائودن مدعی است که طبیعتگرایی دستوریاش میدان را برای توجیه معرفتی معیارهای روششناختی باز نگاه میدارد و به همین دلیل گرفتار نسبیتگرایی نمیشود. اما گویی این پاسخ لائودن به چالشهای نسبیتگرایانه ، مخالفان او را کاملاً خرسند نمیکند.کلید واژهها: لاری لائودن، فرا روششناسی ، عقلانیت سلسلهمراتبی، عقلانیت شبکهای، طبیعتگرایی دستوری.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جایگاه شهود در نظریۀ ادراک حسی پرایس
نویسنده:
محسن ابراهیمی ، رضا صادقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
دیدگاه پرایس در بحث ادراک حسی مبتنی بر دادههای حسی و نظریۀ آشنایی راسل است. او بین معرفت به دادههای حسی و پذیرش حسی تمایز میگذارد. از نگاه او، باور به جهان خارج در طی این دو مرحله صورت میگیرد. دادههای حسی حالات ذهنی هستند که موضوع شهود مستقیم و خطاناپذیر هستند و پذیرش حسی نیز نوعی عمل شبه شهودی است. دیدگاه پرایس نمونهای از «نظریۀ توجیه در بادی امر» در مبناگرایی درونگرایانه است که با دیدگاه معرفتشناسانی مانند چیزم، پالک و بونجور قابل مقایسه است. بسیاری از منتقدان، چنین دیدگاهی را خوشبینانه و نمونهای از مبناگرایی جزماندیش معرفی میکنند که مبتنی بر یک پیشفرض صرف، در باور به جهان خارج است. با این حال، چیزم با تکیه بر مفهوم «خود نمایانگری» دیدگاه او را اصلاح و تعدیل میکند. بونجور نیز با توجه به مسئلة انفعال در ادراک حسی و با تکیه بر استدلال بهترین تبیین، مبنایی برای دفاع از معرفت به جهان خارج فراهم میکند. حاصل این دفاعیات، نشان از لزوم توجه به معرفتی متفاوت از معرفت گزارهای، یعنی معرفت حضوری و نقش استدلال عقلی در باور به جهان خارج است. این توجه، به این شکل است که حقیقت معرفت، مشتمل بر جنبة حکایتگری از معلوم خودش است و با توجه به این جنبه، در صورت فرض سلامت حواس، آشکارشدن پدیدار حسی گواهی ابتدایی بر واقعیت خارجی است که از آن حکایت میکند و استدلال، بهترین تبیین دلیلی است که با کمک آن، این گواه در بادی امر، تبدیل به دلیل مناسب برای باور به جهان خارج میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 21
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دفاع از درونگرایی با تکیه بر معرفتشناسی صدرایی
نویسنده:
محسن ابراهیمی ، رضا صادقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
Epistemology شناخت شناسی - بحث معرفت (مجتبوی)
چکیده :
نزاع درونگرایی ـ برونگرایی در معرفتشناسی معاصر، ابعاد مختلف روبهگسترشی دارد. در این مقاله تلاش میکنیم قابلیتهای فلسفهی صدرایی برای حضور در این گفتمان را نشان دهیم. هدف اصلی این است که با تکیهی بر معرفتشناسی صدرایی، از نوعی درونگرایی دفاع کنیم که دسترسی معرفتی به مؤلفههای لازم برای توجیه باور را شرط محوری در نظر میگیرد. در این مقاله استدلال میشود که برای دفاع از هرگونه شناختی، نخست باید امکان معرفت بیواسطه و مستقیم به حالات ذهنی را پذیرفت و چنین معرفتی، از تعریف سهجزئی معرفت فراتر میرود و درونگرایی صرفاً با تکیهی بر تقسیم معرفت به حضوری و حصولی دفاعپذیر میشود. درواقع بخشی از ابهامات موجود در جدال درونگرایان و برونگرایان، از بیتوجهی به ویژگیهای معرفت حضوری و تمایز آن از معرفت حصولی ناشی میشود. سپس باتوجهبه ویژگیهای معرفت حضوری و همچنین با تکیهی بر تقسیم معرفت به بسیط و مرکب، به سه اشکال اصلی که بر درونگرایی وارد شده است، پاسخ خواهیم داد و برای مثالهای نقضی که برای درونگرایی وجود دارد، راهحلی ارائه خواهیم کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 27 تا 48
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 36
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید