جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای دولتی
>
دانشگاه اصفهان
>
دانشکده ادبیات و علوم انسانی
>
گروه فلسفه و کلام اسلامی
>
جعفر شانظری
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 17
عنوان :
خلود در عذاب جهنم از منظر ابن قیم جوزی و علامه طباطبایی
نویسنده:
جنان ایزدی، مجید صادقی حسن آبادی، فاطمه یوسفی کزج
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
متن
وضعیت نشر :
اصفهان: دانشگاه اصفهان, پاییز و زمستان/1395
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی
,
ابن قیم جوزیه، محمد بن ابیبکر
,
فطرت الهى
,
عذاب دائمی
,
توصیف بهشت و جهنم در قرآن
,
نظریه حداقلی بودن شر
,
قسری بودن کفر
,
درباره علامه طباطبایی
,
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
صفات الهی
,
اشاعره (اهل سنت)
,
جزا
,
مصلحت الهی
,
وعد و وعید
,
گناه
,
رحمت الهی
,
شرک در الوهیت
,
علامه مجلسی
,
علامه طباطبایی
,
خلق
,
شر
,
احوال معاد
,
خلود
,
جهنم
,
اهل نار
,
حکمت الهی
,
عذاب
,
قرآن
,
کفر
,
رذایل اخلاقی
,
عبودیت
,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع)
,
ابن قیم جوزیه
,
اسماء الهی((خاص)، قسیم اسماء ذاتی تعین اول و اسماء کونی)
,
جعفر شانظری
,
مجید صادقی حسن آبادی
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
2008-9651
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 69 تا 86
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیلی از ویژگیهای صفات افعال الاهی
نویسنده:
جعفر شانظری، مهدی منصوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, زمستان/1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
1-کلام(گزیده موضوعات کلام)
,
2- گزیده موضوعات فلسفه دین(مسایل جدید کلامی)
,
اسفار
,
صفات ثبوتی
,
امکان فقری نفس
,
البداء
,
صفات جمال
,
صفات زائد بر ذات
,
قدرت خداوند
,
صفات سلبی
,
صفات ذات اضافه
,
اضافه اشراقی خالق و مخلوق
,
صفات فعل زائد بر ذات
,
عینیت صفات فعل و فعل
,
اضافه اشراقیه قیومی
,
لحاظ ذاتی صفت فعلی
,
اتصاف صفات به قیود
,
صفات فعلی وجودی
,
صفات فعلی عدمی
,
نسبت اضلال به خداوند
,
صفات فعلی ممتنع السلب
,
صفات فعلی ممکن السلب
,
صفات فعلی مباشری
,
صفات فعلی مبدئی
,
صفات فعلی تابعی
,
صفات فعلی حقیقت ذات اضافه
,
صفات فعلی اضافه محضه
,
اکتناه صفات فعلی
,
صفات فعل با واسطه
,
کعناشناختی صفات
,
اضافه اشراقی صفات فعلی
,
صفت بصیر
,
جهات امکانی صفت
,
قدم صفات الهی
,
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
فیض کاشانی: ملا محسن فیض کاشانی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
عبدالله جوادی آملی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
اسمای الهی
,
صفات الهی
,
صفات الهی
,
اراده الهی
,
حدوث صفات الهی
,
سمع الهی
,
قیوم (اسماء تنزیه الهی)
,
شناخت سلبی خدا
,
صفات خدا
,
ملا عبدالله زنوزی
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
علامه طباطبایی
,
مهدی حائری یزدی
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
ابن سینا
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
صفات واجب(حکمت نظری)
,
صفات ذاتیه ( الهی )
,
قیومیت خداوند
,
قدرت واجب
,
بداء
,
واجب تعالی (اسماء ذات)
,
قرآن
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
عبدالله جوادی آملی
,
ملا مهدی نراقی
,
ابن بابویه، محمدبن علی(شیخ صدوق)
,
ث. امام سوم(حضرت امام حسین ع)
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
د. امام هشتم(حضرت امام رضا ع)
,
صفات فعلی(مقابل صفات ذاتی)
,
ظهور کمال اسمائی(مقابل ظهور کمال ذاتی)
,
ظهور کمال ذاتی(مقابل ظهور کمال اسمائی)
,
جعفر شانظری
,
ملاصدرا شیرازی
,
ملا محسن فیض کاشانی
,
قاضی سعید قمی
شاپا (issn):
2251 6123
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 69 تا 100
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و تحلیل تطبیقی مرگ و معنای زندگی از دیدگاه مولوی و هایدگر
نویسنده:
فریبا اکبرزاده، مهدی دهباشی، جعفر شانظری
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اصفهان: حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان, بهار و تابستان/ 1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جاودانگی نفس
,
از خود بیگانگی
,
مرگ
,
دازاین
,
عشق به خداوند
,
تکامل روح
,
مرگآگاهی
,
هستی داری اصیل
,
مرگ طبیعی
,
حیات اخروی
,
قرآن
,
روح
,
زندگی اصیل
,
انتخاب اجباری
,
پوچی و بی معنایی
,
رنج
,
مرگ از نظر مولوی
,
مرگ از نظر هایدگر
,
آغاز زندگی جاودانه
,
مواجهه مرگ با انسان
,
نظریه فراطبیعت گرایان
,
نظریه طبیعت گرایان
,
مرگ باطنی
,
انسان اصیل
,
امکانات اصیل
,
مارتین هایدگر
,
مولوی
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
جعفر شانظری
,
مهدی دهباشی
,
درباره هایدگر
شاپا (issn):
2322-3421
چکیده :
مرگ و تأثیر آن بر معنی زندگی از دغدغه های همیشگی بشر بوده است؛مولوی در شمار اندیشمندانی است که موضوع مرگ و رابطه ی آن با معنای زندگی را در مثنوی و کلّیّات شمس به تفصیل بیان نموده است. مولویِ عارف، بسیار «مشتاق مرگ» است و از آن با تعبیر «عروسی ابدی» یاد می کند.از دیدگاه وی، مرگ به معنی«قطع و پایان زندگی» نیست، بلکه« آغاز زندگی جاودانه ی دیگری» است.در اندیشه ی مولوی ، معنی زندگی ، تولّد دوباره یافتن، تکامل انسانی، روی کردن به صفای باطن، به دنیای قلب پا نهادن ، زمام عقل را به عشق الهی سپردن ، ایجاد تغییر و تحوّل در جریان زندگی و پرهیز از خشک اندیشی ، همراهی با زمان و...است. هایدگر نیز در شمار فیلسوفان معاصری است که بخش عظیمی از اندیشه ی فلسفی خویش را به مرگ و معنای زندگی اختصاص داده است.از دیدگاه هایدگر ، مرگ ، نوعی «انتخاب اجباری» و گاهی «هراسناک» توصیف شده است.از نظر وی، معنای صحیح مرگ، واقعیّتی بیرونی و عمومی در جهان نیست، بلکه «امکان درونی هستی» خود انسان است که نقطه ی پایانی بر زندگی اوست؛ انسان، تنها با مرگ است که« هستی غیر اصیلش» به «ساحت اصیل» در می آید و مرگ، حدّ پایان زندگی اوست. وی بر این عقیده است که مرگ واقعه ای نیست که در آینده اتفاق بیفتد، بلکه ساختاری بنیادی و جدایی ناپذیر از «در جهان بودن» ماست.ازاین رو ، رویارویی انسان با مرگ، نه تنها«کلید خودمختاری»، بلکه «کلید تمرکز» نیز هست. افزون بر این،هایدگر بر این باور است که زندگی دارای معناست و این معنی ،وظیفه ای است که سازنده ی «ماهیّت» انسان است..این پژوهش بر آن است تا به تحلیل تطبیقی موضوع مرگ و معنای زندگی از نگاه این دو اندیشمند بپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 20
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و تحلیل ماهیت جسم از دیدگاه مشاء و اشراق
نویسنده:
جعفر شانظری ,حسن عزیزی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, بهار و تابستان/ 1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
تعریف ابن سینا از جوهر
,
ویژگی های جوهر در فلسفه ابن سینا
,
اقسام جوهر در فلسفه سینوی
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
جسم
,
جوهر جسمانی
,
صورت جسمی
,
جسم طبیعی ( غیر صناعی )
,
ایمانوئل کانت
,
فخر رازی
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
اندیشه سهروردی
,
نظریات فلسفی ابن سینا
,
اندیشه های ابن سینا
,
جسم از نظر سهروردی
,
جعفر شانظری
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 108 تا 121
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روش تأویلی - تمثیلی فهم قرآن درعرفان و مذهب باطنیه
نویسنده:
جعفر شانظری، تقی اجیه
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اصفهان: حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان, تابستان/1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
تأویل
,
اعیان ثابته
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
البرزخ
,
الباطنیه
,
حکمت الهی
,
بطن قرآن
,
روش فهم قرآن
,
عنایت ازلی
,
شهود
,
قرآن
,
ممثول
,
هرمنوتیک
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
حکمت رواق
,
مُثُل
,
علم واجب
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
تفسیر باطن قرآن
,
تفسیر قرآن با قرآن
,
خود سازی
,
عرفان اسلامى
,
ناصر خسرو
,
باطنیه (از صوفیه)
,
اصطلاحنامه عرفان
,
عالَم مثال(قسیم عالم معانی و ارواح و اجسام)
,
غیب امکانی
,
روش تأویلی - تمثیلی تفسیر
,
معانی حسی
,
معانی باطنی
,
معانی روحانی
,
تردد معانی
,
غیب محالی
,
جعفر شانظری
,
تهذیب نفس
شاپا (issn):
2322-3421
چکیده :
در مکتب عرفان و مذهب باطنیه1، از این جهت که برای آیات قرآن و کلمات آن، معانی باطنی قایلند، اعتقاد یکسانی وجود دارد. از این رو، هر دو طریق، برای کشف حقایق معانی قرآن کریم، روشی خاص را پاسخگو میداند؛ اما از لحاظ «روش شناختی» تمایز و اشتراکهایی در شیوه هرمنوتیکی دو نحله فوق وجود دارد که با مطالعه دقیق در متون و منابع آنان، این تمایز و اشتراکها روشن میگردد؛ با این بیان که در تأویل عرفانی سه ویژگی وجود دارد: الف) کشف مفهوم در بطن آیات؛ ب) تهذیب نفس برای دستیابی به کشف؛ ج) گذر از معانی حسی و راهیابی به معانی باطنی و روحانی.<br /> <br /> اما در نزد باطنیه مشخصههای اصل تأویل عبارت است از: الف) تعیین مصداقی مفاهیم کلمات قرآن؛ ب) تعلیم؛ ج) آزاد بودن و تردد معانی از حسی به روحانی و یا بالعکس از روحانی به معانی حسی.<br /> <br /> مقاله حاضر عهدهدار تبیین این ویژگیها و فرآیندهای روش شناختی این دو بینش است که با سیری در تبیین مفاهیم اصطلاحی، نظیر «مَثَل» و «تأویل» در آرای آنها شروع و در پایان، به وجوه اشتراک و تمایز در روش آن دو در تبیین قرآن کریم پرداخته شده است و سر انجام به داوری صحیح فهم متن اشاره گردیده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 103 تا 116
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه راه حل مساله شر از دیدگاه ملاصدرا و علامه طباطبایی با توجه به وجود مستقل و رابط
نویسنده:
معصومه وحیدی، جعفر شانظری
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
اصفهان: دانشگاه اصفهان, بهار و تابستان /1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
وجود رابط
,
وجود مستقل
,
وجود ربطی
,
شرور (مسائل جدید کلامی)
,
شرور و قدرت مطلق خدا
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
ماهیت شر
,
شر نسبی
,
اصالت وجود
,
وحدت وجود
,
حمل حقیقه و رقیقه
,
مسئلة منطقی شرّ
,
اطلاق قدرت الهی
,
توجیه تقسیم گرایانه شرور
,
بازگشت شر به نیستی
,
خارجیت وجود رابط
,
معنای حرفی وجود
,
حقیقت عینیه وجود
,
ماهیت وجود رابط
,
هستی شناسی شر
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
ارسطو
,
اپیکوروس
,
جان هاسپرس
,
مسئله قرینهای شرّ
,
جعفر شانظری
,
میرداماد
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
,
درباره علامه طباطبایی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 31 تا 42
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معناشناسی بدیهیات از منظر سه فیلسوف مسلمان (ابنسینا، سهروردی، ملاصدرا)
نویسنده:
جعفر شانظری، فاطمه زارع
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء, تابستان/1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
عبدالله جوادی آملی
,
بدیهیات
,
بدیهی
,
علم حصولی
,
عقل فعال
,
ملاصدرا
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
عقل نظری
,
اشارات و تنبیهات
,
فطری
,
معرفت شناسی ملاصدرا
,
علم حضوری
,
علم فطری
,
شهود
,
اشراق
,
اولی
,
ابن سینا
,
عقول مفارق
,
شهاب الدین سهروردی (شیخ اشراق)
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
ابن سینا
,
بدیهی اولی
,
حکمت اشراق the School of Illumination
,
حکمت متعالیه
,
عقل فعال
,
امور بدیهی
,
اولی
,
معرفت شناسی سهروردی
,
عبدالله جوادی آملی
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
ارسطو
,
افلاطون
,
قوه ادراک بدیهی
,
علم(حصولی و حضوری)
,
شهود(اسماء اول عرفان نظری)
,
معرفت شناسی ابن سینا
,
بدیهیات اولیه
,
منشأ حصول بدیهی
,
ضرورت بدیهی
,
علت بداهت بدیهی
,
مبنای حصول بدیهی
,
برهان شفا
,
معقولات بدیهی
,
معرفتشناسی (اپیستمولوژی)
,
جعفر شانظری
,
سید حسین نصر
,
کتاب شفا (ابن سینا)
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
تبیین جایگاه بدیهیات در نظام فکری فلاسفۀ اسلامی، یکی از اساسیترین مسائل فلسفی است که با وجود اهمیت فراوان و نقش بیبدیلش در نظام معرفتی فیلسوفان، از جنبههای مختلف، بررسی نشده است؛ به گونهای که ابهامهای موجود در معناشناسی بدیهیات و عدم تمایز بین ادراکات بدیهی و نظری، موجب استفادۀ نادرست از قضایای نظری و بدیهی و در نتیجه، حصول معارف مبهم در نظام معرفتی میگردد. بررسی معنای دقیق مفاهیم بدیهی، شمار بدیهیات و منشأ حصول بدیهیات، از جمله مسائلی است که این مقاله به عهده گرفته است. با اشارۀ اجمالی به دیدگاههای این سه فیلسوف، درمییابیم که تحلیل ایشان در تبیین منطقی مفهوم بدیهیات ـ با وجود اختلاف تعابیر گوناگون ـ مشابه یکدیگر است؛ اما ابنسینا و ملاصدرا به تبیین فلسفی مفهوم بدیهیات نیز نظر داشتهاند، به گونهای که بدون بدیهیات، هیچ استدلال و بیانی امکانپذیر نیست. با توجه به این نکته، بدیهیات از نظر فلسفی نه قابل اثبات است و نه قابل انکار.<br /> چنین نکتهای در آرای سهروردی مشهود نیست. نظر ابنسینا و ملاصدرا در شمار بدیهیات یکسان است و سهروردی تعداد آنها را به سه قسم فرو کاسته و صریحاً به تضییق دایرۀ بدیهیات پرداخته است. دربارۀ منشأ حصول بدیهیات، ابنسینا استمداد از عقل فعال و سهروردی، شهود و ملاصدرا حس را مطرح میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 117 تا 146
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ویژگی های حیات معقول به عنوان هدف متعالی انسان و راه های وصول به آن در اندیشه علامه محمدتقی جعفری
نویسنده:
فاطمه زارع ، جعفر شانظری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پرديس فارابی دانشگاه تهران , بهار/ 1396
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه جعفری: محمدتقی جعفری
,
زندگی عقلانی
,
زندگی هدفدار
,
هدف
,
علامه محمدتقی جعفری
,
علامه جعفری
,
سوره اَنفال
,
قرآن مجید
,
1. ادیان religions
,
مولوی
,
عقل نظری((مدرک مربوط به نظر)، مقابل عقل عملی)
,
عقل عملی((مدرک کلیات مربوط به عمل)، مقابل عقل نظری)Alʿaql al-ʿamalī(practical intellect)
,
هدف متعالی
,
تعهد برین
,
جعفر شانظری
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 49 تا 73
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جوهر و تطور آن در حکمت سینوی
نویسنده:
جعفر شانظری , مهدی گنجور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی, زمستان / 1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
افلاطون
,
برهان صدیقین (اثبات خدا)
,
عالم مثال ها
,
مشاء
,
جوهر (منطق)
,
عرض
,
ترادف موجود و جوهر در تفکر ارسطو
,
اصطلاح شناسی جوهر در لاتین
,
تعریف ابن سینا از جوهر
,
ویژگی های جوهر در فلسفه ابن سینا
,
معنای جوهر در آراء فیلسوفان
,
مقسم جوهر و عرض
,
تمایز وجود از ماهیت
,
شبهه عرض بودن جوهر در وجود ذهنی
,
اقسام جوهر در فلسفه سینوی
,
جواهر پنج گانه
,
جوهریت خدا
,
نفی تشکیک در جوهر
,
تنزه خداوند از ماهیت
,
ارسطو
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
فلسفه مشاء
,
جعفر شانظری
,
مهدی گنجور
شاپا (issn):
2345-3761
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 159 تا 185
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
توحید و شرک ازنظر تشیع و وهابیت
نویسنده:
ولی الله نوروزی مقدم
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده
فهرست
متن ناقص پایان نامه
وضعیت نشر :
قم: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شیعه شناسی
,
احمد عابدی (دانشگاه قم)
,
5- تشیع Shiism (اعم از امامی و زیدی و اسماعیلی، (فرق اسلامی))
,
جعفر شانظری
,
احمد عابدی (دانشکده هدی)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 17
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید