جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای غیرانتفاعی
>
دانشگاه باقرالعلوم (ع)، (قم)
>
گروه فلسفه و کلام
>
محمدمهدی گرجیان عربی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
تعداد رکورد ها : 21
عنوان :
حقیقت انسان و سیر استکمالی
نویسنده:
محمد مهدی گرجیان، فرزانه فراهانی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: انجمن علمی عرفان اسلامی ايران, پاییز و زمستان/ 1390
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
حیات طیبه
,
03. انسان شناسی Human nature
,
ماهیت انسان در قرآن
,
ابن سینا
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
ارسطو
,
افلاطون
,
سالک
,
فنا
,
اصطلاحنامه عرفان
,
ابن عربی
,
تجلیات ربوبی(مقابل تجلیات الهی اسمائی)
,
حقیقت انسانی(عرفان نظری)
,
انسان شناسی سهروردی
,
انسان از دید ابن سینا
,
محمدمهدی گرجیان عربی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 160 تا 179
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پژوهشی در فلسفه عرفان
نویسنده:
محمدمهدی گرجیان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی , زمستان/ 1388
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
راه کشف و شهود
,
فلسفه های مضاف
,
چیستی عرفان
,
حجیت شهود
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
عرفان عملی
,
فلسفه عرفان (فرا عرفان)
,
اصطلاحنامه عرفان
,
ابن عربی
,
علم(حصولی و حضوری)
,
عرفان نظری
,
معلوم بالعرض((اصطلاح وابسته)، مقابل معلوم بالذات)
,
معلوم بالذات((اصطلاح وابسته)، مقابل معلوم بالعرض)
,
خطا در مشهودات عرفانی
,
محمدمهدی گرجیان عربی
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 22
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حقیقت انسان و سیر استکاملی
نویسنده:
محمدمهدی گرجیان، فرزانه فراهانی پور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: انجمن علمی عرفان اسلامی ايران, زمستان/ 1390
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
روح
,
حیات طیبه
,
تن و جان
,
قوس صعود
,
قوس نزول
,
سلوک
,
رابطه نفس (ذهن) و بدن (جسم)
,
ابن سینا
,
قرآن کریم
,
ارسطو
,
افلاطون
,
سالک
,
فنا
,
عارفان (مسلمان)
,
اصطلاحنامه عرفان
,
ابن عربی
,
مولوی
,
اخوانالصفا
,
عرفان و شریعت
,
صفات الهی((در تعین ثانی)، مقابل صفات کونی علمی)
,
تجلیات ربوبی(مقابل تجلیات الهی اسمائی)
,
حقیقت انسانی(عرفان نظری)
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
کمال نفسانی
,
محمدمهدی گرجیان عربی
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 159 تا 179
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
امکان سنجی تطبیق انسان شناسی صدرایی و انسان در فلسفه های اگزیستانس (با تأکید بر اندیشه های یاسپرس و سارتر)
نویسنده:
محمدمهدی گرجیان عربی، معصومه سادات سالک
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پرديس فارابی دانشگاه تهران , پاییز/ 1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ملاصدرا
,
اتحاد عاقل و معقول
,
انتخاب
,
اسفار انسان
,
اگزیستانس
,
ژان پل سارتر
,
03. انسان شناسی Human nature
,
نظام هستی
,
انسان
,
انسان کامل (کلام)
,
یاسپرس
,
قوس صعود و نزول
,
مسئولیت
,
انسان شناسی اگزیستانسیالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
هستی شناسی عرفانی (مسائل جدید کلامی)
,
اگزیستانسیالیسم
,
حکمت متعالیه
,
حرکت جوهری
,
اصالت وجود
,
اصطلاحنامه عرفان
,
ژان پل سارتر
,
سورن کی یر کگور
,
مارتین هایدگر
,
کارل یاسپرس
,
ابن عربی
,
عالَم کبیر(مقابل عالَم صغیر)
,
عالَم صغیر(مقابل عالَم کبیر)
,
فلسفه تطبیقی
,
اصالت موجود
,
محمدمهدی گرجیان عربی
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 429 تا 462
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آسیب شناسی مکاشفات از منظر ابن عربی
نویسنده:
محمد مهدی گرجیان, حسن غروی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: انجمن علمی عرفان اسلامی ايران, بهار و تابستان/ 1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن عربی
,
عرفان اسلامی
,
بیان ناپذیری تجربه عرفانی
,
اصطلاحنامه عرفان
,
ابن عربی
,
عرفان نظری
,
موانع معرفتی معرفت
,
موانع غیر معرفتی معرفت
,
قوای ادراکی(اصطلاح وابسته)
,
مکاشفه(معرفت شناسی)
,
مکاشفه شیطانی
,
مکاشفه نفسانی
,
مکاشفه رحمانی
,
آسیب شناسی مکاشفات
,
موازین صحت مکاشفه
,
مکاشفه از نظر ابن عربی
,
خیال در عرفان
,
محمدمهدی گرجیان عربی
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 56 تا 82
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارزش عقل از دیدگاه ابن عربی و علامه طباطبایی
نویسنده:
محمدمهدی گرجیان، هاجر پران سعدی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: انجمن علمی عرفان اسلامی ايران, پاییز و زمستان/ 1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
علامه طباطبایی
,
عقل در قرآن
,
ابن عربی
,
عقل ابن عربی
,
ابزارهای معرفت (مسائل جدید کلامی)
,
علامه مجلسی
,
علامه طباطبایی
,
ابن عربی
,
تعقل(معرفت شناسی)
,
عرفان نظری
,
عقل(قوه عاقله)
,
مراتب عقل نظری(اصطلاح وابسته)
,
عقل هیولانی
,
عقل بالملکه
,
عقل بالفعل
,
عقل مستفاد
,
اندیشه ابن عربی
,
اندیشه علامه طباطبایی
,
عقل از نظر علامه طباطبایی
,
محمدمهدی گرجیان عربی
,
ملاصدرا شیرازی
,
درباره علامه طباطبایی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 150 تا 163
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
میزان تطبیق تبیین های حکمی فلاسفه با دیدگاه قرآن و روایات، درباره حدوث و قدم نفس
نویسنده:
مرضیه رضوی، محمدمهدی گرجیان، اصغر هادوی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه معارف اسلامی, زمستان / 1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
حرکت جوهری
,
حدوث نفس
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
خلقت نوری ائمه
,
احادیث طینت
,
حرکت اشتدادی نفس
,
امانت الهی
,
نفس در قرآن
,
نظریه افلاطونی نفس
,
جسمانیت الحدوث و روحانیت البقاء (فلسفه)
,
وجود جمعی اشیاء
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
علم نفس
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
ثنویت روح - بدن مشائی
,
آیات حدوث نفس
,
آیات قدم نفس
,
شیء مذکور
,
آیات خلقت انسان
,
روایات خلقت انسان
,
ارسطو
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
ح. امام ششم(حضرت امام صادق ع)
,
محمدمهدی گرجیان عربی
,
تجرد نفس (فلسفه)
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 45 تا 66
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی نظری هستیشناسی حکمت سیاسی متعالیه
نویسنده:
محمدمهدی گرجیان، محمدقاسم الیاسی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه باقرالعلوم, پاییز/1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
عبدالله جوادی آملی
,
توحید
,
تدبیر منزل
,
حکمت متعالیه
,
وجود حقیقی
,
اصالت وجود
,
سعادت
,
ملکات نفسانی
,
وجود شناسی ملاصدرا
,
توحید ذاتی
,
الوجود
,
بساطت وجود
,
قرآن
,
مارکسیسم
,
سیاست متعالیه
,
حکمت سیاسی متعالیه
,
رابطه دنیا و آخرت
,
مسایل جدید هستی شناسی
,
خیریت وجود
,
بساطت واجب
,
سعادت در حکمت متعالیه
,
علامه طباطبایی
,
حکمت متعالیه
,
خلق
,
ماهیت سعادت حقیقی
,
اصالت وجود
,
بساطت وجود
,
بساطت واجب(امور عامه)
,
وحدت تشکیکی وجود
,
سعادت اخروی
,
توحید افعالی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
توحید ذاتی
,
توحید صفاتی(فلسفه))
,
سیاست مدن
,
قرآن
,
توحید(اخلاق اسلامی)
,
حکمت سیاسی
,
عبدالله جوادی آملی
,
فلسفه سیاست
,
مارکسیسم
,
کارل مارکس
,
لودویگ فویرباخ
,
وجود (اسماء اول عرفان نظری)
,
وجود ظلّی
,
تشکیک در وجود
,
توحید افعالى
,
توحید صفاتى
,
حقانیت وجود
,
توحید تکوینی
,
توحید تشریعی
,
حیات سیاسی - اجتماعی
,
پارادایم قدرت محوری
,
پارادایم سعادت محوری
,
توحید ربوبیت تکوینی
,
توحید ربوبیت تشریعی
,
حاکمیت توحیدی
,
حکومت پیامبری
,
محمدمهدی گرجیان عربی
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
0
چکیده :
پژوهش حاضر مبانی و مبادی را به عنوان سرچشمههای نخستین و اصول بنیادین هر علم و دانش قلمداد میکند. ازاینرو، به این پرسش پاسخ میدهد که کدام مبانی و اصول فلسفی هستیشناسی و روش بنیادین در حکمت سیاسی متعالیه وجود دارد. برای رسیدن به پاسخ این پرسش، مبانی هستیشناسی حکمت سیاسی متعالیه را در نسبت با روش بنیادین بررسی کرده، رابطه آن را با حکمت سیاسی متعالیه نشان میدهیم.<br /> در این پژوهش، با مبانی گونهگونی مانند: اصالت وجود، تشکیکی بودن وجود، خیریت وجود، حقانیت وجود، وحدانیت وجود، بساطت وجود، توحید افعالی و توحید تکوینی و تشریعی خداوند در ارتباط با حکمت سیاسی متعالیه روبرو هستیم. مجموع این مبانی میتواند به راحتی روش بنیادینی را برای تولید حکمت سیاسی متعالیه پدید آورد که حیات سیاسی ـ اجتماعی آدمیان را با تبیین عقلانی تأمین نماید و سعادت دنیا و آخرتشان را تضمین کند. مفاهیمی مانند عزت، تدبیر، عدالت، آزادی، حکمت، حکومت و حاکمیت، اقتدار و مشروعیت تنها با شناختن اصول برآمده از این مبانی امکان تحقق دارند. این مبانی و لایههای معرفتی آن میتوانند شناختی حقیقی را به جای شناختی پنداری در حکمت سیاسی ارائه کنند و جامعه را مظهر عالم ربوبی سازند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 145
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
گستره عقل نظری و عقل شهودی در عرفان از دیدگاه ابنعربی
نویسنده:
محمدمهدی گرجیان، خدیجه هاشمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه باقرالعلوم, تابستان/1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
فیض کاشانی: ملا محسن فیض کاشانی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
عرفان و عقل
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
نفس ناطقه
,
عقل شهودی
,
عقل شهودی
,
فتوحات مکیه
,
عقل نظری
,
ملکوت
,
عین الیقین
,
حق الیقین
,
عقل کل
,
عقل جزئی
,
شهود و برهان
,
قلب
,
معرفت عقلانی
,
تجرد نفس ناطقه
,
وحدت وجود
,
ابن عربی
,
عقل ابن عربی
,
وحدت وجود
,
علم عرفان
,
علامه مجلسی
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
عقل ( جوهر )
,
صنعت قلب
,
عین الیقین
,
سید جلال آشتیانی
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
خواجه صائن الدین ابن تُرکه اصفهانی
,
عرفان عملی
,
اصطلاحنامه عرفان
,
ابن عربی
,
عرفان نظری
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
ح. امام ششم(حضرت امام صادق ع)
,
عالَم ملکوت(قسیم عالَم لاهوت و جبروت و ملک)
,
مقام حق الیقین(قسیم مقام علم الیقین و عین الیقین)
,
علم عقل(اصطلاح وابسته)
,
علم احوال(اصطلاح وابسته)
,
علم اسرار(اصطلاح وابسته)
,
عقل نظری((مدرکات عقل نظری)، اصطلاح وابسته)
,
ابزار معرفتی
,
تناقض نمایی عرفانی
,
بیان ناپذیری شهود عرفانی
,
محمدمهدی گرجیان عربی
,
سید حسین نصر
,
ملاصدرا شیرازی
,
ملا محسن فیض کاشانی
شاپا (issn):
0
چکیده :
آنچه در این نوشتار مورد بحث است تعیین برتری یا تقدم عقل بر قلب یا عقلانیت بر عشق نیست بلکه یافتن پاسخ این مسئله است که به راستی سهم عقل و معرفت عقلانی در دریافت شهودات عرفانی تا چه اندازه است؟ و از نظرگاه ابنعربی افق شناسایی معرفت عقلانی تا کجاست؟ آیا از آنجایی که عرفان ساحت مقدس کشف و شهود باطنی است دیگر مجالی برای جولان کمیت عقل هم باقی میماند؟ و، مهمتر از همه، اینکه نقاط اشتراک یا افتراق متعلق و معنای عقل و معرفت عقلانی در نزد موافقان و مخالفان آن چگونه تعریف شده است؟<br /> لازم به ذکر است در نوشتار حاضر، ضمن التفات به این نکته که معرفت عقلانی متفاوت از عقل است، آنجا که از عقل سخن به میان آمده، معرفت حاصل از آن مورد نظر است و، از اینرو، معرفت عقلانی بدین معنا لحاظ گردیده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 193 تا 225
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حد معرفت انسان به خداوند از دیدگاه ابن سینا و ملاصدرا
نویسنده:
محمدمهدی گرجیان، محمدرضا صمدی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه, زمستان/1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اسفار
,
شواهد الربوبیه
,
کتاب مفاتیح الغیب (ملاصدرا)
,
اتحاد عاقل و معقول
,
التعلیقات ابن سینا
,
مبدا و معاد
,
معرفت به اسماء و صفات خداوند
,
ابن سینا
,
شرح اشارات
,
اقسام ادارک
,
رحیق مختوم
,
حد معرفت انسان
,
ادراک از نظر ابن سینا
,
انقلاب در ذات
,
شئون وجودی علم
,
مقام اطلاقی ذات
,
ادراک از دیدگاه ملاصدرا
,
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
عبدالله جوادی آملی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
صفات الهی
,
رؤیت مجردات
,
عالم مجردات
,
علم حضوری
,
ادراک مجردات
,
تجرد نفس ناطقه
,
رؤیت قلبی خدا
,
صدق معرفتهای شهودی
,
معرفت شناسی اسلامی
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
ابن سینا
,
حسن حسن زاده آملی
,
حکمت متعالیه
,
فلسفه مشاء
,
فلسفه بوعلی
,
عقل فعال
,
اصالت وجود
,
وحدت تشکیکی وجود
,
برهان امکان
,
خداشناسی
,
عبدالله جوادی آملی
,
فنا
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
علم حصولی(مقابل علم حضوری)
,
تخیل(راه های معرفت)
,
عقل(قوه عاقله)
,
حواس باطنی اخروی
,
حس مشترک
,
واهمه
,
حافظه
,
متخیله
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
مکاشفه(معرفت شناسی)
,
محمدمهدی گرجیان عربی
,
ملاصدرا شیرازی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 83 تا 101
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
تعداد رکورد ها : 21
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید