جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
واقع گرایی دینی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 14
عنوان :
رئالیسم و دین: دیدگاه های فلسفی و کلامی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Andrew Moore, Michael Scott
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Ashgate,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
واقع گرایی دینی
,
رئالیسم معرفت شناختی
,
رئالیسم نوین
,
فلسفه دین
,
ناواقعگرایی دینی
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب گروه برجستهای از فیلسوفان و متکلمان را گرد هم میآورد تا تفکری جدید درباره رئالیسم و دین ارائه دهند. بحث واقع گرایی دینی/ضد واقع گرایی مربوط به پرسش های استقلال خداوند از انسان ها، ماهیت حقیقت دینی و دسترسی ما به حقایق دینی است. اگرچه هم فیلسوفان و هم متکلمان در مورد این موضوع نوشتهاند، تحقیقات پایدار کمی در مورد این موضوعات مشابه آنچه در حوزههای تحقیقاتی مشابهی مانند اخلاق یا فلسفه علم یافت میشود، انجام شده است. مقدمه ویراستاران زمینه بحث واقع گرایی را مشخص می کند، پیوندها و ایده هایی را که فصل های مختلف بعدی را به هم مرتبط می کند، ردیابی می کند، و خطوطی را برای توسعه و تحقیق آینده پیشنهاد می کند. گوردون کافمن، پیتر لیپتون و سایمون بلکبرن فصل های آغازین و زمینه کتاب را ارائه می دهند. در ادامه مطالبی از طیفی از فیلسوفان و متکلمان برجسته وجود دارد: الکساندر برد، جان هار، گراهام اوپی و نیک تراکاکیس، مرولد وستفال و جان وبستر. نویسندگان مواضع متضاد مختلفی را در مورد موضوعات کلیدی در بحث رئالیسم دینی ارائه میکنند. این مجموعه از مقالات اصلی برای تازه واردان این حوزه جذاب خواهد بود و خطوط جدیدی از تحقیق را برای کسانی که قبلاً با آن آشنا هستند پیشنهاد می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قرآن کریم و حدود تأسیس، تأیید و تهذیب علوم
نویسنده:
ابراهیم دادجو
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دین
,
علم دینی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
علوم تجربی(معرفت شناسی)
,
1- قرآن کریم (متون اسلامی مرجع)
کلیدواژههای فرعی :
واقع گرایی دینی ,
قلمرو قرآن ,
دین اسلام ,
علوم نقلی ,
فلسفه اسلامی ,
تفسیر قرآن ,
اعجاز جامعیت قرآن ,
اعجاز علمی قرآن ,
اصطلاحنامه منطق ,
فلسفه علوم ,
دین اسلام (دین الهی توحیدی) ,
دین اسلام (ادیان زنده) ,
علوم عقلی ,
دین اسلام ,
دین اسلام (ادیان الهی ابراهیمی) ,
نصوص قرآنی ,
علوم طبیعی تجربی ,
علوم انسانی تجربی ,
علوم انسانی نقلی- تجربی ,
چکیده :
در نصوص قرآنی، آیاتی وجود دارد که قرآن کریم را بیانگر هر چیزی معرفی میکنند؛ آیات دیگری وجود دارند که قرآن کریم را کتاب هدایت معرفی میکنند. به نظر میرسد آیات نوع دوم، آیات نوع نخست را تخصیص میزنند؛ یعنی قرآن کریم بیانگر هر چیزی است که در جهت هدایت آدمی قرار دارند. طبق این تفسیر، که به نظر میرسد تفسیری واقعبینانه و عقلگرایانه باشد، فهم ما از علم، دین، علم دینی، علوم و نحوة تأثیرگذاری دین بر علوم آنگونه که در مقاله آمده است، سیمای خاصی به خود خواهد گرفت. بر این اساس دین، تأسیسکنندة علوم نقلیِ دینی، تأییدکنندة علوم تجربی و علوم عقلی محض و همچنین تأیید و تهذیبکنندة سایر علوم عقلی خواهد بود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 75 تا 96
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ایمان: واقع گرا یا ناواقع گرا؟ نقد هبلث ویت بر خداباوری ناواقع گرایانه کیوپیت
نویسنده:
حجتی غزاله
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
واقع گرایی دینی
,
ایمان شخصی
,
منظرگرایی
,
امر عینی
,
امر ذهنی
,
ابداع ارزش ها
,
ناواقعگرایی دینی
,
خداباوری سنتی (خداباوری کلاسیک)
چکیده :
دان کیوپیت تلقی ای ناواقع گرایانه از خدا و ایمان دینی دارد. او بر این باور است که مفاهیم انسان و خدا در بستری تاریخی شکل می گیرند و ابتنایی بر عقلانیت و مابعدالطبیعه ندارند. از این رو، بر تحول مداوم این مفاهیم در طول تاریخ اندیشه دینی تاکید می کند. او بر این باور است که انسان خود ارزش هایش را انتخاب می کند و جهانش را بر این اساس می سازد. به زعم کیوپیت، گوهر دین احساس معنویتی است که کاملا جنبه شخصی دارد و از فردی به فرد دیگر تغییر می کند. چشم انداز هر فردی به عالم قوام دهنده تلقی و فهم آن فرد از ایمان به خدا است. بر این اساس، او عینیت و واقعیت خدا و دیگر مفاهیم اساسی دین را انکار می کند. از سوی دیگر، برایان هبلث ویت از معتقدان به واقع گرایی دینی است و کوشیده است ناواقع گرایی کیوپیت را به تفصیل بررسی و نقد کند. او انتقاداتی بنیادین به ناواقع گرایی دینی وارد می کند که مهم ترین آن ها نادیده انگاشتن مساله صدق و نیز انکار ارزش های اخلاقی عینی است. هبلث ویت ابتدا نقاط ضعف استدلال های ناواقع گرایانه ی کیوپیت و نحوه روایت او را از سیر اندیشه دینی در دوران جدید نشان می دهد و سپس، توضیح می دهد که باور به خدای عینی نه تنها با اندیشه مدرن ناسازگار نیست بلکه جزء ضروری آن است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 95 تا 119
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ویتگنشتاین: خداباور یا ملحد؟
نویسنده:
سید اکبر حسینی قلعه بهمن
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
واقع گرایی دینی
,
متعالی
,
متعالی (اسماء ذات الهی)
,
ویتگنشتاین
,
بازی های زبانی
,
نظریه تصویری معنا (فلسفه)
,
غیرواقع گرایی دینی
,
معناداری
چکیده :
ویتگنشتاین یکی از چهره های علمی قرن بیستم است که نگرش های او به طور معمول و مشخص، بازتاب های گوناگون و گسترده ای در میان اندیشمندان دیگر داشته است. دیدگاه ویتگنشتاین درباره خدا، و واقع گرایی یا غیرواقع گرایی این فیلسوف نیز از قاعده یادشده مستثنا نبوده و حتی مبنای نظری بسیاری از اندیشمندان قرار گرفته است. در نوشتار حاضر، می کوشیم تا به تبیین نگاه ویتگنشتاین در این باره بپردازیم و بگوییم که بر اساس رساله منطقی و فلسفی، به نظر می رسد که وی برای ماورای عالم طبیعت، حقیقتی قایل نبوده، زیرا بر آن بوده است که زبان بدان عالم راه ندارد. بدین ترتیب، ویتگنشتاین را می توان ملحدی نسبت به ماورا تلقی کرد، نه غیر واقع گرا. اما از عبارت های ویتگنشتاین در پژوهش های فلسفی اش (با این مضمون که: «الهیات از بازی زبانی منحصر به فردی برخوردار است»)، تا حدودی چنین بر می آید که او در عرصه هستی شناسی امرالوهی، واقع گرا می باشد و برای خدا، امرالوهی، و اعتقادات دینی، وجهه ای مستقل از اذهان قائل است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الحاد نقابدار در اندیشه پیروان ویتگنشتاین
نویسنده:
مهدي کریمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
پژوهشنامه حکمت و فلسفه اسلامی (طلوع نور سابق),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
واقع گرایی دینی
,
ناواقع گرایی
,
زبان دین (مسائل جدید دین شناسی)
,
شیوه زندگی
,
فلسفه تحلیلی
,
دین و ویتگنشتاین
چکیده :
نوع نگرش به باورها و مدعیات دینی و نسبتی که آنها بـا انسـان و جهـان واقـع دارنـد، ازجملـه تأملات فیلسوفانه عصر حاضر درباب دین است. در بسیاري از آثار این تحلیل ها، به مفهوم واقـع و نقشی که زبان و زمینه هاي اجتماعی در آن ایفا میکنـد، معطـوف گشـته و اختلافـات نظـري خاصی را سبب شده است. برخی فیلسوفان دیـن بـا پیوسـتن بـه طیـف «نـاواقعگرایـان» و بـا تأثیرپذیري از آراي ویتگنشتاین، به گمان خود با این رویکرد، به دفاع از ایمان دینـی در برابـر انتقادات برخاسته اند. در این نگرش با تأکید بر ساحت عملی دین و نقش زبان در فهم پذیري آن، باورهاي دینی اموري مربوط به ساحت درونی انسان دانسته شد که فقط در زندگی مؤمنانه مفید، مطلوب و معنادارند. این دیدگاه اگرچه در ظاهر تأییدکننده حیات ایمانی اسـت، نـاگزیر مسـتلزم انکار حقانیت دین میباشد و به همین دلیل به نام الحاد نقابدار نیز خوانده شده است. مقالـه حاضـر به توصیف و نقد مدعیات طرفداران این نظریه پرداخته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 26
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش خوش بینی کیهانی و فرهنگ در معناداری زندگی از نظر جان هیک
نویسنده:
احمد پورقاسم شادهی، ریحانه سادات عظیمی، امیر عباس علیزمانی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
هیک
,
خوش بینی کیهانی
,
فلسفه دین
,
معنای عملی زندگی
کلیدواژههای فرعی :
واقع گرایی دینی ,
فاهمه ,
سوژه ,
رئالیسم انتقادی ,
مقولات((کانت)، اصطلاح وابسته) ,
جعل معنای زندگی ,
کشف معنای زندگی ,
شاکله بندی مفاهیم ,
ناواقعگرایی دینی ,
شیء فی نفسه = نومن (فلسفه/متافیزیک) ,
چکیده :
پرسش از معنای زندگی در فلسفه مساله ایست که واقع گرایانی همچون جان هیک را بر آن داشته تا تبیینی از این مساله بر اساس مبانی خود ارائه دهد . وی با توجه به مولفه های کانتی و ویتگنشتاینی در شبکه تفکرات خود به" معنای عملی زندگی" تصریح کرده و معنای عملی زندگی را در گرو رابطه ای دوطرفه بین انسان و جهان میداند . بنابراین لاجرم به تاثیرجهان به عنوان امری که انسان زندگی خود را در آن تجربه میکند، پرداخته و تفسیر جهان را به خوش بینی کیهانی - مفهومی که دارای دو مولفه غایت رئوف (خیر) و ساختار متناسب با این غایت از جهان است - منوط میکند . وی ، این خوش بینی کیهانی را نیز مرهون باورهای دینی می داند . براین اساس، او چرخشی را در پرسش از معنای زندگی ایجاد کرده و آنرا به پرسش از "ماهیت جهان" و سپس از "ماهیت جهان" به پرسش از "خصوصیات دینی که قضاوت بهتری را از جهان به ما عرضه میکند" تبدیل میکند . گذشته از بررسی تبیین نظر جان هیک در باره معنای عملی زندگی با توجه به مولفه های تفکر او در محدوده واقع گرایی انتقادی وی ، نحوه انتقال او ازمقوله فرهنگ به دین ، عدم شمول گرایی نظریه وی و اختصاص آن تنها به ادیان ابراهیمی ، و در نهایت عدم استلزام بین خوش بینی کیهانی و باورهای دینی ، از جمله مسائلی است که مهمترین مباحث این مقاله را به خود اختصاص داده است .
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 73 تا 90
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
زبان دینی از منظر استیس، با تأکید بر مبانی معرفتشناختی آن
نویسنده:
محمدحسین مهدوی نژاد، معصومه سالاری راد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دین
,
استیس
,
زبان دین (مسائل جدید دین شناسی)
,
زبان نمادین دین
,
فلسفه دین
,
اصطلاحنامه عرفان
کلیدواژههای فرعی :
واقع گرایی دینی ,
ایمان گرایی (مسائل جدید کلامی) ,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی) ,
معرفتشناسی دینی (مسایل جدید کلامی) ,
علم حصولی(مقابل علم حضوری) ,
علم حضوری(مقابل علم حصولی) ,
کارکردگرایی((اصطلاح وابسته)، قسیم تفسیرگرایی و بازنمون گرایی و ابزارگرایی و رفتارگرایی) ,
نظام زمانی ,
نظام سرمدی ,
اشراق عرفانی ,
نظام الهی ,
کارکرد زبان دینی ,
چکیده :
استیس در جایگاه یک فیلسوف انگلیسی تحلیل زبانی، دین را همسان با عرفان دانسته و گوهر آن را تجربه عرفانی می داند. وی تجربه عرفانی و به تبع آن، گزاره های دینی را در قالب زبان بشری و عقل مفهوم ساز، غیرقابل بیان و توصیف ناپذیر می داند. استیس هستی را دارای دو ساحت طولی زمانی و لازمانی می داند که هر مرتبه دارای زبان خاص خویش است. عالم زمانی را قلمروی عقل مفهوم ساز متناهی می داند اما دین را متعلق به مرتبه لازمانی دانسته که صرفا با شهود قابل ادراک می باشد. از منظر استیس، زبان دینی، نمادین است. قضایای نمادین برای گزارش واقعیت نمی باشند، بلکه کارکرد آنها، برانگیختن عواطف دینی در مخاطبان و انگیزش تجربه دینی است. در این نوشتار نخست با ایضاح مفاهیم کلیدی، مقصود استیس از دین، عقل و عرفان را بیان کرده ایم. سپس تحلیل استیس از مسأله نمادین بودن زبان دینی با تأکید بر کارکرد اصلیاش که انگیزش تجربه و احساسات دینی در دینداران است را تقریر نموده ایم. در پایان، مبانی معرفتشناختی نظریه وی، بررسی شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 199 تا 219
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
واقعگرایی و ناواقعگرایی دینی: بررسی و نقد آرای دان کیوپیت، پُل بدام و دی. زی. فیلیپس
نویسنده:
علی صادقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
واقع گرایی دینی
,
نسبیگرایی
,
فیلیپس
,
کیوپیت
,
فلسفه دین
,
بدام
,
ناواقعگرایی دینی
کلیدواژههای فرعی :
تساهل و تسامح دینی ,
دین مسیحیت (ادیان زنده) ,
فلسفه زبان ,
بازی زبانی ,
ایمان ,
ابزار انگاری الهیاتی ,
باور دینی ,
چکیده :
این مقاله، پس از بیانِ مختصر چند نکتۀ مقدماتی در خصوص ماهیت و نوع صورتبندی مسئلۀ واقعگرایی/ناواقعگرایی، ابتدا به شرح و مقایسۀ دو نوع از انواع ناواقعگرایی دینی یعنی دیدگاههای دان کیوپیت و دی. زی. فیلیپس میپردازد. مستمسک کیوپیت برای ناواقعگرایی نوعی خوانش از آرای فلاسفۀ مدرن (خصوصاً نیچه) و عزیمتگاه فیلیپس به سمت ناواقعگرایی فلسفۀ زبان متأخر ویتگنشتاین بوده است. بر اساس این مبادی، ناواقعگرایی این دو در پیوند با نفی متافیزیکیاندیشی و نوعی از نسبیتگرایی قرار گرفته و به هنگام مواجهه با حوزۀ دین سبب رد سویههای نظری دین و اصالتبخشی به جنبههای عملی و پراتیک آن شده است. پاسخ پُل بدام به عنوان یک واقعگرا متوجه همین نکتۀ اخیر بوده و کوشیده است نشان دهد که انجام دادن اعمال و مناسک دینی در غیاب جنبههای مفهومی و نظری ممکن نیست، و واقعگرایی در مورد متعلَّق عبادات عنصری اساسی است. در انتهای مقاله، تلاش شده تا ضمن نقد این انواع از ناواقعگرایی بحرانهای آن برجسته شود. همچنین نحیف بودنِ واقعگرایی بدام مسئلۀ دیگری است که بدان اشاره شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 91 تا 118
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اگر واقعگرا (رئالیست) باشیم چگونه خواب و خیال را از حوزة معرفت منتفی بدانیم شاید همه چیز خواب و خیال باشد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
واقعگرايي (رئاليسم) بيشتر حوزههاي كاربردش در مقابل معناگرايي و آرمانگرايي (ايدهآليسم) ميباشد. مهمترين حوزههايي كه واقعگرايي در آنها به كار ميرود، عبارت است از: فلسفه، اخلاق، سياست، هنر و ادبيات و مباحث زيباشناسي. واقعگرايي، در فلسفه نيز دو
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رئالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
جامعه شناسی دین
,
مکاتب بشری
کلیدواژههای فرعی :
رئالیسم اخلاقی ,
واقع گرایی دینی ,
اصول فلسفه و روش رئالیسم ,
واقعگرایی = رئالیسم (مکتب فلسفی) ,
اصول فلسفه رئالیسم ,
رئالیسم نوین ,
رئالیسم ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چگونگی پیدایش مکتب رئالیسم را توضیح دهید.
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در قرن چهاردهم ميلادي در اروپا تحول فرهنگي و دگرگوني بنيادي در باورها و ارزشها به وجود آمد و به همين جهت به نام عصر «رنسانس» يا تولّد جديد (نوزايش) نامگذاري شده است. اين دگرگونيها منجر به پيدايش نظريّات و مكاتب و ايسمهاي مختلف از جمله رئاليسم در حوز
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رئالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
رئالیسم نوین
,
جامعه شناسی دین
,
مکاتب بشری
کلیدواژههای فرعی :
واقع گرایی دینی ,
رئالیسم انتقادی ,
واقعگرایی = رئالیسم (مکتب فلسفی) ,
واقعگرایی (رئالیسم) ,
اصول فلسفه رئالیسم ,
رئالیسم ,
رئالیسم تجربی ,
ایدئالیسم - رئالیسم ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 14
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید