جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 36234
اصول دين
عنوان :
نویسنده:
اصفهاني، محمد نصير بن تقي
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
 اصول دين
عنوان :
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
اصول الدين
عنوان :
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
اصول دين
عنوان :
نویسنده:
محمد زكي بن عبدالصمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
چکیده :
منظومه ايست بقافيه قاف در سي بيت در بيان أصول دين پنجگانه بروش شيعه. (سيد احمد اشكوري) آغاز كتاب: پنج اصل است كز آنها بود ايمان رائق مؤمنست آنكه دلش هست بآنها واثق انجام كتاب: اعتقادات چه متين شد بعمل كوش حيا كز بدون عمل خير شود دين زاهق [مرعشي 2/323]
اصول عقايد
عنوان :
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
چکیده :
رساله ايست مختصر در اثبات نبوت و امام و عصمت با شيوه اي خاص، و همه بر اساس يك اصل. بنظر ميرسد كه نويسنده از همفكران تبريزي و نظائر او است و بهر حال بر طبق تصريح خود، در هزار و اندي پس از هجرت ميزيسته است. پس از مسائل امامت، درباره قرآن بتفصيل سخن گفته، احتمال زيادت و نقصان و تحريف در آن را با معجز بودن قرآن و حجيه آن در احكام و نيز با مدلول احاديث فراوان و معتبر شيعه كه قرآن را انتها محك شناختن حق و باطل و اخباري كه تنها قرآن را مدرك استنباط و ماخذ احكام اسلام معرفي ميكند، مناقض ميداند و پس نقل پاره اي از اخبار، فهرستي از آيات قرآني را كه دليل آنست كه احكام شرع بايد از قرآن استنباط شود، فراهم آورده است. و در همين جا دنباله رساله از نسخه حاضر افتاده است. مؤلف اين رساله ميگويد «اينكه بعضي از عوام شيعه نقل ميكنند كه: عثمان بن عفان جمع كننده قرآن است و او بعضي ازسوره ها را كه در مكه نازل شده در آخر گذاشته و بعضي ديگر را كه در مدينه نازل شده در اول و اين معني باعث اين شد كه ناسخ از منسوخ-بر فرض وقوع معلوم نشود و بعضي از آيات را از كتاب الله بيرون كرده بلكه بعضي از سوره را نيز و از ابن قسم حكايات نخواسته اند مگر اينكه مطاعن جهة او نقل كنند با وجود اينكه او را طعني بكار نيست زياده از غصب خلافت. . اين گونه حكايات محل اعتماد نمي باشد چرا كه ظاهر است كه بناي اين حكايات بر حب و بغض است و محل اعتماد نيست» و نيز در جاي ديگر مگيود «همه فرق از كافر و مسلمان در اسناد اين كتاب مجيد به شخصي كه مسمي به محمد بن عبدالله (ص) بود و هزار و چند سال قبل از اين در مكه دعوي نبوت كرده است اختلاف ندارند» درباره زردشت گويد «مي تواند باشد كه صائبان مجوس باشند و اينكه دعوي ميكنند كه نبي ايشان زردشت نام داشت حضرت ابراهيم باشد چه نقل كرده اند كه زردشت خانه كعبه را بنا كرده است چنانكه ثابت شده است كه حضرت ابراهيم خانه كعبه را بنا نمود، لكن بسبب بعد عهد و تغيير السنه و نقل كتاب [كتاب زردشت[ از زباني به زباني ديگر و غلط مترجمين و غلبه متغلبين، آن شريعت تشويش به هم رسانيده. [مجلس شورا 10/1150]
اصول الدين
عنوان :
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
اصول الدين (مترجم)
نویسنده:
علي بن موسي (ع)، امام هشتم
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
اصول الدين
عنوان :
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
اصول الدين
عنوان :
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
اصول الدين
عنوان :
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
چکیده :
داراي مقدمه وچند فصل است. آيت الله استادي احتمال داده اند از آقامحمد علي کرمانشاهي باشد چرا که از علامه مجلسي به عنوان خالي المفضال درکتاب ياد مي کند
  • تعداد رکورد ها : 36234