جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 45
چرا انسانهاي گناهكار به جهنم مي روند اين سرنوشت آنان بوده كه خداوند تعيين كرده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : رسيدگي به اعمال نيك و زشت، و مجازات افراد خطا كار و ستمگر، خود از مسايل مهم بحث عدل خداوند رحمان است. و اصولاً يكي از دلايلي كه براي اثبات معاد و قيامت مطرح مي گردد، اين است كه چون خداوند عادل است، اعمال بشر را بدون محاسبه و پاداش و كيفر نمي گ بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
حركت جهنميان و سير آنها در قيامت، چگونه است؟ تكاملي يا قهقرايي؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : نخست بايد دانست برخي از جهنميان، خداپرستان تبهكار و فاسق مي‌باشند و برخي جهنميان مشركان كافر مي‌باشند كه گروه اول پس از تحمل عذاب‌ها و پاك شدن‌ها به سوي بهشت راه مي‌يابند اما درباره گروه دوم؛ ادامه راه «ضلالت و انحراف» و راه «كفر و شرك» به صو بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
آيا تمام افرادي كه در جهنم وجود دارند، پس از سپري شدن مقدار عقوبت خود به بهشت مي‏روند يا هميشه در آتش مي‏سوزند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : همه كساني كه وارد جهنم مي‌شوند، براي هميشه در جهنم نخواهند بود و تنها عده خاصي (مانند كافران) براي هميشه در جهنم خواهند بود.مكارم شيرازي، پيام قرآن، ج 6، ص 483. در آيات قرآن مجيد افراد يا گروه‌هاي مختلفي - بالخصوص - به عنوان كساني كه هميشه در بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
سه خصوصيت بارز اهل جهنم كه در سوره اعراف آيه 179 آمده كدامند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : قرآن مي‌فرمايد «و لَقَد ذَرَأنا لجهنَّم كثيراً مِنَ الجِنّ و الانْسِ لَهُم قلوبٌ لا يفقَهون بِها و لَهُم اَعْيُنٌ لا يُبْصِرون ِبها ولَهُم اذانٌ لا يَسمَعوُن بها و اوُلئِكَ كالانعام بل هم اَضَلّ اولئك هُمُ الغافِلون» اعراف/179 [بطور مسلم گروه بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
مي‏گويند غير از شيعيان همه به جهنم مي‏روند، چرا؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در يك تقسيم كلي، انسان‏ها از لحاظ دين به دو دسته تقسيم مي‏شوند. 1ـ مسلمانان؛ يعني كساني كه دين آخرين پيامبر خداوند ـ حضرت محمد(ص) را پذيرفته‏اند. 2ـ غير مسلمانان؛ كه شامل تمام كساني هستند كه دين حضرت محمد(ص) را نپذيرفته‏اند. مسلمانان نيز به دو گروه ت بیشتر ...
آیا سادات به جهنم نمی روند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در روایتی از امام رضا(ع) پاسخ دیده می شود: یا زَیدُ، أغَرَّک قَولُ بَقّالِی الکوفَةِ: إنَّ فاطِمَةَ أحصَنَت فَرجَها فَحَرَّمَ اللّهُ ذُرِّیتَها عَلَى النّارِ؟! وَاللّهِ، ما ذلِک إلّا لِلحَسَنِ وَالحُسَینِ ووُلدِ بَطنِها خاصَّة؛[۱] اى زید! آیا این س بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
رحمت از دیدگاه ابن عربی
نویسنده:
عبدالرضا مظاهری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
رحمت بر دو نوع است: رحمت عام (رحمت امتنان) که همه موجودات را از آن حیث که وجود دارند فرا می گیرد؛ چه خیر باشد چه شر و چه، چه طاعت باشند و چه معصیت؛ رحمت خاص (رحمت وجوب) که خداوند بر خود واجب نموده و بر کاینات بر طبق اعیان ثابته شان و بر انسان، علاوه بر آن بر طبق اعمالش عطا می کند. قلب انسان کامل هر چند که با رحمت ایجاد شده ولی چون همه اسما و صفات الهی را در خود متجلی می سازد، فراگیرتر از رحمت است و رحمت بر غضب، پیشی دارد و نهایتا شامل اهل جهنم نیز خواهد شد، به این دلایل؛ اولا: غضب، عارضی ارواح است نه ذاتی و عارشی از بین خواهد رفت و ثانیا: برای وفای به وعید، مرجحی جز معصیت نیست که آن هم توسط خداوند، طبق آیات (نتجاوز عن سیئاتهم ... ان الله یغفر الذنوب جمیعا) بخشیده خواهد شد. پس باطل عذاب، رحمت است؛ چنانچه عذاب قوم یونس، رحمت را بر آنان برگرداند.
صفحات :
از صفحه 95 تا 113
  • تعداد رکورد ها : 45