جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2174
A Zaydī Multitext Manuscript from the Glaser Collection (Staatsbibliothek zu Berlin): ms Glaser 37
نویسنده:
Ekaterina Pukhovaia
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 175 تا 193
Classical Naṣṣ Doctrines in Imāmī Shīʿism: On the Usage of an Expository Term
نویسنده:
Rodrigo Adem
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 42 تا 71
Notes on an Arabic Translation of the Pentateuch in the Library of the Twelver Shīʿī Scholar Raḍī al-Dīn ʿAlī b. Mūsā Ibn Ṭāwūs (d. 664/1266)
نویسنده:
Sabine Schmidtke
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 72 تا 129
Philosophical Theology among Sixth/Twelfth-Century Twelver Shīʿites: From Naṣīr al-Dīn al-Ṭūsī (d. after 599/1201-2 or 600/1202-3) to Naṣīr al-Dīn al-Ṭūsī (d. 672/1274)
نویسنده:
Hassan Ansari ،Sabine Schmidtke
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 194 تا 256
“The Acquisition and Transmission of Knowledge: The Role of Shīʿī Institutions of Learning in the Spread and Defense of a Tradition,” University of Chicago, April 1-2, 2016
نویسنده:
Edmund Hayes ،Mohammad Sagha
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 257 تا 258
Treatises on the Salvation of Abū Ṭālib
نویسنده:
Nebil A. Husayn
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 3 تا 41
Abū Yaʿqūb al-Sijistānī in Modern Scholarship
نویسنده:
Paul Walker
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 167 تا 174
Zayn al-Dīn al-ʿĀmilī’s Kashf al-Rība ʿan Aḥkām al-Ghība and Abū Ḥāmid al-Ghazālī’s Iḥyāʾ ʿUlūm al-Dīn
نویسنده:
Devin J. Stewart
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 130 تا 150
آینه محدب: فلسفه و علوم شوپنهاور [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Marco Segala
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : شوپنهاور بیشتر به عنوان "فیلسوف بدبینی" شناخته می شود، نویسنده سیستمی که می آموزد چگونه هنر و اخلاق می توانند به انسان ها کمک کنند تا در "بدترین جهان های ممکن" زندگی کنند. این تصویر غالب از شوپنهاور شاخه مهمی از درخت فلسفه او را قطع کرده است: متافیزیک طبیعت و گفتگوی آن با علوم آن زمان. یک آینه محدب نور جدیدی را بر توسعه فلسفه شوپنهاور و تعامل مداوم او با علوم طبیعی می اندازد. درک متافیزیک شوپنهاور هم مستلزم بینشی در رابطه او با علم و هم درک نقش علوم طبیعی در پروژه فلسفی اوست. شوپنهاور در اولین نسخه جهان به عنوان اراده و نمایندگی (1819)، به علم در چارچوب فلسفه‌های طبیعت کانت و شلینگ پرداخت، اما سردرگمی فزاینده او با آنها او را به برداشتی بدیع و پیچیده‌تر از رابطه بین علم سوق داد. و متافیزیک بنابراین او تجدید نظر در متافیزیک طبیعت خود را آغاز کرد که در نهایت بر مفاهیم اصلی آن - یعنی اراده و ایده ها - تأثیر گذاشت و بر تصمیم او برای انتشار یک جلد مکمل (1844) به جای ویرایش اصلاح شده اثر اصلی خود تأثیر گذاشت. . رابطه در حال تکامل فلسفه شوپنهاور با علوم طبیعی ابزار تفسیری قدرتمندی است: «آینه ای محدب پراکنده» که کلیت و پیچیدگی نظام او را منعکس می کند و مفاهیم اصلی فلسفه او، مانند ساختار نظام مند فلسفه اش را روشن می کند. واقعیت و بازنمایی، آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی، چند معنایی بودن ایده‌ها، و اراده به مثابه چیزی فی نفسه.
شوپنهاور، دین و اخلاق: مسیر فروتن به سوی اخلاق (کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Gerard Mannion
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این اثر ارزیابی کتاب درسی شوپنهاور را به عنوان آتئیست مبارز و بدبین مطلق به چالش می کشد. مانیون در بررسی برخورد شوپنهاور با دین، الهیات و فلسفه اخلاقی کانت پیشنهاد می‌کند که ما در واقع می‌توانیم یک فروتنی «مذهبی» در روش را در آثار شوپنهاور تشخیص دهیم که به وضوح در اخلاق شفقت و آموزه نجات او دیده می‌شود. با توجه به نظر شوپنهاور درباره دین به عنوان «متافیزیک مردم»، استفاده و قرابت او از بسیاری از عقاید و آموزه های دینی، و اوج فلسفه او در آموزه نجاتی که به «عرفانی» ختم می شود، مانیون پیشنهاد می کند که فلسفه شوپنهاور یک فرضیه تبیینی است که به لحاظ کارکردی از بسیاری جهات به نظام های اعتقادی دینی شباهت دارد. مانیون همچنین استدلال می‌کند که شوپنهاور نمی‌تواند ادعا کند که در تشخیص ماهیت «واقعی» واقعیت غایی فراتر از این نظام‌های دینی پیش رفته است، زیرا او اذعان می‌کند که آنها همچنین به «عرفانی» ختم می‌شوند، که فراتر از آن باید سکوت کنیم. در واقع، شوپنهاور تفسیری ارائه می‌دهد، برخلاف رد آشکار دین و نظام او انسجامی را به دست می‌آورد که از طریق انگلی بودن بر خود اندیشه دینی حاصل می‌شود.
  • تعداد رکورد ها : 2174