جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های شرح اثر
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
تعداد رکورد ها : 1548
عنوان :
ادلة الجلية فى شرح الفصول النصيرية
نویسنده:
عبد الله نعمة
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
دار الفكر اللبناني,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
16. کلام عقلی
,
عقاید اسلامی
,
اصل امامت
,
اصل توحید
,
اصل عدل
,
اصل معاد
,
اصل نبوت
,
عقاید شیعه امامیه
,
13. علم کلام
,
توحید صدوق
,
تفسیر کبیر : فلسفی و کلامی: فخر رازی
,
کتب کلام شیعه
,
بحار الانوار: علامه مجلسی
,
شرح تجرید فاضل قوشچی
کلیدواژههای فرعی :
جبر و اختیار(کلام) ,
شفاعت ,
عصمت انبیاء (ع ) ,
حسن و قبح عقلی ,
عصمت امام (ع) ,
معجزات انبیا ,
عذاب قبر ,
اثبات وجود خدا ,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات ,
ممکن بالذات ,
احکام واجب الوجود ,
مفهوم واجب الوجود ,
مفهوم ممکن الوجود ,
معقولات ثانیه فلسفی(مقابل معقولات ثانیه منطقی) ,
معقولات ثانیه((خاص)، مقابل معقولات ثالثه) ,
واجب الوجود من جمیع الجهات ,
تنزه الهی از اتحاد با غیر ,
تنزه الهی از جسمانیات ,
تنزه الهی از حدوث ,
تنزه الهی از حلول ,
تنزه الهی از ضد ,
تنزه الهی از الم حسی ,
تنزه الهی از رویت ,
تنزه الهی از اعراض حسی ,
اعجاز قرآن ,
چکیده :
کتاب حاضر شرحی است از عبدالله نعمت بر کتاب ارزشمند فصول نصیریه خواجه نصیرالدین طوسی ره که در باب عقائد اسلامی نوشته شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شرح الفصول النصیریة
نویسنده:
عبد الوهاب بن علی الاسترابادی
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصل امامت
,
اصل توحید
,
اصل عدل
,
اصل معاد
,
اصل نبوت
,
عقاید شیعه امامیه
,
معرفت اصول دین
,
تعلیم اصول دین(افعال انبیاء)
,
13. علم کلام
,
دفع شبهات
,
تجرید الاعتقاد: خواجه نصیر
,
فرق الشیعة (نوبختی)
,
توحید صدوق
,
تفسیر کبیر : فلسفی و کلامی: فخر رازی
,
کتب کلام شیعه
,
کشف المراد: علامه حلی
,
نهایة المرام: علامه حلی
,
الغیبة: نعمانی
,
شفاء: ابن سینا
,
شرح اشارات: خواجه نصیر الدین طوسی
,
01- کافی : شیخ کلینی
,
من لا یحضره الفقیه
,
وافی
,
تفسیر قمی (روایی)
,
مقالات الاسلامیین: ابوالحسن اشعری
,
قواعد العقائد: غزالی
,
مواقف: قاضى عضدالدین ایجى
,
شرح المقاصد: تفتازانی
,
الطبقات الکبری (طبقات ابن سعد)
,
نکت الاعتقادیه: شیخ مفید
,
اعتقادات: صدوق
,
قَواعِدُ المَرام فی عِلمِ الکَلام: ابن میثم بحرانی
,
شرح مواقف: شریف جرجانی
,
الغدیر: علامه امینی
,
عیون اخبار الرضا: شیخ صدوق
,
تفسیر عیاشی (روایی)
,
الیاقوت فی علم الکلام: ابراهیم بن نوبخت
کلیدواژههای فرعی :
افعال عباد ,
افعال قبیح ,
جبریه (مذاهب کلامی) ,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی) ,
اعتقاد به معاد ,
امامت ,
شفاعت ,
وجوب لطف ,
افضلیت امام (ع) ,
نبوت خاصه ,
وجوب غیبت امام ثانی عشر علیه السلام ,
تمکین از امام(ع) در غیبت ,
اجماع امت (امامت) ,
حشر ,
حقیقت نفس انسانی ,
اجماع صحابه(امامت) ,
شفاعت حضرت محمد(ص) ,
حشر ابدان ,
حشر اجساد ,
دلالت معجزه بر نبوت ,
احوال معاد ,
احکام واجب الوجود ,
براهین اثبات واجب(حکمت نظری) ,
امتناع صدور قبیح از خدا ,
تنزه الهی از اتحاد با غیر ,
تنزه الهی از الم ,
تنزه الهی از جسمانیات ,
تنزه الهی از حد ,
تنزه الهی از حدوث ,
تنزه الهی از حلول ,
تنزه الهی از فعل قبیح ,
تنزه الهی از جسم ,
تنزه الهی از رویت ,
تنزه الهی از اعراض حسی ,
اظهار معجزه (افعال انبیاء) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده :
شرح الفصول النصيرية، به قلم عبدالوهاب بن علی استرآبادی، از جمله شروح عربی بر «الفصول النصيرية» خواجه نصیرالدین طوسى (متوفی 672ق) است. اصل این کتاب، رساله مختصری در اصول دین است که خواجه نصیرالدین طوسی آن را به شیوه کلامی نوشته و آن را بر چهار فصل توحید، نبوت، امامت و معاد مرتب کرده است. خواجه نصیرالدین طوسی، معروف به نگارش مباحث عمیق در موضوعات گوناگون معرفتی است؛ لذا شروح و تعلیقات فراوانی بر تألیفات وی نوشته شده است. از جمله تألیفات وی «الفصول النصيرية» است که شروح بسیاری بر آن نوشته شده است. برخی از این شروح، مزجی یا مقطعی و عربی یا غیر عربی است. محققین در مقدمه به اسامی هشت شرح اشاره کردهاند که از مهمترین آنها شرح فاضل مقداد سیوری (متوفی 866ق) است
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تعليقات على شرح الدوانى للعقائد العضدية
نویسنده:
جمال الدين اسدآبادی، محمد عبده؛ گردآورنده: هادی خسروشاهی
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , حاشیه،پاورقی وتعلیق , آثار منسوب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
معرفی کتاب
وضعیت نشر :
مصر/ قاهره: مكتبة الشروق الدولية,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عقاید اهل سنت
کلیدواژههای فرعی :
01. خداشناسی (کلام) ,
19. مسایل کلامی ,
پیامبر شناسی ,
صفات الهی ,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی) ,
رؤیت خدا ,
اراده الهی ,
معاد جسمانی ,
علم الهی ,
قدرت الهی ,
تنزیه الهی ,
چکیده :
التعليقات علی شرح الدواني العقائد العضدية اثر سيدجمالالدين اسدآّبادى 1217ش معروف به افغانى است كه به عنوان تعليقه بر كتاب العقائد العضديه كه محقق دوانى به عنوان شرح بر كتاب العقائد العضديه اثر عضدالدين ايجى نوشته است، صورت پذيرفته است. در آغاز مقدمهى كوتاهى به قلم استاد سيدهادى خسرو شاهى آمده است كه در آن مؤلف كتاب العقائد العضدية، به گونه مختصر چنين معرفى شده است: عبدالرحمن بن احمد بن عبدالغفار، عضدالدين ايجى كه در سال 756 هجرى قمرى وفات يافته است و از دانشمندان بزرگ علم كلام بود و كتاب "المواقف" نيز از تأليفات او است. جلالالدين دوانى از علماى مشهور در فلسفه و كلام اين كتاب را شرح نموده است كه از جمله مهمترين كتابها در علوم ربانى، در نزد برادران مان اهل سنت، به شمار مىرود. سپس مقدمهاى از دكتر محمد عماره و در ادامه شرح كتاب العقائد العضديه و آنگاه تعليقات سيدجمال بيان گرديده است. كتاب تعليقات، يك بار يا دو بار به نام شيخ محمد عبده، در مصر به چاپ رسيده است و تاريخ نگارش آن طورى كه در كتاب ذكر شده، سال 1292 قمرى است كه سيد، در مصر اقامت داشت و به تدريس فلسفه مشغول بود و شيخ محمد عبده، در آن تاريخ هنوز جوان بود و در الازهر درس مىخواند و ممكن نيست كه شاگردى در 22 سالگى، اين چنين كتاب مهم و به اين سطح علمى تألیف كند. آنچه استاد سيدهادى خسرو شاهى مىگويد، همان نتيجهاى است كه دكتور محمد عماره، دانشمند مصرى، به آن رسيده است. موصوف در مقدمهاى كه به نام بررسى كتاب " التعليقات على شرح العقائد العضدية" در 22 صفحه بر اين كتاب نگاشته و قبل از شروع متن به چاپ رسيده است، انتساب آن را به شيخ محمد عبده، نفى نموده و بر انتساب آن به سيدجمالالدين صحه مىگذارد. كتاب در اواخر ذوالحجه سال 1292 هجرى قمرى و اوايل سال 1876 ميلادى، پایان يافته است كه شيخ محمد عبده در آن زمان در الازهر تحصيل مىكرد و حتى مقالاتى كه او بعد از اين تاريخ نگاشته است، بسيار بسيط مىباشد. اسلوبى كه در اين كتاب به كار برده شده است، از "سجع" خالى است؛ در حالى كه شيخ عبده در اسلوب نگارش، از سجع كار مىگرفت، بناء نقش او دراين كتاب، صياغت نص و تبييض است. هر كسى كه اين مرحله زندگى شيخ محمد عبده را نگاشته، ادعا نه نموده است كه شيخ محمد عبده، شرح عقايد عضديه، را تدريس مىنموده است. از زبان شيخ محمد عبده، روايت شده است كه اين كتاب را با چند كتاب كلامى ديگر، نزد سيدجمالالدين فرا گرفته است. در تعليقات بر شرح عقايد عضديه در چند جاى، شيخ محمد عبده حاشيه نگاشته است كه خود مىرساند كه اين حاشيههاى معدود و محدود بر تعليقات استادش، سيدجمالالدين باشد. در تعليقات شرح عقايد عضديه در تبصره بر يك نظر "دوانى" شارح عقايد عضديه، آمده است كه هيج يك از حكما و متكلمان، جز او به اين نظر نيستند. بناء در آن تاريخ، در مصر جز سيدجمالالدين آگاه به فلسفه و علم كلام، ديگر كسى پيدا نمىشد تا با اين قاطعيت حرف بزند. در اين كتاب اصطلاحاتى به زبان فارسی، تركى، هندى، وحتى فرانسه و انگليسى آمده است كه امكانات فهم و آشنايى آن زبانها را در آن ايام، شيخ محمد عبده نداشت. استاد محمد عماره، يك سلسله دلايل ديگرى را هم ذكر مىكند كه ثابت مىسازد كتاب" التعليقات على شرح العقائد العضديه" از سيدجمالالدين افغانى است، نه از شيخ محمد عبده! استاد عماره مىگويد كه برخلاف نظر كسانى كه ادعا دارند، كتاب در زمان حيات شيخ محمد عبده، به چاپ رسيده است و موصوف به آن رضايت داده و انتساب آن را به خويشتن نفى نكرده است، دليل مىآورد كه در صفحه آخر كتاب، تاريخ چاپ آن، اواخر شعبان المعظم سال 1323 قمرى آمده است و "استاد امام" در 7 جمادى الاولى همان سال؛ يعنى تقريبا سه ماه قبل از چاپ آن كتاب، داعى اجل را لبيك گفته است و دليل ديگر اينكه در آخرين صفحه آن كتاب چنين آمده است، "العلامة الاوحد، الفهامة الامجد،، المرحوم الشيخ محمد عبده، مفتى الديار المصريه" بناء اين كتاب در زمان حيات شيخ محمد عبده به نشر نرسيده است. زيرا او "مرحوم" خوانده شده است. بعد از مقدمهى محققانه سيدجمالالدين شناس شهير مصرى، دكتور محمد عماره، كتاب "شرح العقائد العضديه" تألیف محمد بن اسعد الصديق يا جلالالدين الدوانى، مىآيد و در ادامهء آن كتاب "التعليقات على شرح العقائد العضديه" تألیف سيدجمالالدين الحسينى الافغانى كه نام شيخ محمد عبده، به خاطر نقشش در تدوين اين كتاب نيز آمده است. تعليقات سيدجمالالدين شامل 222 تعليق يا حاشيه مىشود؛ اما همه كتاب را سيدشرح نداده است؛ يعنى كتاب دوانى كه 107 صفحه است، سيدجمالالدين 80 صفحه آن را شرح داده است و باقى را فرو گذاشته است. آنچه را سيدجمالالدين شرح نداده است، به مبحثهاى معاد روحانى مجازات و محاسبه در روز رستاخيز، صراط، مخلوق بودن بهشت و دوزخ، بهشتيان در جنت جاويدانهاند، مرتكب كناه كبيره جاويدان در دوزخ نمىماند، شفاعت پيامبر اكرم صلىاللهعليه وسلم برای مرتكبان گناهان كبيره امتش، عذاب قبر، سؤال منكر و نكير، معجزات، پيامبر صلىاللهعليه وسلم، خاتم پيامبران است، پيامبران معصوماند، كرامات اولياء حق است، امام بعد از پيامبر صلىاللهعليه وسلم ابوبكر صديق رضى الله عنه است، سپس عمر فاروق، عثمان ذى النورين و بعدا على رضى الله عنهم، معناى افضليت و اينكه اهل قبله را كافر نمىدانيم. استاد سيدهادى خسروشاهى در مقدمه اين مجموعه، علت اين كه چرا سيد، كتاب را تا آخر شرح نداده است، چنين مىگويد: «سيدجمالالدين از استمرار در شرح، به خاطر اجتناب از خوض در مسائل خلافى، به ويژه قضيه خلافت و امامت، توقف نمود. زيرا خوض در اين مسائل برای شيخ محمد عبده و با نظر به معتقدات او، امر آسانى است و معقول نيست كه قلمش در آن حد توقف نمايد.» استاد سيدهادى خسرو شاهى گرچه اين عبارت آخر مقدمهاش را دليلى آورده است كه شارح اين تعليقات شيخ محمد عبده نيست، بلكه سيدجمالالدين است. اما او در اين سطور مىخواهد، حرف دلش را در لفافه بيان كند و صريح نمىگويد، اما با اندكترين تعمق هر كس مىداند كه استاد خسرو شاهى چه مىخواهد بگويد.؟! استاد سيدهادى خسروشاهى مىگويد يا دقيقتر از فحواى كلامش چنين استنباط مىشود كه: سيدجمالالدين شيعه است و شيخ محمد عبده سنى. چون مباحث بعدى كتاب مورد بحث، مسأله امامت و خلافت است و سيدجمالالدين به خاطر شيعه بودن مخالف آن، نظر دارد، بناء تعليقات و يا تدريس كتاب شرح عقايد را پایان مىدهد! اصرار استاد خسرو شاهى برای شيعه ثابت كردن سيدجمالالدين، به خاطر اين است كه او را ایرانى ثابت كند و وضع اين مقدمه هم به اصطلاح منطقيون، به خاطر آن نتيجه است. زيرا او مىداند كه سادات كنر، اهل سنتاند و آسانترين طريقه برای ایرانى ساختن سيدهمين مذهب عقيدتىاش است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دوره آثار افلاطون جلد 1
نویسنده:
افلاطون؛ مترجم : محمدحسن لطفی، رضا کاویانی
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , حاشیه،پاورقی وتعلیق , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: خوارزمی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پروتاگوراس
,
فایدون
,
لاخس
,
آپولوژی
,
کریتون
,
لیزیس
,
خارمیدس
,
اوتیفرون
,
گرگیاس
,
منون
,
مهمانی
کلیدواژههای فرعی :
عدالت ,
زیبایی ,
عشق ,
سوفیست ,
تعلیم و تربیت ,
دانش ,
دینداری ,
نیک و بد ,
خلود نفس ,
خدای دلفی ,
محاکمه سقراط ,
دوستدار دانش ,
آموزه یادآوری ,
چکیده :
این کتاب دوره آثار افلاطون است که توسط محمدحسن لطفی و رضا کاویانی به فارسی ترجمه شده است. در این کتاب 11 محاوره گنجانده شده که شامل: آپولوژی، کریتون، پروتاگوراس، لیزیس، لاخس، خارمیدس، اوتیفرون، گرگیاس، منون، مهمانی و فایدون است.حاشیه و شرحی نیز توسط محمدحسن لطفی به کتاب ضمیمه شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مطارح النظر فی شرح الباب الحادی عشر
نویسنده:
صفی الدین الطریحی؛ تحقیق مکتبه الفدک لاحیاء التراث
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
قم: باقیات,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عقاید اسلامی
,
13. علم کلام
,
باب حادی عشر: علامه حلی
,
توحید صدوق
,
کتب کلام شیعه
,
بحار الانوار: علامه مجلسی
,
01- کافی : شیخ کلینی
,
کتب چاپی عربی (باب حادی عشر)
کلیدواژههای فرعی :
اصل امامت ,
اصل توحید ,
اصل عدل ,
اصل معاد ,
اصل نبوت ,
شابک (isbn):
978-964-6168-84-8
چکیده :
کتاب حاضر درباره اصول دین می باشد و در آن توحید، عدل ، نبوت، امامت و معاد بحث می شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حاشية الكلنبوى على شرح العضدية للدوانى - الجزء الاول
نویسنده:
إسماعيل الكلنبوي
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , حاشیه،پاورقی وتعلیق
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
19. مسایل کلامی
,
عقاید اهل سنت
,
کلام اهل سنت
کلیدواژههای فرعی :
حدوث ,
حدوث عالم Ḥudūt̲h̲ al-ʿĀlam ,
قدم عالم ,
امکان وحی ,
جواز نسیان نبی(ص) ,
چکیده :
در بخش اول کتاب که یک کتاب کلامی اهل سنت میباشد به برخی از موضوعات کلامی اشاره و مطالبی ضمن آن بیان می شود به عنوان مثال عناوینی از قبیل : نسیان نبی ، وحی ، معنی رویت بصر، بحث حدوث و قدم، بحث وجود ، برهان تضائف و...
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شرح أصول العقائد المجلد3
نویسنده:
عبدالجلیل بن علی الأمیر
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
دارالوعی الاسلامی,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عقاید اسلامی
,
13. علم کلام
,
فصوص الحکم: ابن عربی
,
توحید صدوق
,
تفسیر کبیر : فلسفی و کلامی: فخر رازی
,
کتب کلام شیعه
,
فتوحات مکیه: ابن عربی
,
شرح فصوص الحکم: داود قیصری
,
بحار الانوار: علامه مجلسی
,
01- کافی : شیخ کلینی
,
من لا یحضره الفقیه
,
مستدرک الوسائل
,
وسائل الشیعه
,
تفسیر قمی (روایی)
,
تفسیر مجمع البیان (اجتهادى)
,
تفسیر صافی (روایى)
,
الکامل فی التاریخ
کلیدواژههای فرعی :
پیامبر شناسی ,
شفاعت ,
اصل امامت ,
اصل معاد ,
اصل نبوت ,
نبوت خاصه ,
امامت امام علی(ع) ,
امامت و حکومت ,
چکیده :
مجلد سوم از مجموعه سه جلدی شرح اصول العقائد که کتابی بسیار مهم و ارزنده می باشد ، درباره نبوت و مسائل پیرامون نبوت و پاسخ به شبهات آن ، در بخش دوم درباره امامت ، امامت امام علی ع و... و در بخش آخر درباره معاد و مسائل پیرامون آن می باشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شرح أصول العقائد المجلد2
نویسنده:
عبدالجلیل بن علی الأمیر
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
دارالوعی الاسلامی,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
فصوص الحکم: ابن عربی
,
توحید صدوق
,
کتب کلام شیعه
,
فتوحات مکیه: ابن عربی
,
شرح فصوص الحکم: داود قیصری
,
بحار الانوار: علامه مجلسی
,
01- کافی : شیخ کلینی
,
من لا یحضره الفقیه
,
مستدرک الوسائل
,
وسائل الشیعه
,
تفسیر مجمع البیان (اجتهادى)
کلیدواژههای فرعی :
جبر و اختیار(کلام) ,
اصل عدل ,
امر بین امرین ,
عدل الهی ,
شرور و عدل الهی ,
چکیده :
جلد دوم از مجموعه سه جلدی شرح اصول العقائد به بررسی تفصیلی و خوب بحث عدل و مسائل پیرامون آن میباشد از جمله بحث جبر و اختیار، حسن و قبح، بحث شرور و... و در بخش دوم کتاب به بررسی مسائل مختلف دیگر از جمله بحث خلقت ، صفات الهی و... می پردازد
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آموزش کلام شیعی (تحریر شرح باب حادی عشر)
نویسنده:
غلامرضا رحمانی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , شرح اثر , ترجمه اثر , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
قم: ادیان,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کلام شیعه
,
باب حادی عشر: علامه حلی
,
شرح باب حادی عشر: فاضل مقداد
,
کتب چاپی فارسی (باب حادی عشر)
کلیدواژههای فرعی :
تبیین کلام شیعه ,
چکیده :
اثر در یک مقدمه و هفت فصل فراهم آمده است. تبیین توحید، تبیین صفات ثبوتیه، تبیین صفات سلبیه، تبیین عدل، تبیین نبوت، تبیین امامت و تبیین معاد، فصلهای این اثر را تشکیل میدهد. مجموع این فصول نیز در پنجاه بخش بازنویسی شده است. در کتاب حاضر نخستین واجبات بر مکلفان یعنی اثبات ذات و صفات خداوند متعال، اثبات عدل الهی، ارسال رسل و انزال کتب، اثبات نبوت خاصه، اثبات امامت و اثبات تجرد روح و بقای آن و نشر و بعث اجساد، ثواب و عقاب و بهشت و جهنم و سایر امور اخروی بحث میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
أبهی المداد فی شرح مؤتمر علماء بغداد، محاورة حول الامامة و الخلافة المجلد 2
نویسنده:
مقاتل بن عطیه؛ محقق: محمد جميل حمود؛ مقدمه نويس: شهاب الدين مرعشي نجفي
نوع منبع :
کتاب , مناظره،گفتگو و میزگرد , شرح اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
معرفی کتاب
فهرست
وضعیت نشر :
بيروت: مركز العترة للدراسات و البحوث، مؤسسة الاعلمی للمطبوعات,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
دین شناسی
,
ظواهر کتاب
,
جبر و اختیار(کلام)
,
امامت
,
خلافت
,
عدم تحریف قرآن
,
عقاید اشاعره
,
مهدویت
,
عقاید شیعه امامیه
,
توقیعات امام زمان(عج)
,
احراق بیت حضرت فاطمه(س)
,
کشف بیت فاطمه علیها السلام
,
شیعه شناسی
,
اجتهاد مقابل نص
,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
,
مناظرات دینی
,
13. علم کلام
,
غیبت امام مهدی(ع)
,
صحابه پیامبر(ص)
,
کتب کلام شیعه
کلیدواژههای فرعی :
1. ادیان religions ,
شبهات کلامی ,
چکیده :
«أبهى المداد فی شرح کتاب مؤتمر علماء بغداد»، تألیف مقاتل بن عطیه از علماى قرن پنجم است که توسط شیخ محمد جمیل حمود در سال 1423 ق شرح و تحقیق شده است که پیرامون امامت و خلافت و این که تشیع بدعتى در ادیان نیست، بلکه دین رسول اکرم (ص) است که در خلال یک مناظره تاریخى در عهد ملکشاه سلجوقى و وزیرش خواجه نظام الملک قرن پنجم بین علماى اهل تسنن و تشیع صورت گرفته، بیان شده است. کتاب؛ شامل مباحث علمى است که با تحقیق و دقت و دورى از سلیقه شخصى و منازعات سیاسى و تعصبات مذهبى تدوین گشته است و تصویر واضحى از دین به خواننده ارائه مى دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
تعداد رکورد ها : 1548
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید