جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
بازارهای دینی و عرضه خشونت
نویسنده:
حمیرا بذرافکن,محمود آوینی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
بازارهای دینی در عصر پست مدرن محل عرضه انواع دینها و عرفانها و فرقهها هستند. این بازارها حد و مرز نمی-شناسد. فعالین این بازارها با استفاده از مدرن ترین وسایل ارتباط جمعی و شبکههای مجازی و با پیشرفته ترین نوعتبلیغات در صدد ارائه کیشها و آیینهای مختلف به جامعه جهانی هستند. این بازارها در جوامع سنتی به صورت زیرزمینی فعالیت کرده و کالاهای خود را عرضه میکنند. این پژوهش با بررسی مقالات در خصوص این بازارها و نظریاتموجود، در صدد معرفی مفهوم و کارکرد این بازارها میباشد. این مطالعه نشان میدهد که فرقهها و گرایشات مختلفادیان آسمانی و غیر آسمانی از فضای بسته و سنتی جوامع استفاده کرده و به صورت زیرزمینی خود را عرضه کرده وزمینهی دین گریزی، مهاجرت دینی و خشونت ورزی جوانان را فراهم میکنند
ابوالهول گردونه جهنمی کوکتو، شخصیتی نو و فراتر از هزل
نویسنده:
شاهوردیانی ناهید
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
چکیده :
از دوره مهم نوزایی (رنسانس) ایتالیا و سپس اروپا، معمولا چیزی که در تحلیل اولیه در یاد می ماند آن شیفتگی ای است که در مقابل تمام جلوه های «نقش بسته بر سنگ» یونان باستان وجود داشته است. در واقع، با توجه به اهمیت این جنبش در طی قرون پانزدهم و شانزدهم میلادی، اندیشه این تجدید حیات در سراسر کشورهای غربی به حق مختص این دو قرن انگاشته می شود. از این رو به کار بردن واژه «نو خاسته» (یا نو زاده) در مورد تئاتر نیمه اول قرن 20 فرانسه ممکن است نابجا به نظر برسد. اما هنگامیکه ژیرودو و سایرینی چون کوکتو، برخی چهره های تئاتر یونان را از پس قرنها فراموشی فرا می خوانند و در قالب هزل، آنگونه که معیارهای مدرنیته پسا صنعتی می پسندد، به صحنه می برند می توان گفت که با شکلی از رنسانس روبرو هستیم. با این حال، خطاست اگر از بازخوانی مدرن اسطوره های کهن، تنها بعد هزل گونه آن را ببینیم. در پژوهش حاضر و از خلال شخصیت ابوالهول (اسفنکس) در گردونه جهنمی ژان کوکتو، خواهیم دید که این نیم قرن از هزل صرف فراتر رفته و به کمک تلفیق های گوناگون به چهره های نمایشی تازه و بدیعی جان بخشیده است که در محدوده یک تقلید ساده نمی گنجند.
صفحات :
از صفحه 107 تا 119