جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
فلسفه دین
>
مفهوم خداوند
>
خداباوری
>
وجود خداوند(فلسفه دین)
>
براهین خداباوری
>
تجربه دینی (فلسفه دین)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
تعداد رکورد ها : 319
عنوان :
تجربه دینی
نویسنده:
مایکل پیترسون، بروس رایشنباخ، ویلیام هاسکر، دیوید بازینچر؛ ترجمه: حسین کیانی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
تهران: آشیانه کتاب,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه دین
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
چکیده :
دفتر حاضر قسمت اول فلسفه دین مایکل پترسون ، بروس رایشنباخ ، ویلیام هاسکر و دیوید بازینجر است که مجموعا در 13 جلد تدوین شده است. بنا به گفته نویسندگان این کتاب ما در روزگار هیجان انگیزی در عرصه فلسفه دین به سر می بریم. عصر اصل تحصلی تحقیق پذیری به سر آمده و فلسفه دین در آستانه نوسازی است . در این کتاب آراء کثیری از متفکرین غربی در باب دیدن مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
میراث کانت در تجربۀ دینی شلایرماخر و نقدی بر تفاسیر موجود
نویسنده:
محمدابراهیم باسط، مریم صانع پور، مهدی معین زاده، میثم سفیدخوش
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
هرمنوتیک دینی
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
,
آثار درباره کانت
,
آثار در باره کانت
چکیده :
بحث تجربۀ دینی در میان اندیشمندان مدرن ابتدائاً با طرح احساس وابستگی مطلق از سوی شلایرماخر آغاز شد. چنان که هدف از بحث تجربۀ دینی در فلسفۀ دین تحلیلی معاصر ارائۀ برهانی تجربی برای اثبات وجود خداوند است، بسیاری از پژوهشگران انتظار داشتهاند احساس وابستگی مطلق شلایرماخر نیز در خدمت همین هدف متافیزیکی یا هستیـخداشناختی بوده باشد. آیا این انتظار و تفاسیر حاصل از آن با آنچه خود شلایرماخر گفته است همخوانی دارد؟ برای روشنسازی این مطلب از روشی تاریخی و هرمنوتیکی در این مطالعه استفاده کردهایم. کاربرد روش تاریخی ما را به تأثیرپذیری شلایرماخر از کانت رهنمون میشود، به طوری که خواهیم دید اکثر مفاهیم مورد استفادۀ او عملاً مفاهیم کانتی هستند. کاربست روش هرمنوتیکی نیز به ما امکان میدهد تا احساس وابستگی مطلق را در پرتو الهیات شلایرماخر به مثابۀ یک کل و همچنین مفهوم دین نزد کانت را در نظام فلسفی کانت به مثابۀ یک کل مورد توجه قرار دهیم. در پرتو بهکارگیری این روشها، معلوم می شود که تفسیر هستیـخداشناختی از تجربۀ دینی نزد شلایرماخر یا همان احساس وابستگی مطلق تفسیر قابل قبولی از متن گفتههای شلایرماخر نیست. او صرفاً توصیفی از خودـآگاهی ارائه کرده که به مثابۀ توصیف امکان تبدیل شدن به برهانی برای اثبات وجود خدا را ندارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 37 تا 61
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تجربۀ زیبایی یا عشق در افلاطون به مثابۀ تجربۀ دینی
نویسنده:
محمدرضا بیات، علیرضا طاهری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
چکیده :
مسئلۀ اساسی در این مقاله این است که آیا میتوان تجربۀ زیبایی یا عشق در افلاطون را نوعی تجربۀ دینی شمرد. ابتدا با بیان دیدگاههای گوناگون دربارۀ تجربۀ دینی به تبیین دیدگاه افلاطون دربارۀ زیبایی و عشق و نسبت میان آنها پرداخته و در نهایت، با اثبات الوهیت زیبایی در افلاطون نشان دادهایم که اگر تجربۀ دینی را نوعی مواجهۀ توأم با آگاهی بیواسطۀ تجربهگر با موجودی الوهی یا به تعبیر دینی، خداوند بدانیم که در قالبهای گوناگون ظهور پیدا میکند، میتوان تجربۀ زیبایی یا عشق در افلاطون را نوعی تجربۀ دینی دانست. اگر چه، ادعای این مقاله صرفاً این است که تجربۀ زیبایی یا عشق یکی از مصادیق تجربۀ دینی است و ناظر به دیدگاه معرفتشناختی خاصی دربارۀ تجربۀ دینی نیست. ولی اتخاذ هرگونه دیدگاه معرفتشناختی دربارۀ تجربۀ دینی منطقاً، تجربۀ زیبایی یا عشق را هم در بر میگیرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 183 تا 202
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأویل بیهوده: نقد بسط تجربه نبوی دکتر عبدالکریم سروش
نویسنده:
محمد عماره؛ مترجم: یاسین عبدی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , ترجمه اثر
وضعیت نشر :
آذربایجان غربی - پیرانشهر: آراس,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
بسط تجربه نبوی
,
مسایل جدید راهنما شناسی
,
تجربه گروی دینی
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
,
نقد بسط تجربه نبوی دکتر عبدالکریم سروش
کلیدواژههای فرعی :
نقد نظریات دکتر عبدالکریم سروش ,
چکیده :
این کتاب ترجمهی خوانش انتقادی دکتر محمد عماره، فیلسوف و دین شناس مصری بر بسط تجربهی نبوی دکتر عبدالکریم سروش است. به گفتهی ناقد، سروش در تجربهی نبوی، وامدار مدرسهی تأویلی است که در پی تأویل حقایق دینی به مجازهای ناهماهنگ با قواعدد عربی و اسلامی میباشد، این مکتب فکری بر این باور است که هر ظاهری، باطنی داشته و هر تنزیلی را تأویلی است و هرگونه معانی یا حقایق بدیهی و ثابت در متون دینی را منکر هستند. از همین خاستگاه نیز سروش خوانشی از ثوابت و حقایق دینی را ارایه میکند که هیچیک از جریانهای مختلف اسلامی تاکنون مدعی آن نشده است...
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برهان تجربه دینی: بررسی موردی، دیدگاه کیث یندل
نویسنده:
حمید امیر چقماقی، محمد محمد رضایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
براهین خداشناسی
,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
چکیده :
کیث یندل (Keith Yandell) از مدافعان تجربه دینی در اثبات وجود خداست. برهان وی مبتنی بر بسط اصل قرینه تجربی و تأکید بر ابطالپذیری تجارب دینی است. وی با بسط ایدههای ایجابی و سلبی در اصل قرینه تجربی به اصلی با چهار شرط میرسد که مقدمه اصلی استدلال وی را تشکیل میدهد. در این مقاله تلاش شده است برهان تجربه دینی یندل درباره اثبات وجود خدا در دیدگاه توحیدگرایانه با روش توصیفی- تحلیلی واکاوی گردد. در وهله نخست به تعریف و طبقهبندی انواع تجربه دینی از دیدگاه وی اشاره میشود. پس از آن برهان یندل تبیین شده، بخش پایانی مقاله به بررسی انتقادی دیدگاه وی و بیان نتایج به دست آمده اختصاص مییابد. دیدگاه وی از چند نظر با انتقاد مواجه است. یکسانانگاری وحی و تجربه دینی، تأکید بر دیدگاه تجربهگرایی و نقص ادله وی در قابل اعتمادبودن تجارب دینی از جمله نقدهایی است که در این مقاله به آنها پرداخته شده است. درنهایت اگرچه دیدگاه وی حائز نکات مثبتی است، به عنوان برهانی کارآمد موفق به نظر نمیرسد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 31 تا 58
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جان هیک و اعتبار معرفتشناختی تجربۀ دینی
نویسنده:
فرهاد عمورضایی، حسن قنبری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
چکیده :
جان هیک فیلسوف نامآشنای معاصر با نظریۀ کثرتگرایی دینی شناخته شده است. اما ذکر این نکته ضروری بهنظر میرسد که یکی از ارکان اصلی نظریۀ پلورالیستی هیک، تجربۀ دینی و نقشی است که این تجربه در اعتبار بخشیدن به باورهای دینی دارد. در واقع وی از کثرت در تجارب دینی به کثرتگرایی در باورهای دینی پل میزند. هیک برای نشان دادن اعتبار معرفتی تجربۀ دینی به اصولی تمسک جسته است همچون: پایه بودن باور به متعلق تجربۀ دینی، اصل اعتماد خطیر، اصل گواهی و اصل ثمرات معنوی و اخلاقی. در این نوشتار به بررسی و نقد این اصول میپردازیم. همچنین به تنوع و تکثر تجربههای دینی میپردازیم و نظر هیک را در این زمینه بررسی خواهیم کرد. در ضمن این نقد و بررسی، به تفصیل از مبانی معرفتی هیک دربارۀ کثرتگرایی سخن خواهیم گفت. در پایان به این نتیجه میرسیم که گرچه توجه به آثار تجارب دینی شاید دلگرمکننده باشد، بههیچوجه از دل آنها برهان خدشهناپذیر منطقی به سبک براهین سنتی اثبات وجود خدا بیرون نمیآید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 847 تا 868
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رویارویی تجربه گرایی و ضد عرفان در عرفان شناسی سده بیستم(۳): ضدِّ عرفان، واکنش به خوانش تجربه گروانه از معنویت مسیحی
نویسنده:
قاسم کاکایی ؛ اشکان بحرانی
نوع منبع :
نمایه مقاله
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
معرفت شناسی تجربه عرفانی
,
عرفان مسیحی
,
فلسفه دین
,
اصطلاحنامه عرفان
,
ضد عرفان
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حجیت معرفت شناختی تجربه دینی از دیدگاه ملاصدرا و ویلیم آلستون
نویسنده:
محمدمهدی ساداتی؛استاد راهنما:عبدالرسول کشفی؛استاد مشاور:حسن ابراهیمی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
متن ناقص پایان نامه
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
چکیده معرفتشناسی دو گونه است: عام و خاص. معرفت شناسی عام، نظریهپردازی درباره معرفت را وجهه همت خود قرار داده است و اصل معرفت را میکاود. اگر معرفتشناسی، از معرفت در حوزهای خاص سخن به میان آورد، معرفت شناسی خاص بوده که طبعا از نوع معرفتشناسی پسینی است. «معرفتشناسی تجربه دینی» از شاخه¬های معرفت شناسی خاص است. مهم ترین پرسشی که در ارتباط با ویژگی معرفت¬بخشی تجربه¬های دینی وجود دارد این است که آیا تجربه¬های دینی می توانند توجیه¬گر باورهای دینی باشد؟ به منظور پاسخ به این پرسش، در این رساله به بررسی آرای ویلیام آلستون و ملاصدرا می پردازیم. در این راستا، نخست مفاهیم بنیادین موجود در این پرسش، در دو فصل چیستی معرفت و چیستی تجربه دینی با تأکید بر آرای آلستون و ملاصدرا مورد تحلیل قرار می گیرند. سپس با به دست دادن مدل ادراکی آلستون و ملاصدرا، دلایل این دو اندیشمند در اثبات اعتبار معرفت شناختی تجربه دینی به منظور توجیه باورهای دینی مبتنی بر آنها بررسی می¬شوند. در پایان نیز نویسنده، با برشمردن وجوه تشابه و تفاوت آرای این دو اندیشمند در حیطه معرفت¬شناسی تجربه دینی و نقد آنها، دلایل آن دو را در حجیت معرفت شناختی تجربه دینی وافی به مقصود نمی داند. واژگان کلیدی: ملاصدرا، ویلیام آلستون، تجربه دینی، تجربه عرفانی، معرفت شناسی تجربه دینی، توجیه باورهای دینی.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پدیدارشناسی تجربه دینی از دیدگاه ردولف اتو
نویسنده:
محمدرضا قایمی نیک، مجتبی زروانی، احدفرامرز قراملکی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن ناقص پایان نامه
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پدیدار شناسی(کلام جدید)
,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
چکیده :
جایگاه دین و الاهیات بار دیگر در جهان امروز، ارتقا یافته است؛ این اهمیت مرهون تغییرات معرفتی است که در نیمقرن اخیر با طرح اندیشههای پست مدرن و زیر سؤال رفتن ایدههای علمگرایان? روشنگری محقق شده است. با تأثیر از این تحولات، زمینههای توجهی جدّی و مجدّد به مدعیات دینی، دوباره فراهم گردیده و پژوهش در حوز? دین در پرتو روشها و رهیافتهای نوین به طور مضاعفی مورد اقبال پژوهشگران قرار گرفته است. با نظر به اهمیت شناخت ادیان، «پدیدارشناسی» به عنوان یک «روش» در دینپژوهی، با تأثیر از ایدههای فلسفی «ادموند هوسرل» رهیافتهای متنوعی را در پیشِ روی دینپژوهان، جامعهشناسان دین، روانشناسان دین و مورخان ادیان قرار داده است. افزون بر این، در مطالع? پدیدارشناختی دین، پدیدارها، یا به عنوان مفاد آگاهی مورد بررسی قرار میگیرند و یا حاکی از تجرب? دینی مؤمنان تلقی میشوند. با نظر به دغدغه فوق، سعی شده است در این رساله، به «پدیدارشناسی تجرب? دینی از نظر ردولف اتو» با تکیه بر کتاب «مفهوم امر قدسی» پرداخته شود تا روش پدیدارشناسان? او در مواجه? با تجرب? دینی استخراج گردد. به این منظور، اولین قدم، تعیین جایگاه او در میان دیدگاههای متنوع پدیدارشناسان دین خواهد بود. در وهل? دوم، با بیان تفاوتهای پدیدارشناسی هوسرل با روش پدیدارشناسی دینپژوهان، ملاک و معیاری برای روش اتو بدست آمده است. تأثیر اتو از شلایرماخر در مقول? تجربه دینی و نقد او، مسئله سومی است که این رساله به آن توجه نشان داده است. مجموعه این مسائل، نشان میدهد که روش پدیدارشناسی تجربه دینی اتو، با تمایز میان عقلانی و غیرعقلانی و تعلیق رویکرد مفهومی و عقلانی به دین آغاز شده و به تشریح احساس مینوی حاصل از نومینوس میپردازد. این احساس مینوی که همان دین غیرعقلانی است، حاصل بسط عناصر نومینوس در سوژ? فردی است. اتو با اشاره به چهار رویکرد توصیفی، فلسفی، الاهیاتی و تاریخی، میکوشد تا با نوعی شهود ماهوی به ذات پدیدارهای دینی که همان امر قدسی است دست یابد. در نهایت، حقیقت دین که همان مفهوم تکامل یافته امر قدسی و حقیقتی غیرنفسالامری است، ملاک سنجش ادیان معرفی شده است. با این حال، نقدهایی که میتوان به مساعی نظری اتو معطوف داشت، در دو محور نقد غیرروشی و نقد روششناختی مورد توجه قرار گرفتهاند. مسئلهای که این رساله پیشروی تحقیقات بعدی قر.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کلام خدا: تحلیل و نقد دیدگاه روشنفکران دینی درباره وحی و تجربه نبوی
نویسنده:
نويسنده:عبدالله نصری ويراستار:مصطفی اشعری
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه pdf
وضعیت نشر :
تهران - تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی,
کلیدواژههای اصلی :
مسایل جدید راهنما شناسی
,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
شابک (isbn):
978-964-476-217-8
چکیده :
مساله «وحی»، یکی از بنیادیترین آموزههای ادیان الهی است. در اسلام این مساله از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که دارای متن وحیانی تحریف نشده است. متفکران اسلامی، در طول تاریخ تلاش کردهاند تا به تحلیل این پدیده بپردازند و متکلمان و فیلسوفان، هریک از منظری خاص به آن پرداختهاند. متکلمان قرون اولیه، بیشتر به بحثهای مربوط به حدوث و قدم کلام الهی و فیلسوفان اسلامی نیز به تبیین عقلانی نزول وحی توجه کردهاند. در دوران جدید با تاثیرپذیری از تفکرات غربی، تحلیلهای جدیدی درباره وحی صورت گرفته است. «شاه ولیالله دهلوی»؛ «احمدخان هندی»؛ «اقبال لاهوری» و «حامد ابوزید» از جمله شخصیتهایی هستند که در این باره آرای خاصی عرضه کردهاند. در جامعة ما نیز دکتر «سروش» با مقالة «بسط تجزیة نبوی» در سال 1377 خورشیدی آرای جدیدی را در باب وحی مطرح کرد. از نظر وی قرآن کلام پیامبر است؛ نکتهای که «محمد مجتهد شبستری» نیز با آن موافق است. در کتاب حاضر، به آرای برخی از متفکران در تبیین وحی و تمایز دیدگاه آنها با سروش پرداخته شده است. عناوین بخشهای کتاب عبارت است از: سروش و روایت مدرن از وحی؛ وحی در اندیشة متفکران اسلامی؛ روشنفکران دینی و تحلیل وحی؛ و وحی در قرآن.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
تعداد رکورد ها : 319
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید