جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1116
روح اسلامی و شبح مدرنیته [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Farzin Vahdat
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Anthem Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب با تکیه بر آثار هگل، چارچوبی برای درک مدرنیته در جهان اسلام پیشنهاد می‌کند و گفتمان متفکران برجسته مسلمان و رهبران سیاسی را تحلیل می‌کند. کتاب فصل به فصل به تحلیل متنی دقیق آثار محمد اقبال، ابوالعلاء مودودی، سید قطب، فاطمه مرنیسی، مهدی حائری یزدی، محمد مجتهد شبستری، محمد خاتمی، سید حسین نصر و محمد ارکون می پردازد و در مورد معاصر نتیجه گیری می کند. اندیشه اسلامی با اشاره به برخی از شاخص ترین نشانه های مدرنیته.
المصطلحات الأربعة في القرآن: الإله - الربّ - العبادة - الدین
نویسنده:
أبو الأعلى المودودي؛ تعریب: محمد کاظم سباق
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
کویت: ,
آسیب پذیری نمادین: عدم تقارن مضاعف امر اجتماعی از نظر هگل و لویناس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Steffen Herrmann
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
transcript,
چکیده :
ترجمه ماشینی : آسیب پذیری نمادین به باز بودن وجود انسان در برابر اعمال بی احترامی اشاره دارد. بر اساس کار تئوری تشخیص G.W.F. هگل و کار بر روی نظریه دگرگونی توسط E. Levinas، Steffen Herrmann نشان می دهد که این شکل خاص انسانی از آسیب پذیری با یک وابستگی شناختی اساسی به دیگران و مواجهه اخلاقی وجودی با دیگران مرتبط است. این منجر به تز اصلی تحقیق می شود: رویارویی بین خود و دیگری توسط عدم تقارن مضاعف امر اجتماعی ساختار یافته است.
نوادر الفلاسفة والحكماء وآداب المعلمين القدماء وتسبقه رسالة في كتب جالينوس
نویسنده:
حنين بن إسحاق؛ تحقیق ودراسة: عبدالرحمن بدوی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
جبیل - لبنان: دار ومكتبة بيبليون,
شرح كتابي الأثولوجيا والنفس لأرسطو
نویسنده:
ابن سينا؛ تحقیق ودراسة: عبدالرحمن بدوی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
پاریس - فرانسه: دار ومكتبة بيبليون,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
التعليقات
عنوان :
نویسنده:
إبن سينا؛ دراسة وتحقیق: عبدالرحمن بدوی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
پاریس - فرانسه: دار ومكتبة بيبليون,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
المباحثات
عنوان :
نویسنده:
ابن سينا؛ دراسة وتحقیق: عبدالرحمن بدوی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
پاریس - فرانسه: دار ومكتبة بيبليون,
المثقف والسلطة
نویسنده:
إدوارد سعيد؛ ترجمة: محمد عناني
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: هنداوی,
زمان و دیگری [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Emmanuel Lévinas
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Duquesne University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: زمان و دیگری شامل مجموعه‌ای از مقالات است که در سال‌های 1946-1947 در کالج فیلسوفیک پاریس به‌عنوان سخنرانی ارائه شد، همراه با مقالات دیگری که به زمان، اجتماعی بودن و اخلاق می‌پردازند. این اثر، همراه با هستی و موجودات، اولین فرمول‌بندی از فلسفه خود لویناس را نشان می‌دهد که بعداً در آثار دیگر به طور کامل توسعه یافت. زمان و دیگری که با تحلیل وجود بدون موجودات آغاز می‌شود، سپس منشأ سوژه را توصیف می‌کند و از رویارویی آن با شخص دیگری عبور می‌کند.
نیچه و لویناس: «پس از مرگ خدای متعین» [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Bergo, Bettina; Lévinas, Emmanuel; Stauffer, Jill; Nietzsche, Friedrich
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مقالاتی که جیل استاوفر و بتینا برگو در این جلد گردآوری می‌کنند، پیوندهای متعددی را بین فلسفه‌های نیچه و لویناس نشان می‌دهند. هر دو فیلسوف ماهیت سوبژکتیویته و معنای مسئولیت پس از «مرگ خدا» را زیر سؤال می برند. در حالی که نیچه معضلات یک خود بدون زمینه و اخلاق را در زمان تحولات فرهنگی و ابهام زدایی مطرح می کند، لویناس با ذهنیت و امکان محض اخلاق پس از شاه مبارزه می کند. هر دو استدلال می‌کنند که خوبی مستقل از عقل محاسباتی وجود دارد - برای نیچه، خوبی در یک کنش خلاقانه پدید می‌آید که فراتر از واکنش و رنجش است. لویناس استدلال می کند که خوبی در پاسخی خود به خود به شخص دیگری رخ می دهد. نیچه و لویناس در جهانی بدون خدا و تسخیر الوهیت های متعدد، پایه های ماورایی برای سیاست را رد می کنند و به سمت دیدگاهی جایگزین که شامل حس مثبت خلقت، برادری یا دوستی پیچیده و مفاهیم رقیب مسئولیت است، کار می کنند. استوفر و برگو بحث‌هایی را حول بحث‌های زیر دسته‌بندی می‌کنند، که هنوز به نتیجه نرسیده‌اند: ارزیابی مجدد اخلاق (و زندگی) که نیچه و لویناس پیشنهاد می‌کنند چیست، و این چه معنایی برای سیاست و جامعه دارد؟ موضوع انسانی چیست - و جوهر، ماندگاری، علیت و هویت، اعم از اجتماعی یا اخلاقی - در پی رحلت خداوند به عنوان بالاترین موجود و پایه و اساس آنچه در هستی پایدار است چیست؟ سرانجام، چگونه یک «خدا» همچنان می‌تواند در فلسفه ساکن باشد، و این چه نوع نامی در اندیشه نیچه و لویناس است؟
  • تعداد رکورد ها : 1116