جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 795
اسلام و سایر ادیان
نویسنده:
Hossein Tofighi
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
صفحات :
از صفحه 5 تا 30
در انتهای سیاحت عرفانی: ابن عربی و آدی شانکارا
نویسنده:
Abolfazl Mahmoodi
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
صفحات :
از صفحه 109 تا 136
 آیا تبیین معاصر از ضعف اراده کامل است؟
نویسنده:
Seyed Mohammad Hossein Mir-Mohammadi
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
صفحات :
از صفحه 91 تا 101
بررسی مفهوم دوستی در قرآن
نویسنده:
Mohammad Ali Shomali
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
صفحات :
از صفحه 79 تا 90
ایران و قانون طلایی
نویسنده:
Harry J. Gensler
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
My paper has two parts. First, I talk about the golden rule. After introducing the rule and its global importance, I explain why many scholars dismiss it as a vague proverb that leads to absurdities when we try to formulate it clearly. I defend the golden rule against such objections. Second, I talk about the golden rule in Persia and Islam; I consider Persian sources (Muslim and non-Muslim) and also non-Persian Muslim sources. I show that the golden rule is deeply rooted in Persia and Islam. And I point out special ways that this tradition’s understanding of the golden rule can contribute to those outside this tradition.
صفحات :
از صفحه 29 تا 46
آیا نظریه جنگ عادلانه منسوخ شده است؟
نویسنده:
Nick Fotion
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
صفحات :
از صفحه 47 تا 62
خاستگاه عرفان و تصوف از منظر حدیث
نویسنده:
Seyyed Muhammad Rastgoo Far; Mahdi Dasht Bozorgi
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
صفحات :
از صفحه 103 تا 117
مقدمه‌ای بر اندیشه‌های تیلهارت دو چاردین به عنوان زمینه‌ای برای گفتگوی بین ادیان
نویسنده:
David John Ayotte, S. J.
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
Pierre Teilhard de Chardin, as he is more commonly known, was a Jesuit priest who died in 1955, having worked for some twenty years as a paleontologist in China. While being a renowned scientist, who assisted in the finding of the Peking Man fossil, Teilhard’s main desire and scholastic efforts were to reshape modern Christian theology in the light of contemporary science, especially in his own creative and synthesizing interpretation of the various theories of evolution. My hope is to discuss the following: the implications of the findings of modern science for how we understand time, space and mind; the theological concepts that Teilhard developed to help us to deepen our faith traditions: namely the ideas of personalization, complexity-consciousness, noosphere, omega point, and convergence; the ethical concepts for an evolving global ethic valuing the person, action and growth; a few concrete applications in the areas of research, the United Nations, an option for the poor and the need for global leadership.
صفحات :
از صفحه 65 تا 82
بررسی روابط بین الملل اسلامی در سیره نبوی
نویسنده:
Seyyed Abolhasan Navvab ، Razieh Aliakabri
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
صفحات :
از صفحه 63 تا 78
سرچشمة خیر و طبیعت حیوانی ما
نویسنده:
کریستین ام. کرسگارد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ما اصطلاح «خوب/خیر» را در دو زمینه به‌کار می‌بریم: 1) به عنوان عام‌ترین اصطلاح ارزشگذاری و 2) برای اشاره به اهداف غایی زندگی و عمل. من با این پرسش آغاز می‌کنم که ما چه خوب/خیر غایی و ارزشگذارانه باید نسبت به یکدیگر انجام دهیم؟ آیا ما اصطلاح یکسانی بکار می‌بریم، زیرا وقتی ما دربارة خوب/خیرهای غایی صحبت می‌کنیم، در حال ارزیابی غایات و زندگی‌ها هستیم؟ اگر چنین است، چگونه این کار را می‌کنیم؟ اغلب چیزها بر اساس تناسب آنها با عملکردشان ارزشگذاری می‌شوند؛ اما غایات و زندگی‌ها عملکردی ندارند. من در اینجا سه نظریه در باب خوب/خیر غایی را مقابل هم قرار می‌دهم: نظریة ارزش ذاتی، نظریة لذت‌گرایی و نظریة ارسطو که خیر غایی یک موجود را با عملکرد خوب آن تعریف می‌کند و نوعی از خوبی/خیر ارزشگذارانه است. نظریة ارسطو یک رابطة روشن‌کننده‌ای میان خوبی/خیر ارزشگذارانه و غایی پیشنهاد می‌کند: یک موجود هوشمند وقتی که بر اساس حالات آگاهانه‌ای که عملکرد یا خوبی/خیر ارزشگذارانة او را تعقیب می‌کند، عمل می‌کند، یک خیر غایی دارد. بنابراین، طبیعت حیوان این است که یک خیر غایی داشته باشد و چون [همیشه] حیوانی وجود دارد، پس [همواره] اموری به عنوان خیرهای غایی وجود دارند. این نظریه وجود خیرهای غایی را بدون هرگونه تمسک متافیزیکی به ارزش‌های ذاتی توضیح می‌دهد.
صفحات :
از صفحه 7 تا 29
  • تعداد رکورد ها : 795