جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
04. راهنماشناسی Spiritual Companionship
>
پیامبر شناسی
>
نبوت
>
نبوت خاصه
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
تعداد رکورد ها : 81
عنوان :
کتاب منشور عقاید امامیه
نویسنده:
جعفر سبحانی
نوع منبع :
مدخل آثار(دانشنامه آثار)
منابع دیجیتالی :
متن
وضعیت نشر :
ویکی شیعه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ایمان و کفر
,
امامت و خلافت
,
صفات الهی
,
توسل
,
عقاید شیعه
,
بدعت
,
تقیه
,
نبوت خاصه
,
عدل الهی
,
حجیت باورهای دینی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
جعفر سبحانی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه ضرورت نبوت از منظر فلسفه و عرفان با تأکید بر آرای ابنسینا و امام خمینی (ع)
نویسنده:
محمد نصیری، جواد نعمتی، حسینعلی یوسفزاده
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کون جامع
,
خلافت
,
نبوت خاصه
,
نبوت عامه
,
انسان کامل (کلام)
,
ضرورت نبوت
,
مظهر تام
,
خلیفة الله
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
امام خمینی
چکیده :
تاکنون مسئله ضرورت نبوت با رهیافتهای گوناگونی، ازجمله حدیثی، کلامی، فقهی و فلسفی تبیین و ارزیابی شده است. پژوهش پیشرو به ضرورت نبوت از منظر فلسفه و عرفان میپردازد. فلاسفة مسلمان در ظاهر با نگاهی اینسویی و زمینی، بهویژه در مبحث علم النفس، با نگاه به مراتب حسی، خیالی و وهمی و همچنین مراتب عقل عملی و نظری و قوه قدسیای که برای عقل بالمستفاد حاصل میشود، به تبیین این حقیقت پرداختهاند و از راه حکمت واجب، ضرورت آفرینش، ازجمله انسان و درنتیجه ارسال نبی را برای هدایت او و اصلاح جامعه و اداره امور انسانها اثبات کردهاند؛ اما عرفا با نگاهی آسمانی، نبودِ انسان کامل را در میان مخلوقات الهی، نقص خلقت تلقی مینمایند. در پژوهش پیشرو، این مسئله براساس متون و منابع اصیل این دو حوزه و با تأکید بر آرای ابنسینا (نماینده فلاسفه) و امام خمینی (نماینده عرفان) تبیین و ارزیابی شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 62 تا 43
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الهیات علی هدی الکتاب و السنة و العقل المجلد 3
نویسنده:
جعفر سبحانی تبریزی؛ گردآورنده: حسن محمد مکی عاملی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
معرفی کتاب
فهرست
متن
وضعیت نشر :
قم: مرکز العالمی للدراسات الاسلامیة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اثبات نبوت
,
پیامبر شناسی
,
عصمت
,
بعثت انبیا
,
نبوت
,
عقاید شیعه امامیه
,
معجزات
,
نبوت خاصه
,
نبوت عامه
,
وحی
,
خاتمیت
,
اعجاز قرآن
,
13. علم کلام
,
کتب کلام شیعه
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
جعفر سبحانی
شابک (isbn):
964-357-198-x
چکیده :
«الإلهيات على هدى الكتاب و السنة و العقل»، نگارش آيت الله جعفر سبحانى از عالمان معاصر شيعى، تقرير ابحاثى است كه نويسنده در بررسى عقايد اسلامى شيعى با استفاده از قرآن مجيد و سنت نبى مكرم اسلام و اهل بيت طاهرين حضرت عليهم الصلاة و السلام به روشى جديد ارائه كرده است. اين كتاب مشتمل بر چهار جلد است و مجموعا ده فصل را در بردارد: جلد اول كه به برخى مباحث مقدماتى و نيز راه هاى شناخت خداوند و نيز مباحث اسماء و صفات الهى اختصاص يافته، داراى سه فصل و فصل سوم مشتمل بر چهار باب به شرح ذيل مى باشد: 1. مقدمات أصوليّة عامة. 2. الطّرق إلى معرفة اللّه. 3. الأسماء و الصّفات، كه مشتمل بر ابواب ذيل مى باشد: الف. الصفات الثبوتية الذاتية. ب. الصفات الثبوتية الفعلية. ج. الصّفات الخبريّة. جلد دوم مشتمل بر باب چهارم از مباحث اسماء و صفات و سه فصل ذيل مى باشد. در اين فصول به مسائل مهم و غامضى چون قضاء و قدر، مساله بداء و عدل الهى پرداخته شده است: 4. القضاء و القدر. 5. البداء. 6. العدل الإلهي و أفعال العباد. جلد سوم كتاب به مباحث نبوت اختصاص يافته و داراى دو فصل ذيل مى باشد: 7. النبوة العامة. 8. النبوة الخاصة. جلد چهارم كتاب به موضوع امامت و خلافت و جانشينى پيامبر اكرم و نيز موضوع معاد اختصاص يافته و داراى دو فصل ذيل مى باشد: 9. الإمامة و الخلافة. 10. المعاد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقصود از نبوت عامه و خاصه چیست؟ چه تفاوتی با هم دارند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : به طور كلي به بحثهائي كه درباره وحي و نبوت مي شود يعني قطع نظر از نبوت يك پيغمبر بالخصوص،مانند اصل ضرورت نبوت ، مسأله نزول وحي، مسأله اينكه هر پيغمبري بايد معجزهاي داشته باشد اينها را ميگويند «نبوت عامه»، يعني مسائلي كه درباره نبوت به طور كل
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نبوت
,
نبوت خاصه
,
نبوت عامه
کلیدواژههای فرعی :
نبوت عامه ,
نبوت خاصه ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نبوات
نویسنده:
احمد بن عبدالحليم ابن تيميه؛ محقق: عبدالعزیز بن صالح طویان
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
معرفی کتاب
وضعیت نشر :
عربستان/ ریاض: مکتب أضواء السلف,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
وهابیت (فرق اسلامی)
کلیدواژههای فرعی :
پیامبر شناسی ,
صحت نبوت محمد صلی الله علیه و آله ,
نبوت خاصه ,
عمومیت نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و آله ,
بدعتهای ابن تیمیه ,
معجزات حضرت محمد(ص) ,
دلالت معجزه بر نبوت ,
پیشگوییها (آموزههای ادیان) ,
صفات الهی از دیدگاه ابن تیمیه ,
علم غیب پیامبر (ص) ,
چکیده :
النبوات، اثر تقیالدین ابوالعباس احمد بن تیمیه (متوفی 728ق)، کتابی است پیرامون نبوت و پیامبری و معجزات پیامبران که با تحقیق عبدالعزیز بن صالح طویان، چاپ و عرضه شده است. برخی در نسبت این کتاب به ابن تیمیه تشکیک کردهاند، اما سیاق و روش نگارش، دقیقا همان روش ابن تیمیه است. این کتاب در حقیقت پاسخ به اشکالات اشاعره است که بهزعم او از مخالفان میباشند. او در این کتاب بسیار به ابوالحسن اشعری، باقلانی، جوینی و غزالی حمله میکند و تلاش میکند که این افراد را در زمره مخالفان سلف قرار دهد. هدف اصلی مؤلف از نگارش کتاب، بیان روش صحیح در اثبات پیامبری است. مقدمه دارای دو مبحث میباشد. در مبحث نخست، در ضمن هشت مطلب، به موضوع و محتوای کتاب اشاره گردیده و در مبحث دوم، زندگی مفصلی از نویسنده، ارائه گردیده است. نویسنده در ابتدا، به بیان مفهوم «خارقالعاده» پرداخته است. سخن در این بخش، بیان مفهوم و مقصود از خرق عادت است. ابن تیمیه از بهکارگیری لفظ معجزه برای اعمال خارقالعادهای که از پیامبران صادر میشود ابا داشت؛ ازاینرو در ابتدای کتابش به نقد بحث عادت بشر و خرق عادت میپردازد. او میگوید: آیتی که پیامبر ارائه میکند باید خارق عادت باشد؛ به این معنا که نباید امری عادی و معمولی برای بشر باشد. این آیه نباید اختصاص به پیامبر داشته باشد و هر خارقالعادهای آیت نیست؛ به این معنا که برخی کارها برای برخی افراد معتاد و طبیعی است، اگرچه برای برخی دیگر غیر معمولی و غیر عادت است. همان گونه که کارهای پزشکان، فقیهان و ادیبان برای صنف خودشان معتاد است و خارقالعاده به حساب نمیآید. در فصل دوم، استعمال کلمه خارقالعاده در قرآن کریم و روایات بررسی شده است. نویسنده، معتقد است که در قرآن ذکری از خارقالعاده نیامده است و حتی کلمه معجزه هم نیامده است و تنها سخن از آیات به میان میآید. همچنین در شرط معجزات گفته است که تنها کسی که قادر به انجام آن است خدا است و حتی جن و انس و ملائکه هم نباید قادر به انجام آن باشند؛ مانند زنده کردن مردگان و تبدیل عصا به مار و امثال ذلک. اما اگر این دسته از کارها از کارهایی باشد که بشر مثل آن را انجام میدهد، مانند اینکه کسی از شرق به غرب طی الارض کند، در این خصوص دو نظر وجود دارد: برخی معتقدند که این کارها میتوانند در جرگه معجزات درآیند و قول دیگر این است که خداوند به انجام اینگونه کارها قدرت داده است؛ به اینکه به او قدرت بیش از اندازه بشر بدهد. در فصل سوم، به بررسی امکان ظهور معجزات به دست دروغگو پرداخته شده و دلایل نفی آن توسط اشاعره بیان گردیده است. مؤلف برای نمونه از اشعری نقل میکند که آنها میگویند: «بر خدا جایز است که معجزات را از دست دروغگویان صادر کند». این سخن متناقض است؛ چراکه قدرت دادن خدا به اینگونه افراد به معنای راستگو دانسته شدن آنها توسط مردم و از لوازم آن است؛ مثل این میماند که خداوند افعالی که نشانگر عالم بودن کسی است، از انسانی صادر کند که جاهل است و صدور اینگونه افعال اگر باعث اغرای به جهل باشد بر خداوند لازم است که آن قدرت را ندهد و همچنین محال است که اینگونه افعال از خداوند صادر شود. ابن تیمیه میگوید: این سخن صحیح است که اگر نشانه صدق باشد، محال است که وجود داشته باشد و آنچه ممتنع است، غیر مقدور است و واجب است که بر دست دروغگویان ظاهر نشود؛ چراکه نشانه صدق آنها خواهد بود. اما باید سؤال شود که چگونه این مسئله، دلیل صدق میشود؟ درحالیکه امری حادث و مقدور است و هر مقدوری در نزد شما امکان وقوع دارد، هرچند که فسادی در آن باشد. در فصل چهارم، به شرط خارقالعاده بودن در نزد ابن تیمیه پرداخته شده است و شرط آن خرق عادت کسی که معتقد به پیامبری است باشد؛ پس لازم نیست که خرق عادت تکذیبکنندگان و یا مشککین باشد. در اینجا باید گفت که کارهای مردم هیچگاه ملاک برای خارقالعاده بودن و یا نبودن نیست، بلکه در صورت صحت مفهوم خارقالعاده، میبایست خارقالعاده قوانین عادی طبیعت باشد. در فصل پنجم، بحث از نفی ادعای پیامبری در هنگام معجزه میباشد. ابن تیمیه میگوید: کسی که معتقد است پیامبر در حین انجام معجزه باید ادعای نبوت داشته باشد، غلط فاحشی مرتکب شده است. ایشان میگوید: کسانی که معتقدند معجزهها باید بههمراه دعوی نبوت باشد و بهوسیله آن معجزه، خود را موجه کرده و به آن تحدی کند، دچار اشتباه فاحشی شدهاند. وی میگوید: برخی در شرایط معجزه چهار وجه را ذکر کردهاند: اینکه تنها خدا قادر به انجام آن باشد؛ آن کار باید خارقالعاده بوده و حتی آن امر، عادت را نقض کند و اگر اینگونه نباشد، معجزه نخواهد بود؛ غیر از پیامبر نتواند آن کار را به صورتی که پیامبر انجام داده، انجام دهد؛ باید امر واقعی در حین تحدی نبوت باشد و اینکه آن را آیهای برای صدق دعوی خود بداند و مدعی باشد که دیگران قادر به آوردن آن نیستند. از جمله نقدهایی که ابن تیمیه بر نظرات فوق وارد کرده، مربوط به مورد دوم است که سخن از خارقالعاده بودن، بود که به نظر وی چنین چیزی اصلا حقیقتی ندارد و بسیاری از طرفداران این نظریه نیز دیگر به آن ملتزم نیستند؛ چراکه آنها تفاوتی بین امری که خارقالعاده است با غیر آن ارائه نکردهاند. بر این اساس آنها میگویند که معجزه لازم نیست خرق عادت تمام بشر باشد، بلکه آنچه اموری عادی برای ساحران و کاهنان است و معارضی ندارد، میتواند خارقالعاده برای غیر آن باشد. همچنین اموری که برای انسانهای شجاع و صاحبان حرفه معمولی است، میتواند برای دیگران خرق عادت باشد. این افراد، اموری را که خداوند به برخی از افراد داده است، جزو امور خارقالعاده قرار نمیدهند و اموری مانند کهانت و سحر را به شرط نداشتن هماورد در زمره امور خارقالعاده قرار میدهند. اما اینکه میگوید: باید دعوی نبوت نیز داشته باشد، امری نادرست است. آنها با این قول میخواهند تفاوت معجزه را با کرامت مشخص کنند؛ اما این شرطی باطل است؛ آنچه صحیح است این است که آیات پیامبران، آیات (معجزه) است، حتی اگر سخنی از تحدی به میان نیاورده باشند و آنها دلایلی بر صدق نبوت و صدق مخبر است.. در فصل ششم، بحث از متهم نمودن اشاعره به مساوی دانستن ساحر و پیامبر است. اشاعره ویژگی خاصی برای آیات انبیا مشخص نکرده و آنها را با سحر و کهانت در این ردیف قرار دادهاند. فصل هفتم، درباره برگزیدن دیدگاه فلاسفه بر متکلمان است. ابن تیمیه میگوید: از دید این افراد فرقی بین پیامبر صادق و پیشگوی دروغگو وجود ندارد؛ به این معنا که چه از جهت خود شخص و چه از جهت آنچه به آن دعوت میکند و چه آیاتی که ارائه میکند، تفاوتی بین پیامبر و پیشگو وجود ندارد؛ چراکه آنها شرط پیامبری را اقرار شخص از درون به خالق میدانند و این مسئلهای است که در همه خلایق موجود است. در این میان، فلاسفه دیدگاه بهتری دارند؛ چراکه میگویند: نبی باید بدون تعلم عالم باشد و بتواند بهصورت غیر طبیعی تأثیر بگذارد. فلاسفه بین ساحر و پیامبر تفاوت قائل بوده و معتقدند که پیامبر در صدد ایجاد عدل و قسط است؛ حال آنکه ساحر اینگونه نیست. سایر مباحث و موضوعات کتاب عبارتند از: تناقضگویی در معنای خرق عادت؛ خدا این افعال را برحسب غایت خاصی انجام میدهد؛ خرق عادت در برخی احوال جایز است؛ زندیق خواندن علمای کلام؛ مساوی بودن تعریف ابن تیمیه از آیات با تعریف علمای دیگر از خوارق عادت و تفاوت انبیا با دیگر انسانها.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا فقط برای اینکه جبر پیش نیاید خدا جلوی توطئه سقیفه و عمر نگرفت, در صورتی که اگر خداوند چنین می فرمود هدف نبوت عامه و خاصه حاصل می شود آیا این نتیجه کمی است و ارزش یک امداد غیبی را نداشتند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
1- منطق اسلام آزادي در انتخاب راه سعادت و پذيرش دين است: انسان و همچنين جنيان، مختار و آزاد آفريده شده اند تا خود با اختيار خود راه سعادت را، و ديني را برگزينند. چنانكه قرآن مي فرمايد: (اِنّا هديناه السبيل اما شاكراً و اما كفوراً)[1] ما راه را به او
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
قانون علیت
,
جبر و اختیار(کلام)
,
نبوت خاصه
,
نبوت عامه
کلیدواژههای فرعی :
سقیفه ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چرا پیامبر اکرم (ص) از برشمردن انساب خویش قبل از حضرت عدنان تا حضرت ابراهیم و از حضرت ابراهیم تا حضرت آدم نهی کرده اند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
طبق روایتی که در بعضی از کتاب ها، مثل بحارالانوار،[1] کشف الغمة فی معرفة الائمة (ع)[2] و المناقب لآل ابی طالب (ع)[3] آمده است، پیامبر اکرم (ص) فرمود ند: در معرفی و بیان نسب (پدران) من به (جدم) عدنان رسیدید به همین مقدار اکتفا کنید. (اجداد بعد از عدنا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پیامبر شناسی
,
نبوت خاصه
,
پیامبران اولوالعزم
,
اجداد پیامبر
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حضرت موسى(ع) با آنکه پیامبر اولوالعزم بود، چرا علم حضرت خضر(ع) از او بیشتر بود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پیامبر شناسی
,
علم خضر
,
نبوت خاصه
,
پیامبران اولوالعزم
,
موسی و خضر
کلیدواژههای فرعی :
نبوت حضرت موسی علیه السلام ,
قصه موسی و خضر ,
مقام خضر(ع) ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پیامبران اولوالعزم و کتابهای آنها کداماند؟ چرا «اولوالعزم» نامیده شدهاند و چرا زرتشت و داوود(ع) اولوالعزم نیستند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
کلمه "اولوالعزم" یک بار در قرآن آمده است. خداوند میفرماید: "مانند رسولان اولوالعزم صبر کن و...".[1] عزم به معناى اراده محکم و استوار است. راغب در مفردات می گوید: عزم به معناى تصمیم گرفتن بر انجام کارى است.[2] در لغت نامه لسان العرب آمده است
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پیامبر شناسی
,
نبوت خاصه
,
ویژگی انبیای اولوالعزم
,
پیامبران اولوالعزم
کلیدواژههای فرعی :
ویژگی انبیای اولوالعزم ,
نبوت حضرت داود علیه السلام ,
انبیای اولوالعزم ,
سوره احقاف ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا پیامبر اکرم (ص) از قرآن افضل هستند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
این مسئله (برتری پیامبر بر قرآن، یا قرآن بر پیامبر) از جهات مختلف قابل بررسی است. آنچه را که در این مختصر می توان گفت: این است که باید دید مقصود از قرآن چیست؟ اگر منظور جلد و صفحات و خطوط قرآن باشد، به یقین بر پیامبر (ص) مقدّم نیست و برتری ندارد و ا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آیات قرآن و پیامبر اکرم (ص)
,
پیامبر شناسی
,
نبوت خاصه
,
پیامبران اولوالعزم
,
فضایل حضرت محمد(ص)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
پیامبر و قرآن
کلیدواژههای فرعی :
قرآن ناطق ,
برتری پیامبر بر قرآن (در مقابل برتری قرآن بر پیامبر) ,
برتری قرآن بر پیامبر ,
قرآن صامت ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
تعداد رکورد ها : 81
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید