جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
>
مسایل جدید معرفت شناسی
>
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
>
هرمنوتیک
>
هرمنوتیک دینی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 160
عنوان :
پدیدارشناسی؛ تنها روش هرمنوتیک فلسفی و نقد آن
نویسنده:
مسعود فیاضی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پدیدار شناسی(کلام جدید)
,
هرمنوتیک دینی
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
فلسفه جدید
,
فلسفه غربی
,
فلسفه اروپا
,
فلسفه قارهای
,
هستی و زمان: هایدگر
,
هستی و زمان : هایدگر
,
هرمنوتیک (فلسفه)
,
پدیدارشناسی
,
هرمنوتیک گادامر
,
حقیقت و روش (گادامر)
,
دانش هرمنوتیک و مطالعه تاریخ (دیلتای)
کلیدواژههای فرعی :
دازاین ,
ایدئالیسم (مسائل جدید کلامی) ,
روش شناسی ,
مسایل جدید هستی شناسی ,
هستی شناسی دازاین (مسائل جدید کلامی) ,
پدیدار شناسی ( نهضت فلسفی هوسرل ) ,
هستی شناسی غربی (مسائل جدید کلامی) ,
هستی شناسی گادامر (مسائل جدید کلامی) ,
هستی شناسی هایدگر (مسائل جدید کلامی) ,
هستی شناسی هرمنوتیکی (مسائل جدید کلامی) ,
نسبیت معرفت ,
روش پدیدار شناسی ,
هرمنوتیک دیلتای ,
هرمنوتیک شلایرماخر ,
هرمنوتیک فلسفی ,
هرمنوتیک نسبی گرایانه ,
هرمنوتیک هایدگر ,
شناخت ,
معرفت شناسی هرمنوتیک فلسفی ,
ایده آلیسم ,
ایده آلیسم هستی شناختی ,
نسبیت معرفت ,
پدیدارشناسی هوسرل (فلسفه) ,
ایده آلیسم آلمانی ,
فلسفه دیلتای ,
هرمنوتیک شلایرماخر ,
چکیده :
هستی شناسی بنیادین هایدگر مبنای فلسفی هرمنوتیک فلسفی گادامر است. روش هایدگر در فلسفه بنیادین و در نتیجه روش گادامر در هرمنوتیک فلسفی- به تصریح خودشان- تنها پدیدارشناسی وجودی است. از این جهت در هرمنوتیک فلسفی مفاهیمی همچون حقیقت، وجود، فهم، معنا، جهان و... با رویکردی پدیدارشناختی بازتعریف شدهاند و از این جهت استعمال این واژگان در این هرمنوتیک و فلسفه با استعمالشان در دیگر هرمنوتیکها و فلسفههایی که روششان پدیدارشناسی نیست، کاملاً متفاوت است. اما نکته اینجاست که پدیدارشناسی وجودی دچار نقدهای بنیادینی است که آن نقدها سبب میشود هم هستیشناسی بنیادین هایدگر و هم هرمنوتیک فلسفی گادامر دچار بحران جدی شود؛ زیرا پدیدارشناسی از اساس ایجاد شد تا تطابق عین و ذهن را حل کند؛ ولی عملاً ناکام ماند و با بازتعریفهایی که از مفاهیم بنیادی کرد، تنها صورت مسئله را پاک نمود و در نتیجه نمیتواند نقطه تکیهگاهی مناسب برای هرمنوتیک فلسفی فراهم کند. دیگر اینکه پدیدارشناسی به دلیل اینکه نهایتاً مبتنی بر فرد است و دایره تأثیر آن تنها در خصوص ظهوراتی است که برای مفسر ایجاد میشود، به نسبیگرایی و حتی ایدئالیسم منجر میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 37 تا 65
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قراءات معاصرة العدد 1 : التأويلية و تأويلية الدين
نویسنده:
مجموعة مؤلفین
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
عراق/ نجف: مؤسسة مثل الثقافية,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
تأویل ظواهر شریعت ,
هرمنوتیک و تاویل متن ,
هرمنوتیک اسلامی ,
هرمنوتیک دینی ,
هرمنوتیک نسبی گرایانه ,
انواع تاویل ,
قرائت پذیرى دین ,
هرمنوتیک ماخر ,
اجتهاد و هرمنوتیک ,
دیالکتیک و هرمنوتیک ,
پدیدارشناسی هرمنوتیک هایدگر ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
جعفر سبحانی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نسبت مفهوم تجربهٔ دینی در اندیشهٔ شلایرماخر با مفهوم تجربهٔ زیسته در اندیشهٔ دیلتای
نویسنده:
نویسنده:نسرین عرب عامری؛ استاد راهنما:فاطمه موسوی بایگی؛ استاد مشاور :شهناز حجتی نجف آبادی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
فهرست نوشته ها
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع خارجی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی)
,
هرمنوتیک دیلتای
,
هرمنوتیک دینی
,
تجربه دینی (فلسفه دین)
چکیده :
دو مفهوم تجربهٔ دینی و تجربهٔ زیسته امروزه به طور گسترده در فلسفهٔ دین و علوم انسانی به کار میروند. با این حال، با توجه به کاربردهای کاملاً متفاوت آنها در این حوزهها، ابتدائاً به نظر نمیرسد که نسبتی میان آنها برقرار باشد. مدعای پژوهش حاضر این است که اگر تعریف این دو مفهوم از حیث فلسفی در اندیشههای مبدعان آنها، یعنی به ترتیب فردریش شلایرماخر و ویلهلم دیلتای، مد نظر قرار بگیرد، وجوه اشتراک مهمی میان آنها یافت خواهد شد. چنین مطالعهای با توجه به موضوع باید با کمک روشهای تاریخی و هرمنوتیکی صورت بگیرد. با بررسی ریشهٔ مشترک آنها در فلسفهٔ استعلایی کانت و به ویژه در تحلیل آگاهی نزد کانت، میتوان مشاهده کرد که چطور شلایرماخر و دیلتای با پیگیری لوازم تحلیل استعلایی آگاهی به دو مفهوم تجربهٔ دینی و تجربهٔ زیسته رسیدهاند که هر دو بر نوعی آگاهی بیواسطه نسبت به رابطهٔ خود با دیگری ابتنا دارند و نوع خاصی از تجربهٔ درونی هستند که به سبب بیواسطگی خود میتوانند مبنایی استوار برای الهیات و علوم انسانی فراهم بیاورند. در نتیجهٔ مقایسهٔ این دو مفهوم میتوان گفت که تجربهٔ دینی نزد شلایرماخر معادل با گونهٔ خاصی از تجربهٔ زیسته نزد دیلتای است. به علاوه، با نظر به تأثیرپذیری عمیق دیلتای از شلایرماخر، این احتمال تاریخی را میتوان در نظر گرفت که او حتی مفهوم تجربهٔ زیستهٔ خود را با بسط مفهوم تجربهٔ دینی شلایرماخر به دست آورده باشد. این یافتهها نشان میدهد که دو مفهوم تجربهٔ دینی و تجربهٔ زیسته و دو حوزهٔ فلسفهٔ دین و علوم انسانی که در بدو امر بیگانه از هم به نظر میرسند، میتوانند نسبتی با هم برقرار کنند، و حتی از یک جنس باشند، که این امر میتواند تأثیرات مهمی در گسترش افقهای مطالعات فلسفهٔ دین و همچنین در ایجاد پیوندی سازنده میان الهیات و علوم انسانی داشته باشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد مباني هرمنوتيكي نظريه قرائتهاي مختلف از دين
نویسنده:
قربانعلي هادي
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
کلیدواژههای اصلی :
هرمنوتیک دینی
,
هرمنوتیک (فلسفه)
کد کنگره:
BP 11 / ه 2 ن 7 /8831
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سلسله مباحث کلام اسلامی 08 - هنر تفسیر متن - مشهد 1388
سخنران:
آیت الله جعفر سبحانی
نوع منبع :
سخنرانی , فیلم
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تأویل ظواهر شریعت
,
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
,
هرمنوتیک
,
هرمنوتیک اسلامی
,
هرمنوتیک دینی
,
13. علم کلام
,
هنر تفسیر متن (کلام)
کلیدواژههای فرعی :
شان نزول ,
آیات متشابه ,
تفسیر قرآن ,
آیات محکم ,
تفسیر قرآن ,
ظاهر و باطن قرآن (کلام) ,
تاویل(در مقابل تنزیل) ,
تاویل آیات به خلاف ظاهرشان (کلام) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
جعفر سبحانی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روایت گادامر از تفکر هرمنوتیکی افلاطون
نویسنده:
نبی الله سلیمانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
هرمنوتیک دینی
,
هرمنوتیک (فلسفه)
چکیده :
بنمایههای راهبرد هرمنوتیکی گادامر متأثر از فلسفه یونان و بهویژه دیالوگ و گفتگوهای افلاطونی است. اما درحالیکه به عقیدۀ افلاطون، حقیقت از راه روش و آن هم از طریق دیالکتیک قابل حصول است، به عقیدۀ گادامر حقیقت با اینکه از راه دیالکتیک حاصل میشود از راه روش بهدست نمیآید. در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا از رهگذر اندیشه هرمنوتیکی گادامر به تأثیرپذیری وی از اندیشه افلاطون و نقاط اشتراک و افتراق وی با افلاطون بپردازیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 89 تا 109
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تفسیر از آن خویش کنندۀ اخلاق نیکوماخوس به مثابۀ راهبر پدیدارشناسی هرمنوتیک هایدگر جوان
نویسنده:
جمال سامع، محمد جواد صافیان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پدیدار شناسی(کلام جدید)
,
هرمنوتیک دینی
,
هرمنوتیک (فلسفه)
,
درباره هایدگر
چکیده :
ارسطو از فلاسفه تأثیرگذار بر روی تفکر هایدگر جوان است. هدف مقاله حاضر روشن کردن بخشی از این تأثیرگذاری است. هایدگر در خلال سالهای ۱۹۲۲-1926 عمیقا به فلسفه ارسطو میاندیشد. اخلاق نیکوماخوس اثری از ارسطو است که بیش از سایر آثار، مورد توجه هایدگر قرار گرفته است. برای درک مواجهه هایدگر در این سالها با تفکر ارسطو بر روی سه اثر مهم این دوره « پدیدارشناسی در ارتباط با ارسطو» به سال ۱۹۲۲، «مفاهیم بنیادین ارسطو » به سال ۱۹۲۴ و « افلاطون: محاوره سوفسیت» متمرکز میشویم. استدلال مقاله این است که تفسیر هایدگر از ارسطو در این سالها در زمرۀ اولین تلاشها و تمرینهای روششناسی خاص وی، پدیدارشناسی هرمنوتیک است. به طوریکه میتوان بالیدن پدیدارشناسی هرمنوتیک و بسیاری از مفاهیم بنیادین اندیشه هایدگر در هستی و زمان مانند تخریب پدیدارشناسی، پروا، وجدان را حاصل تأمل هایدگر بر روی اندیشه های ارسطو در خلال این سالها دانست. سه گام اصلی این مقاله برای روشن کردن تفسیر از آن خویش کننده اخلاق نیکوماخوس عبارتند از پرداختن به حقیقت، بررسی مواجهه پدیدارشناسانه هایدگر با اخلاق نیکوماخوس و بررسی تخنه به مثابه افق آشکارگی تکنولوژی. در هر یک از این سه گام سعی میکنیم تأثیر تفکر ارسطو بر هایدگر را بررسی کنیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 31
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قراءة في تعدد القراءات : مناقشة لمبادى التعددية في كلمات الدكتور عبدالكريم سروش
نویسنده:
علي أحمد كربابادي بحراني
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
لبنان/ بیروت: دار الصفوة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
تکثر فهم دینی ,
کثرت گرایی دینی ,
هرمنوتیک دینی ,
هرمنوتیک فلسفی ,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات ,
تعدد قرائات ,
صراط های مستقیم ,
تعدد فهم و متن واحد ,
نظریات عبد الکریم سروش ,
شابک (isbn):
978-9953-545-47-9
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
من العلم العلماني الى العلم الديني
نویسنده:
مهدي گلشني؛ مترجم: سرمد طائي؛ ناظر: صادق عبادي
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
معرفی کتاب
وضعیت نشر :
لبنان/ بیروت: دار الهادي,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
دین و دنیا
کلیدواژههای فرعی :
علم سکولار ,
مبانی معرفتی نظریه علم دینی ,
سکولاریسم ,
تاثیر علم بر معرفت دینی ,
وحدت حوزه و دانشگاه ,
هرمنوتیک دینی ,
فلسفه پوزیتیویسم ,
آسیب شناسی علم دینی ,
نظام علم قرآنی و سکولار ,
پیش فرضهای علم دینی ,
علم و دین (فلسفه دین) ,
چکیده :
کتاب " من العلم العلماني الى العلم الديني" ترجمه کتاب "از علم سکولار تا علم دینی " اثر دکتر مهدی گلشنی می باشد این کتاب حاصل کوششی برای نقد رویکرد سکولار به علم و دعوت به رویکرد دینی به علم است. مولف در نقد رویکرد سکولار دو گام اساسی برمی دارد. نخست، استدلال می کند که علم نیازمند جهت است؛ جهتی که از جهان بینی دانشمند حاصل می شود. در ضمن این استدلال، مولف به نقد دیدگاه اثبات گرایی (پوزیتیویسم) میپردازد و میکوشد نشان دهد که علم پیش فرضهای متافیزیکی دارد. دوم این که علم در مقام کاربرد یافتهها محتاج اخلاق است و بدون آن به تخریب می انجامد در این اثر مباحثی چون علم سکولار، رابطه علم و دین در دنیای معاصر، نسبت اسلام با علوم طبیعی، وحدت حوزه و دانشگاه و دانشگاه اسلامی مورد بحث قرار می گیرد.مولف برداشت های نا درست درباره رابطه علم و دین و علم دینی را ناشی از محدود کردن معنای دین و غفلت از محدودیت های علم و نیز ناشی از عینیت دادن به همه آن چیزهایی است که به نام علم تعلیم داده می شود، می داند. لذا از نقشی که پیش فرض های فلسفی، اجتماعی و روانشناختی در کاوش های علمی و تفسیر داده های تجربی دارند، غفلت می شود. مساله این است که اگر دانشمندان صرفاً به دنبال توضیح یافته های تجربی می بودند، تمایز دینی و غیر دینی یا شرقی و غربی در مورد علم منتقی بود.اما دانشمندان بزرگ همواره در مقام یک توضیح کل نگرانه در باره جهان طبیعت بوده اند و کوشیده اند از تعمیم یافته های محدود خود، نظریه های جهانشمول بسازند؛ نظریه هایی که بسیار فراتر از حوزه قابل دسترسی آنها بوده است، و این جاست که پای تعصبات دینی و فلسفی به میان آمده است
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحول هرمنوتیکی پدیدارشناسی: هایدگر و ریکور
نویسنده:
میثم دادخواه، علی نقی باقرشاهی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پدیدار شناسی(کلام جدید)
,
هرمنوتیک دینی
,
هرمنوتیک ریکور
,
فلسفه قارهای
,
پدیدار شناسی(فلسفه)
,
هرمنوتیک ریکور (فلسفه)
,
هرمنوتیک هایدگر (فلسفه)
,
هرمنوتیک (فلسفه)
,
تحول پدیدارشناسی(فلسفه)
,
هرمنوتیک (فلسفه)
,
درباره هایدگر
کلیدواژههای فرعی :
لوگوس ,
هرمنوتیک فلسفی(فلسفه) ,
فنومن (فلسفه) ,
دازاین ,
هستی شناسی(فلسفه) ,
پدیدارشناسی هوسرل (فلسفه) ,
هرمنوتیک رمانتیک( فلسفه) ,
هستی شناسی هرمنوتیکی هایدگر (فلسفه) ,
سنت (فلسفه) ,
بازتعریف ریکور از پدیدارشناسی (فلسفه) ,
شناخت شناسی تفسیر (فلسفه) ,
هستی شناسی فهم (فلسفه) ,
معناشناسی به مثابه مسیری به سوی هستی شناسی (فلسفه) ,
چکیده :
هستیشناسی و هرمنوتیک در قرن بیستم تعاملاتی جدی با هم داشته اند؛ تعاملی که البته از طریق پدیدارشناسی ممکن شد و اوج این ارتباط را در آثار سه فیلسوف مطرح این قرن یعنی هایدگر، گادامر و ریکور میتوان مشاهده کرد. در این مقاله مروری بر ویژگی های برجسته خط سیر فلسفی ریکور ارائه میشود؛ مسیری که او با گرفتن سرنخ از متفکران هرمنوتیک آلمان از جمله دیلتای، هایدگر و گادامر سعی در تلفیقی منطقی از دو شق عمده هرمنوتیک، یعنی هرمنوتیک رمانتیک و پدیدارشناختی دارد؛ تلفیقی که به دنبال آن است تا حق هر دو نگاه هرمنوتیکی را ادا نموده، در عین حال نقاط ضعف آنان را نیز تا حدودی پوشش دهد. درحقیقت ریکور در روند فلسفی خویش به جای اینکه همانند هایدگر مستقیماً به مسئله هستی شناسی بپردازد، با گذار از سطح معناشناسی و تلفیق آن با فلسفه تأملی درنهایت هستی شناسی را نیز مورد توجه خویش قرارمیدهد؛ ازاینرو برای ریکور نیز هستی شناسی مسئله بنیادین بود؛ اما او مسیری طولانیتر را برای رسیدن به این هدف برگزید؛ مسیری که در آن لازم بود پدیدارشناسی نیز در ساختاری جدید و به شکلی متفاوت از هوسرل و هایدگر مطرح شود. تلاش این نوشتار بررسی این مسیر طولانیتر در مقایسه با نگاه مستقیم هایدگر به مسئله هستی شناسی و بیان این ادعاست که برگزیدن این راه با وفادارماندن به هستی شناسی هم ممکن و هم لازم بوده است؛ از سوی دیگر بررسی و ایضاح نقش هایدگر و ریکور در تحول پدیدارشناسی هوسرل از طریق تزریق هرمنوتیک به آن، بخش دیگری از این نوشتار را تشکیل میدهد؛ همچنین این موضوع را نقد و ارزیابی خواهیم کرد که ریکور تا چه میزان توانسته است تاریخیبودن فهم انسان را در کنار جنبه عینی گرایانه معرفت شناسی حفظ کند و رویکرد او در تلفیق میان تبیین و فهم با چه چالشهایی روبروست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 109 تا 138
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 160
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید