جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
مفاهیم قرآنی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 106
عنوان :
آيه 99 سوره مباركه اعراف «افَأمِنوا مكرَاللهَ فلا يأ منُ مكْراللهِ الا الْقومُ الْخاسِرون» را تفسير بفرماييد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در اين آيه نكته اي كه وجود دارد اين است كه دو كلمه الاَمن و اليأس، در روايات آمده است كه نقطه متقابل هم هستند . « الامن من مكرالله » و « اليأس من روح الله » كه يكي مأيوس بودن از زيبايي ها و اميدهاي خداوند است و ضدش امن از مكر خداوند . اينكه گمان كنيم
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مفاهیم قرآنی
,
آیه 99 اعراف
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بعضي از كارشناسان قرآن معتقدند كه آيات مكي قرآن از ديگر آيات از لحاظ فصاحت و بلاغت و اعجاز بياني برتر هستند آيا اين مطلب درست است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
خير . چون حوصله مردم كم بود، نوع آيات مكي كوتاه و قصار ،كوبنده وحماسي بود. اما آيات قرآن در فصاحت وبلاغت با يكديگرفرقي ندارند.بلكه در مقدار حجم مطلب وشيوه ولحن بيا ن تفاوت دارد وآن به دليل بستر ساز ي وآماده سازي جامعه بوده است
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آیات مکی و مدنی
,
مفاهیم قرآنی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
آیات مکی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کلماتی که در قرآن معنی گناه می دهند چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم) , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
1- سيئه : پائين ترين درجه گناه سيئه است .سيئه آن چيزي است كه موجب آزار مي شود. گناه هم خود آزاري است هم ديگر آزاري است و هم خدا آزاري . همه گناهان در سيئه مشترك هستند لذا سيئات هميشه در تقابل با حسنات مي آيد . 2- جناح : مرحله بعدي گناه است. به لحاظ
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
گناه
,
مفاهیم قرآنی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
گناه
,
مفهوم قرآنی گناه
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در آيه 48 سوره بقره [وَاتَّقوايَوماَ لا تَجزيِ نَفسٌ عَن نَفسِ شَيآ وَلا يُقبَلُ مِنها شَفا عَةٌ وَلا يو خَذُ مِنها عَدلٌ ولا هُم يُنصَرونَ] با توجه به اعتقاد شفاعت توجيه اين نوع آيات چگونه است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
آنجا كه خداوند نفي شفاعت مي كند ،نفي شفاعت استقلالي است مستقلاً شفاعتي وجود ندارد شفاعت براي همه ابتداً فايده نمي كند، شفاعت امري است منوط به امر الهي و تاثير آن به اذن الله است. شفاعت امري است كه آغاز آن ازسوي خدا ودر مورد موحدان است .اما درمورد مش
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شفاعت
,
آیات شفاعت
,
آیات نفی شفاعت
,
مفاهیم قرآنی
,
آیه 048 سوره بقره
کلیدواژههای فرعی :
آیه 48 بقره ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خداوند فرمود كه مُتقّين « اذا فعلوا فاحشة او ظلموا أنفُسهُم» از طرفي اميرالمؤمنين فرمود كه «الخيرُمنه مامول و الشّرمنه مامون» جمع اين دو چگونه است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اشکالي ندارد که متقين يک زماني گناهي هم کرده باشد بعد از اينكه اينها گناه كردند در ادامه آيه آمده است که « ذكرالله و لم يصرّوا علي ما فعلوا » استغفار مي كنند و اصرار و تكراري ندارند يعني همان مي شود که « الخيرُمنه مامول و الشّرمنه مامون» .
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
متقین
,
مصونیت متقین
,
مفاهیم قرآنی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
علت پذيرش امانت قرآن از سوي انسان چيست در حاليكه بقيه مخلوقات نپذيرفتند؟ در قرآن انسان هم ظالم وهم جاهل معرفي مي شود، چگونه انسان ظالم و جاهل امانت دار الهي مي شود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اين بحث مربوط به آيه امانت در سوره مباركه احزاب است .خداوند مي گويد ما امانت را به آسمان وزمين وكوهها عرضه كرديم ولي آنها إبا ء كردند واز پذيرش آن ترسيدند وانسان اين امانت را پذيرفت وحامل اين امانت شد.يعني انسان توان تحمل وباربري اين امانت را يافت.
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مفاهیم قرآنی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
آیه امانت
,
تفسیر آیه امانت
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در مباحث گفته اید که جمله (بحول لله و قوته اقوم و اقعد) بحث جبر و اختیار را حل می کند و نشان میدهد تمام کارهایی که انسان انجام می دهد پنجاه درصد از اختیار و پنجاه درصد از جبر نشآت می گیرد لطفا توضیح دهید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اصلا معناي عبارت اين نيست كه ما بگوئيم (لا جبر ولا تفويض بل امر بين الامرين ) نه صد درصد جبراست و نه صد درصد اختيار بلكه پنجاه درصد جبر و پنجاه درصد اختيار است . معناي عبارت اين است كه : آب را خداوند در وجود قرارداده است يا من اين آب را مي خورم يا ن
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جبر و اختیار(کلام)
,
مفاهیم قرآنی
,
آیات جبر و اختیار
کلیدواژههای فرعی :
اختیار انسان ,
اختیار انسان ,
حوقله هنگام قیام بعد تشهد ,
حوقله هنگام قیام نماز ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قرآن درمورد اعمال دنيا وآخرت مي گويد (حبطت اعمالهم) چگونه اعمال در دنيا حبط مي شود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
كساني مانند چنگيز در عمرشان كارهاي خوب هم داشته اند اما چرا شما كار خوبشان را نمي گوييد ؟ هميشه جنايات آنها را مي گوييد آيا كسي پيدا مي شود آثار كارهاي خوب چنگيز را بنويسد؟ يعني آنقدر آن بدي ها درشت و خوبي ها بي انگيزه است كه جايگاهي در كنار آنها پي
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
احباط و تکفیر
,
مفاهیم قرآنی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
حبط اعمال
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در يكي از جلسات اشاره فرموديد موجودات دو دسته اند مرئي و نامرئي و جن را از گروه نامرئي ناميديد و شيطان را هم از ملائكه دانستيد دليل شما چيست ؟ 2-با توجه به تاثير شگفت عبادت و بندگي خدا چطور شيطان با آنهمه عبادت از خط خارج شد؟ اگر عبادات كيفيت نداشت چرا (طبق قولي كه از جن باشد) در صف ملائك قرار گرفت؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
1-ملائکه مامور به سجده آدم بودندکه شيطان همان ابليس تمرد و نافرماني کرد. در عالم ملکوت تقلب و نفوذ در صف ملائکه معنا ندارد 2- کبر آخرين تهديد جدي است که موجودات را به مخاطره مي افکند و حتي گاه کبر به عبادت است
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جن
,
ملائکه
,
مفاهیم قرآنی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
لطفا بهترین ترجمه فارسی از قرآن کریم را معرفی نمایید.
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
ترجمه آقاي مکارم شيرازي
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مفاهیم قرآنی
,
ترجمه های فارسی قرآن
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
ترجمه قرآن
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 106
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید