جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
قوم بنی اسرائیل
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 58
عنوان :
نسبت عمران پدر موسی و عمران پدر مریم چگونه است و آیا مریم مادر عیسی ـ علیه السّلام ـ از نسل بنی اسرائیل است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
ذكر اين مقدمه لازم است كه اسرائيل لقب حضرت يعقوب مي باشد و به اولاد حضرت يعقوب «بني اسرائيل ميگويند: تعداد اولاد حضرت ابراهيم دوازده نفر بوده است و اين تعداد در قرآن هم ذكر شده است؛ زيرا حضرت يوسف در خواب ديد كه «... يازده ستاره و خورشيد و ماه...»[1
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
قوم بنی اسرائیل
,
حضرت موسی (ع)
,
یهودیان
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دلایل عمدهای که قوم یهود را آینده نگر کرده، کدامند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
هر مسأله اجتماعي چندين عامل ميتواند داشته باشد لكن در اينجا به مهمترين دلايلي كه قوم يهود را آينده نگر جلوه ميدهد و آنها بر اساس اين باورها، روحيه توسعه طلبي پيدا ميكنند را به صورت خلاصه بررسي ميكنيم:[1] 1. اميدوار بودن به يك آيندة بهتر: قوم يهود
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دین یهود
,
دوراندیشی
,
دین یهود (ادیان غرب)
,
احکام دین یهود
,
سایر مباحث یهودیت
کلیدواژههای فرعی :
قوم بنی اسرائیل ,
بنی اسرائیل ,
برتری بنی اسرائیل ,
برتری قوم یهود ,
برتری یهود ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا یهود یکی از قوم های خداوند است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
قوم يهود، قومي است كه پيامبران زيادي در ميان آنها مبعوث گرديده اند. اين قوم بعد از به قدرت رسيدن حضرت يوسف داراي نام و نشان گرديده و پا به عرصه دين و سياست گذاشتند. در وجه تسميه اين قوم به «يهود» دو قول وجود دارد: يك قول اينست كه، «يهود» از ماده «هو
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ادیان توحیدی
,
دین یهود
,
ادیان الهی (در مقابل ادیان غیرالهی)
,
دین یهود (ادیان غرب)
,
انتقادات وارد بر یهودیت
کلیدواژههای فرعی :
قوم بنی اسرائیل ,
یهودیان ,
یهودیان صهیونیست ,
صهیونیست ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازتاب کارهای ناشایست در تأیید قانون عمل و عکس العمل
نویسنده:
پریچه ساروی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اعمال انسان در قرآن
,
اخلاق دینی
,
فرضیه عمل و عکس العمل
,
نتیجه اعمال
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
کلیدواژههای فرعی :
حضرت یونس ( ع ) ,
قساوت قلب ,
بخل ,
ضعف نفس ,
عجب ,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه) ,
حضرت یوسف (ع) ,
علیت ,
سید بن طاوس ,
حضرت ابراهیم (ع) ,
قوم بنی اسرائیل ,
اجتماع ,
عکس العمل ,
قانون ,
فرد ,
قانون عمل و عکس العمل ,
بهانه جویی ,
استهزا ,
سرگردانی و تحیر ,
قوانین کلی الهی ,
آیات قضا و قدر ,
قضا و قدر ,
قرآن ,
کنش (عمل - فعل) ,
قرآن ,
بُخل ,
عجب ,
قساوت قلب ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
سید بن طاووس
شاپا (issn):
1010-4968
چکیده :
فرضیه عمل و عکس العمل که بیانگر رابطه ثابت میان اعمال و پی آمد آنها در زندگی است، برای تبدیل شدن به قانونی قرآنی، از یک طرف مستلزم استقصای کلیه اعمال شایسته و ناشایست و پی آمدهای فردی و اجتماعی است و از طرف دیگر محتاج توضیح روابط ثابت میان آنهاست؛ ضمن اینکه کاربرد آن، آیات قرآن را به دو دسته «مستقیم» یعنی آیاتی که به صورت صریح و روشن بر آن دلالت دارند و «غیر مستقیم» یعنی آیاتی که به صورت موضوعی آن را تأیید می کنند، سازمان می بخشد. در این مقاله بازتاب برخی از اعمال ناشایست در دسته اول آیات و نیز بازتاب این اعمال در دسته دوم آیات بررسی شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 111 تا 130
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آفرینش عیسی مسیح در کتاب مقدس و قرآن
نویسنده:
مژگان سرشار
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کتاب مقدس (عهدین)
,
آدم
,
حضرت عیسی (ع)
,
خلق آدم (ع)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
فلسفه دین
,
خلقت عیسی مسیح (ع)
کلیدواژههای فرعی :
لوگوس ,
قوم بنی اسرائیل ,
کن فیکون ,
سنت یهود ,
آفرینش انسان از خاک ,
رستاخیز در کتاب مقدس ,
جبرئیل(ع) ,
نطفه ,
پسر خدا ,
الهیات مسیحی ,
تثلیث مسیحی ,
آفرینش انسان از آب ,
آفرینش نفس بر صورت خدا ,
لوگوس و کلام الهی ,
نفخ روح القدس ,
کلمه مسیح ,
آفرینش از گل ,
کلمه انسان ,
آفرینش از شیره گل ,
آفرینش از گل چسبان ,
آفرینش از مرداب سیاه خشکیده و بویناک ,
صورت بخشی انسان ,
نفس و کلمه ,
شاپا (issn):
2008-0476
چکیده :
هم در قرآن و هم در «عهد جدید» به کیفیت آفرینش عیسی (ع) اشاره شده است و در هر دو، انعقاد نطفه عیسی مسیح از مریم و روح القدس ممکن شمرده می شود، اما شیوه وقوع این امر و آفرینش عیسی در این دو کتاب اندکی متفاوت است. در عهد جدید نهایی ترین توضیح، سایه افکندن قوت حضرت اعلی، پس از آمدن روح القدس بر مریم است و به این ترتیب، خدا به عنوان پدر عیسی معرفی می شود. در انجیل یوحنا نیز عیسی کلمه، و البته کلمه خدا دانسته می شود که به جسم تبدیل شد. در قرآن توضیح بیشتری درباره کیفیت خلقت عیسی آمده است. نخست آن که ماهیت عیسی مانند تمام انسان ها و آدم از خاک، و دارای اصالت انسانی است. دیگر آن که نطفه او را مانند نطفه سایر افراد بشر کلمه می خواند و کلمه را از مخلوقات الهی می داند. از این رو، در این مقاله به مراحل خلقت انسان که مسیح نیز یکی از آنان است، از نگاه قرآنی نیز اشاره می شود. افزون بر این، مسیح از نظر خلقت و از این نظر که بدون پدر به دنیا آمده است، به آدم مانند می شود؛ جز آنکه با نفخ روح القدس در رحم مریم (س) وارد شده است. عهدجدید نیز عیسی را به آدم تشبیه کرده است. بنابراین، مفهوم کلمه، خلقت نطفه عیسی همانند نطفه آدم و آرای مفسران و محققان در این باره، از منظر این دو کتاب مقدس در مطالعه ای تحلیلی و مقایسه ای تبیین می شود. در آخر، تفاوت اعتقاد مؤمنان به قرآن و عهدجدید، از حیث هویت بشری یا الهی بودن عیسی مورد بررسی قرار می گیرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 45 تا 73
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چرا در سورة سجده علاقه پیامبر اسلام (ص) به حضرت موسی (ع) و کتاب تورات را نشان داده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
خداوند متعال در سوره سجده، آيات 23 و 24 ميفرمايد: « وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ فَلا تَكُنْ فِي مِرْيَةٍ مِنْ لِقَائِهِ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِبَنِي إِسْرَائِيلَ وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَكَانُوا ب
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آیه 023 سجده
,
پیامبر شناسی در قرآن
,
آیه 24 سجده
کلیدواژههای فرعی :
قوم بنی اسرائیل ,
ائمه بنی اسرائیل ,
آیات بنی اسرائیل ,
سیره پیامبر اکرم(ص) ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شخینا در ادبیات دینی یهودی
نویسنده:
شایسته شریعتمداری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الهیات یهودی
,
دین یهود
,
گناه ذاتی
,
شِخینا (آموزههای یهودیت)
,
دین یهود (ادیان غرب)
,
عرفان یهودی
,
ادبیات دینی یهود
کلیدواژههای فرعی :
لوگوس ,
تورات شفاهی ,
یهوه ,
قوم بنی اسرائیل ,
تورات ,
سفیروت ,
یهودیت حَسیدی ,
فلسفه یهودی ,
ازدواج مقدس ,
قرآن ,
هبوط انسان (آموزههای دین مسیحیت) ,
حضور الهی ,
محور عرفان حسیدیسم ,
ادبیات حسیدیسم ,
جلال الهی ,
مراسم قبالایی ,
تجسمات شخینا ,
قدمون ,
وجه تأنیث در خداوند ,
کلیسای آسمانی ,
شولم ,
تبعید شخینا ,
بهشت نخستین آدم ,
اتحاد خدا با شخینا ,
عروسی آسمانی ,
سوگواری برای شخینا ,
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
شخینا (همان سکینه) به معنای آرامش، رساننده مفهوم حضور الاهی در ادبیات دینی یهودی است. در این مقاله، ابتدا تحولات معنایی شخینا از زمان نگارش تلمود توسط ربانیان یهودی تا فلاسفه یهودی معاصر، بررسی شده است. در ادبیات تلمودی، شخینا گاه به معنای وجه خداوند است و گاه به جای خود خدا به کار رفته است. در حکمت الهی حسیدیزم، شخینا با مفهوم جلال الاهی یا کاود که واسطـه در آفرینش است، تطبیق معنـایی یافته است . در مکتب قبالا، شخینا همان ملکوت است، آخرین سفیرا در عالم سفیروت یا تجلیات الاهی، که دارای موقعیت و نقشی خاص است. شخینا مظهر وجه تانیث در عالم الوهی است و نماینده «من» الاهی و منزل گه سکونت نفس انسانی است. سپس به اسطوره فراق شخینا از اصل الوهی خویش در نتیجه گناه آدم و هبوط او از بهشت پرداخته شده است. هم چنین نمادهای مختلف شخینا در مکتب قبالا و آیین ها و مراسم قبالایی مربوط به آن بیان شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 97 تا 128
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاریخ ابن خلدون المجلد 2
نویسنده:
عبدالرحمن بن خلدون؛ حاشيه نويس: خليل شحاده؛ ناظر: سهيل زكار
نوع منبع :
کتاب , حاشیه،پاورقی وتعلیق
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
معرفی کتاب
فهرست
وضعیت نشر :
بیروت: دار الفکر,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه تاریخ اسلام
,
تاریخ نگاری اسلامی
,
کتب تاریخ اسلام
کلیدواژههای فرعی :
انبیا ,
قوم بنی اسرائیل ,
حکمای فرس ,
یمن ,
روم ,
یونان ,
عرب ها ,
فتوحات اسلامی ,
پادشاهان ,
عصر نبوت ,
غزوه ها ,
هجرت پیامبر(ص) ,
عصر خلافت ,
چکیده :
کتاب «تاریخ ابن خلدون» که نگارش آن در دهه های پایانی سده هشتم هجری از سوی تاریخ نگار، اندیشمند، جامعه شناس و فیلسوف نامدار تاریخ اسلام، عبدالرحمن بن خلدون ( ۸۰۸-۷۲۲ ه . ق ) انجام پذیرفت از جمله مشهورترین، مهم ترین و ارزشمندترین مجموعه های مفصل تاریخ عمومی به شمار می آید. در این کتاب، ابن خلدون بسان مورخان پیشین، تاریخ را تنها از لحاظ ظاهر که عبارت از جمع آوری حوادث و وقایع رخ داده در طول زمان است بررسی و بازبینی نکرد، بلکه از منظر بررسی علل و منشا پیدایش حوادث و رویدادها نیز آن را مورد تفقد قرار داد. آنچه روشن است، ابن خلدون در این کتاب با قریحه انتقادی عالی خویش نه تنها کوشید وقایع تاریخی را با استخراج و بیرون کشیدن علل جزیی رخدادها و حوادث درک و تفسیر کند، بلکه سعی کرد رویدادهای تاریخی را از طریق طرح و تدوین تاریخ علمی و مبتنی بر اصول صحیح نقادی و همچنین با مرزبندی قوانین تاریخ و توجه به تطور آن مرتبط با جغرافیای انسانی و مظاهر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تبیین کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش پولس در شکل گیری آیین مسیحیت
نویسنده:
داوود حیدری ابهری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پولس
,
الهیات مسیحی
,
دین مسیحیت (ادیان سامی)
,
تاریخ مسیحیت
,
مسیحیت اولیه
,
دین مسیحیت (دین الهی توحیدی تحریف شده)
کلیدواژههای فرعی :
قوم بنی اسرائیل ,
10. شریعت/ Šarīʿa ,
ایمان (فرجام شناسی) ,
ایمان مذهبی ,
انجیل ,
حواریون ,
گناه ذاتی ,
مکتب رواقی ,
الوهیت عیسی مسیح(دامنه ادیان خاموش) ,
دین یهود (ادیان غرب) ,
قدسیت زدایی ,
پیامبری حضرت عیسی (ع) ,
دوره رسولان ,
تقرب به عیسی (ع) ,
جوهره مسیحیت ,
شکل گیری مسیحیت ,
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
مسایل جدید کلامی به سلسله مباحثی اطلاق می شود که کمتر در کلام سنتی مسلمانان مطرح بوده است و بیشتر تحت تاثیر تحولات اندیشه ای جهان مسیحیت به جهان اسلام سرایت کرده است. بخشی از این مسایل نیز به طور طبیعی در پی پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس حکومت دینی و اسلامی در ایران و ضرورت تبیین اندیشه اجتماعی و سیاسی اسلام وارد محافل علمی شده است. این مقاله با نگاهی اجمالی به روند تثبیت تعالیم مسیحیت در پی آن است که نشان دهد بخش عمده ای از شبهات کلامی و پاسخ های ارایه شده، ریشه در بنیان های فکری آیین مسیحیت که در قرن نخست میلادی توسط پولس پی ریزی و از سوی آبای کلیسا تثبیت شده است، دارد از این رو بسیاری از شبهاتی که در میان مسلمانان به عنوان مسایل جدید کلامی شناخته می شود همواره برای عالمان مسیحی چالش برانگیز بوده است. راندن دین از ساحت های مختلف حیات بشر و قدسیت زدایی از عالم و حتی از خود دین، چاره ای است که جهان مدرن غرب در پاسخ به این چالش ها ارایه کرده است و شواهد تاریخی گواه بر این است که هم چالش ها و هم چاره جویی ها ریشه در الهیات و آیینی دارد که با انتساب به حضرت مسیح (ع)، توسط پولس بنیان نهاده شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 107 تا 124
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
موسی و عیسی (ع) در انسان کامل جیلی
نویسنده:
محمد علی یوسفی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حضرت عیسی (ع)
,
حضرت موسی (ع)
,
انجیل
,
انسان کامل (کلام)
,
تورات
,
عبدالکریم جیلی
,
هستی شناسی عرفانی (مسائل جدید کلامی)
کلیدواژههای فرعی :
فصوص الحکم ,
جهان طبیعت ,
قوم بنی اسرائیل ,
شناخت اهل الله ,
انبیای سریانی ,
طور ,
قرآن ,
دین مسیحیت (ادیان سامی) ,
تثلیث مسیحی ,
دین یهود (ادیان غرب) ,
گوسالهی سامری ,
اسماء ذاتیه(تعین ثانی عرفان نظری) ,
اسماء صفات (عرفان) ,
اسم اعظم الوهی((الله)، قسیم اسم اعظم وصفی و اسم اعظم فعلی) ,
ظهور ولایت(مقابل خلافت) ,
عالَم لاهوت(قسیم عالَم جبروت و ملک و ملکوت) ,
مقام واحدیت(مقابل مقام احدیت) ,
مقام ولایت(قسیم مقام نبوت و رسالت و خلافت ,
زبان سریانی ,
تجلیات اسماء صفاتیه ,
تجلیات اسماء ذات ,
المناظر الالاهیه ,
تجلی خدا بر موسی (ع) ,
تجلی خدا بر عیسی (ع) ,
موسی (ع) در آسمان ششم ,
علم اسرار الهی ,
معجزات عیسی (ع) ,
عیسی (ع) در آسمان چهارم ,
شاپا (issn):
2008-0476
چکیده :
زندگی انبیا الاهی آن گونه که در کتاب های مقدس، روایات و قصص به تصویر کشیده شده، همواره زمینه ای مساعد برای بیان اندیشه ها و مضامین عرفانی بوده است. جیلی که خود از شاگردان مکتب عرفانی ابن عربی است به زندگی انبیا الاهی از جمله موسی و عیسی (ع) نظر داشته، به تاویل و تطبیق آیات، روایات و حوادث زندگی آنان با حوادث نفسانی پرداخته است. جیلی در مجموع مباحث خود درباره زندگی موسی، بر فنای نفس بشری، حقیقت واحد الاهی، رفع دو گانگی و دویی در نسبت وجود حقی و خلقی و در نهایت بر وحدت انسان کامل با خداوند تاکید دارد. او تورات را از تجلیات اسما صفاتیه حق و انجیل را از تجلیات اسما ذات می داند. خداوند تورات را در نه لوح بر موسی نازل کرد و او مامور به ابلاغ هفت لوح بود و دو لوح پایانی که لوح «قدرت و ربوبیت» بود در حوزه تبلیغ موسوی قرار نداشت، بلکه متعلق به عیسی بود و همین ابلاغ الواح «قدرت و ربوبیت» از سوی عیسی بود که موجب شد قوم عیسی به تثلیث قایل شوند و به قول جیلی و ابن عربی به گمراهی (ضلال) و خطا (اعتقاد نادرست) بیافتند. جیلی بر این باور است که انجیل ظاهری دارد و باطنی. ظاهر انجیل عبارات آغازین انجیل است که به نام «اب، ام و ابن» شروع می شود، همچنان که اول قرآن «بسم الله الرحمن الرحیم» است. قوم عیسی ظاهر این کلام را گرفتند و آن را بر عیسی، مریم و روح تطبیق دادند و از حقیقت انجیل که ظهور حضرت حق را در خلق و قیام ناموس لاهوتی را در وجود ناسوتی نشان می دهد غفلت کردند و به تجسیم و حصر منتهی شدند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 147 تا 171
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 58
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید