جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
مقالات ژورنالی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
تعداد رکورد ها : 2978
عنوان :
تحلیـل محتوای عقل قرآنـی و مقایسه آن با عقلانیت
نویسنده:
محمد رضا تمسکی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
مقالات ژورنالی
چکیده :
در این مقاله توصیفی- تحلیلی، «عقل قرآنی» با «عقلانیت نوعی»، «هنجاری»، «کلنگر» و «ابزاری» مقایسه شده است. جهت مقایسه از طریق «تحلیل محتوا» به سوالات مقدماتی پاسخ داده شده است: انواع عقل قرآنی کدام است؟؛ شمول عقل قرآنی تا به کجاست؟؛ تحت چه مقولههایی قرار میگیرد؟؛ در چه کسانی به وقوع پیوسته؟؛ در چه شبکه معنایی قرار دارد؟؛ تا بتوان به این سوال اساسی پاسخ داد که عقل قرآنی با عقلانیت چه نسبتی دارد. واژه«عقل» میتواند به معنای نکراء (شیطنت و زرنگی) نیز بیاید؛ اما عقل قرآنی صرفا عقل «نظری» و«عملی» را تایید میکند و در این مقاله تعریفی منحصر به فرد دارد: «علم توأم با سلامت فطرت که توانایی تمیز حق و باطل، خیر و شر و خیرالشرین را داشته، فرد را بدون کمک دیگران از پدیدهای آشکار بر آنچه نهان است هدایت و از بدی منع نماید»؛ هیچ یک از انواع عقلانیت، با حد بالای عقل قرآنی- «لب» - نسبتی ندارند؛ اما برخی از انواع عقلانیت با حد پایین عقل قرآنی- «سفاهت» و «جهل»- قابل قیاس میباشند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 3 تا 24
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مطلق گرایی و نسبی باوری در حوزه ی حقوق زنان
نویسنده:
علی صفایی، کوهیار گردی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مقالات ژورنالی
چکیده :
مقاله پیش رو، نخست به معرفی و تبیین اندیشههای مطلقگرایان (جهانشمولان) و نسبیباوران (دو جریان اصلی تفسیر حقوق زنان) و سپس به مقایسه و بررسی کنوانسیون رفع تبعیض از زنان (تکیهگاه اصلی مطلقگرایان) با منشور داخلی حقوق و مسئولیتها زنان میپردازد.گرایشهای داخلی هر یک از این دو دیدگاه و برداشت هر کدام در رابطه با منشور را مورد تحلیل قرار میگیرد. از دید مطلق گرایی، اصول کلی حقوق زنان نمیتواند محدود به جغرافیا و یا فرهنگی خاص شود. منشور اما، محدویت و بایستههای فرهنگی را جزیی از اصول حقوق زنان تلقی میکند. بر این اساس با برشمردن امتیازات و کاستیهای این دو متن از منظر یکدیگر و جمعبندی نهایی، نتیجهای واحد برای ارائه بهترین معیار و راه حل در حوزة حقوق زنان را پیشنهاد میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 111 تا 132
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی معنای «اُمّی» بودن پیامبر اسلام در قرآن و اختلافآن با روایات کتاب بَصائِرُ الدَّرَجات
نویسنده:
ولی عظیمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
مقالات ژورنالی
چکیده :
واژه «امّی» که در قرآن و روایات اسلامی به کار رفته است، در هر مورد مفهوم خاصی دارد. در قرآن پیامبر اسلام دو بار به این صفت متصف شده است. علمای لغت و تفسیر «امّی» را به کسی میگفتند که خواندن و نوشتن نمیدانست، از این جهت اعتقاد بر این بود که پیامبر مانند توده مردم عرب خواندن و نوشتن نمیدانست. در بخش اول مقاله ابتدا مفهوم این واژه را ازکتب لغت بیان نموده و نظرهای مختلف درباره واژه «أمّی» را از قول علما و مفسران میآوریم. سپس امّی بودن پیامبر درآیات قرآن و از نظر تفسیر بررسی میشود. درمرحلة سوم اختلاف روایات کتاب بصائر الدرجات (که میگویند پیامبر به 72 یا 73 زبان خوانده و یا نوشته) با آیات قرآن در مورد أمّی بودن پیامبر بررسی میشود. این نوشتار سعی دارد بین این روایات و آیات قرآن جمع و نظر مختار را با دلایل انتخاب کند و در مرحلة آخر دلایل و شواهد روایی و تاریخی بر امّی بودن پیامبر آورده میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 69 تا 80
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نطقهای اهانتآمیز مذهبی و آزادی بیان
نویسنده:
ژرون تمپرمن، ژوزف پادرلی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مقالات ژورنالی
چکیده :
این مقاله بررسی جامعی است از رابطه بین آزادی بیان و ممنوعیت دینستیزی که معمولا خود را به صورت تبعیض دینی، عداوت و یا خشونت دینی به ظهور میرساند. با دقت در چگونگی تدوین هنجارهای حقوق بشری ماهوی در میثاق بینالملل حقوق سیاسی و مدنی (قسمت سوم این پیمان مادههای 6 تا 27) اینگونه میتوان استدلال کرد که منع دینستیزی که شامل تبعیض، عداوت و یا خشونت دینی میباشد، یک مورد غیرعادی در این میثاق محسوب میشود چرا که این هنجار: 1. حق واضحی را برای فرد قائل نمیشود (البته وظیفه مسئولین یعنی دولتها را تعیین میکند اما ذی حق را مشخص نمیکند)؛ 2. واقعیت ایناست که این خنجار محدودیتی برای یک حق بشری مهم دیگر ایجاد میکند و آن حق آزادی بیان است. هدف اصلی این مقاله ارائه تحلیلی انتقادی از ارتباط بین این دو حق و ارایه دستورالعملهای کاربردی در بیان ارتباط بین آن دو میباشد. در زمینه ارتباط بین این دو حق، اینطور بحث شدهاست که منع دینستیزی را باید در واقع محدودیتی برای آزادی بیان تلقی کرد؛ چرا که ماهیت این محدودیت با موارد لیست شده در مفاد ذیل آزادی بیان از یک جنس میباشد. بهعبارت دبگر ممنوعیت دینستیزی که محدودیتی برای آزادی بیان محسوب میشود فقط در صورتی صحیح است که توسط قانون و فقط بمنظور حفظ حقوق اساسی دیگران (همانند اقلیتهای مذهبی) صورت پذیرد. اگرچه این مسئله تا حدی رابطه بین این دو حق را روشنتر میکند، اما هنوز بسیاری از مسایل نیاز به توضیح دارد. ازجمله این مسایل که این مقاله به بحث آن خواهد پرداخت عبارتند از: آستانه حقوقی برای آنکه یک سخنِ تبغیضآمیز را یک سخنرانی دینستیز به شمار آوریم، چیست؟ آیا حمله به یک آیین مذهبی میتواند آنقدر شدید باشد که بتواند دخالت دولتی را توجیه کند؟ بهعبارت دیگر آیا حمله به ادیان (نه پیروان ادیان) در واقع همان سخنرانی دین ستیزانهاست؟ و چگونه میتوان بین نطقهای دین ستیزانه از یک سو و پیروان آن مذهب از سوی دیگر تفاوت قائل شد؟ آیا موقعیت شخصی که این نطق یا نوشتهی دین ستیزانه را انجام دادهاست از لحاظ حقوقی اثر گذاراست؟ (برای مثال آیا باید آستانه مختلفی برای سیاستمداران، شهروندان، هنرمندان و ... در این مورد قائل شد؟) آیا نوع رسانهای که مورد استفاده قرار گرفته از نظر حقوقی اثر گذاراست؟ (همانند اینترنت وبلاکهای شخصی؛ تبلیغات، فیلمهای نیمه مستندی که از تلویزیون پخش میشود یا در فضای مجازی قرار میگیرد و یا نوشته جات). معنای منع دینستیزی از نقطه نظر وظایف دولتی چه میتواند باشد؟ جایگاه این ممنوعیت در قانون دولت مبنی بر منع سخنرانیهای تنفرآمبز کجاست. دقیقا در چه مرحلهای دولت باید جلوی آزادی بیان را بگیرد. (برای مثال آیا سانسور کردن، هیچگاه توجیه پذیر است و یا اینکه آیا منع نطقهای اهانتآمیزباید فقط بعد از وقوع آن و محدود به عواقب حقوقی منجر باشد و به عبارت دیگر فقط باید واکنشی باشد نسبت به نطقها و نوشتههای غیر قانونی؟ خروجی این مقاله با در نظر گرفتن معیارهای حقوق بشری بینالمللی و مسائل حقوقی مرتبط با سخنرانیهای اهانتآمیز مدلی جامع و اصولیاست در بیان رابطه بین حق آزادی بیان و منع نطقهای اهانتآمیز که به صورت تبعیض دینی، عداوت و یا خشونت دینی به ظهور میرساند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 138
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاریخگذاری قرآن در ایران
نویسنده:
ابوالفضل موسویان، یونس گلمحمدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
مقالات ژورنالی
چکیده :
تاریخگذاری قرآن و شناخت زمان و مرتبۀ تاریخی آیات و سور قرآنی یکی از مهمترین مباحث روز علوم قرآنی است. قرآن پژوهان معاصر ایرانی در این زمینه تحقیقاتی داشتهاند که به دو گروه عمدۀ متنگرایان و نقلگرایان تقسیم میشوند. این مقاله ضمن بیان دیدگاههای فوق و بررسی روشهای تاریخگذاری آنها که شامل «آهنگی- موضوعی»، «مضمون نگری»، «ریاضی- آماری»، «نقلی محض» و «نقل متکی بر متن» میشود، به این نتیجه رسیده که مطمئنترین راه در تاریخگذاری قرآن «نقل متکی بر متن» است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 73 تا 97
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جهانیشدن حقوق بشر: فرهنگ صلح و روابط بینالملل
نویسنده:
محمد کفاش نیری، مهناز گودرزی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مقالات ژورنالی
چکیده :
جهانیشدن با افزایش تعاملات و روابط انسانی باعث گردیده تا مفهوم صلح به معنای فقدان تهدید و جنگ، و برقراری آرامش در حیات انسانها، با آمره شدن قواعد حقوقبشر در جهانیشدن حقوقبشر به عنوان اولین و مهمترین هدف نظام بینالملل، به صورت فرهنگ صلح در قالب مطالعات صلح در روابط بینالملل ظهور و نمود یابد. بر این اساس، شناخت و آگاهی از میزان توانمندی تأثیرگذاری جهانیشدن حقوقبشر در شکلدهی به فرهنگ صلح، جهت ترسیم چشمانداز دستیابی به صلح در روابط بینالملل و پیشزمینهای برای ارائه طرحها و پیشنهادهایی برای حل و فصل، بحرانهای بر هم زننده صلح در روابط بینالملل، سوالی است که باید به آن پاسخ داده شود. نویسندگان معتقدند، جهانیشدن با مطرحکردن اندیشه حقوقبشری به عنوان هسته اصلی فرهنگ در جهانیشدن حقوقبشر باعث گردیده تا مطالعات صلح مثبت در قالب نسلهای حقوقبشر و مطالعات صلح منفی در قالب اصل مداخله بشر دوستانه و اصل مسئولیت حمایت در تعاملی دو طرفه با همپوشانی یکدیگر نهادینهشدن فرهنگ صلح در روابط بینالملل فراهم سازد. روش پژوهش در این تحقیق، توصیفی- تحلیلی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 19 تا 42
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل گفتمانی سلطة حقوق بشر جهانی
نویسنده:
نسرین مصفا، وحید قربانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مقالات ژورنالی
چکیده :
ما در مقالۀ حاضر در صدد پاسخ گفتن به این پرسش هستیم که چگونه حقوق بشر جهانی به مثابۀ انگارهای مطابق با عقل سلیم شکل گرفت. چارچوب مفهومی، نظری و روش تحقیق این کاوش، تحلیل گفتمانی و همگام با دستورکار لاکلا و موف است. پدیدۀ حقوق بشر در تحلیل حاضر به صورت گفتمانی تصور میشود. این گفتمان، نشانههای محوری چون کرامت انسانی، آزادی، برابری، مدارا را که معنایشان در زمان جنگ جهانی دوم در حال شناورشدن بود، حول دال مرکزی «حقوق بشر» ثبات موقت بخشیده و در دستورکار سیاست بینالملل مسلط ساخته است. البته این گفتمان با برونگذاری و طرد سایر معانی از این نشانهها اعتبار یافت. هدف نهایی این مطالعه، نشان دادن اقتضاءمندی و تاریخی بودن پدیدۀ حقوق بشر است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 3 تا 26
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هابِرماس، دین و حقوق بشر
نویسنده:
کِوین دابلیو.گرِی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مقالات ژورنالی
چکیده :
من درمقاله خود، این پرسش را به عنوان نقطه آغاز بحث خود انتخاب می نمایم: دین چه نسبتی با بنیانها، مفاهیم و ارزشهای حقوق بشر دارد؟ من این پرسش را به عنوان یک نمونه خاص از رابطه بین دین و حقوق بشر در اثر یورگِن هابِرماس (Jurgen Habermas) میدانم که میپرسد آیا رابطه ای بین دین و مبانی حقوق بشر وجود دارد؟ استدلال من این است که اگر منظور ما از حقوق بشر همان چیزی است که در اثر اخیر هابِرماس مطرح گردیده، آنگاه رابطه ای اندک یا ناچیز بین دین و حقوق بشر می تواند وجود داشته باشد. یا دین میتواند کمکی اندک یا ناچیز به بحث حقوق در جوامع چند فرهنگی بنماید، و یا باید منشائی دیگر برای حقوق بشر یافت.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 151 تا 170
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هویت، زبان و حقوق، چشـم انداز تئوری انتقـادی
نویسنده:
امید پیرو شبانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مقالات ژورنالی
چکیده :
در سالهای اخیر وضعیت قانونی حقوق اقلیتها به عنوان بخشی از حقوق بشر به صورت گسترده توسط نظریه پردازان سیاسی مورد بحث قرار گرفته است. در این زمینه، مساله حق بر زبان اقلیتها یک موضوع داغ در اغلب مباحث حاکم بر ادعاهای فرهنگی میباشد. نظریههای اصلی سیاسی بر اساس دیدگاهشان نسبت به یک مدل مناسب از ارتباطات سیاسی، رویکردهای متفاوتی نسبت به این موضوع دارند. تساوی گرایان لیبرال در حالی براهمیت آرمانهای لیبرالی از جمله بی طرفی و استقلال در تصمیم گیری سیاستهای زبانی مناسب تاکید میکنند که فرهنگ گرایان لیبرال معتقد به نقش سازنده زبان و فرهنگ به منظور بهره مندی افراد از حقوق و آزادیهایشان هستند. حال این حقوق و آزادیها در سیاسیتهای زبانی مشخص میشود که محدودۀ آن از شناسایی و تطبیق شروع میشود و تا نگهداری و حفاظت از هویت و زبان گروهی ادامه مییابد. این مقاله در تلاش است با ارائه یک سیاست زبانی بر اساس تفکر میهن پرستی مبتنی بر قانون اساسی که بر مشکلات ناکارآمدی فائق آمده است شکاف موجود در ادبیات این حوزه را بر طرف سازد. در این مقاله چنین استدلال خواهد شد که ویژگیهای روش تفکر میهن پرستی مبتنی بر قانون اساسی و تاکید آن بر قانونگذاری بهترین روش برای پاسخگویی واقع بینانه به مسائل سیاست گذاری زبان در جوامع چند فرهنگی است. بر خلاف استدلالهای سازنده و اصلی، رویکرد عملگرایانه، زبان را به عنوان یک ماتریس ارتباطی در نظر میگیرد که در آن هدف شهروندان درک متقابل است. رویکرد عملگرایانه موثرتر است زیرا بر خلاف رویکردهای اصولی که تمایل به همگن سازی ترکیب جوامع متنوع دارند، رویکرد عملگرایانه توسط عوامل متعددی محدود میشود، از جمله: ارزشهای فرهنگ و سنتهای سیاسی جامعه، احتمالات تاریخی مانند نقش اساسی اقلیتهای ملی و امکانات عملی مانند اندازه، انرژی و تمرکز جمعیتهای زبانی.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 59 تا 84
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مستشرقان و مسئلۀ وجود واژگان دخیل در قرآن
نویسنده:
فرزانهالسادات طباطبایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
مراجع
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
شرق شناسی
,
خاور شناسان
,
مقالات ژورنالی
چکیده :
از جمله مباحثی که از دیرباز تاکنون اندیشۀ قرآن پژوهان را به خود معطوفنمودهاست، مسئلۀ وجود یا عدم وجود واژگان قرآنی برگرفته از زبانهای دیگر (موسوم به بحث واژگان دخیل) است. در این میان، پارهای مبانی فکری و اعتقادی موجب شده تا عدهای از مستشرقان در برابر این موضوع، موضع ویژهای اتخاذ نمایند و بهکار رفتن تعدادی واژۀ دخیل درقرآن را دلیل بر غیر وحیانی بودن و اقتباس آن از کتب ادیان سابق تلقی نمایند. باور ما آن است که استفاده از تعداد اندکی واژۀ قرضی پدیدهای کاملاً طبیعی و در راستای فرایند وامگیری زبانی در دیگر زبانها بوده است. این نوشتارکوششی است، در جهت اثبات نادرستی مبانی نظری بعضی مستشرقان که در سه حوزۀ غیرامّی بودن پیامبر(ص)، غیروحیانی بودن قرآن و عدم تأثیرپذیری آن از کتب آسمانی ادیان سابق از آنها بحث میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 95 تا 114
مشخصات اثر
ثبت نظر
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
تعداد رکورد ها : 2978
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید