جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 783
بلاغت در کانت، فیشته و هگل: سهمی در تاریخ فلسفی بلاغت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Tobia Bezzola
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Max Niemeyer Verlag,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه اعتبار بلاغت را توسط فلسفه ایده آلیسم آلمانی با استفاده از مثال سه تن از بزرگترین نمایندگان آن توصیف می کند و سه موضع کاملاً متفاوت را آشکار می کند. اصول راهنمای تحقیق، جنبه‌های اصلی تأمل بلاغی فلسفی است که توسط افلاطون صورت‌بندی شده و توسط کانت، فیشته و هگل به گونه‌ای متفاوت تفسیر شده است: نقد منطقی-روش‌شناختی، زیبایی‌شناختی و سیاسی-اخلاقی و همچنین نقد بلاغت به عنوان یک فساد. از خود فلسفه
مفهوم مالکیت در کانت، فیشته و هگل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jacob Blumenfeld
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب شرح مفصلی از نقش مالکیت در ایده آلیسم آلمانی ارائه می دهد. مفهوم مالکیت را در مرکز نظام های فلسفی کانت، فیشته و هگل قرار می دهد و نشان می دهد که چگونه مالکیت به مفاهیم آزادی، حق و به رسمیت شناختن گره خورده است. این کتاب با تبارشناسی انتقادی مفهوم مالکیت در فلسفه حقوقی مدرن آغاز می‌شود، و سپس با بازسازی نظریه مالکیت در دکترین حق کانت، مبانی حق طبیعی فیشته و فلسفه واقعی ینا هگل. با روی آوردن به سنت فلسفه آلمانی در مقابل چارچوب‌های استاندارد آزادی‌خواهانه و سودگرایانه مالکیت، به بررسی مسائل متافیزیکی، هنجاری، سیاسی و مادی می‌پردازد که مالکیت را به عنوان یک رابطه اجتماعی قابل درک می‌کند. این کتاب تئوری هنجاری مالکیت را که ریشه در عقل عملی، شناخت متقابل و آزادی اجتماعی دارد، تدوین می‌کند. این نظریه رابطه ای مالکیت، با الهام از ایده آلیسم آلمانی، زاویه ای تازه به نظریه مالکیت معاصر می آورد. علاوه بر این، زمینه فلسفی مهمی را برای بحث های قرن نوزدهم درباره مالکیت خصوصی، نابرابری، کار، سوسیالیسم، سرمایه داری و دولت فراهم می کند. مفهوم مالکیت در کانت، فیشته و هگل برای محققان و دانشجویان پیشرفته علاقه مند به فلسفه آلمانی قرن نوزدهم، فلسفه اجتماعی و سیاسی، فلسفه حقوق، نظریه سیاسی و اقتصاد سیاسی جذاب خواهد بود.
فلسفه ایده آلیسم آلمانی: بخش اول: فیشته، شلینگ و رمانتیسم؛ قسمت دوم: هگل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Nicolai Hartmann
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
De Gruyter,
فلسفه ایده آلیسم آلمانی: بخش اول: فیشته، شلینگ و رمانتیسم. بخش دوم: هگل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Nicolai Hartmann
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
De Gruyter,
نظریه آزادی عملی: فیشته هگل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Christoph Binkelmann
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
De Gruyter,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه یک مقایسه سیستماتیک مفصل از فلسفه های فیشته و هگل با توجه به برداشت های آنها از آزادی ارائه می دهد. این کتاب جایگاه آزادی عملی را در دو نظام کلی فلسفه اخلاقی، حقوقی و سیاسی این دو متفکر توضیح داده و مقایسه می کند. در این روند، نه تنها بدهی هگل به فیشته، بلکه تفاوت اساسی بین درک آزادی به عنوان منشأ در مقابل نتیجه را نشان می دهد.
وحدت و تنوع: تحلیل ساختاری «و». بررسی سیستماتیک مفهوم وحدت و تنوع در افلاطون، فیشته، هگل و در دوران مدرن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Karen Gloy
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
De Gruyter,
استدلال های متعالی در هگل و فیشته: مسئله اعتبار عینی و حل آن در ایده آلیسم پساکانتی [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Simon Schüz
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
De Gruyter,
چکیده :
ترجمه ماشینی : چگونه می توان از طریق تأمل در شرایط لازم تجربه و غرض به نتایج معتبری در مورد جهانی مستقل از ذهن رسید؟ مطالعه حاضر این مشکل اعتبار عینی را با توسل به بحث معاصر در مورد استدلال های متعالی توسعه می دهد. بدین ترتیب، رویکردی مبتنی بر استدلال به دو متن پارادایماتیک ایده‌آلیسم پساکانتی توسعه می‌دهد: پدیدارشناسی روح هگل و علم دانش فیشته 1804-2. نشان داده می شود که هگل و فیشته با استفاده از روشی از درمان فلسفی که شکل صعود به معرفت مطلق را به خود می گیرد، سعی در حل مسئله اعتبار عینی دارند. این مطالعه تفسیر جدیدی از پدیدارشناسی هگل ارائه می‌کند که نشان می‌دهد قرابت‌های روش‌شناختی آن با پارادایم ساخت هندسی و علم متأخر فیشته در دانش، که نقش مفهومی را برای فیشته ارزیابی می‌کند، دارد. به طور سیستماتیک، مشکل انتقام شکاکانه ایجاد می شود: آرمان گرایی به عنوان چنین نشان داده می شود که مملو از تنش درونی بین ادعای عینیت و شک است. این تنش درونی است که انگیزه صعود بازتابی رویکرد متعالی را فراهم می کند.
آگاهی، اخلاق و قانون: مطالعاتی درباره کانت، فیشته و هگل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Alejandro Vigo
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
‎Georg Olms Verlag AG,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب ده مطالعه را در مورد جنبه‌های مختلف فلسفه عملی کانت، فیشته و هگل که بین سال‌های 2008 تا 2018 نوشته شده است، گرد هم می‌آورد. هفت مطالعه به کانت اختصاص دارد و به موضوعات مرتبط با سه محور موضوعی، یعنی: کارکردهای قوه قضاوت می‌پردازد. (Urteilskraft)، به طور کلی، و وجدان اخلاقی (Gewissen)، به طور خاص; اساس اخلاق و قانون؛ و پیوند مفهوم کانتی با مفاهیم کلاسیک مانند مفاهیم ارسطو و رواقی. به نوبه خود، از سه مطالعه اختصاص داده شده به فیشته و هگل، دو مورد به نحوه برخورد هر دو نویسنده با پدیده وجدان اخلاقی می پردازند. در نهایت، مطالعه ای اختصاص داده شده به مفهوم شناخت فیشت (Anerkennung) دلایل اصلی مرتبط با بحث فعلی پیرامون ساختار و شرایط هویت عملی را مورد بحث قرار می دهد.
استدلال های متعالی در هگل و فیشته مسئله اعتبار عینی و حل آن در ایده آلیسم پساکانتی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Simon Schüz
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Walter de Gruyter,
هنر به مثابه امر مطلق: رابطه هنر با متافیزیک در کانت، فیشته، شلینگ، هگل و شوپنهاور [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul Gordon
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic,
چکیده :
ترجمه ماشینی : هنر به مثابه امر مطلق، تحقیقی ادبی و فلسفی در مورد معنای هنر و ادعاهای آن در مورد حقیقت است. پل گوردون با کاوش به ویژه در نوشته‌های کانت و کسانی که پس از آن، از جمله فیشته، شلینگ، هگل، شوپنهاور و نیچه را دنبال کردند، معتقد است که هنر این مشکل را حل می‌کند که چگونه می‌توان امر مطلق را در غیرمفهومی و غیرگفتمانی «شناخت». مقررات. ایده رابطه ذاتی هنر با امر مطلق، که اولین بار به صراحت توسط کانت ارائه شد، در آثار اصلی از 1790 تا 1823 مورد بررسی قرار می گیرد. فصل اول و آخر، به ترتیب در مورد افلاطون و نیچه، به پیشروها و "پسامکان نماهای" این ایده می پردازد. . گوردون عدم توجه به این ایده را پس از هگل و همچنین در ارزیابی‌های مجدد معاصر این دوره نشان می‌دهد و به دنبال آن است. هنر به عنوان مطلق مورد توجه دانشجویان و دانش پژوهانی است که زیبایی شناسی را از منظر ادبی و فلسفی مطالعه می کنند.
  • تعداد رکورد ها : 783