جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 130
خون: نقد مسیحیت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Gil Anidjar
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: به گفته گیل آنیدجار، خون، تاریخ منحصر به فرد مسیحیت را ترسیم می کند. به‌عنوان مقوله‌ای برای تحلیل تاریخی، خون را می‌توان از طریق کاربردهای تحت اللفظی و استعاری آن به‌عنوان تعیین‌کننده، گاه حتی تعریف‌کننده فرهنگ، سیاست، و اعمال اجتماعی غربی و تجسم‌های گسترده آن‌ها در ناسیونالیسم، سرمایه‌داری و قانون مشاهده کرد. آنیدجار با درگیر شدن با منابع مختلف، حضور و غیاب، ساختن و بی‌ساختن خون را در فلسفه و پزشکی، حقوق و ادبیات، و اندیشه اقتصادی و سیاسی از یونان باستان تا اسپانیای قرون وسطی، از کتاب مقدس تا شکسپیر و ملویل بررسی می‌کند. رواج خون در سازمان اجتماعی، حقوقی و سیاسی غرب مدرن نشان می دهد که ما در عصری سکولار زندگی نمی کنیم که دین بتواند به آن بازگردد. خون که از مرزهای متعدد می گذرد و احکام خشونت آمیزی را که باید به آنها بپردازیم به آنها القا می کند، تضادهای فرضی بین دین و سیاست، اقتصاد و الهیات، و خویشاوندی و نژاد را از بین می برد. این نشان می دهد که آنچه ما مدرن می پنداریم در واقع با مسیحیت آغشته است. بلاد شدیداً استدلال می کند که مسیحیت باید فراتر از مرزهای دین بازنگری شود.
انتقال دموکراتیک در جهان اسلام: چشم انداز جهانی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Alfred Stepan (editor)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در اوایل سال 2011، اعتراضات گسترده باعث سرنگونی رژیم های دیکتاتوری در تونس و مصر شد. در عرض چند سال، تونس با موفقیت انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را برگزار کرد و شاهد انتقال مسالمت آمیز قدرت بود، در حالی که ارتش مصر قدرت را به دست گرفت و کنترل خودکامه را برقرار کرد. موفقیت و شکست انتقال به دموکراسی در این دو کشور چیست و چگونه می‌توانند از تلاش‌های گذار دموکراتیک در سایر کشورهای دارای اکثریت مسلمان صحبت کنند؟ انتقال دموکراتیک در جهان اسلام، محققان برجسته را گرد هم می‌آورد تا پیامدهای موفقیت دموکراتیک در تونس و شکست در مصر را در منظر مقایسه‌ای بررسی کنند. در کنار مطالعات موردی در اندونزی، سنگال و هند، مشارکت‌کنندگان شباهت‌ها و تفاوت‌های میان کشورهای دموکراسی‌کننده با جمعیت بزرگ مسلمان را تحلیل می‌کنند و چالش‌های جهانی و همچنین موانع خاص هر کشور را در نظر می‌گیرند. موضوع اصلی نیاز به درک شرایطی است که تحت آن امکان ایجاد ائتلاف‌های طرفدار دموکراسی میان سکولارها و اسلام‌گرایان وجود دارد. مقاله‌ها پویایی ترس سکولاریست‌ها از موفقیت انتخاباتی اسلام‌گرایان، نقش حوزه‌های انتخابیه سکولار در انعطاف‌پذیری رژیم‌های استبدادی، و چشم‌انداز اعتدال در میان بازیگران سیاسی سکولار و اسلام‌گرا را مورد بحث قرار می‌دهند. آنها به موضوعاتی مانند نقش ارتش و کمک های نظامی خارجی، قوانین اساسی خاورمیانه و نقش اخوان المسلمین می پردازند. این کتاب همچنین شامل مقاله‌ای از بنیانگذار و رئیس حزب النادها تونس، راچید غنوشی است که در مورد استراتژی‌های سیاسی که حزبش انتخاب کرده است، بحث می‌کند.
در خانه و خارج از کشور: سیاست دین آمریکایی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Elizabeth Shakman Hurd (editor), Winnifred Fallers Sullivan (editor)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: از راست به چپ، مفاهیم دین و آزادی مذهبی برای اینکه چه تعداد از آمریکایی ها کشور و خودشان را درک کرده اند، اساسی است. ایده‌های دین، سیاست، و تعامل بین آن‌ها برای چگونگی تعامل ایالات متحده با جهان فراتر از مرزهایش، اهمیت چندانی ندارد. با این حال، با وجود این واقعیت که مفروضات در مورد تفاوت‌های ما و دیگران عمیقاً مقوله‌ها و هویت‌های مذهبی آمریکایی را شکل می‌دهند، پژوهش‌های مربوط به دین آمریکایی تمایل دارد که داخلی و خارجی را تحت الشعاع قرار دهد. در خانه و خارج از کشور، شکاف در مطالعه دین، حقوق و سیاست آمریکا را بین داخلی و بین‌المللی پر می‌کند و نویسندگان مختلف و برجسته از مطالعات دینی، حقوق، مطالعات آمریکایی، جامعه‌شناسی، تاریخ و علوم سیاسی را گرد هم می‌آورد تا روابط متقابل را در سراسر مفهومی بررسی کند. و مرزهای سیاسی آن‌ها ایده‌ها، افراد و نهادهایی را که ارتباط بین سیاست‌ها و سیاست‌های مذهبی داخلی و خارجی را فراهم می‌کنند، مورد توجه قرار می‌دهند. مشارکت‌کنندگان دسته‌های داخلی و خارجی را تجزیه می‌کنند و جویا می‌شوند که چگونه این طبقه‌بندی‌ها با سایر محورهای تبعیض مرتبط هستند، و سؤالاتی از قبیل: چه چیزی و چه کسی به عنوان «خانه» یا «خارج از کشور» به حساب می‌آید، چگونه و توسط چه کسی این تعیین‌ها انجام می‌شود، و با چه عواقبی؟ در خانه و خارج از کشور، با ارائه رویکردی جدید برای نظریه‌پردازی سیاست دین در چارچوب دولت-ملت آمریکا، استثناگرایی مذهبی آمریکا را مورد بازجویی قرار می‌دهد و پویایی امپراتوری فراتر از ایالات متحده را روشن می‌کند.
صوفیان مدرن و دولت: سیاست اسلام در جنوب آسیا و فراتر از آن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Katherine Pratt Ewing, Rosemary R. Corbett
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
سیاست در اندونزی: دموکراسی، اسلام و ایدئولوژی تساهل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Douglas Ramage
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: سیاست در اندونزی نگرش ها، آرزوها و ناامیدی بازیگران کلیدی در سیاست اندونزی را در تلاش برای شکل دادن به آینده توصیف می کند. این کتاب بر نقش اسلام سیاسی تمرکز دارد. داگلاس ای.راماژ نشان می‌دهد که دولت در حفظ نهادهای سیاسی سکولار در جامعه‌ای عمدتاً مسلمان موفق بوده است. او روشی را تحلیل می کند که در آن پرسش های سیاسی با ارجاع به ایدئولوژی ملی، پانکاسیلا، چارچوب بندی می شوند.
اسلام و سیاست در اندونزی: حزب ماسیومی بین دموکراسی و ادغام [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Remy Madinier
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
National University of Singapore Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: حزب معصومی که از سال 1945 تا 1960 در اندونزی فعال بود، جسورانه ترین تلاش تا به امروز برای آشتی دادن اسلام و دموکراسی است. معصومی چشم‌اندازی از جامعه و حکومت ارائه کرد که متکی به کاربرد تحت اللفظی آموزه‌های اسلامی نبود، بلکه الهام‌گرفته از ارزش‌های اسلام بود. سیاست های معتدلی را تعیین کرد که هم برای غرب مطلوب بود و هم نسبت به سایر جوامع مذهبی در اندونزی مدارا کرد. اگرچه این حزب گام های مهمی در جهت توسعه دموکراسی مسلمان برداشت، اما دستاوردهای آن با این وجود نامطمئن بود: در نهایت در سال 1960 به دلیل مقاومت در برابر لغزش سوکارنو به سوی استبداد غیرقانونی اعلام شد و امتناع رژیم سوهارتو از بازگرداندن حزب، رهبران آن را ناامید و به حاشیه رانده کرد. . بسیاری از آن رهبران متعاقباً به شکلی از اسلام موسوم به انتگرالیسم روی آوردند، دکترینی رادیکال که انعکاس برخی از ویژگی‌های انتگرالیسم کاتولیک قرن 19 بود، که به ظهور نئوبنیادگرایی مسلمان در اندونزی کمک کرد. این کتاب حزب معصومی را از ریشه‌هایش در رفرمیسم مسلمان اوایل قرن بیستم تا میراث معاصرش بررسی می‌کند و دیدگاهی درباره اسلام سیاسی ارائه می‌کند که جایگزینی برای مدل گسترده‌تر مطالعه‌شده اسلام خاورمیانه ارائه می‌کند. تجربه حزب چیزهای زیادی را در مورد خط ظریف جداسازی شکل معتدل اسلام که به روی دموکراسی و درجه خاصی از سکولاریزاسیون از نوعی ناسازگاری مذهبی که می‌تواند همزیستی فرقه‌ای کشور را تهدید کند، به ما می‌آموزد.
دین در آمریکا: تاریخ سیاسی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Denis Lacorne
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: دنیس لاکورن دو روایت رقیب را در تعریف هویت آمریکایی شناسایی می کند. روایت اول که برگرفته از فلسفه عصر روشنگری است، اساساً سکولار است. این خط استدلال که با پدران بنیانگذار مرتبط است و در اعلامیه استقلال، قانون اساسی و اسناد فدرالیستی منعکس شده است، بر جدایی دین از سیاست برای حفظ آزادی سیاسی از یک کلیسای قدرتمند استوار است. متفکران برجسته ای مانند ولتر، توماس پین و ژان نیکولاس دیمونیه که پروژه آمریکا را تلاشی رادیکال برای ایجاد یک رژیم جدید فارغ از مذهب و وزن تاریخ باستان می دانستند، از این تلاش آمریکا برای ایجاد یک رژیم واقعی استقبال کردند. دیوار جدایی بین کلیسا و دولت. روایت دوم بر این فرض استوار است که مذهب بخشی اساسی از هویت آمریکایی است و بر اهمیت استقرار اولیه آمریکا توسط پیوریتان های نیوانگلند تأکید می کند. این دیدگاه جایگزین توسط سیاستمداران ویگ و مورخان رمانتیک در نیمه اول قرن نوزدهم شرح داده شد. هنوز هم دانشمندان علوم سیاسی مدرن مانند ساموئل هانتینگتون آن را به اشتراک می گذارند. این متفکران اصرار دارند که آمریکا دارای یک «مذهب» اصلی و پایدار است که ارزش‌های پروتستان و جمهوری‌خواه را در هم می‌آمیزد. لاکورن نقش دین را در ساختن این روایت ها ترسیم می کند و بررسی می کند که چگونه مورخان، فیلسوفان، رمان نویسان و روشنفکران کلیدی دین را در سیاست آمریکا قرار می دهند. (8/1/11)
پاکستان در تقاطع دینامیک داخلی و فشارهای خارجی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Christophe Jaffrelot
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در پاکستان در تقاطع، دانشمندان برجسته بین‌المللی، سیاست و اقتصاد پاکستان و چالش‌های پیش روی رهبران غیرنظامی و نظامی این کشور را در عرصه داخلی و دیپلماتیک ارزیابی می‌کنند. مشارکت‌کنندگان نحوه مدیریت دولت با تهدیدات داخلی، تنش‌های بین غیرنظامیان و ارتش، استراتژی‌های احزاب سیاسی، اصلاحات پلیس و اجرای قانون، روند فعالیت‌های قضایی، افزایش درگیری‌های مرزی، چالش‌های اقتصادی، درگیری‌های مالی با قدرت‌های خارجی، و روابط دیپلماتیک را بررسی می‌کنند. با هند، چین، ایران، عربستان سعودی، افغانستان و ایالات متحده آمریکا. علاوه بر درگیری‌های قومی در بلوچستان و کراچی، خشونت‌های تروریستی در پاکستان در پاسخ به مداخله نظامی تحت رهبری آمریکا در افغانستان و مناطق قبیله‌ای تحت اداره فدرال با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین عملیات ارتش پاکستان در منطقه پشتون‌ها، باعث شده است. به سطح بی سابقه ای رسید. اجماع فزاینده ای در میان رهبران ایالت ها وجود دارد که تهدیدهای اصلی امنیتی کشور ممکن است نه از هند بلکه ناشی از درگیری های داخلی مارپیچ آن باشد، اگرچه این درک ممکن است به اندازه کافی ارتش پاکستان را از هدف قرار دادن بزرگترین همسایه کشور منصرف نکند. بنابراین، این حجم برای درک تأثیر متقابل پیچیده نیروهای داخلی و خارجی که مسیر اخیر کشور را پیچیده می کند، حیاتی است.
پارادوکس پاکستان: بی ثباتی و انعطاف پذیری [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Christophe Jaffrelot, Cynthia Schoch
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: پاکستان به عنوان آفرینش مسلمانان نخبه اردو زبان متولد شد که به دنبال اداره کشوری بودند که تسلط خود را حفظ کند. جناح پس از گردآوری رهبران غیر اردو زبان در اطراف خود، تعریف واحدی از دولت ملی جدید را تحمیل کرد که تنوع زبانی را از بین برد. این تمرکز - که با تهدید هند "توجیه می شود" - باعث تقویت نیروهای گریز از مرکز شد که منجر به جدایی طلبی بنگالی در سال 1971 و جدایی طلبی های بلوچ و مهاجری امروز شد. تمركز قدرت در دست تشكيلات هنجار بود و در حالي كه استبداد تحت حكومت نظامي به اوج خود رسيد، دموكراسي نتوانست اصلاحات را آغاز كند و حكومت قانون در بهترين حالت در زمان ذوالفقار بوتو و بعدها نواز شريف شکننده بود. در حالی که جناح و ایوب خان دین را یک نشانگر فرهنگی می دانستند، از زمان آنها اسلام گرایان به تدریج پیروز شدند. آنها از حمایت ژنرال ضیا بهره مند شدند، در حالی که دیگران، از جمله گروه های فرقه ای، از مبارزه خود علیه تشکیلات برای جلب بی حقوقی ها سود جستند. امروز، پاکستان با چالش‌های وجودی از درگیری‌های قومی گرفته تا اسلام‌گرایی، دو منبع بی‌ثباتی مواجه است که به سلطه نخبگان بازمی‌گردد. اما ایستادگی کشور و مردم آن، عزم قوه قضائیه و اشاراتی به اصلاحات در ارتش ممکن است فصل جدید و پایدارتری را در تاریخ آن بگشاید.
سیاست فراملی شیعه: شبکه های مذهبی و سیاسی در خلیج فارس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Laurence Louër
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Columbia University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: لورنس لور، نویسنده کتاب تحسین شده «عرب بودن در اسرائیل»، دانش گسترده خود را از خاورمیانه به تجزیه و تحلیل ریشه های تاریخی و وضعیت کنونی شبکه های فراملی شیعه می پردازد. او بر سه کشور کلیدی در خلیج فارس تمرکز می‌کند: کویت، بحرین و عربستان سعودی که گروه‌های اسلامی شیعه آن‌ها فرزندان جنبش‌های مختلف عراقی هستند که در دهه‌های اخیر ظهور کرده‌اند. لور توضیح می دهد که چگونه این گروه ها ابتدا با حمایت از شبکه های روحانیون شیعه در جوامع محلی نفوذ کردند. او سپس نقش نزاع‌های جناحی و انقلاب ایران در سال 1979 را در تعریف چشم‌انداز کنونی فعالیت‌های اسلامی شیعی در پادشاهی‌های خلیج فارس توصیف می‌کند. تغییر شکل ژئوپلیتیک پس از جنگ خلیج فارس و سقوط صدام حسین در آوریل 2003 تأثیر عمیقی بر شبکه های فراملی شیعه گذاشت. فرصت‌های سیاسی جدید این گروه‌ها را تشویق کرد تا بر مسائل ملی تمرکز کنند، مانند تبدیل شدن به مخالفان سرسخت سلطنت سعودی. با این حال هنوز این سؤال باقی است که این باورهای جدید چقدر در جامعه اسلامی ریشه دوانده است؟ آیا شیعیان سعودی وطن پرست هستند یا بحرینی؟ کتاب لور نیز دگرگونی جنبش‌های شیعه را در ارتباط با مرجعیت مرکزی دینی مورد توجه قرار داده است. در حالی که آنها برای تدوین برنامه های سیاسی مستقل تلاش می کنند، شبکه های شیعه همچنان با مقامات مذهبی («مرجع») که در عراق یا ایران ساکن هستند، مرتبط هستند. اگر «مرجع» هم مانند علی خامنه‌ای، رئیس یک کشور باشد، این ارتباط بیشتر مشکل‌ساز می‌شود. در خاتمه، لور استدلال می‌کند که شیعیان روزی به خودمختاری سیاسی دست خواهند یافت، به‌ویژه که «مرجع» برای حفظ اقتدار دینی فراملی، کمتر و کمتر در امور سیاسی کشورهای دیگر دخالت می‌کنند.
  • تعداد رکورد ها : 130