جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 46
عذاب عادلانه منافقان یا عذاب ظالمانه ی خدا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:

درباره هدایت گری و گمراه سازی از سوی خداوند باید دانست؛ هدایت گری خداوند بنابر یک تقسیم بندی سه نوع می باشد.
نخست: هدایت تکوینی، که در راستای ساختار وجودی همه موجودات است. بر اساس آیه شریفه «ربنا الذی اعطی کل بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
نظم پيچیده قرآن «نقد دکتر سها»
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
پاسخ:
نخست معنای نظم یاد آوری می شود و در ادامه به موارد ادعایی دکتر سها اشاره می گردد؛
تعريف نظم‏
نظم معناي روشني دارد و در مقابل هرج و مرج قرار مي‏گيرد و در لغت به معناى گردآوردن، پيوست نمودن و مقارنت دادن بين اشياى گون بیشتر ...
نظریه تکامل جدید (2)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
دو نظریه اساسی در مورد پیدایش جانداران (ثبات انواع و تکامل) وجود دارد، لیکن در دهه‌های اخیر دیدگاه سومی نیز به عنوان تفصیل بین خلقت انسان (به صورت معجزه‌آسا از خاک) و خلقت جانداران دیگر طبق سیر تکامل اظهار شده است.
آری، انحصار نگرش آیات قرآن کریم بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
تأثیرپذیری پیامبر(ص) و قرآن از فرهنگ زمانه عرب صدر اسلام نمونه ادعای «نقد قرآن»
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
یکی از پیش فرض های دکتر سها در کتاب «نقد قرآن» آن است که پیامبر(ص) تحت تأثیر فرهنگ عرب جاهلی قرار گرفته و خرافات و مطالب غلط آن فرهنگ را داخل قرآن کرده است.
دکتر سها این مبنا را در بسیاری از شبهات کتاب خویش تکرار می کند[1] و آن را اساس اشکالات مت بیشتر ...
تحدی قرآن و شعر حافظ، نقد دکتر سها
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:

در این باره باید دانست؛ مسأله تحدى تنها در قالب الفاظ و زیبایى‌های شعر خلاصه نمى‌شود بلکه مى‌توان گفت: اساس این تحدى در مورد حقایق جهان هستی و وقایع تاریخ پیامبران و دقایق هدایت انسان است که قرآن آن را بیان نموده و در قالبى بى‌ن بیشتر ...
رابطه قرآن و علم در «نقد قرآن»
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در این مورد برخی صاحب نظران تا آنجا پیش رفته اند که همه علوم تجربی را دینی دانسته اند و برخی به تداخل یا تعامل علم و دین معتقد شده اند.
در اینجا مناسب است دیدگاه های فوق به ویژه در رابطه با قرآن و علم مورد کاوش قرار گیرد تا اشکالات دیگر دکتر سها بیشتر ...
نقاط قوت کتاب «نقد قرآن» دکتر سُها
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
هر نوشتار و نویسنده ممکن است نقاط قوت و اصول مثبت داشته باشد که شناخت و عرفی آنها مقتضای انصاف است و نیز همین موارد می‌تواند پایه برخی اشکالات بر آن باشد، نقاط مثبت کتاب نقد قرآن عبارت است از:
هدف، منابع و روش خود را مشخص و به بیشتر ...
استدلال ناتمام، نقد «نقدقرآن دکتر سها»
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:

اول این که، ادعایی ساده بودن استدلال خلاف واقع و حقیقت است، چرا که اگر ساده بود همه آن را می فهمیدند و نیازی نبود این همه مطالب جمع آوری شود و کتابی در860 صفحه عرضه گردد.
دوم این که، هم در ساختار قیاس ( کبری بیشتر ...
اشکال به پیامبر(ص) در ماجرای «زینب بنت جحش» در نقد قرآن!
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
دکتر سها ماجرای «زینب بن جحش» را تحت عنوان «تصاحب همسر دیگران» نقل می‌کند که زینب همسر زیبای «زید» پسرخوانده پیامبر(ص) بود و روزی آن حضرت به خانه زینب رفت و چشمش به او افتاد و عاشق او شد و در نهایت با پیشنهاد زید، زینب طلاق داده شد و به عقد پیامبر(ص) بیشتر ...
اصالت ادبیات عرب در برابر قرآن در نقد قرآن!
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
یکی از پیش‌فرض‌های دکتر سها در کتاب نقد قرآن آن بوده است که ادبیات عرب (صرف، نحو، معانی، بیان و ...) اصل ثابت است که باید آیات قرآن را بر آنها عرضه کنیم هر چه موافق دستور زبان عربی بود صحیح است و هر چه مخالف بود غلط است.
در حالی که عرف علمی در هم بیشتر ...
  • تعداد رکورد ها : 46