جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 138
خلقت حوا و طبیعت گرایی رنسانس: الهیات بصری و ابداع هنری
نویسنده:
Jack M. Greenstein
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : به تصویر کشیدن آفرینش زن مشکل خاصی را برای هنرمندان رنسانس ایجاد کرد. شمایل نگاری قرون وسطایی حوا که نیمه شکل گرفته از پهلوی آدم برمی خیزد، به سختی با تعهد آنها به بازنمایی طبیعت گرایانه از پیکر انسان سازگاری داشت. در عین حال، داستان خدا که اولین زن را از دنده می‌سازد، روایت تصویری با وقار و تأثیرگذاری را ارائه نمی‌دهد که هنرمندان، حامیان و عموم مردم برایشان ارزش قائل بودند. جک ام. گرینشتاین این مشکل هنری را نقطه عزیمت برای مطالعه شمایل نگارانه این موضوع مرکزی فرهنگ مسیحی می داند. کتاب او نشان می‌دهد که وقتی لورنزو گیبرتی، آندره‌آ پیزانو و دیگر مجسمه‌سازان ایتالیایی قرن چهاردهم و پانزدهم، ترکیب سنتی را برای تطبیق با حوا که به‌طور طبیعی به تصویر کشیده شده بود، تغییر دادند، کتاب او نشان می‌دهد که چگونه معنا همراه با شکل تغییر کرد. گرینشتاین استدلال می‌کند که نقش هنرمند و قدرت تصویرسازی در شکل‌دهی مجدد فرهنگ رنسانس و تفکر مذهبی در خطر است.
سینمای هنر و الهیات: کلمه فیلم را ساخت
نویسنده:
Justin Ponder
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این کتاب به بررسی الهیات پست مدرن و چگونگی ارتباط آن با سبک سینمایی رابرت برسون، کارل تئودور درایر، اینگمار برگمان و لوئیس بونوئل می پردازد. تامل نشان می‌دهد که چگونه این فیلمسازان در استفاده از میزانسن، به مسائل مذهبی توجه می‌کنند. او هم ویژگی‌های فنی «گوشت» فیلم و هم ویژگی‌های کلامی آن را بررسی می‌کند. فصل‌ها نشان می‌دهند که چگونه سینمای هنری از صدا، ویرایش، نورپردازی و نمای نزدیک به شیوه‌هایی استفاده می‌کند که اقتدارگرایی دکترین و همچنین فردگرایی فلسفه را نقد می‌کند تا الاهیات پست‌مدرن را پیشنهاد کند که بر جامعه تأکید دارند. از طریق این کتاب می آموزیم که چگونه سبک سینمایی نویسندگان مدرنیست با الهیات پست مدرن مرتبط است و چگونه صنعت سینمای هنری انواع خاصی از ذهنیت تماشاگر فیلم را می سازد.
ترحم صلیب: شوق مسیح در الهیات و هنر - عصر باروک
نویسنده:
Jesus Christ; Viladesau, Richard
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
خلق جامعه به مثابه یک اثر هنری: به سوی یک منطق تخیلی در"نقد عقل دیالکتیک" سارتر
نویسنده:
Austin Hayden Smidt
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : نقد عقل دیالکتیکی ژان پل سارتر عموماً به عنوان اثری از هستی شناسی اجتماعی و/یا نظریه اجتماعی هنجاری خوانده می شود. پروژه حاضر پیشنهاد می کند که بهتر است به CDR به عنوان یک تحقیق اکتشافی، به عنوان یک تحقیق رسمی و منطقی در ساختارهای رسمی ابتدایی تاریخ نگرش شود. هنگامی که هرمنوتیک هستی‌شناختی و هنجاری به سمت قرائت هیپومنطقی هماهنگ می‌شود، CDR به متن اولیه نظریه انتقادی تبدیل می‌شود که می‌تواند به نظریه‌پردازان آینده هم در تحلیل شرایط مادی و هم در پیشنهاد مسیرهایی برای پراکسیس رهایی‌بخش کمک کند. این پایان نامه به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول تحلیلی از ساختارهای رسمی و منطقی کلیدی در نقد عقل دیالکتیکی ژان پل سارتر است. قابل فهم بودن آنها نتیجه خوانش تازه از متنی است که یا نسبتاً نادیده گرفته شده یا به روشی خاص و از پیش تعریف شده خوانده شده است. این خوانش از طریق یک رویکرد تفسیری به چالش کشیده می شود، در حالی که با چهره های کلیدی رویکرد تفسیری استاندارد نیز درگیر می شود. هدف این نیست که مفسران قبلی را لکه دار کنیم، زیرا این کار به شدت مدیون آنهاست، بلکه پیشنهاد اصلاحی جزئی است که غنای پنهان این متن را قادر می سازد آشکار شود. در پایان بخش اول، حالت‌های مختلف «گروه‌های عملی» با ارزش رسمی، منطقی و اکتشافی آن‌ها درک خواهند شد. این به ما امکان می‌دهد نظریه‌ای درباره یک گرایش منطقی بسازیم که «منطق تخیلی کنش» نامیده می‌شود که در برابر کنترل سلطه‌جویانه سریال مقاومت می‌کند. بخش دوم این مفاهیم را با کارهای اولیه سارتر در مورد تخیل پیوند می‌دهد و راه‌های بیشتری را پیشنهاد می‌کند که از طریق آن‌ها می‌توان چنین ازدواجی را با تحلیل گرایش‌های منتخب از گرایش‌های اخیر در فلسفه قاره‌ای تقویت کرد. نتیجه این است که درک تازه‌ای از «منطق زنده کنش» در نقد عقل دیالکتیکی به‌عنوان «منطق تخیلی کنش» پدیدار می‌شود، که به موجب آن تخیل به لحظه‌ای نهفته و نهفته از خود پراکسیس در تضاد فعال خلاقانه دائمی تبدیل می‌شود. شرایط سریال با گنجاندن تخیل در منطق عمل زنده سارتر، دو نتیجه به دست می آید: 1) با توضیح بیشتر منطق روابط قدرت پویا که زندگی اجتماعی را تشکیل می دهند، مجموعه ای قوی تر از ابزارهای تحلیلی پدیدار می شوند که با آن نظریه اجتماعی و سیاسی جدید می تواند توسعه یابد. و 2) با نظریه‌پردازی روش‌هایی که از طریق آنها می‌توان چنین منطقی را در دگرگونی دائمی زندگی به کار گرفت، یک تفکر خلاقانه، آینده‌نگر و اتوپیک ایجاد می‌شود.
تأثیر کی یرکگور بر الهیات جلد اول: جهان آلمانی زبان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jon Stewart (ed.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
سخنرانی کریسمس یوهان سباستین باخ: موسیقی، الهیات و فرهنگ
نویسنده:
Rathey, Markus
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی: این کتاب اولین مطالعه کامل اواتوریو کریسمس محبوب باخ به زبان انگلیسی است. این کتاب در حالی که نمای کلی جامعی از اواتوریو ارائه می دهد، به ویژه بر درک فرهنگی و الهیاتی کریسمس در زمان باخ و روند آهنگسازی از مفاهیم اولیه تا قطعه تکمیل شده تمرکز دارد. چکیده: این کتاب اولین مطالعه کامل درباره اواتوریو کریسمس محبوب باخ به زبان انگلیسی است. این کتاب در حالی که نمای کلی جامعی از اواتوریو ارائه می دهد، به ویژه بر درک فرهنگی و الهیاتی کریسمس در زمان باخ و روند آهنگسازی از مفاهیم اولیه تا قطعه تکمیل شده تمرکز دارد. ادامه مطلب...
شمایل در زمان، افراد در ابدیت: الهیات ارتدکس و زیبایی شناسی سیمای مسیحی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
C.A. Tsakiridou
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge ,
چکیده :
چکیده ماشینی: نمادها در زمان، اشخاص در ابدیت، بررسی انتقادی و میان رشته‌ای از مطالعات الهیاتی و فلسفی معاصر از تصویر مسیحی را ارائه می‌دهد و با کاوش در مفاهیم هستی‌شناختی و زیبایی‌شناختی الهیات زاهدانه و عرفانی ارتدکس، آن را در سنت ارتدکس بازتعریف می‌کند. علاقه مدرنیست‌ها به ویژگی‌های زیبایی‌شناختی آیکون‌ها را مهم می‌داند و برای ارزیابی مجدد رابطه آنها با هنر غیربازنمایی ضروری است. نویسنده با تکیه بر نقد هنر کلاسیک یونان، اکفراسیس و سرود بیزانس، و الهیات قدیس ماکسیموس اعتراف کننده، سنت سیمئون الهی دان جدید و سنت گریگوری پالاماس، استدلال می کند که مفهوم یونان باستان enargeia به بهترین وجه بیان الهیات را بیان می کند. و تئوزیس در هنر ویژگی هایی که Enargeia را تعریف می کنند - سرزندگی ذاتی، خودمختاری بیانی و شکل خودبسنده - در نمادهای نمونه یونانی و روسی شناسایی شده و در زمینه الهیات هزیکاستی که در قلب مسیحیت ارتدکس نهفته است، مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین یک زیبایی شناسی ارتدکس ترسیم می شود که هستی متعالی هنر را به رسمیت می شناسد و برای گفتگو با سنت های تصویری و شمایل نگاری متنوع باز است. بررسی تئوری هنر چان (ذن) و مقایسه آیکون ها با نقاشی های واسیلی کاندینسکی، پابلو پیکاسو، مارک روتکو و مارک شاگال و هنرمندان ژاپنی متاثر از بودیسم ذن، نقاط جالب توجهی از همگرایی و تفاوت را آشکار می کند. خواننده در این صفحات دلایلی برای آشتی دادن مدرنیسم با تصویر مسیحی و سنت ارتدکس با شکل خلاقانه در هنر پیدا خواهد کرد.
دین و طنز به عنوان بخشهای رهایی بخش معنا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Michael Barber (auth.)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer International Publishing,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب نشان می‌دهد که چگونه استان‌های متناهی غیرعملی فرد را از فشارهای روزمره رهایی می‌دهند. باربر در اصل زندگی روزمره را به تصویر می‌کشد که شامل تعامل بین روابط ذاتی و تحمیلی، پیگیری اجتناب‌ناپذیر تسلط عمل‌گرایانه، و تنش‌هایی است که استان‌های غیرعملی می‌توانند از بین ببرند. اما افراد و گروه‌ها نیز ناگزیر به استراتژی‌های فراسطحی از تسلط بیش از حد متوسل می‌شوند تا از راه‌های مشخصی برای ارضای روابط سطح پایین‌تر محافظت کنند - استراتژی‌هایی که به راحتی اضطراب فردی و آسیب‌شناسی اجتماعی را افزایش می‌دهند. باربر پس از تفسیر خلاقانه دیالکتیک شوتزی بین دنیای استان های کارگر و غیرعملی، تجربه واقعیت را در استان های متناهی دین و طنز توصیف می کند. شوتز که فقط به این استان ها اشاره کرد، شش ویژگی سبک شناختی را که مشخصه هر استان معنایی متناهی است، بیان کرد. این کتاب اولین کتابی است که این پیشنهادها را دنبال می‌کند و دو استان جدید معنادار متناهی را فراتر از موارد موجود در «درباره واقعیت‌های چندگانه» به تصویر می‌کشد. در حالی که ورود به این استان‌ها تنش‌های زندگی روزمره را کاهش می‌دهد، کافی نیست، زیرا موضوعات عمل‌گرایانه در استان‌ها نفوذ می‌کند، مانند زمانی که فرد از طنز برای تحقیر گروه‌های فرهنگی رقیب استفاده می‌کند یا دین را تنها به عنوان ابزاری برای تضمین بهره‌وری محصول به کار می‌گیرد. در عوض، رهایی از اضطراب‌ها و آسیب‌شناسی‌ها زمانی کامل می‌شود که فاعل‌های ego، نقطه صفر همه مختصات آن، ارزش خود را در رابطه با امر متعالی کشف کند، حتی اگر اهداف عمل‌گرایانه‌اش را محقق نکند، یا زمانی که فرد به کمدی تبدیل شود. خود را از نگاه دیگری متفاوت از خود. این کتاب، با هدف مخاطبان پیشرفته کارشناسی، فارغ التحصیل یا علمی، تحلیل‌های محرکی از «ذهنیت نمایشی» مذهبی یا پتانسیل شفابخش طنز بین نژادی ارائه می‌کند. این کتاب به شدت از منابع بین رشته‌ای استفاده می‌کند، همچنین ارتباط روش‌ها و مفاهیم پدیدارشناختی را برای تجربه انسانی عینی نشان می‌دهد. باربر درک تازه‌ای از زندگی روزمره عمل‌گرایانه، توصیف‌های اصلی از استان‌های مذهبی و طنزآمیز معنا، و تصویری از این که چگونه موضع‌گیری‌های عمدی کل استان‌های معنادار، همراه با قرار گرفتن در معرض دیدگاهی دیگر، می‌تواند فشارهای زندگی روزمره را کاهش دهد، ارائه می‌دهد.
من تو هستم: هرمنوتیک همدلی در ادبیات، الهیات و هنر غرب [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Morrison, Karl Frederick
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Princeton University Press ,
  • تعداد رکورد ها : 138