جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 18136
ابزار فهم قرآن
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
براى همگان بهره‏مندى از معارف قرآن تا حدودى ممكن است؛ امّا براى فهم آن - به عنوان منبع اساسى معرفت دينى نيازمنديم كه ابزارهاى خاص آن را بيابيم و حدود استفاده از هر يك از آنها و ميزان تأثير و اعتبار آنها را بدانيم. مهم‏ترين ابزارها براى فهم قرآن، عبا بیشتر ...
قرآن‌ و آخرین‌ پیا‌مبر(ص‌): تجزیه‌ و تحلیل‌ مستدل‌ و گسترده‌ای دربا‌ره‌ عظمت‌ و اعجا‌ز قرآن‌ از دریچه‌ها‌ی گونا‌گون‌ و سا‌یر طرق‌ شنا‌سا‌ئی‌ پیا‌مبر اسلام‌
نویسنده:
مکا‌رم‌ شیرازی، نا‌صر، ۱۳۰۵ -
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
حفظ قرآن و مشکل رشته تحصيلي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
علاقه و تصميم لازمه‏هاي موفقيت در اين راه هستند، گرچه ظاهرا اين تصميم و کار، چندان تناسبي با رشته تحصيلي تان ندارد، ولي بايد دانست که ضرورتي ندارد رشته تحصيلي تان با فراگيري قرآن و حفظ يا آشنايي با تفسير هم خواني داشته باشد. زيرا:
اولا، بسياري از بیشتر ...
حادث بودن قرآن و دیدگاه امام هادی علیه السلام
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
يكي از بزرگ ترين فتنه‌جويي ها، موضوع مخلوق بودن قرآن بود كه مدت ها انديشه مسلمانان را به خود مشغول ساخته بود و چه بسيار انسان هايي كه به جهت عقيده به آن، جان خود را از دست دادند! خلفاي عباسي با مطرح ساختن اين پرسش و نيافتن پاسخ دل خواه خود، مخالفان ش بیشتر ...
آیا ذوالقرنين در قرآن ، همان کوروش هست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
«ذوالقرنين» (صاحب دو قرن) چرا به اين نام ناميده شده است؟ بعضى معتقدند اين نامگذارى به خاطر آن است كه او به شرق و غرب عالم رسيد كه عرب از آن تعبير به قرنى الشمس (دو شاخ آفتاب) مى‏كند. بعضى ديگر معتقدند كه اين نام به خاطر اين بود كه دو قرن زندگى يا حكو بیشتر ...
معارف‌ دين‌ پرسش‌ و پاسخ‌ پيرامون مسائل اعتقادي,قرآن,احاديث,دعا,فلسفه احکام,تصوف,گناهان,توبه,جوانان,تهاجم فرهنگي،
نویسنده:
صافي گلپايگاني
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
اخلاق‌ قرآن‌ یا‌ برنا‌مه‌ روزانه‌ مسلما‌ن‌
نویسنده:
طیبی‌ شبستری ، احمد
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
بررسي و تحليل روش ابن شهر آشوب در تفسير متشابهات القرآن
نویسنده:
‫آقاتبار رودباري، علی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‫قم : ‫مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي، دانشکده اصول دين,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
‫موضوع اين پايان نامه شرح وتحليل متشابه القرآن ابن‏ شهر آشوب است. اين پايان نامه مشتمل بر يك مقدمه ودو بخش است. در مقدمه اين رساله به شرح حال ابن‏شهرآشوب مفسر قرآن (قرن ششم هجرى)، پرداخته شد. بخش يكم آن مشتمل بر ذكر معانى لغوى واصطلاحى محكم ومتشابه، فلسفه وحكمت وجود آيات متشابه در قرآن، ذكر اسباب تشابه واقسام آن، اهم كتبى كه در موضوع آيات متشابه نوشته شده ودر پايان اين بخش به بررسى كلى كتاب متشابه القرآن ومختلفه از جهت: مضمون، ويژگى، ابواب وفصول، مآخذ وطريقه مؤلف ونقاط ضعف او اشاره شده است. بخش دوم اين رساله شامل آيات متشابه‏اى است كه ابن‏شهرآشوب به تفسير وتأويل آن پرداخته است. سبك وروش ما در اين بخش عبارت است از: الف - طرح سؤال پيرامون آيه‏اى كه مورد ابهام واقع شده است. ب - پاسخ به سؤال با استفاده از كتب تفسيرى عصر مؤلف ومعاصرمان. ج - تأييد يا رد نظر مؤلف پيرامون آيه با استفاده از تفاسير ارائه شده. كليد واژه‏ها: محكم، متشابه، توحيد، نبوت، عدل، امامت، تجسيم، تشبه، تسبيح، تحريف.
ال‍ق‍ص‍ص‌ ال‍ق‍رآن‍ی‌ ع‍رض‌ وق‍ائ‍ع‌ و ت‍ح‍ل‍ی‍ل‌ اح‍داث‌
نویسنده:
ت‍ال‍ی‍ف‌ ص‍لاح‌ ع‍ب‍دال‍ف‍ت‍اح‌ ال‍خ‍ال‍دی‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
دم‍ش‍ق‌: دارال‍ق‍ل‍م‌؛ ب‍ی‍روت‌: ال‍دار ال‍ش‍ام‍ی‍ة,
کلیدواژه‌های اصلی :
تحلیل محتوای وب سایت‌های خبری سی ان ان، بی بی سی و پرس تی وی پیرامون اخبار مربوط به اسلام هراسی: مطالعه موردی اهانت به قرآن کریم در 11 سپتامبر 2010
نویسنده:
علی توتونچی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
این تحقیق به صورت تحلیلی و تطبیقی، محتوای مطالب وب سایت‌های خبری پرس تی وی، بی بی سی و سی ان ان که در رابطه با اسلام هراسی: مطالعه موردی اهانت به قرآن مجید دو هفته قبل و بعد از یازده سپتامبر 2010 را پوشش خبری داده است،صورت پذیرفته است و هدف کلی آن بررسی ساختار اخبار مربوط به اسلام هراسی در وب سایتهای مورد نظر می باشد. فرضیه اصلی تحقیق به صورت زیر است:به نظر می‌رسد در نحوه پوشش محتوای اخبار وب سایتهای مورد بررسی در زمینه اسلام هراسی تفاوت وجود دارد. این پژوهش تمامی مطالب منتشر از سه وب سایت یاد شده در طی سی روز با روش سرشماری کل جامعه آماری را مورد بررسی قرار داده است. روش تحقیقی که برای تحلیل و نتیجه‌گیری از اطلاعات به دست آمده، روش تحلیل محتوا می باشد. واحد تحلیل در این پژوهش کل یک خبر ذخیره شده از وب سایت می‌باشد و با توجه به اینکه در این روش بیشتر داده‌ها در سطح سنجش اسمی قرار دارند از آزمون کای اسکوئر در سطح سنجش اسمی استفاده شده است و انجام مراحل اعتبار و پایابی دستور العمل کد گذاری در نرم افزار spssتحلیل شده است. تعداد خبرهای تحلیل شده صد مورد مربوط به وب سایت پرس تی وی، هفتاد مورد وب سایت بی بی سی و چهل مورد مربوط به سایت سی ان ان بوده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که آمریکا، ایران و افغانستان بیش ازکشورهای دیگر منبع خبر بوده اند. ارزش خبری برخورد ، اختلاف و درگیری به خاطر نوع خاص موضوع بیش از همه مورد استفاده قرار گرفته اند. و درمقایسه دو وب سایت بی بی سی و سی ان ان در نوع جهت‌گیری با جریان اسلام هراسی، بی بی سی 58% حمایت و 5.18% بی طرف عمل کرده است. سی ان ان با 7/ 31% جریان اسلام هراسی مورد نظر را حمایت و 9 /12 % مخالف و 25% بی طرف با جریان اسلام هراسی مورد نظر بوده است. وب سایت پرس تی وی نیز با آوردن بیانیه ها و اطلاعیه های گوناگون از چهره های سیاسی و مذهبی داخلی و خارجی جهت نشان دادن مخالفت خود با این اقدام دارای بیشترین مطلب است، که این پروژه را سیاسی و علت انجام آن را اسلام ستیزی و پافشاری بر منافع غیر منطقی خوانده است. از سوی دیگر سی ان ان و بی بی سی نقش اسلام با اتفاقات و حوادث ناگوار بین المللی را پر رنگ کرده و آن را مروج تروریسم و مبارزه با صلح بین المللی دانسته‌اند.
  • تعداد رکورد ها : 18136