جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
10.سایر شخصیت ها
>
2. به ترتیب میلادی
>
پ:قرن نوزدهم میلادی
>
فریدریش هگل
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
تعداد رکورد ها : 2454
عنوان :
مطالعات هگل جلد پنجاه و ششم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Birgit Sandkaulen; Brady Bowman
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Felix Meiner Verlag,
شابک (isbn):
9783787343676
چکیده :
ترجمه ماشینی : هگل در پدیدارشناسی روح خود - در مقایسه با بسیار زیاد پیچیدگی کل کار - به نحوی تا حدی پنهان به هسته رسمی چیزی که او به عنوان دیالکتیک تصور می کند، به ویژه به عنوان جنبش دیالکتیکی اشاره می کند. این حرکت به شکل یک بررسی شکی است که ادعاهای آگاهی در اختیار داشتن دانش را آزمایش می کند. چنانکه هگل نشان میدهد، چنین ادعایی به سطوح مختلف شناختی آگاهی - که با یقین حسی شروع میشود و با معرفت مطلق ختم میشود- مقید است. نحوه معاینه دقیقاً با سطوح هوشیاری مطابقت دارد. اما در راه رسیدن به معرفت مطلق، امتحان، متناسب با قصد شکاکانه خود، با اشکال غیرواقعی معرفتی که با علم مطلق متفاوت است مواجه میشود. هر تست شک که با شکلی غیرواقعی از دانش مواجه میشود، لزوماً نتیجه آن چیزی نیست که حاصل میشود، نتیجهای که حاوی آن چیزی است که شکلهای غیرصحیح دانش پیش گفته به هر حال صادق است. در مقاله زیر نشان داده میشود که این هسته شکل حرکت دیالکتیکی در صورت اعمال به گام مشابه، آزمون را میپذیرد. پرش از یقین نفسانی به ادراک. اگر تفاسیر و تحلیلهای زیر به اندازه کافی خوب پایهگذاری شده باشند، میتوان اطمینان داشت که تفسیرها و تحلیلهای «تجربههای آگاهی» بیشتر در همین راستا میتواند مثمر ثمر باشد. برناردو فرو: دیالکتیک هگل چقدر افلاطونی است؟ رویکردی جدید به یک بحث قدیمی در حالی که در سال های اخیر پیوند بین هگل و ارسطو به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است، به نظر می رسد میراث افلاطونی هگل در پس زمینه محو شده است. این عدم تقارن است تا حدی به دلیل توصیف استاندارد افلاطون به عنوان یک متافیزیک جزمی، متعهد به هستی شناسی «دوجهانی» است. در این مقاله، نشان میدهم که تعامل هگل با افلاطون دقیقاً به دلیل رد این نوع خوانش برجسته است و علاوه بر این، این نگرش نور مهمی را بر افکار او میتاباند. برای تعیین چگونگی، بر برداشتهای افلاطون و هگل از دیالکتیک تمرکز میکنم. من استدلال میکنم که هر دو مدل، علیرغم تفاوتهای آشکارشان، شباهتهای ساختاری کلیدی دارند، که تنها با عبور از جریان اصلی افلاطونیگرایی میتوان واقعاً آن را درک کرد. این تغییر دیدگاه باعث می شود تا درک روشن تری از رشد فلسفی هگل و بینش های جدیدی از فلسفه او به عنوان یک کل پیدا شود. آنتون فردریش کخ: تبار پارمنیدی هگل به علم بدون مخالف هدف این مقاله این است که علم منطق هگل را از قاعده روششناختی ضد دگماتیک پایهای آن قابل درک کند و تصمیم بگیرد: «میخواهی صرفاً فکر کنی»، یعنی. ه. بدون پیش فرض آغاز منطق (با وجود، هیچ، شدن، بودن-آنجا) از این عزم جزئی استنتاج می شود، همانطور که عملیات منطقی مرکزی نفی، به ویژه در کاربرد خود، یعنی. ه. نفی غیر مستدل یا دایره ای. اشکال مختلف نفی در منطق هستی و سه نوع اساسی نفی دایره ای که به ترتیب در منطق هستی، ذات و مفهوم عمل می کنند متمایز می شوند و همه یافته ها مربوط به متن هگل است. بحث در چارچوب متافیزیک و منطق کلاسیک (افلاطون، ارسطو، لایب نیتس) و متافیزیک تحلیلی معاصر به ویژه، عروج پارمنیدی (2020) به هستی (2020) رادیکال مونیستیک مایکل دلا روکا به عنوان یک ورقه نمایانگر مورد بحث قرار می گیرد که در مقابل آن نزول پارمنیدسی هگل از هستی به نفی، شدن و انواع تمایزها برجسته می شود. دومین ورق برای مقایسه «علم بدون مخالف» است که سباستین رودل در خودآگاهی و عینیت (2018) ارائه کرد. به نظر می رسد که هگل بسیار بیشتر از رودل به شکاکان رادیکال توجه دارد. - در مجموع، علم منطق در اینجا به عنوان نظریه هگل در مورد تکامل منطقی پیش از زمان و صرفاً منطقی فضای منطقی (مطلق هگلی) به تصویر کشیده شده است. به این ترتیب توسط هگل به عنوان آخرین متافیزیک غیراستاندارد طراحی شده است که در صورت موفقیت، تمامی نظریههای متافیزیکی استاندارد ممکن را که هر یک مرحلهای سیال را در تکامل منطقی تثبیت و بیحرکت میکنند، ارزیابی نقادانه میکند و آن را به عنوان کل ایستا فضای منطقی در نظر میگیرد. - در صورت موفقیت، توجه داشته باشید، اما دلایلی وجود دارد که معتقدیم هگل به آنچه که هدفش است دست نمی یابد. کریستین کرینن: هترولوژی یا دیالکتیک؟ Rickerts Lehre vom Ursprung des Denkens im Spiegel der hegelschen Logik با هترولوژی او، هاینریش ریکرت نئوکانتی آلمانی جنوب غربی توسعه یافت دکترینی که نه تنها برای نئوکانتیانیسم، بلکه برای نئوکانتییسم نیز راهگشا بود نظریه سوبژکتیویته در فلسفه استعلایی پس از جنگ به معنای وسیع. هترولوژی ریکرت در درجه اول به ساختار اصلی اندیشه مربوط می شود. در بحث، جایگزین «نفی (هگل) یا دیگری (ریکرت)؟» گسترده شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آگاهی، شهود و نامتناهی در فیشته، شلینگ و هگل: در مورد اصل نامشروط دانش [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Andrea Gentile
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Karl Alber,
زبان :
آلمانی
شابک (isbn):
9783495489116
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
"فردیت" هگل: فراتر از مقوله [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Martin Donougho
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan,
زبان :
انگلیسی
شابک (isbn):
9783031213687
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب یک منطقه نادیده گرفته شده در مطالعات هگل را بررسی می کند: استفاده او از «فردیت» (Individualität). هگل به گفتگوی پر جنب و جوش، از لایب نیتس تا رمانتیسم و فراتر از آن، درباره این مفهوم/پدیده بدیع پیوست. فصلهای متوالی مشارکت هگل را در متونی مانند پدیدارشناسی، دایرهالمعارف و زیباییشناسی دنبال میکنند. نظام هگل تمایل دارد از منطق قیاسی (جهانی، خاص، مفرد) پیروی کند، اما «فردیت» از هنجار فاصله می گیرد. این مقوله عمل شناسی خاصی (در مقابل معنایی یا نحوی) را در رابطه با مفروضات ضمنی در محل کار یا اصطلاحات ضمنی بیان می کند، که مستلزم مشارکت فعال سوژه متفکری است که دارای فردیت متشخص است (که میله ها به قوانین صریح متوسل می شوند). این مقوله به طور انعکاسی، کاربر را حتی در فرض یک زمینه عینی دخیل می کند. «فردیت» را نباید با «فردگرایی» که منشأ کاملاً متمایز دارد، اشتباه گرفت. علاوه بر این، زیبایی شناسی هگل یک آناکرونیسم متناقض را در بر می گیرد. همانند خود «هنر»، «فردیت» بهعنوان مقولهای اساساً مدرن ظهور کرد، هرچند به گذشته و فرهنگهای دور منتقل شد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقالات هگل، مارکس و ویگوتسکی درباره فلسفه اجتماعی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Andy Blunden
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
BRILL,
زبان :
انگلیسی
شابک (isbn):
9789004466869
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هگل در فرانسه: از آگاهی ناخشنود تا بیعقل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Angelika Pillen
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Karl Alber,
زبان :
آلمانی
شابک (isbn):
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معنا و تجسم: جسم انسانی در انسان شناسی هگل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Nicholas Mowad
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
State University of New York Press,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
شابک (isbn):
9781438475592
چکیده :
ترجمه ماشینی : معنا و تجسم مطالعه مفصلی از انسان شناسی هگل برای بررسی جایگاه جسمیت یا تجسم در زندگی، هویت و تجربه انسان ارائه می دهد. از نظر هگل، انسان بودن تا حدی به معنای ایجاد تجسم معنوی خود در فرهنگ و عادات است. در حالی که برای حیوانات، طبیعت فقط نسبت به انگیزههای بیولوژیکی معنا دارد، انسانها معنا را به گونهای تجربه میکنند که از این محدودیتها فراتر میرود و امکان درک زیباییشناختی زیبایی و تعالی، احساسات پوچگرایانه بیمعنای، و سیستمهای پیچیده و متفاوت گفتار و کنش نمادین را فراهم میکند. توصیف زبان و فرهنگ نیکلاس مواد با توضیح اشکال مختلف تجسم، نشان میدهد که چگونه برای هگل ما به چندین روش مختلف در آن واحد تجسم میشویم: به صورت گسترده، تابع نیروهای فیزیکی-شیمیایی، زنده و انسانی. بسیاری از مسائل دشوار در فلسفه و تجربه روزمره به استفاده از مفهوم صحیح تجسم منتهی می شود. مواد روایت هگل را از طریق رشد و نمو بدن، تفاوت جنسیتی و نژادی، چرخههای خواب و بیداری و حساسیت و بیماری روانی دنبال میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هگل و الغای فلسفه در قرن 19 ماکس وبر: نوشته های کامل، جلد 5 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Karl Löwith
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
J.B. Metzler,
زبان :
آلمانی
شابک (isbn):
9783662659366
چکیده :
ترجمه ماشینی : دل مشغولی لویت به فلسفه آلمانی قرن نوزدهم به دهه 1920 برمی گردد و نقطه شروع آن تجدید نظر انتقادی تعامل معاصر با آثار نیچه است. لویت به طور فزاینده ای توجه خود را بر علمی شدن تفکر فلسفی و شکل جدید آلمانی نقد دینی، بر ظهور سوسیالیسم علمی و جامعه شناسی بورژوازی متمرکز می کند. با این تفصیل، لویت پیشاپیش کتاب خود از هگل تا نیچه (جلد 4) است که برای اولین بار در سال 1941 منتشر شد و در آن گسست انقلابی از تفکر سیستمی هگل را توصیف کرد که تاریخ فلسفه را در قرن نوزدهم تعیین کرد. . توجه انتقادی او همچنین بر ظهور نیهیلیسم اروپایی مورد استناد نیچه متمرکز است، که روح آزاد رویاپرداز با آرمان او برای بازگشت ابدی همان، که از یونان باستان وام گرفته شده بود، مخالفت کرد. دل مشغولی لویت به هگل و منتقدانش سرانجام در یک سخنرانی در سال 1971، اندکی پیش از مرگش، با این پرسش خاتمه می یابد: «اگر هگل هنوز موضوعیت دارد، پس دقیقاً به این دلیل است که به کل سنت متافیزیک پس از مسیحیت پایان داده است که این سؤال مطرح می شود. میتوانست و باید مطرح میشد: چگونه میتوان بعد از هگل هنوز متافیزیک وجود داشت؟» سؤالی که در پس کل مشغلهی شکآمیز لویت به فلسفه وجودی مارتین هایدگر نهفته است. نقطه مقابل، برداشتی است که ماکس وبر بر دانشجوی جوان کارل لویت با مفهوم شأن و مسئولیت علمی خود ایجاد کرد. بنابراین، سه پژوهشی که لویت در طول چندین دهه به او اختصاص داده است، در این مجلد تجدید چاپ شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پروپدوتیک های فلسفی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Georg Wilhelm Friedrich Hegel
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
İdea Yayınevi,
زبان :
ترکی
شابک (isbn):
9789753971188
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فلسفه حق در طرح کلی، یا حق طبیعی و علوم سیاسی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Georg Wilhelm Friedrich Hegel
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
İdea Yayınevi,
زبان :
ترکی
شابک (isbn):
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روح در تصویر موضوع زیبایی شناسی در پدیدارشناسی روح هگل [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
Gianluca Garelli
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
Il Mulino,
زبان :
ایتالیایی
شابک (isbn):
9788815304704
چکیده :
ترجمه ماشینی : بازنمایی که توسط هگل بهعنوان شکلی از تفکر غیرعلمی و بهعنوان مخالف این مفهوم درک میشود، مقدر است که بیوقفه بین عنصر حساس و عنصر جهانی در نوسان باشد. این کتاب به بررسی کارکردهای مختلف مفهوم بازنمایی در «پدیدارشناسی روح» هگل میپردازد. شاهکار هگل علیرغم ابهاماتش، و در واقع دقیقاً به خاطر آنها، اثری منحصربهفرد در فلسفه مدرن است، اول از همه بهعنوان مجموعهای خارقالعاده از چهرهها: یعنی دقیقاً بازنماییهایی که خواستار خارج شدن از جهانشمولی هستند. می اندیشند، اما با هم برای سیر صعودی مفهوم ضروری هستند و بنابراین به طرق مختلف در برابر ادعای انکار مطلق امر معقول مقاومت می کنند. بنابراین، در دیدگاه هگلی 1807، باقیمانده زیباییشناختی نقشی اجتنابناپذیر دارد: در بعد میانی خود بین امر مفرد و کلی، در واقع فضای ارتباط بین الاذهانی را باز نگه میدارد، که هم شرط امکان و هم هدف دیالکتیک است. .
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
تعداد رکورد ها : 2454
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید