جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1494
دین شناسی علامه طباطبائی
نویسنده:
مسعود امید
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
تـصحیح و تحقیـق درکتـاب مواهـب الرضـویه فـی رد الشبهات المقوله و المنویه و تطبیق آراء مولـف علامـه محمـد عـصار بـا نظرات علامه طباطبائی
نویسنده:
فهیمه شریعتی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران: ,
کلیدواژه‌های اصلی :
اعتباریات از دیدگاه علامه طباطبائی(ره) و جان سرل
نویسنده:
حسینعلی یوسف زاده
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
این پایان نامه در سه بخش به شرح زیر است : بخش اول : اعتباریات از دیدگاه علامه طباطبائی ( ره ) که تفصیل بیشتری از باقی بخشها دارد. مقصود از اعتباریات در این مقاله اعطا حد شی به شی دیگر در خیال و تصور است . بخش دوم : افعال گفتاری از نظر جان سرل مطرح شده است و مقصود از افعال گفتاری افعالی است که بوسیله گفتار انجام می شود مثل تعهد دادن، قول دادن و امثال آن که در فقه اسلامی بعضا به نام عقود و ایقاعات نام گرفته است . انواع افعال گفتاری و پیشینه آن که به ویتگنشتاین می رسد، و همچنین قوانین و قراردادها مورد بحث قرار گرفته است و بالاخره بحث حقایق طبیعی حقایق موجود در عالم هستی است و حقایق نهادی یعنی حقایقی که نهاد اجتماع آن را ایجاد و اعتبار می کند از نظر جان سرل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است . در بخش سوم نیز تطبیق اعتباریات از دیدگاه علامه و افعال گفتاری جان سرل مورد بحث قرار گرفته که در این بخش بطور کلی تشابه این دو دیدگاه اثبات و جامعیت نظریه علامه نیز ثابت شده است/
مقایسه آراسیدمرتضی وعلامه طباطبایی درباب عصمت انبیا
نویسنده:
اکبرقربانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران: ,
کلیدواژه‌های اصلی :
مسئله بایدوهست درفلسفه هیوم وادراک اعتباری ازمنظرعلامه طباطبایی
نویسنده:
قربانی دولابی مجید
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران: ,
کلیدواژه‌های اصلی :
برسی تطبیق ایمان ازدیدگاه کی یرکگور وعلامه طباطبایی
نویسنده:
محمدی پورمهسا
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران: ,
کلیدواژه‌های اصلی :
بازتاب نظرات فلسفی ملاصدراوعلامه طباطبایی درتفسیرقرآن ومقایسه آنها باهمدیگر
نویسنده:
قاسم نیا سلمان
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران: ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
منطق فهم روایات تفسیری از منظر علامه طباطبایی (ره)
نویسنده:
‫عیسی زاده، نیکزاد
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‫قم : ‫مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره),
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
---
ايمان و عمل صالح از ديدگاه علامه طباطبائي? با تأکيد بر تفسير الميزان
نویسنده:
‫محمدرضا عرفاني
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‫قم : ‫مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي، جامعة المصطفی العالمیة,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
‫قرآن کريم بر ايمان و عمل صالح، تأکيد فراواني دارد. پژوهش حاضر اين دو موضوع را از نظر علامه طباطبائي? و با توجه خاص به تفسير الميزان، بررسي نموده است. از نظر علامه چون ايمان داراي زيادت و نقصان است، داراي مراتب نيز هست. مراتب ايمان از نظر ايشان عبارت است از: اذعان و باور قلبي، اعتقاد تفصيلي به حقايق ديني، تسليم عبوديت خدا شدن در همه اعمال، و حصول يقين به عدم استقلال غيرخدا. متعلقات ايمان عبارت است از: ايمان به خدا، قيامت، پيامبران الهي، کتب آسماني و ملائکه. مهمترين مراحل و مقدمات عمل صالح، عبارت است از: انگيزه عمل صالح، اميد اجر و ثواب دنيوي و اخروي و حرکت براي انجام عمل. از نظر علامه? ميان ايمان و عمل صالح، رابطه تنگاتنگي وجود دارد؛ زيرا ايمان رکن، مقوّم و دعوتکننده به عمل صالح است و عمل صالح، زمينهساز تحقق و عامل تقويت و ارتقاي ايمان است. به نظر وي، آثار ايمان و عمل صالح به دو دسته دنيوي و اخروي تقسيم ميشوند. آثار دنيوي نيز يا فردي است و يا اجتماعي. برخي از آثار دنيوي فردي عبارت است از: آرامش روحي، محبوبشدن در دلها، استجابت دعا، فراواني رزق، سعادت و خوشبختي، نداشتن حزن و اندوه، شجاعت و توانايي، و حيات طيبه. برخي از آثار اجتماعي آن عبارت است از: ايجاد امنيت و برقراري عدالت و نظم در جامعه، جلوگيري از فساد، اصلاح جامعه و تعاون و همکاري بين مؤمنين، مسئوليتپذيري، و نزول برکات. برخي از آثار اخروي ايمان و عمل صالح عبارت است از: بخشش گناهان، تبديل گناهان به حسنات، ورود به بهشت، برخورداري از درجات عالي بهشت، حصول رضايت خداوند و پاداش جاويدان، پاداش مضاعف، رزق کريم در بهشت، جلب رحمت خداوند و حصول اجر عظيم. نتيجه اينکه بين ايمان و عمل صالح رابطهاي جداييناپذير وجود دارد و براي ترتّب آثار يادشده، ايمان بايد همراه با عمل صالح باشد.
بررسی تطبیقی اخلاق عملی از دیدگاه علامه طباطبایی و ابوعلی مسکویه رازی
نویسنده:
‏‫ مولف و محقق علی نوری‌سعید.‬
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
قم: میراث ماندگار,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
  • تعداد رکورد ها : 1494