جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه فلسفه
>
حکمت نظری
>
فلسفه (خاص)
>
فلسفه الهی
>
فلسفه اسلامی
>
الهیات بالمعنی الاخص
>
علم معاد (فلسفه ذیل الهیات بالمعنی الاخص)
>
احوال معاد
>
معاد(فلسفه)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 273
عنوان :
نقش عالم مثال در پاسخگویی به بحران های انسان معاصر از دیدگاه هانری کربن
نویسنده:
سیدمحسن میری
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
هانری کربن
,
03. انسان شناسی Human nature
,
بحران های معاصر
,
حکمای ایرانی
,
فلسفه اسلامی
,
فلسفه دین
,
عالَم مثال(قسیم عالم معانی و ارواح و اجسام)
,
درباره هانری کربن
کلیدواژههای فرعی :
حکمت خسروانی ,
تخیل خلاق ,
جهان شناسی فلسفی ,
عالم برزخ ,
عالم عقول ,
ثنویت دکارتی ,
عرفی شدن (سکولاریزاسیون) ,
انسان شناسی مادی (مسائل جدید کلامی) ,
هستی شناسی اسلامی ,
هستی شناسی عرفانی (مسائل جدید کلامی) ,
هستی شناسی غربی (مسائل جدید کلامی) ,
وحی الهی ,
روانشناسی دین ,
الهیات مسیحی ,
حکمت اشراق the School of Illumination ,
حکمت متعالیه ,
فلسفه مشاء ,
مُثُل ,
معاد(فلسفه) ,
انسان شناسی غربی ,
1. ادیان religions ,
ثنویت (آموزههای ادیان ایران باستان) ,
مُثُل معلق(حکمت اشراق) ,
زوال معادشناسی ,
قداست زدایی از هنر ,
رویکرد تک ساحتی به دین ,
عالم مثال در فلسفه غرب ,
مکتب اصالت روح ,
رویکرد تأویلی کربن ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
شاپا (issn):
2383-0689
چکیده :
این مقاله به دغدغه ها و بحران های انسان از منظر هانری کربن می پردازد. کربن فلسفه و اندیشه خویش را با پرسش از وضعیت انسان و بحران های او آغاز کرد و سپس راه حل ها را در مبانی اساسی فلسفی و حکمی یافت. وی علت اصلی مشکلات و بحران های معاصر در غرب را در نوع وجودشناسی و معرفت شناسی فیلسوفان غربی می دانست و راه حل اساسی را نیز در اعتقاد به عالم مثال جستجو می کرد. در مقاله حاضر، بحران های انسان معاصر از دیدگاه کربن مانند دو گانه انگاری در کل هستی و معرفت، سکولاریزاسیون (جدایی الهیات از فلسفه)، زوال معادشناسی، قداست زدایی از هنر، رویکرد تک ساحتی به دین و نبود مبانی اصیل برای نزدیکی ادیان به یکدیگر، طرح می شوند. سپس، پاسخ وی بر اساس حکمت اسلامی با تاکید بر ویژگی ایرانی عالم مثال از منظر حکمای ایرانی همچون ابن سینا، سهروردی و ملاصدرا عرضه می شود و به اجمال نقد می گردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 138
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد تفکیکی انگاری ملاصدرا
نویسنده:
جنان ایزدی، احدفرامرزقراملکی
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
روش شناسی ملاصدرا
,
روش شناسی
,
حکمت متعالیه
,
مکتب تفکیک
,
روش تفکیکی ملاصدرا
,
رویکرد فلسفی - عرفانی و تاویلی ملاصدرا
کلیدواژههای فرعی :
نهج البلاغه (نهجالبلاغه) ,
حصرگرایی روش شناختی ,
نفس حیوانی ,
علم نفس ,
معاد جسمانی ,
معاد روحانی ,
جسمانیت الحدوث و روحانیت البقاء (فلسفه) ,
تشخص ,
وحدت نفس ,
معاد(فلسفه) ,
قرآن ,
حرکت ,
مکتب تفکیک ,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته) ,
رهیافت وحیانی ملاصدرا ,
تحویلی نگری روش شناختی ,
نگاه حصرگرایانه به تحول ,
عدم کفایت توجیه ,
تفسیر المیزان (کتاب) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
شاپا (issn):
2383-0689
چکیده :
بر اساس یکی از دیدگاه های طرح شده، روش شناسی ملاصدرا در حکمت متعالیه تفکیکی است. مدعای این نظرگاه این است که ملاصدرا در سیر تحول روشی خود از رویکرد فلسفی- عرفانی و تاویلی نخستین خویش به رهیافتی وحیانی دست می یابد. مستند تفکیک انگاری مطالعه ای موردپژوهانه بر رویکرد ملاصدرا در مساله معاد جسمانی است. اگر چه نگاه تحولی به حکمت متعالیه و سنجش عینی تفکر صدرایی از مزایای این طرح پژوهشی است، ضعف هایی چون: نگاه حصرگرایانه به تحول، ایهام ملازمت تلفیق و تاویل، عدم کفایت ادله، و خلط ایستار فلسفی و ایستار وحیانی این نظریه را با چالش جدی مواجه می سازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 59 تا 77
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تصویر زندگی پس از مرگ در فلسفه ابن سینا
نویسنده:
رضا اکبری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علم نفس
,
معاد جسمانی
,
ابن سینا
,
ملکه
,
فلسفه بوعلی
,
ملکات رذیله
,
معاد(فلسفه)
,
معاد روحانی
,
عذاب
,
معاد با جسم مثالی
,
نفوس ساده
کلیدواژههای فرعی :
قوای نفس ,
عقل نظری ,
نجات ,
اشارات و تنبیهات ,
کمال نفس ناطقه ,
نفوس بله ,
افعال نفس ,
الم ,
لذت ,
شقاوت اخروی ,
کتاب مبدأ و معاد ,
مراتب شقاوت(مقابل مراتب سعادت) ,
مراتب سعادت(مقابل مراتب شقاوت) ,
حواس ظاهر(مقابل باطن) ,
حواس باطن(مقابل ظاهر) ,
عقل نظری((مدرکات عقل نظری)، اصطلاح وابسته) ,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته) ,
سعادت در معاد ,
لذت قوه وهم ,
لذت قوه حفظ ,
نظریه افلاک فارابی ,
قوای حیوانی نفس ,
کتاب شفا (ابن سینا) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
شاپا (issn):
2008-9422
چکیده :
ابن سینا به معاد روحانی و جسمانی اعتقاد دارد، ولی صرفا به بررسی فلسفی معاد روحانی می پردازد و معاد جسمانی را به دین واگذار می کند. تصویری که او از معاد روحانی به دست می دهد بر فیلسوفان پس از او بسیار اثرگذار بوده است. روش کار او چنین است که ابتدا به ذکر پنج اصل درباره قوای نفس و رابطه آنها با لذت و الم هر یک می پردازد و آن گاه این پنج اصل را در مورد نفس ناطقه پیاده می کند. علت آن است که بر اساس نفس شناسی او ذات نفس عقل است و حواس ظاهر و باطن به علت تعلق نفس به بدن تحقق دارند و به همین علت بعد از مرگ که بدن وجود ندارد حواس ظاهر و باطن نیز معدوم اند و هر گونه معاد روحانی مربوط به قوه ناطقه خواهد بود. او افراد بشر را با توجه به جنبه نظری و ملکات عملی و همچنین مقصر یا معاند بودن تقسیم می کند و وضعیت هر یک را در زندگی بعدی مورد بررسی قرار می دهد. بخشی از مباحث او نیز به وضعیت عده ای که وی از آنها با تعابیری چون «نفوس بله» و «نفوس ساده» یاد کرده اختصاص دارد. از نظر او عذاب ناشی از جنبه نظری نفس دایمی است، ولی عذاب ناشی از ملکات رذیله دایمی نیست و به پایان می رسد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 11 تا 27
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه دیدگاه ابن سینا و ملاصدرا در مورد تجرد خیال و ارتباط آن با معاد جسمانی
نویسنده:
عباس یزدانی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اصفهان: دانشگاه اصفهان,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تجرد خیال
,
علم نفس
,
معاد جسمانی
,
ابن سینا
,
حکمت متعالیه
,
فلسفه بوعلی
,
معاد(فلسفه)
کلیدواژههای فرعی :
اسفار ,
شواهد الربوبیه ,
نجات ,
ادراک انسان ,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی) ,
خواص نفس حیوانی ,
قرآن ,
جسمانی بودن خیال ,
تجرد برزخی خیال ,
عالَم خیال(مقابل عالَم حقیقت) ,
نشاه(نشأه، نشئه)اخروی(مقابل نشئه دنیوی) ,
کتاب شفا (ابن سینا) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
یکی از مباحث مهم مورد اختلاف ابن سینا و ملاصدرا در علم النفس، مبحث تجرد خیال است. گرچه ابن سینا در بعضی از آثار خود مانند المباحثات با تردید و تحیر، تجرد خیال را مطرح نموده است، ولی با توجه به مبانی او، که عقل را فقط مدرک کلیات می داند و هر نوع ادراک جزئی را به قوای جسمانی نسبت می دهد، نمی تواند به تجرد خیال معتقد باشد، لذا در کتاب النجاه تصریح می کند که ادراک خیالی، ادراکی مادی و جسمانی است، نه مجرد. و در کتاب النفس شفاء سه دلیل بر جسمانی بودن خیال اقامه می کند. اما صدرالمتالهین به تجرد خیال معتقد بوده و در آثار متعدد فلسفی خود، به ویژه اسفار، علاوه بر پاسخ دادن به ادله منکرین تجرد خیال، ادله متعددی را در اثبات تجرد خیال اقامه نموده است. وی در کتاب الشواهد الربوبیه با استفاده از تجرد خیال به اثبات عقلانی معاد جسمانی می پردازد و ادعا می کند تا کنون کسی برهان عقلی قاطعی بر این مساله اقامه نکرده است؛ و حتی شیخ الرئیس ابوعلی سینا با همه نبوغ فلسفی اش، نتوانسته برهان عقلی بر اثبات معاد جسمانی اقامه کند، لذا آن را تعبدا پذیرفته است. بنابراین، ملاصدرا اثبات تجرد قوه خیال و بر اساس آن اثبات فلسفی معاد جسمانی را از ابتکارات فلسفی خود می داند. هدف این نوشتار، اولا مقایسه دیدگاه ابن سینا و ملاصدرا در مبحث تجرد خیال و بررسی استدلالات مربوطه و ثانیا ارزیابی استدلالات ملاصدرا بر اثبات فلسفی معاد جسمانی از راه تجرد خیال است. در این مقاله نشان داده خواهد شد که در صحت و درستی برخی استدلالات ملاصدرا تردید وجود دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 95 تا 108
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اشخاص: انسانی و الهی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter van Inwagen , Dean Zimmerman
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Clarendon Press,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد
,
قیامت
,
تجسد خداوند در عیسی (از آموزههای مسیحی)
,
03. انسان شناسی Human nature
,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
,
معاد(کلام)
,
تثلیث مسیحی
,
الهیات فلسفی
,
آموزه تجسد (از آموزههای مسیحی)
,
الهیات مسیحی
,
قیامت
,
معاد(فلسفه)
,
آموزه ی تجسد مسیحی (آموزههای دین مسیحیت)
,
تثلیث مسیحی (آموزههای دین مسیحیت)
,
گناه نخستین (آموزههای دین مسیحیت)
,
آموزه ی تجسد مسیحی(دامنه ادیان پیشرفته)
,
تثلیث مسیحی(دامنه ادیان پیشرفته)
,
گناه نخستین(دامنه ادیان پیشرفته)
,
آموزه ی تجسد مسیحی
,
تثلیث مسیحی
,
گناه نخستین
,
آموزه ی تجسد مسیحی
,
تثلیث مسیحی
,
گناه نخستین
,
آموزه ی تجسد مسیحی
,
تثلیث مسیحی
,
گناه نخستین
,
انسان شناسی مسیحی
,
آموزه ی تجسد مسیحی (آموزههای مسیحی)
,
آموزهی مسیحی انسان (آموزههای مسیحی)
,
تثلیث مسیحی (از آموزههای مسیحی)
,
گناه نخستین (آموزههای مسیحی)
,
03- انسان شناسی
,
فرجام شناسی مسیحی
,
الهیات فلسفی سیستماتیک
چکیده :
ترجمه ماشینی: ماهیت افراد موضوعی همیشگی بحث در فلسفه است که در حال حاضر از چیزی شبیه به احیاء برخوردار است. در این مجلد برای اولین بار بحث های متافیزیکی در مورد ماهیت انسان ها همراه با بحث های مرتبط در فلسفه دین و کلام آورده شده است. پانزده مقاله نوشته شده ویژه دیدگاههای ایدهآلیستی، دوگانهگرایانه و ماتریالیستی درباره افراد را بررسی میکنند، مفاهیم خاص مسیحی را از ارزش تجسم مورد بحث قرار میدهند و به چهار موضوع اصلی در الهیات فلسفی میپردازند: تجسم، معاد، گناه اصلی و تثلیث.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معرفت نفس
نویسنده:
سید محمد موسویبایگی
نوع منبع :
مقاله , سخنرانی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حدوث نفس
,
تناسخ
,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
,
علم نفس
,
معاد(کلام)
,
قدم نفس
,
مسایل جدید معاد شناسی
,
مبانی معاد (مسائل جدید کلامی)
,
تناسخ
,
علم نفس
,
معاد(فلسفه)
,
تناسخ
,
خود شناسی
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
حدوث و قدم نفس
,
قدم نفوس جزئی
,
حدوث نفس ملاصدرا
,
Ame نفس - روان (مجتهدی)
,
Soul نفس - روح (مجتبوی)
چکیده :
تا پیشاز زمانۀ ملاصدرا، مباحث نفس در بخشهای مختلف فلسفۀ اسلامی مطرح میشد؛ اما ملاصدرای شیرازی، مباحث مربوط به نفس را از مرحلۀ تکوین تا مرحلۀ بقاء و معاد در بخش جداگانهای جمعآوری کرد و به آن مباحث نظم و سامان بخشید. در این گفتار، استاد موسوی ابتدا اهمیت سهگانۀ مباحث نفسشناسی را از جهت ارتباط آن با خداشناسی، جهانشناسی و معادشناسی بررسی میکند. او در بخش دوم، ضمن اشاره به بحث تناسخ و آرای معتقدان و منکران، مهمترین نظریات عنوانشده در مبحث معرفت نفس را تبیین میکند و در پایان نیز به مهمترین آرای ملاصدرا در این زمینه اشاره میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اثبات وابستگی بقای بدن عنصری به روح بخاری از منظر حکمت اسلامی
نویسنده:
حسینعلی گودرز بروجردی ، روح اله آدینه
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(فلسفه)
چکیده :
یکی از مهمترین مسائل حوزۀ علمالنفس، تکون جوهر نفس و تعلق آن به بدن عنصری از حیث حدوث و استکمال است که به موجب آن، نفس و بدن، واجد تفاعلی دوسویه میشوند. واسطۀ این تعلق، روح بخاری است که خلیفۀ نفس است و تأثیر و تأثر نفس و بدن از طریق آن صورت میگیرد. یکی از مهمترین این آثار، مسئلۀ حیات و دوام موجودیت بدن است که بهصورت بالعرض از جدول وجودی روح بخاری به بدن افاضه میشود. بدن عنصری از سنخ نشئۀ طبیعت بوده و در جوهر، سیّال و متجدد است و هر جسم سیّالی ذاتاً مرده فناپذیر است، بنابراین چون روح بخاری در تعلق نفس به بدن، واسطه در ثبوت است، بقای بدن نیز وابسته به ثبات آن خواهد بود. با این وصف، آیا میتوان بقای بدن عنصری را با حفظ ثبات در روح بخاری تضمین نمود؟ مقالۀ حاضر پژوهشی تحلیلی- توصیفی است که از منظر حکمت اسلامی به این پرسش پاسخ میدهد و اثبات مینماید در صورت اعتدال و ثبات روح بخاری، چیزی که بالذات مرده و فناپذیر است، به یمن وجود این واسطۀ بالعرض، واجد حیات و بقا میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 113 تا 133
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رسالة أضحوية في أمر المعاد
نویسنده:
ابن سينا؛ ضبطها وحققها: سلیمان دنیا
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: دار الفكر العربي,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
معرفت اصول دین
,
علم معاد (فلسفه ذیل الهیات بالمعنی الاخص)
,
قیامت
,
معاد(فلسفه)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مرگ و جاودانگی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Roy W. Perrett (روی دبلیو پرت)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Springer Netherlands ,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
05. فرجام شناسی Eschatology
,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
,
معاد(کلام)
,
خلود
,
مسایل جدید معاد شناسی
,
مبانی معاد (مسائل جدید کلامی)
,
جاودانگی روح
,
خلود
,
معاد(فلسفه)
,
خلود نفس
,
فلسفه دین
,
immortality جاودانگی، بقا، خلود (فولادوند)
شابک (isbn):
978-94-010-8077-4
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بحث شریف معاد (به ضمیمه رسالۀ سخن در معاد)
نویسنده:
سیّد ابوالحسن رفیعی قزوینی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
قم - ایران: آیت اشراق,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
,
معاد(کلام)
,
مسایل جدید معاد شناسی
,
مبانی معاد (مسائل جدید کلامی)
,
علم معاد (فلسفه ذیل الهیات بالمعنی الاخص)
,
معاد(فلسفه)
چکیده :
کتاب حاضر که حاصل درسهای حکیم متألّه، آیت الله سیّد ابوالحسن رفیعی قزوینی (ره) پیرامون معاد است، مبتنی بر قرآن، برهان و عرفان میباشد که مبانی و مآخذ حکمت متعالیه هستند. رساله «سخن در معاد» به قلم این حکیم فرزانه ضمیمه کتاب میباشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 273
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید