جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
دنیاپرستی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 40
عنوان :
سلسله درسهایى از: اخلاق و عرفان اسلامى (1)
نویسنده:
محمدتقى مصباح یزدى
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدسسره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
,
انسان شناسی دینی
,
اخلاق اسلامی و دینی
کلیدواژههای فرعی :
تربیت دینی ,
امیال انسانی ,
احکام اخلاقی ,
فطرت(کلام) ,
محبت ,
عبادت ,
مادیات (فلسفه) ,
هدایت ,
قرآن ,
هوای نفس ,
دنیاپرستی ,
Desires ,
کنترل تمایلات نفسانی ,
تحولات غیرمحسوس درونی ,
امیال موقت ,
تحولات روحی ,
تحولات فیزیولوژیک ,
امیال ماندگار ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
چکیده :
بحث این مقاله در حوزه اخلاق و عرفان اسلامی پیرامون این موضوعات شکل گرفته است: انواع تمایلات و خواسته های آدمی، تحولات غیرمحسوس درونی، امیال موقت و امیال ماندگار و در نهایت تحولات روحی. روال بحث این گونه است که از شکل گیری نیازی در انسان آغاز می کند و تا کامل شدن آن پیش می رود. از این رو آن دسته از نیازها که بر پایه برآورده کردن جسمیات هستند مقدمه ای می شوند تا به نیازها و تغییرات اساسی یعنی روحی انسان منجر شوند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
زهد و وارستگى دوستان خدا و بى اعتنایى آنان به دنیا (3)
نویسنده:
محمدتقى مصباح
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدسسره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اخلاق اسلامی و دینی
,
رذایل اخلاقی
,
زهد
,
حب دنیا
کلیدواژههای فرعی :
انس ,
محبت ,
اهل بیت(ع) ,
حیات دنیوی ,
رحمت الهی ,
محبت الهی ,
زندگی اخروی بشر ,
الم حسی ,
سعادت اخروی ,
قرآن ,
فضایل اخلاقی ,
دنیاپرستی ,
اولیاء الهی ,
درک لذت محبت ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
چکیده :
این مقال، شرحى است بر مناجات زاهدین امام سجاد علیه السلام. ما باید روح توحید در گستره اعمال، رفتار و گفتارمان تجلى یابد و باور کنیم که بدون خواست خداى متعال، کارى صورت نمى گیرد. البته خداى متعال از طریق اسباب و عوامل موجود ما را یارى مى رساند. ما نیز باید به کمک اسباب مادى موجود تلاش کرده، از خداى متعال استعانت بجوییم. باید توجه داشت که انسان با سروکار با اسباب مادى این دنیایى، لذت هایى از آن عایدش مى شود و حکمت وجود این لذت ها، تأمین نیازهاى مادى دنیایى است. با این حال، باید به اندازه نیاز به لذایذ دنیایى اکتفا کرد و دلبسته و فریفته آن نشد. از جمله راه هاى کاستن از دلبستگى دنیایى عبارتند از: توجه به کاستى ها و عیوب دنیا، توجه به اینکه دنیا سرایى سرشار از درد و رنج است، زهد و وابستگى از دنیا زیبنده اولیاى الهى است، ضرورت بهره گیرى از رحمت الهى و درک لذت محبت و انس با خدا.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 10
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأثیر شناخت الهی (اسماءالحسنی) در مسیر معرفت به حق
نویسنده:
صدیقه ابلق دار
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
الله
,
علم نفس
,
صفات خدا
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
الله (اسماء ذات)
,
رابطه انسان شناسی و خداشناسی
کلیدواژههای فرعی :
اسفار ,
خلقت ,
شیطان (ابلیس) ,
خلقت انسان ,
راه مستقیم ,
غایت خلقت ,
اسم اعظم ,
صحیفه کامله سجادیه ,
سیر و سلوک ,
شناخت نفس ,
حکمت الهی در خلقت انسان ,
شیطان ,
صراط مستقیم ,
قرآن ,
شناخت نفس ,
اسم اعظم الهی ,
تعلیم سیر و سلوک ,
عالم ( امکانی ) ,
اسم اعظم ,
قرآن کریم ,
خود شناسی ,
اصول کافی ,
سوره مومنون ,
سفر من الخلق الی الحق ,
سفر بالحق فی الحق ,
سر من الحق الی الخلق بالحق ,
سیر فی الخلق بالحق ,
اسم فانی ,
دنیاپرستی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
محمد بن یعقوب کلینی
,
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
امام خمینی
شاپا (issn):
0
چکیده :
از آن جایی که مسئله انسان شناسی در طول تاریخ بشر مورد توجه علما، عرفا، معلمین اخلاق، روانشناسان و حتی انسانهای معمولی بوده است و به گزاف نیست که اگر بگوئیم همه اختلافاتی که در عرصه اندیشه رخ داده است ریشه در عیار تعریفی دارد که از انسان و ابعاد وجودی او بدست می آید، و تعریفی که در این مقاله از انسان داده می شود، فارغ از همه ممیزات فکری، فرهنگی، تاریخی، نژادی و علمی اش می باشد که مورد احترام و تکریم خداوند است که از عیاری یکسان نزد پروردگار برخوردار است و همین نکته حکایت از قابلیت بالای او، در دریافت حقایق هستی و توانمندی بالای او در ابعاد گوناگون دارد. یعنی هم می تواند زیباترین فضیلتهای اخلاقی را بیافریند و هم می تواند منشاء بروز و ظهور رذیلت های اخلاقی باشد یعنی قابلیت های متضاد. در اینجا درصدد هستیم ابتدا انسان را بما هو انسان بشناسیم و سپس هدف از خلقت او را مطرح کنیم و به این نتیجه برسیم که انسان می تواند با شناخت نفس خود به شناخت خدا (و سیر و سلوک در راه او با مدد از اسماء الهی (اسماءالحسنی) برسد. و در این راستا از کلام بزرگانی چون صدرالمتألهین شیرازی (ملاصدرا) و امام خمینی (ره) و... استفاده خواهد شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 153 تا 279
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چه عواملی کرامت انسانی را تهدید می کند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
کرامت انسانی یکی از مهم ترین شاخصه های حقیقت انسان به شمار می رود و به همین دلیل است که خداوند به فرشتگان امر فرمود تا در مقابلش به خاک بیفتند. انسان موجودی است که خلقتش در زیباترین شکل و هیئت صورت پذیرفت؛ و به همین جهت تاج کرامت بر سر وی نهاده شد و
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کرامت انسان
,
کرامت انسانی
,
آسیب شناسی کرامت انسانی
,
03. انسان شناسی Human nature
کلیدواژههای فرعی :
از خود بیگانگی ,
پیروی از هوای نفس ,
سقوط معنویات ,
فقر ,
طمع ,
شخصیت انسانی ,
جایگاه شناسی انسان (مسائل جدید کلامی) ,
خود فراموشی ,
دنیاپرستی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حضرت علی(علیه السلام); منادی وحدت
نویسنده:
سید کاظم میرجلیلی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تفرقه
,
حضرت علی علیه السلام
,
امت اسلامی
,
دنیاپرستی
,
وحدت
چکیده :
«اتحاد» در تفکر اسلامی، جایگاه خاصی در استمرار رسالت پیامبر و امامان معصوم(علیهم السلام)دارد. از اینرو، پژوهشی همهجانبه در گفتار و سیره حضرت علی(علیه السلام)، که داعی اتحاد بود، جایگاه اتحاد و ابعاد آن را در اسلام راستین نشان میدهد. حضرت علی(علیه السلام)اتحاد را ارمغان بعثت میشمارند که از جمله آثار آن، نفی کینه و ایجاد پیوند برادری است. آن حضرت ضمن تخطئه اقوام متفرّق، یادآور میشوند که تفرقه زمینه نابودی کرامت و بزرگی و اتحاد عامل نزول فیض الهی است. حضرت علی(علیه السلام)برای تحقق اتحاد، در هر زمینهای سفارش به وحدت میکردند و از حاکمان میخواستند با پرهیز از وضع هرگونه بدعت، سنّتهای پسندیده جامعه را در جهت وحدت امّت اسلامی پاس بدارند. آن حضرت اتحاد و اجرای عدالت را مکمّل یکدیگر میدانستند و خود برای تحقق این دو مهم، حکومت را میپذیرفتند و علاوه بر تقویت دستگاه قضا و انتخاب افرادی خاص برای قضاوت، نظارتی دقیق بر کارگزاران خود اعمال میکردند. حضرت علی(علیه السلام)توجه به احساسات و خواستههای بر حقّ مردم را از جمله عوامل مادی و اجتماعی میدانند که زمینهساز وحدت انسانهاست. آن حضرت خدا، پیامبر، امام و رهبر، قرآن و قانون را از جمله عوامل معنوی اتحاد معرفی و بر نقش رهبر در این زمینه تأکید میکنند. نیز کفر و انحراف از حق، دنیاپرستی، زورمداری و قانونشکنی، حاکمیت فرهنگ استکبار، و پلیدی باطن را از عوامل اصلی اختلاف میدانند و در جهت رفع این عوامل نیز فرمانهایی دادهاند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عامل اصلى براى پرهیز از آفات توسعه مادّى چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
جهان بينى الهى ، عامل اصلى براى پرهيز از آفات توسعه مادّى است ؛ زيرا پيوند با آفريننده هستى و ايمان به حيات جاودان ، انسان را از در افتادن به ورطه اعمال نامشروع باز مى دارند و مانع استفاده از وسايل نادرست براى دستيابى به اهداف اقتصادى و توسعه نامشروع
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دنیا طلبی
,
جهان بینی الهی
,
رذایل اخلاقی
,
دنیاپرستی
کلیدواژههای فرعی :
دوستی دنیا ,
دنیاپرستی ,
حب دنیا ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
درمان دنیادوستى چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
دنيادوستى ، ريشه در بيمارى هاى دل دارد . قلب سليم ، از محبّت دنيا خالى است . امام صادق (ع) در تبيين آيه شريف «إِلاَّ مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ ؛ جز آن كس كه با دلى سليم در پيشگاه الهى حاضر شود» [۱] مى فرمايد : هُوَ القَلبُ الَّذِي سَلِمَ
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دنیا
,
رذایل اخلاقی
,
حب دنیا
,
دنیاپرستی
کلیدواژههای فرعی :
دوستی دنیا ,
دنیا گرایی ,
حب دنیا ,
حب قلبی دنیا ,
حب مقدمی دنیا ,
حب دنیا ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الگوی مدیریت بحرانهای سیاسی ـ اجتماعی از منظر امیرالمؤمنین علی (ع)
نویسنده:
محمدرضا ستودهنیا، محمد جانیپور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حکومت اسلامی
,
امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع)
,
حکومت اسلامی
,
بحران سیاسی - اجتماعی
,
مدیریت امام علی (ع)
کلیدواژههای فرعی :
نهج البلاغه (نهجالبلاغه) ,
سیاست ,
جنگ جمل ,
جنگ صفین ,
جنگ نهروان ,
سیاست دینی ,
نفاق ,
اهل بیت(ع) ,
حاکم اسلامی ,
جنگ صفین ,
جنگ جمل ,
قرآن ,
تحلیل محتوا ,
جدال احسن (کلام) ,
حاکم اسلامی ,
بحرانمدیریت ,
دین و سیاست ,
سیاست مدن ,
قرآن ,
جهاد ( اعم )(فقه) ,
نفاق ,
جنگ و جهاد ,
دنیاپرستی ,
جنگ نهروان ,
قاسطین ,
مارقین ,
امامان معصوم علیهم السلام ,
جبهه ایمان ,
جبهه کفر ,
خلافت مسلمین ,
باطل گرایی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
مرتضی مطهری
شاپا (issn):
2383-0867
چکیده :
استخراج الگوها و مدلهای مدیریت اسلامی، دغدغهای است که در طول سالیان اخیر بسیاری از پژوهشگران را بهسمت مطالعات تاریخی ـ تطبیقی کشانده است. این مهم گرچه امکانپذیر و کارآ بوده، انتخاب روشهای وصول به این الگوها و حوزههای مطالعاتی نیز درخور توجه است. استفاده از روشهای تحقیق مناسب در حوزه علوم انسانی، بهویژه در مطالعات تاریخی ـ دینی، به پژوهشگر کمک میکند درک بهتری از چگونگی روند وقوع حوادث تاریخی و زمینههای شکلگیری متون دینی در آن شرایط و گفتمان حاکم بر آن عصر پیدا و در نهایت الگوهای مدیریتی آن را استخراج کند. وقوع جنگهای سهگانه جمل، صفین و نهروان در زمان حکومت امیرالمومنین (ع)، از جمله بحرانهای سیاسی ـ اجتماعی است که باعث ایجاد تفرقه در امت و جغرافیای اسلام، تضعیف اقتدار رهبری و لطمهخوردن مقبولیت عمومی جامعه اسلامی شده بود. این جنگهای داخلی به تحریک افرادی صورت میگرفت که نفاق آنان مانع از کشف حقیقت برای جامعه اسلامی میشد؛ از این رو، بررسی رفتار حضرت علی (ع) در مدیریت این بحرانها میتواند کمک شایانی به مدیریت بحرانهای مشابه در عصر حاضر بکند. استخراج الگوی مدیریت این بحرانها از خلال مطالعه مکتوبات نگاشتهشده حضرت علی (ع) به روش تحلیل محتوای کمی و کیفی، هدفی است که در این مقاله دنبال میشود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 27 تا 52
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دنیا از دیدگاه قرآن کریم و روایات
نویسنده:
زهرا کیانی فرد
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دنیا
,
دنیا گرایی
,
رابطه دنیا و آخرت
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
دنیاپرستی
,
اهل دنیا
,
دنیا در قرآن
,
دنیا در روایات
چکیده :
این پایان نامه با هدف بررسی پسند یا ناپسندی دنیااز نظر آیات قرآن و روایات معصومین (ع) نوشته شده است و در آن نتیجه گیری می شود که دنیا فی نفسه نظر به اینکه مخلوق و آیت الهی، مهبط وحی، مصلی ومأوی و متجر اولیاء خداست، ممدوح است؛ لکن دل بستن آدمی بدان و آن را به جای آخرت برگزیدن مذموم و ناپسند است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دنیا در آیات و روایات
نویسنده:
نجمه عطائی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دنیا
,
دنیا گرایی
,
حب دنیا
,
رابطه دنیا و آخرت
,
دنیاپرستی
,
اهل دنیا
,
دنیا در قرآن
,
دنیا در روایات
چکیده :
موضوع این تحقیق دنیا در آیات و روایات می باشد. مشهورترین معنای دنیا عبارت است از: 1- پست تر که از دُنیءَ گرفته شده است. 2- نزدیک تر که از دنو برآمده و چون زندگی دنیا نسبت به آخرت پست تر و یا از آخرت به ما نزدیک تر است دنیا نامیده شده است. هدف بنده از این تحقیق آشنایی بیشتر با حقیقت و معنای دنیا و انتقال آموخته های خود به دیگران و مقایسه و تفکیک بین دنیای نکوهیده و پسندیده است و دامنه آن محدود به آیات و روایات می باشد. امور دنیوی سه نوعند: 1- اموری که در دنیا همراه انسان هستند و نتیجه آنها برای بعد از مرگ باقی می ماند. 2- تمام آنچه بهره انها منحصر در زندگی قبل از مرگ است و ثمره اخروی ندارند. 3- بین دو قسم اول است یعنی هر بهره ای که مربوط به دنیا باشد ولی انسان را در رسیدن به آخرت کمک کند و عبارت است از تمام چیزهایی که انسان نیاز دارد مثل غذا و لباس و دنیا دارای ویژگی هایی است: 1-دنیا با رنج ها پیچیده شده است اما دوستان خدا به خاطر دنیا رنج نمی کشند بلکه رنج آنها برای آخرت است. 2- دنیا سرای آزمون و تکامل است. 3- دنیا مزرعه آخرت است. 4- تجارت خانه است که در آن کسی سود می کند که سرمایه ی گرانبهای عمر را به بهای کم ارزش دنیا نفروشد بلکه آن را به سعادت آخرت بفروشد دنیا ناپایدار است و شادی هایش محدود و گذراست و جذابیت او انسان را غافل می کند. دنیای نکوهیده دنیایی است که فقط لهو و لعب و زینت و تفاخر در آن مطرح است این دنیاست که نزدیک ترین سرا به خشم خدا و بازار زیانکاران است حب این دنیاست که سرچشمه ی هر گناه است که نادانی و آمال و آرزوهای دراز باعث می شود انسان دنیا دوست شود و پیامدهای دنیادوستی تباه شدن عقل و بربادرفتن عمل و از همه بدتر از دست دادن حب الهی و لذت نبردن از عبادت است و برای بیرون کردن حب دنیا از دل باید ایمان به آخرت را تقویت کرده و زهد را پیشه کنیم. دنیاطلبان کسانی هستند که امیال نفسانی عقل و دل آن ها را میرانده و سرگشته و بنده دنیا شده اند و برای اینکه مانند آنها نشویم بهترین راه پرهیز از هم نشینی با آنهاست. از سوی دیگر دنیا می تواند زیبا و پسندیده باشد و این به اعمال ما بستگی دارد اگر کارهای ما با انگیزه خدایی باشد اعمالی که برای آخرتمان مفید است انجام دهیم دنیا بسیار خوب است و می توان با بهره گیری از دنیا و مواهب مادی آن هم در دنیا آسایش داشت و هم کوله بار آخرت را بست و لازم نیست حتماً فقیر باشیم تا به خدا نزدیک شویم بلکه با استفاده صحیح از ثروت نیز می توان با کمک و یاری دادن به مسلمانان زندگی زیبایی را ساخت و باید از فرصت ها استفاده لازم را برد نه اینکه دنیا و تمام دارایی اش را رها کنیم و عزلت نشین شویم چرا که هیچ یک از انبیاء و اولیای الهی اینطور نبودند. ان شاء الله که طوری زندگی کنیم که دنیایی آباد و زیبا و آخرتی سربلند داشته باشیم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 40
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید