جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
غایت آفرینش
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
تعداد رکورد ها : 87
عنوان :
هدفمندي آفرينش
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
براى روشن شدن اين مسئله، بايد به مطالب زير توجه كرد: يكم. هدف انسان در كارهايش، رسيدن به كمال يا رفع نقص است؛ براى مثال غذا مىخورد تا رفع گرسنگى و نياز بدن كند؛ لباس مىپوشد تا خود را از سرما و گرما حفظ كند؛ ازدواج مىكند براى ارضاى نيازى كه در اين
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
غایت خلقت
,
هدف از آفرینش
,
غایت آفرینش
,
هدف از آفرینش انسان
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
منظور از آیات 85 تا 87 سورۀ حجر چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
خداوند متعال در آیات ذکر شده، می فرماید: «ما آسمان ها و زمین و آنچه را میان آن دو است، جز به حق نیافریدیم و ساعت موعود [قیامت] قطعاً فرا خواهد رسید (و جزاى هر کس به او مىرسد)! پس، از آنها به طرز شایسته اى صرف نظر کن (و آنها را بر نادانیهایشان ملام
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
غایت آدمی
,
غایت آفرینش
,
تفسیر قرآن
کلیدواژههای فرعی :
غایت خلقت ,
هدف خلقت انسان ,
هدف از آفرینش ,
سوره حِجر ,
هدف خلقت ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
من تا به حال خواستگاری نداشتم و فهمیدم زندگی جبر است. چه کنم تا از ملال و بی ایمانی و نگاه های ترحم برانگیز و سرزنش بار دیگران خلاص شوم؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
البته با توجه به این که هیچ اطلاعاتی از شخص شما و خانواده و محیط زندگی شما نداریم تنها به نکات مهم و کلی که برگرفته از آموزه های اسلامی است بسنده می کنیم. برای دست یابی به پاسخی محکم و مبرهن بیان چند نکته ضروری به نظر می رسد. 1. نخست باید ببینیم که ه
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
غایت آدمی
,
جبر و اختیار(کلام)
,
غایت آفرینش
,
عرفان عملی و اخلاق
کلیدواژههای فرعی :
غایت خلقت ,
هدف خلقت انسان ,
هدف از آفرینش ,
هدف خلقت ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هدف خداوند از خلقت انسان
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اين پرسش كه «آدمى چيست، كجاست، از كجا و چگونه و براى چه آمده است؟» و نيز پرسش هايى از اين سنخ، هيچ گاه بشر انديشمند و حقيقت جو را رها نكرده است. آدمى نيز، هيچ گاه اين پرسش ها را وانخواهد گذاشت؛ زيرا معناى زندگى هر كس مبتنى بر پاسخى است كه به اين پرسش
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
غایت آدمی
,
غایت آفرینش
,
خلق ( ایجاد )
,
خود شناسی
کلیدواژههای فرعی :
غایت خلقت ,
هدف خلقت انسان ,
هدف خلقت ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هدف نهايي زندگي و خلقت انسان
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
معناي هدف: «هدف، آن چيزي است که براي رسيدن به آن تلاش و کوشش ميشود(فرهنگ بزرگ سخن، ج8، ص 8/83، دکتر حسن انوري)». و نيز گفتهاند: «هدف، عبارت است از آن حقيقت مطلوب که اشتياق وصول به آن، محرک انسان است به انجام کارها و انتخاب وسيلههايي که آن حقيقت را
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
غایت آدمی
,
غایت آفرینش
,
خلق ( ایجاد )
,
زندگی و شادزیستی
کلیدواژههای فرعی :
غایت خلقت ,
هدف خلقت انسان ,
هدف از آفرینش ,
هدف خلقت ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عبادت هدف خلقت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
بعضىها كارى را انجام مىدهند براى اين كه سودى ببرند، مثلًا كسى خانهاى را مىسازد كه در آن سكونت كند يا خانهاى مىسازد كه بفروشد و از آن سود ببرد. غرض از خانهسازى در اينجا، سود بردن صاحب خانه است. گاه هدف از ساختن اين بنا سود بردن نيست، جود كردن ا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
غایت آدمی
,
غایت آفرینش
,
خلق ( ایجاد )
,
هدف خلقت
,
عبادت و بندگی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش عاشوراي امام حسين (ع)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به پرسش شما به اختصار بيان ميكنيم كه حضرت احديت در قرآن كريم، هدف هستي را اين گونه معين فرموده است كه: «جن و انس را نيافريدم جز براي عبوديت»... عبوديت يگانه مسير تربيت بشريت است. عبوديت سير به سوي اللّه است و به لقاء اللّه ختم مي گردد. خداون
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
غایت آدمی
,
ولایت پذیری
,
غایت آفرینش
,
هدف خلقت
کلیدواژههای فرعی :
قیام عاشورا ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اهداف آفرينش دنیا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
يكى از مباحث كهن و مهم علوم انسانى بحث «هدفگذارى» است. آيا نظام هستى هدفدار است؟ آيا امكان وجود چند هدف، به عنوان غايت اين جهان، قابل تصور است يا اينكه فقط يك هدف نهايى وجود دارد و ساير مواردى كه به عنوان هدف معرفى مىشوند اهداف ناقص يا كاذبند؟ تما
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
غایت خلقت
,
غایت آفرینش
,
هدف خلقت
,
هدف از آفرینش جهان
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هدفمندى آفرينش
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
سوال تا حدودی مبهم است لذا بنابه برداشتمان از سوال مطالبی را در رابطه با عوالم خقلت و نحوه خلقت ارائه می گردد که شاید مقصود سوال از در لا به لای آن دریافت شود. الف ـ عالم ناسوت ، ملکوت ، جبروت و لاهوت در حکمت اسلامی طبق براهین عقلی عالم خلقت را به سه
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
غایت خلقت
,
غایت آفرینش
,
هدف خلقت
,
هدف از آفرینش انسان
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
باز خوانی عبارت «اقرب الناس الیه علی بن ابی طالب...» در باب ششم فتوحات
نویسنده:
حسین سید موسوی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع)
,
اقرب الناس الیه علی بن ابی طالب
,
امام علی از نظر ابن عربی
کلیدواژههای فرعی :
فتوحات مکیه ,
وهابیت ,
مرگ پیغمبر ص ,
مخلوق اول ,
قرآن ,
غایت آفرینش ,
قرآن ,
هباء ,
وهابیت (فرق اسلامی) ,
عالَم هباء(مقابل عالم طبیعت کلی) ,
خلقت نوری پیامبر اکرم ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
فیض کاشانی: ملا محسن فیض کاشانی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
شاپا (issn):
9112-2008
چکیده :
در این مقاله ضمن طرح عبارت «اقرب الناس الیه علی بیابی طالب...» اختلاف مهم در ادامه عبارت را مطرح میکنیم و دیدگاه هر یک از موافقان و مخالفان را مورد بررسی قرار میدهیم، سپس به نتیجهگیری از این نزاع پرداخته و این طرح را توضیح میدهیم که: عبارتهای مختلف از سوی ابن عربی نقل شده است، چه بسا این اختلاف به خاطر به سرقت رفتن اولین نسخه فتوحات توسط راهزنان و یا استنساخ ناسخان و نوشته شدن دوباره آن توسط ابن عربی در آسیای صغیر باشد. نیز نتیجه عبارتها یکی است چرا که در تمامی نقلها بخش اول آنکه «اقرب الناس الیه علی بیابی طالب» است، مورد اتفاق میباشد. چه عبارت به صورت امام العالم و سر الانبیاء باشد و چه عبارت به صورت اسرار الانبیاء اجمعین و یا امام العالم و سر الانبیاء اجمعین در اصل استفاده و دلالت عبارت ابن عربی خللی وارد نمیکند، حداکثر ویژگی که لفظ امام العالم دارد، تاکید بر قرابت و شایستگیهای ذاتی علی (ع) دارد که نه ابن عربی و نه هیچ یک از اندیشمندان منصف اهل سنت آن را انکار نمیکنند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 49 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
تعداد رکورد ها : 87
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید