جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 381
زمینی کردن معرفت شناسی فضیلت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Rie Iizuka
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : معرفت شناسی مسئولیت گرا فضیلت (از این پس معرفت شناسی فضیلت) یک تز فلسفی است: این نظریه ادعا می کند فضایل و رذایل معرفتی نقش اساسی در درک بعد هنجاری پرسشگران و پرسشگران دارند و به حل مشکلات معرفتی کمک می کنند. این نظریه در چند دهه گذشته توسعه یافته است، با این حال این رویکرد از برخی مشکلات رنج می برد. پایان نامه من به مشکلات معرفت شناسی فضیلتی می پردازد و به هر موضوع پاسخ می دهد. در فصل اول، نقد موقعیت گرایی را مورد بحث قرار می دهم. موقعیت گرایان معرفتی در مورد قدرت تبیین و پیش بینی ویژگی های شخصیت معرفتی ما تردید دارند. من به نظریه خود تعیینی می پردازم و استدلال می کنم که انگیزه ما از نظر علّی مؤثر است: انگیزه خود تعیین کننده رفتارهای مطلوبی را پیش بینی می کند که به زندگی خوب ما کمک می کند به گونه ای که به نفع موقعیت معرفت شناسی فضیلت باشد. در فصل دوم، معرفت‌شناسی فضیلت‌گرای تازه‌توسعه‌یافته را نقد می‌کنم. شخصیت گرایی بر مسئولیت قابل انتساب تکیه می کند و شرط کسب فضیلت را رد می کند: یعنی مسئولیت اخلاقی با آنچه که ما به طور همزمان به آن اهمیت می دهیم و ارزش قائلیم تعریف می شود. من از دیدگاه مسئولیت‌گرایانه سنتی به فضیلت بر اساس دیدگاه خودسازی روایی دفاع می‌کنم. فصل سوم تأثیر جانبداری معرفتی دوستی را بررسی می کند. من استدلال می کنم که دوستی پویا است: این درست است که جانبداری معرفتی برای رابطه مراقبتی ما مهم است. با این حال، یک احساس وجود دارد که دوستی ما با شواهد، یعنی از طریق وابستگی حزبی معرفتی به دوستانمان سازگار است. من نشان می‌دهم که ارزش دوستی با ارزش‌های دیگر مانند عدالت معرفتی رقابت می‌کند، دقیقاً همان‌طور که دوستی با شواهد رقابت می‌کند. بنابراین، استدلالی که طرفداران جانبداری معرفتی دوستی ارائه می دهند، آنقدر که در ابتدا به نظر می رسد قانع کننده نیست. در فصل چهارم، ارزش پذیرش (ارزش در برابر کنترل و کمال) را وارد معرفت شناسی فضیلت می کنم. ارزش خودمختاری فکری اغلب در میان معرفت شناسان فضیلت بسیار مورد توجه قرار می گیرد، اما من استدلال می کنم که ارزش پذیرش فکری به توضیح اینکه چه چیزی برای عاملی که میل بیش از حد به دانش دست اول دارد، کمک می کند و به توضیح برخی از فضایل فکری کلیدی مانند فروتنی و فروتنی کمک می کند. ذهن باز فصل پنجم به مسئله ذهنیت در معرفت شناسی فضیلت اختصاص دارد. ساختارهای اجتماعی ظالمانه دیدگاه های ما را شکل می دهند: ستمدیدگان از آگاهی از زندگی تحت ستم خود برخوردارند. من استدلال می‌کنم که معرفت‌شناسان فضیلت باید این بینش را از دیدگاه معرفت‌شناسی به این بینش ببرند که چگونه برخی از رذایل فکری ما به صورت اجتماعی شکل می‌گیرند و به‌طور نهادی اصلاح می‌شوند. در فصل ششم، من اصلاحاتی را برای آموزش فضیلت مبتنی بر الگو پیشنهاد می کنم. رفتارهای تقلیدی و یادگیری ما تحت تأثیر فاصله های اجتماعی ادراک شده ما بین خود و مدل، بر اساس تئوری سطح تفسیری است. استدلال می‌شود که ترویج نمونه‌های فکری متنوع در جامعه به ما کمک می‌کند تا از نمونه‌ها الگوبرداری کنیم و فضایل فکری را به طور مؤثرتری پرورش دهیم. به این ترتیب، معرفت شناسان فضیلت اغلب نتوانسته اند روانشناسی انسانی و ماهیت اجتماعی تحقیق ما را در نظر بگیرند. آنها همچنین به چگونگی آمیختگی سایر جنبه های شکوفایی انسان با کالاهای معرفتی نپرداخته اند. هدف پایان نامه من ارائه گزارشی ساده از این است که چگونه باید فضایل معرفتی را دنبال کنیم و از رذایل معرفتی اجتناب کنیم.
معرفت شناسی بی واسطه جان بیلی: منطق، اهمیت آن برای الهیات میانجی بیلی، و پیمان به عنوان الگویی از تجربه دینی وحیانی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Trig Johnson
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : حوزه الهیات دانشگاهی در حال حاضر موارد زیر را در مورد اندیشه انتقادی جان بیلی (1960-1886) متفکر اسکاتلندی حفظ می کند: (1) به اصطلاح «الهیات میانجی» بیلی مفهومی برای کمک به تفکر مسیحی معاصر ندارد. (2) مفهوم بیلی از «بی واسطه‌گی» اساساً برای اندیشه بیلی در کتاب «شناخت خدای ما» (1939) مهم است. (3) منطق بی واسطه بودن واسطه در مورد معرفت خدا به شدت پیچیده است. مواضع دریافت شده که به ویژه از به حاشیه راندن این حوزه از اهمیت معاصر میانجی‌گری حمایت می‌کنند، با امتیازاتی همراه هستند: (4) سردرگمی حوزه در مورد معنای بداهت واسطه‌ای - این، همانطور که در بیش از 75 سال تفاسیر رقابتی در مورد منطق بی‌واسطگی واسطه‌ای مشهود است. به خصوص. این پایان نامه عمدتاً بر مفهوم بی واسطه بیلی متمرکز است و هدف اصلی خود را حل مسائل تحقیقی می داند (1-4). با انجام این کار، نشان می دهد که تحقیقات قبلی دست کم گرفته اند: قدرت ماندگاری الهیات میانجی بیلی به طور کلی، اهمیت بی واسطه گری برای الهیات میانجی بیلی به طور خاص، و واسطه گری پتانسیل بداهت به عنوان کمکی به تفکر مسیحی معاصر. در این راه، چندین موضوع پژوهشی را حل می کند که ناشی از سردرگمی همیشگی در مورد منطق معرفت شناسی هنجاری بی واسطه و به ویژه معرفت شناسی توصیفی است. مشارکت‌های پژوهشی درباره منطق معرفت‌شناسی بی‌واسطگی واسطه‌شده فی‌نفسه، از سه مشارکت تحقیقاتی دیگر ناشی می‌شوند: ردپایی متمایز از توسعه الهیات میانجی بیلی (تحقیق بیلی به دنبال نظم‌دهی جامع و قانع‌کننده‌ای از اندیشه انتقادی غیرسیستماتیک بیان شده بیلی است. پایان‌نامه آن را با شناسایی مشغله‌های معذرت‌آمیز و معذرت‌خواهانه بیلی در طول توسعه تقریباً 35 ساله اندیشه انتقادی‌اش ارائه می‌کند. مدل‌سازی منطق بی‌واسطگی واسطه‌ای (که قبلاً در یک مجموعه تحقیقاتی وجود نداشت که ادبیات آن مملو از سردرگمی بود)، بیان این منطق در آنچه که بر خلاف پیش‌فرض تحقیقات قبلی، مفهومی از بی‌واسطگی واسطه‌ای است که حداقل چهار مورد را خدمت می‌کند. توابع برای الهیات میانجی بیلی. و یک ارزیابی انتقادی جامع و دقیق از معرفت شناسی بی واسطه (که قبلاً در ادبیات پژوهشی بیلی نیز وجود نداشت)، یک ارزیابی چند رشته ای از منطق آن (از دیدگاه های فلسفی-معرفت شناختی، تجربی روانشناختی و الهیاتی-معرفت شناختی معاصر)، شامل می شود. ارزیابی ای که به واسطه دامنه چند رشته ای الهیات میانجی بیلی، و همچنین به کارگیری بیلی از مفهوم نسبتاً همه کاره خود از بداهت میانجی، تضمین می شود، این ارزیابی پیامدهای منطق بی واسطه ای که اکنون به شدت ارزیابی شده است را برای جنبه های اصلی ایده های الهیات میانجی بیلی، از جمله اندیشه های بیلی، در نظر می گیرد. شناخت خدا، فعل الهی، وحی الهی و تجربه دینی.
بسته شدن جعبه پاندورا: دفاعی از معرفت شناسی اعتقاد دینی آلوین پلانتینگا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Tyler Dalton McNabb
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : من استدلال می کنم (1) که نظریه حکم الوین پلانتینگا قابل قبول است و (2) برخلاف مخالفت جعبه پاندورا، مذاهب جدی جهانی وجود دارند که نمی توانند با موفقیت از معرفت شناسی پلانتینگا برای نشان دادن اینکه باورهایشان به همان شیوه تضمین می شود استفاده کنند. که اعتقاد مسیحی را می توان تضمین کرد. در استدلال برای (1)، من مورد Swampman ارنست سوسا را ​​به کار می‌برم تا نشان دهم که شرایط عملکرد مناسب پلانتینگا شرط لازم برای تضمین است. سپس سه ایراد به نظریه ضمانت پلانتینگا وارد می‌کنم که هر کدام تلاش می‌کنند نشان دهند که شرایط او برای حکم نه ضروری است و نه کافی. پس از دفاع از معقول بودن نظریه ضمانت پلانتینگا، استدلال های کلیدی او را به این مضمون ارائه می کنم که طبیعت گرایی نمی تواند از آن استفاده کند. این استدلال‌ها ابزارهای مفهومی مورد نیاز برای استدلال (2) را فراهم می‌کنند: اینکه ادیان جهانی خاصی وجود دارند که نمی‌توانند به طور مشروع از نظریه ضمانت پلانتینگا برای نشان دادن اینکه باورهایشان به همان شیوه‌ای که باورهای مسیحی می‌تواند تضمین شود، استفاده کنند.
آگاهی و وجود: مقالات مایکل پولانی (1959-1968) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Michael Polanyi (مایکل پولانی)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
ساختارها در کاربرد نظریه واقعی: مطالعه ای در معرفت شناسی امکان پذیر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert H. C. Moir
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به این مسئله توجه می کند: معرفت شناسی علم باید از چه روش هایی برای به دست آوردن بینش در ساختار و رفتار دانش و روش علمی در عمل علمی واقعی استفاده کند؟ پس از این بحث که تبیین پدیده‌های معرفت‌شناختی و روش‌شناختی در علم نیازمند روشی است که ریشه در روش‌های رسمی داشته باشد، دو روش جایگزین برای معرفت‌شناسی علم در نظر می‌گیرم. یک رویکرد، رویکردهای کلاسیک دیدگاه نحوی و معنایی نظریه ها است. من نشان می‌دهم که رویکردهای معمولی از این دست در بازنمایی دانش علمی ناکافی و نادرست هستند و نشان می‌دهند که چگونه ساختار و رفتار معرفت‌شناختی مهم در علم را توضیح نمی‌دهند و نادرست نشان می‌دهند. روش دیگری که برای معرفت شناسی علم در نظر می گیرم بر اساس روش هایی است که برای ساخت مدل های معتبر از پدیده های طبیعی در ریاضیات کاربردی استفاده می شود. این روش معرفت‌شناختی جدید خود یک روش مدل‌سازی است که از طریق بررسی دقیق دو مثال اصلی از کاربرد نظریه در علم توسعه می‌یابد: سیستم‌های پاندول دوگانه و مدل‌سازی اجرام نزدیک به زمین برای محاسبه احتمال برخورد زمین در آینده. من نشان می‌دهم که این روش جدید نه تنها روش‌های واقعی مورد استفاده برای به کارگیری نظریه‌ها در ریاضیات کاربردی را نشان می‌دهد، بلکه الگوهای ساختاری و رفتاری جالبی را در فرآیند کاربرد نشان می‌دهد و بینشی را در مورد آنچه که مبنای پایداری روش‌های کاربرد است، می‌دهد. بنابراین نتیجه می‌گیرم که برای اینکه معرفت‌شناسی علم به‌عنوان یک رشته علمی به‌طور کامل توسعه یابد، باید از روش‌هایی از ریاضیات کاربردی استفاده کند، نه تنها از روش‌هایی از ریاضیات محض و فراریاضیات که معرفت‌شناسی رسمی سنتی علم انجام داده است.
شمس معرفت: سیر معرفت شناسی در احوال مولانا  ّ و دفتر اول و دوم مثنوی معنوی
نویسنده:
مبینا اشرفی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 16 تا 20
جایگاه حافظه در فلسفة اسلامی و معرفت شناسی غرب
نویسنده:
زینب فاطمی تبار
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 31 تا 35
نگاهی کوتاه به معرفت شناسی فمینیستی
نویسنده:
وحید رستمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 1 تا 3
ملاحظاتی دربارۀ معرفت شناسی
نویسنده:
محمدمهدی مقدس
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 21 تا 23
رابطه عقل و لذت در معرفت شناسی غزالی [پایان نامه ترکی]
نویسنده:
Benli, İlknur (ایلکنور بنلی)
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
  • تعداد رکورد ها : 381