جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
پژوهشنامه قرآن و حديث
> 1400- دوره 14- شماره 28
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 12
سال 1402
دوره 17 , شماره 33
دوره 16 , شماره 32
سال 1401
دوره 16 , شماره 31
دوره 15 , شماره 30
سال 1400
دوره 15 , شماره 29
دوره 14 , شماره 28
سال 1399
دوره 14 , شماره 27
دوره 0 , شماره 26
سال 1398
دوره 0 , شماره 25
دوره 0 , شماره 24
سال 1397
دوره 0 , شماره 23
دوره 0 , شماره 22
سال 1396
دوره 0 , شماره 21
سال 1395
دوره 0 , شماره 18
سال 1394
دوره 0 , شماره 17
دوره 0 , شماره 16
سال 1393
دوره 0 , شماره 15
دوره 0 , شماره 14
سال 1391
دوره 0 , شماره 11
دوره 0 , شماره 10
سال 1390
دوره 0 , شماره 9
دوره 0 , شماره 8
سال 1389
دوره 3 , شماره 7
سال 1388
دوره 0 , شماره 6
سال 1387
دوره 2 , شماره 5
دوره 2 , شماره 4
سال 1386
دوره 2 , شماره 3
دوره 2 , شماره 2
سال 1385
دوره 1 , شماره 1
عنوان :
تحلیل محتوایی روایات قیام خراسانی و پرچمهای سیاه در منابع حدیثی اهلسنت
نویسنده:
سیدضیاءالدین علیانسب ، صمد بهروز
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
بخشی از احادیث معصومان(ع) در خصوص وقایع دوران پیش از قیام حضرت مهدی (عج) است. برخی از این روایات، در خصوص پرچمها و شخصیتهای دوره پیش از ظهور میباشد که خراسانی یکی از آنها است. هدف نوشتار حاضر، تحلیل محتوایی روایات اهل سنت در خصوص قیام خراسانی است. با جستجو در منابع حدیثی اهل سنت، مشخص شد در مجموع 22 روایت در خصوص خراسانی و پرچمهای سیاه، در این منابع نقل گردیده که به بیان ویژگیهای خراسانی پرداخته و نام، نسب، زمان، مکان، هدف و فرجام قیام خراسانی را تبیین کردهاست. این پژوهش، با قطع نظر از اعتبار یا عدم اعتبار سندی این روایات، با تحلیل محتوای آنها بدین نتیجه رسیده که خراسانی از بنیهاشم و در یک روایت، از اولاد امامحسین(ع) معرفی شده و به لحظ سنی جوان، و از لحاظ ظاهری دارای خالی در کف دست راست و طبق برخی روایات، در کتف چپ است. فاصله زمانی بین خروج خراسانی و ظهور حضرت مهدی (عج)، 72 ماه، و در یک روایت، هشت ماه معرفی شدهاست. مطابق این روایات، مکان خروج خراسانی، مشرق و خراسان (ایران) است، فرمانده سپاه، شعیب بن صالح، طرف مقابل او سفیانی است و رنگ پرچمش سیاه و در یک حدیث سفید معرفی شده و در نهایت با حضرت مهدی (عج) در مکه یا بیت المقدس بیعت خواهد کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 185 تا 205
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عقلانیت تقیه در گفتمان معصومان (ع)
نویسنده:
قاسم محسنی مری ، سلیمان عباسی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
تقیه در معنای توان سازگاری و تابآوری زیستهای ناهمگون (دیگرباشی، دیگراندیشی و دیگرزیستی) است که به جهت دلبستگی آدمی به دین خاص، شیوه زیستی ناهمسویی را با آن در پیش مینهد. این مؤلفه از فنون راهبردی انسان در شرایط دشوار است که از عقلانیت و اخلاق فایده انگاری بهره دارد که در برابر جبرهای ناهمسان و گوناگون باوری، سیاسی و اجتماعی روش رواداری را پی میگیرد. این شیوه راهبردی برپایه الگوی گفتمانی معصومان(ع) در ساحتهای گفتاری و رفتاری در حوزه فراگیر فردی و اجتماعی، سبک زیست ویژه برای باورمندان دینی ایجاد میکند که بتوانند در بزنگاههایی که ناباوران دینی با بهره جستن از نظام قدرت و به کارگیری خشونت آنان را در تنگناهای ناهمسان قرار دادند دگرزیستی را دنبال کنند. این جستار انگاره تقیه را در متون دینی با خوانش رواداری با سبک زیست میانمایگان همبسته دانسته است و تلاش کرد با روش تحلیلی با بهرهمندی از عقلانیت، اخلاق فایده انگاری و زیست میانمایگی انگاره تقیه را در گفتمان معصومان(ع) تبیین نماید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 207 تا 227
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نکاح متعه، تاثیر و شرایط قرآنی، روائی آن در بهزیستی روانشناختی
نویسنده:
عبدالحمید نوردی ، ابوالقاسم عاصی مذنب ، احمد صادقیان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
خداوند، نکاح دائم را نسبت به نکاح متعه در اولویت قرار داده است. هرچند، مشروعیت نکاح متعه، راهکاری برای جلوگیری از برخی ناهنجارهای روانی و اجتماعی میباشد؛ که با هدف نقش مثبت و منفی آن در بهزیستی روانشناختی و با احصاء آن مؤلفهها، از تحقیقات ریف و سلیگمن و براساس ویژگیهای بومی جامعه ایرانی مورد بررسی قرار گرفت؛ و با استفاده از روشهای توصیفی ـ تحلیلی و بر پایه مطالعات کتابخانهای و با تکیه بر تفسیر آیه 24 سوره نساء و روایات معصومان (علیهمالسلام) و اتصاف آن در احکام خمسه، نکاح متعه در مؤلفههای معنویت، رضایت، شادی، رشد شخصی، ارتباط مثبت با دیگران و پذیرش خود، نقش مثبتی در بهزیستی روانشناختی دارا است. ولی نکاح متعهای که مشکلات روانی و تهدید نظام خانواده را بدنبال دارد؛ نقش منفی آن در بهزیستی روانشناختی مطرح میباشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 249 تا 271
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رویکرد شیخ صدوق و شیخ مفید درباره اعتبار اخبار آحاد ضعیف در حوزۀ اعتقادیات
نویسنده:
زینب ایزدخواستی ، محمدتقی دیاری بیدگلی ، غلامحسین اعرابی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
,
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
چکیده :
اعتبار اخبار آحاد در اعتقادیات از بحثبرانگیزترین مسائل در میان عالمان در حوزۀ معرفت دینی است. حجیّت این قبیل اخبار در نگاه اصولی با دو مشکل اساسی روبروست: عدم کاشفیّت ذاتی در روایات آحاد که این دسته روایات را در مقابل متواترات در طبقۀ ظنون قرار میدهد و فقدان اثر عملی در عقاید. پژوهش حاضر که با بهرهمندی از روش توصیفی - تحلیلی انجام شده، در پی بررسی عوامل رویکرد اختلافی شیخ صدوق و شیخ مفید، پیرامون عمل برپایۀ خبرهای واحد ظنّی (ثقه)، در حوزۀ اعتقادیات است که در ظاهریکی به حجیّت این گونه خبرباور دارد و دیگری هیچگونه اعتباری برای آن قائل نیست. در این راستا برخی عوامل، زمینهساز تفاوت رویکرد شیخین در رویارویی با حدیث آحاد و در پی آن حدیث ضعیف و اعتبار آنها محسوب میشود: 1. شیخ صدوق به مستنداتی در باب مفهوم و مصادیق خبر آحاد دست یافته که بر شیخ مفید، مجهول مانده است. 2. شیخ مفید نیز برای اخبار آحاد، اعتبار قائل بوده، مگر اخبارآحادی که از سوی عامّه وضع شده بود. 3. شیخ صدوق نظیر متکلّمان شیعی زمان خود خبر واحد را علم آور نمی دانسته و اعتقادی به خبر آحاد نداشته است. 4. یکی از مفاهیم خبر آحاد ثقه، خبر ضعیف است و این مفهوم در منظر شیخین به سبب قرائن مورد توجه شیخین متفاوت بوده و بدیهی است، این رویکرد اختلافی در مفهوم حدیث ضعیف در پذیرش اعتبار و یا عدم اعتبار خبر آحاد از سوی ایشان تأثیر گذار خواهد بود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 44
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معناشناختی کاربردی سنّت عطای عمومی (با تکیه بر آیه 20 سوره اسراء)
نویسنده:
زهرا میرشفیعی ، مهدی مطیع
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
قرآن کریم به عنوان غنیترین منبع علوم و معارف الهی، به بهترین وجه پرده از سنّتهای حاکم بر هستی و سرنوشت انسانها برداشته و به زیبایی رفتار خداوند با انسانها را به تصویر کشیده است. یکی از این سنّتها، سنّت عطاء عمومی است که موضوع اختتام آیه 20 سوره مبارکه اسراء میباشد. نظر به اینکه سخن قرآن کریم در این باره به اجمال و مختصر بیان شده و ابعاد و ویژگیهای آن در هالهای از ابهام قرار گرفته است، نوشتار حاضر با استفاده از روش معناشناسی کاربردی موضوع سنّت عطای عمومی را مورد کنکاش قرار میدهد تا قرائن زبانی و غیرزبانی معیاری شوند برای دریافت نکات ضمنی و غیرمستقیم قرآن در موضوع مورد پژوهش و ساماندهی جدید و تازهای از آن. بررسیها نشان میدهد سنّت عطاء الهی از لحاظ گستره و شمول در زمره سنّتهای عام و از شئون ربوبیّت پروردگار است. این سنّت در ارتباط با سنّت امداد، خلق، هدایت عام و پاداش و کیفر بوده و شامل همه انسانهاست. عطاء الهی بنا بر اصل جریان، کنشی و از جنبه کیفیّت و چگونگی اجرا واکنشی به حساب میآید. با توجّه به عناصر بافتی، فضای صدور، ویژگیهای دو طرف مخاطبه و محدودیتهای حاکم بر کنشهای غیربیانی میتوان کارگفتهای اظهاری، تعهّدی، ترغیبی، عاطفی و اعلامی را در آیه مشاهده نمود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 229 تا 248
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازخوانی دیدگاه محسن کدیور درباره «حدود حجاب» با تأکید بر آیات حجاب
نویسنده:
محمدعلی وطن دوست ، حامد سجادی گوگدره ، علی حسینی سی سخت
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
مسأله «حدود حجاب» از جمله موضوعات مهمی است که طی چند سال اخیر پیرامون آن مباحث زیادی مطرح شده است که از جمله آن میتوان به گسترۀ شمولیتِ نصوص در این باره اشاره کرد. آقای محسن کدیور از جمله نواندیشانی است که در سلسله درسها و جلسات حجاب به این مسأله پرداخته و در قالب یاداشتی با عنوان «تأملی در مسأله حجاب» دیدگاههای خود را منتشر نموده است. ایشان بر این باور است که هر چند نصوص روایات، حدود پوشش را بیان میکند، اما نمیتوان از ظهور آیات حجاب، حدود پوشش زنان را به دست آورد و این آیات تنها جنبه تأکیدی بر حفظ عفت و پوشش زنان دارد؛ در این جستار با روش تحلیلی- انتقادی، دیدگاه ایشان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. در پایان این نتیجه به دست آمده که آیات قرآن بر پوشش حداکثری زنان دلالت داشته و ادعای تأکیدی بودن آیات درباره حدود حجاب زنان نادرست میباشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 273 تا 295
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مطالعه ی تطبیقی طلاق در فرهنگ جاهلیت و قرآن با تکیه بر بسترهای معرفتی
نویسنده:
جلیل پروین ، پریا نوری خسروشاهی ، محمدعلی مهدوی راد ، علی صفری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
شناخت نظام فکری رایج مردم جاهلی دربارهی مسائل زنان، زمینهای برای درک و فهم بهتر قوانین و احکام مربوط به زنان در اسلام فراهم میکند. مسئلهی «طلاق» از جمله مباحثی است که بین فرهنگ جاهلی و اسلام تفاوتهای باینی داشته و قرآن با رویکرد تحولگرا و اصلاحی در این خصوص، در جامعه بشریت نقش اساسی ایفا کرده است؛ اصلیترین وجوه افتراق «طلاق» آسان و سادهانگاری آن در میان عرب جاهلی بود؛ این مسئله بر گرفته از بستر معرفتی فرهنگ جاهلیت نسبت به حقوق زن و تضعیف آن در امر «طلاق» است. در عصر جاهلیت «طلاق» بدون هیچ مقدمات و شرایط و لواحقی (جز رضایت مرد) به وقوع پیوسته و هدف از آن انتقامجویی یا تنبیه زن یا قبیلهی وی بود. در حالیکه اسلام برخی از انواع «طلاق» از جمله: ایلاء، ظهار و عضل را لغو و بعضی دیگر از جمله: طلاق رجعی، خلع، مبارات و بائن را تعدیل نمود. زن پس از «طلاق» به دلیل تعصب افراطی مرد، حق ازدواج با مرد دیگر (حتی بعد از عده) را نداشت؛ عدم محدودیت «طلاق» و نیز غیر کلامی بودن آن ابزاری در دست مرد به منزلهی آزار زن بود. عدهی «طلاق» در زمان جاهلیت، در منابع تفسیری و تاریخی از جمله مباحث مورد تناقض است؛ در حالیکه با استنادات قرآنی و روایی در اسلام این امر مورد تاکید قرار گرفته و طبق دیدگاه مفسران مراد از «ثَلاثَهَ قُرُوء» در آیهی قرآن، دلالت بر سه بار پاک شدن از حیض، به منظور اتمام دورهی عده است. لذا هدف اسلام در مسئلهی «طلاق» ارائهی الگوی مطلوب انسانیت و تکریم مقام زن است. گردآوری اطلاعات در این مقاله کتابخانهای (از طریق مراجعه به کتب تاریخی و شعری عرب جاهلی و کتب تفسیری) و پردازش آنها به روش مقارنهای و تحلیلی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 45 تا 73
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقدمات و روش تبدیل بینانشانهای قرآن (با رویکرد تصویرسازی از آیات قرآن)
نویسنده:
کمال صحرائی اردکانی ، حمیدرضا محبی ، محمدرضا محمدی وشنوه
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
تبدیل بینانشانهای، جایگزینی نشانههای یک متن در یک نظام نشانهای با نشانههای متناظر آن در نظام نشانهای دیگر میباشد. چنین فرایندی در گذشته انجام میشده اما با یک دیدگاه بسیار ابتدایی؛ مانند تصویرسازی بر مبنای یک متن. ولی اکنون پیچیدگیهای متعدد علمی، هنری، تحلیلی و آموزشی یافته است. ضمن استفاده از علوم ریشهداری چون ترجمه و زبان شناسی، از مزایای چندین علم جدید نیز بهره برده است. قرآن کریم که اقیانوسی پرگهر و بیساحل است، با داشتن ظرفیتها و زمینههای گستردهی ادبی، بلاغی، هنری و غیر آن، امکانات بسیار مناسبی برای تبدیل بینا نشانهای از خود برجای میگذارد. محصول این تبدیل غالباً در جرگهی یکی از انواع هنرها قرار میگیرد در نتیجه ابزار و روشهای پرشمار آن هنرها در این میدان قابل استفادهاند. روشهای تبدیل بینا نشانهای شامل راههای رسیدن به چنین تبدیلاتی است؛ در مبدأ این راهها همان علوم معمول ترجمه، بلاغت، تفسیر و امثالهم لازم است؛ اما در مسیر و مقصد آن، علوم و فنون دیگری مانند فلسفه هنر، مبانی هنرهای تجسمی، نشانه شناسی، روانشناسی و... ضرورت دارد. این پژوهش با روش توصیفی- تبیینی و با گردآوری اطلاعات به شیوه کتابخانهای دریچهای است به سوی کشف و مدلسازی روش تبدیل بینا نشانهای قرآن. در این روش با بیان قدم به قدم فرایند تبدیل بیانشانهای قرآن، طیّ ده مرحله، سعی شده مسیر روشنی برای این کار ارائه شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 107 تا 138
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آسیبشناسی دنیازدگی مدیران و شاخصههای آن در حوزه اقتصاد، در اندیشه و سیره امام علی (ع) با محوریت نهجالبلاغه
نویسنده:
صابر صفی لو ، محمدحسین صائینی ، حیدر حسن لو
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
شرایط و مقتضیات سیاسی - اجتماعی هر عصری ایجاب مینماید تا اندیشمندان جامعه، در صدد پاسخگویی به مسائل و مشکلات زمانه خود برآیند. شرایط عصر حکومت علوی، اقتضا نمود تا امام (ع) اندیشههای مدیریتی را به حسب نیاز جامعه، تبیین نماید. آن حضرت در سختترین شرایط سیاسی عصر خود، به درمان یکی از مهمترین بحرانهای حکومتی یعنی دنیازدگی مدیران، توجه خاصّی نمود؛ چرا که در آموزههای دینی، دنیازدگی سرمنشأ هر انحراف و کلید هر گناهی است. فهم اندیشههای علوی، چارچوبی نظری و کاربردی ارائه میدهد که به کمک آن میتوان جامعه بحرانزده را خواه در زمینه سیاست، اقتصاد، اجتماع، تربیت و اخلاق نجات داد. روش مطالعه در این پژوهش، توصیفی - تحلیلی بر اساس رویکرد کتابخانهای بوده است. در این پژوهش، تنها متغیّر تأثیرگذار بر تمام حوزههای مختلف جامعه یعنی؛ دنیازدگی مدیران و شاخصههای اصلی آن در حوزه اقتصاد از جمله؛ تجمّلگرائی، رشوهخواری و اختلاس از منظر نهجالبلاغه و با استفاده از یک الگو و مدل اندیشه سیاسی، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بر اساس بررسیهای انجام شده، میتوان به این نتیجه رسید که دنیازدگی مدیران، از یک سو مؤلفههای رشد و توسعه اقتصادی و رفاه عمومی را در معرض خطر قرار میدهد و از سوی دیگر بستر لازم برای رشد معنوی و سعادت ابدی انسان را نیز، دچار مشکل میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 139 تا 166
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه «وضع الفاظ برای ارواح معانی ملاصدرا» و «نظریه تفسیر پل ریکور»
نویسنده:
حمیدرضا یونسی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
تطبیق نظریه تفسیری پل ریکور و وضع الفاظ برای ارواح معانی ملاصدرا گویای آن است که دو اندیشمند علیرغم اشتراکهای لفظی فی مابین دیدگاهها از نظر معنایی چندان همسو نبوده و تمرکز پل ریکور بر مادیگرایی و ملاصدرا بر ماوراءالطبیعه سبب شده تا پل ریکور جهان را همین جهان ماده فرض کند در حالی که ملاصدرا مراتب لایتناهی را برای جهان متصور است و این امر سبب شده تا ریکور در حوزه روش به پدیدارشناسی هرمنوتیک توجه کند و ملاصدرا در چارچوب متافیزیک سنتی پیش رود در نتیجه ریکور در پی کشف مراد مؤلف نبوده اما ملاصدرا به دنبال کشف مراد مؤلف است تا فهم خود را به بالاترین مرتبه نظام لایتناهی هستی نزدیک کند و این خود پل ریکور را در زمره قائلان به نسبیگرایی در فهم متن و ملاصدرا را موافقان عدم نسبیگرایی در فهم متن سوق میدهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 297 تا 318
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 12
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید