جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
معرفت فرهنگی اجتماعی
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 279
سال 1403
دوره 15 , شماره 2 پیاپی 58
سال 1402
دوره 15 , شماره 1 پیاپی 57
دوره 14 , شماره 4 پیاپی56
دوره 14 , شماره 3 پیاپی 55
دوره 14 , شماره 2 پیاپی54
سال 1401
دوره 14 , شماره 1 پیاپی53
دوره 13 , شماره 4 پیاپی52
دوره 13 , شماره 3 پیاپی 51
دوره 13 , شماره 2 پیاپی 50
سال 1400
دوره 13 , شماره 1 پیاپی 49
دوره 12 , شماره 4 پیاپی 48
دوره 12 , شماره 3 پیاپی47
دوره 12 , شماره 2 پیاپی 46
سال 1399
دوره 12 , شماره 1 پیاپی 45
دوره 11 , شماره 4 پیاپی44
دوره 11 , شماره 3 پیاپی43
سال 1398
دوره 11 , شماره 1 پیاپی 41
دوره 10 , شماره 4 پیاپی 41
سال 1396
دوره 8 , شماره 3 پیاپی 31
دوره 8 , شماره 2 پیاپی 30
سال 1395
دوره 7 , شماره 4 پیاپی 28
دوره 0 , شماره 26
سال 1394
دوره 0 , شماره 25
دوره 0 , شماره 24
دوره 0 , شماره 23
دوره 0 , شماره 22
سال 1393
دوره 0 , شماره 21
دوره 0 , شماره 20
دوره 0 , شماره 19
دوره 0 , شماره 18
سال 1392
دوره 0 , شماره 17
دوره 0 , شماره 16
دوره 0 , شماره 15
دوره 0 , شماره 14
سال 1391
دوره 0 , شماره 13
دوره 0 , شماره 12
دوره 0 , شماره 11
دوره 0 , شماره 10
سال 1390
دوره 0 , شماره 9
دوره 0 , شماره 8
دوره 0 , شماره 7
دوره 0 , شماره 6
سال 1389
دوره 0 , شماره 5
دوره 0 , شماره 4
دوره 0 , شماره 3
دوره 0 , شماره 2
سال 1388
دوره 0 , شماره 1
عنوان :
جایگاه مردم در نظریه عدالت اجتماعی حضرت امام خمینی (ره)
نویسنده:
امان الله فصیحی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
امام خمینی
چکیده :
تحقق عدالت در جامعه یکی از مباحث مهم فرهنگی ـ اجتماعی است. نظریههای مربوط به چگونگی تحقق عدالت از یک منظر به دو دسته تقسیم شده که از آنها به دیدگاه «نهادمحور استعلایی» و «واقعیتمحور» یا «مردمنهاد» تعبیر شده است. پرسش اصلی مقاله حاضر این است که دیدگاه امام خمینی با کدامیک از این دیدگاهها سازگار است؟ مدعای این نوشتار آن است که از نظر امام خمینی تحقق عدالت بهمثابه امری اجتماعی، یکی از اهداف انبیای الهی و خواستهای انسانی است. از منظر ایشان همانگونه که محرک تاریخ و جوامع منازعه بر سر تحقق عدالت در جامعه است، ثبات و بقای جامعه نیز در گرو اقامۀ عدالت در جامعه است. در دیدگاه ایشان تحقق عدالت اجتماعی با مردم پیوند خورده است؛ یعنی برای اقامۀ عدالت اجتماعی باید قابلیتهای مردم پرورش یابد و نتیجۀ تحقق آن هم باید به خیر و سود مردم ختم شود. برخلاف دیدگاه نهادمحور استعلایی که در تحقق عدالت بر نهادهای رسمی تمرکز دارد، امام خمینی به نهادها توجه استقلالی ندارد و آنها را برساختههایی میداند که خصوصیات انسان را به نمایش میگذارد و همگی یا برای پرورش ظرفیتهای انسان است و یا صورتهای نهادی تلاش انسانها برای اقامۀ عدالت در جامعه. برای اثبات این مدعا، سه بحث مفهومی «عدالت»، «سطوح و عرصههای عدالت» و راهکارهای تحقق عدالت» بررسی گردیده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 65 تا 84
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تقریری تازه از اندیشة جامعهشناختی پییر بوردیو در زمینة تاریخ و عقل
نویسنده:
مصطفی حقی کرم الله ،مهدی فولادگر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
علایق نظری بوردیو در جامعه شناسی معاصر که دامنة وسیعی از موضوعات در حوزه های مختلف علوم انسانی را پوشش می دهد، نشان از تلفیق و ترکیب رهیافت های نظری متنوع در آثار این جامعه شناس فرانسوی و همچنین اثرپذیری فکری وی از آرای دیگر اندیشمندان پیش از خود دارد. موضوع عقل و تاریخ و ارتباط بین این دو مفهوم، یکی از چالش برانگیزترین مباحثی است که پی یر بوردیو در بطن نظریات و مباحث خویش بدان پرداخته؛ لیکن کمتر مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. براین اساس، این مقاله در نظر دارد تا با بررسی آرا و اندیشه های نظری بوردیو دربارة ارتباط میان عقل و تاریخ، با اتخاذ روش پژوهش هرمنوتیک متن محور، ضمن دستیابی به تقریری نو از اندیشة بوردیو، به واکاوی خصیصه های فکری وی در این زمینه بپردازد. در این راستا متناسب با سؤالات پژوهش، ضمن مرور منابع متعدد از بوردیو و شارحان او و بازاندیشی مفاهیم متعلق به وی، ابتدا به بیان برخی از اصلی ترین ریشه های فکری بوردیو که در قرابت با چشم انداز او به موضوع تحقیق قرار دارند، پرداخته شد؛ سپس وجوه بارز اندیشة بوردیو دربارة موضوع تحقیق واکاوی شد و چهار وجه اساسی در نظریات وی دربارة رابطة میان عقل و تاریخ به دست آمد که عبارت اند از: رد انگاره های ذات باورانه دربارة تاریخ و عقل؛ رد انگاره های عام و جهان شمول؛ رد نظریه های تکامل تاریخی؛ و مرکزیت زدایی از سوژة شناسا در بستر تاریخ.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 81 تا 92
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تداوم اندیشه اجتماعی در سبک زندگی طلاب با تاکید بر سکونت تمرکزگرا
نویسنده:
ابراهیم عباسپور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
روحانیت همواره با مردم مراودة تاریخى داشته است و در ناملایمات زندگى اجتماعى تکیهگاه مردم شمرده میشد. همجوشى و همنشینى علما با مردم نتیجة معرفتى دانشى بود که در حاشیة مبانى معرفتى شکل گرفته بود و زیست اجتماعى مردم و سلوک اجتماعى و معرفتى روحانیت شیعه را سازماندهى میکرد. بهتبع ترویج ادبیات علمى واگرایانه نسبتبه این مبانی، یکى از بزرگترین مخاطراتى که وجود دارد، واگرایى مرام و سلوک روحانیت از مردم است. یکى از مظاهر جوشش مردم و روحانیت، همنشینى در فضاى فیزیکى است که امروزه به دلایلى مثل توسعة شهر واگرا و فعالیتهاى روزمرة روحانیت، مصلحت را در سکونتگاههاى متمایز از مردم دانستهاند و محلات و شهرکهاى مختص به این قشر در نظر گرفته شده است. این جدایى مکانى این تصور را بهوجود آورده است که روحانیت خواهان زندگى راحتترى هستند و همراهى با مردم از آنها سلب آرامش میکند و درنتیجه گسست اجتماعى ایجاد میشود. این تحقیق با رویکردى تاریخى و روش توصیفى ـ تحلیلی، زمینههاى اجتماعى جداییگزینى سکونتى روحانیت و پیامدهاى آن را بررسى میکند. یافتهها نشان میدهند که تغییر در سبک زندگى جامعه، تغییر نوع معیشت، عافیتطلبی، دور ماندن از آسیبهاى زندگى شهرى مدرن، مشغولیتهاى متعدد فکرى و اجرایى و... موجب اتخاذ مسکن جدا از مردم عادى براى روحانیت شده است؛ چیزى که در سبک مبتنى بر امام ـ امت وجود نداشت و تداوم آن اندیشه باعث همگرایى و جوششى مبتنى بر دین و اخلاق بین روحانیت و مردم میشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 105 تا 121
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل فلسفی مفهوم عدالت در اصل عدالت اجتماعی
نویسنده:
علی احمدی امین ، حمزه علی اسلامی نسب
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
مفاهیم فلسفی همچون مفهوم عدالت، دارای منشأ انتزاع اند. تحلیل فلسفی منشأ انتزاع مفهوم، در شناخت دقیق آن و احکامش مؤثر است. اصل عدالت در حوزة اجتماع، بیانگر ساختار مناسبی است که در آن هر چیزی در جایگاه مناسبش قرار گیرد. شناخت مؤلفه های ساختار عدالت، نیازمند تحلیل فلسفی است. در این مقاله با روش تحلیلی ـ توصیفی، مؤلفه های عدالت براساس تقسیم ثنایی و در مواردی با ذکر اهم مصادیق، تبیین شده است. چهار مؤلفة اصلی عبارت اند از: خیرات، موانع، اختصاصات و مشترکات. مؤلفة خیرات حاوی اقسامی چون خیرات فردی و عمومی است که براساس دیدگاه انسان شناسانه، منظومة اهداف انسان را بیان می کند. بازشناسی انواع موانع آزادی های مشروع، در شناخت عدالت از بی عدالتی مؤثر است. مؤلفة اختصاص ها نیز متأثر از اموری چون تلاش، نیاز، نسبت، شایستگی و مواردی چون هبه و نفقه است. نهایتاً مشترکات نیز به دو قسم طبیعی و خدمات دولتی تقسیم می شوند که خدمات دولتی براساس نیازمندی و مشارکت های بخشی، جغرافیای خدمات را تعیین می کند. شناخت مؤلفه های عدالت در کنار شناخت معیار ارزش، به تبیین اصل عدالت و قواعد منتزع از آن منتهی می شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 45 تا 62
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پیامدهای قشربندی اجتماعی
نویسنده:
صادق گلستانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
اصل «نابرابری اجتماعی» که به تفاوت در بهرهمندی از مزایای اجتماعی اشاره دارد، ریشه در مبادی انسانشناختی و ضرورتهای اجتماعی دارد. ازاینرو برای جامعه نیز دارای آثاری مثبت است. ولی نحوه شکلگیری و میزان حضور آن میتواند پیامدهای سوئی بر جامعه تحمیل کند. تحلیل برخی از افراد برجسته از پیامدهای قشربندی، مسئله این پژوهش را شکل میدهد که با روش «تحلیل منطقی» بررسی شده است. به نظر میرسد تعدیل نشدن نابرابری اجتماعی میتواند انسجام اجتماعی را مخدوش سازد و بستر کینه اجتماعی را فراهم کند. همچنین باعث ایجاد بسیاری از کجرویها متناسب با طبقه بهرهمند و محروم جامعه گردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 105 تا 118
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی انتقادی هویت عقلانیت حکمرانی میشل فوکو از منظر حکمت متعالیه
نویسنده:
حسن نورمحمدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
«عقلانیت حکمرانی» از جمله مفاهیمی است که مشکلات و چالشهای گوناگونی پیش روی انسان کنونی قرار داده است. این پژوهش «کتابخانهای» و «توصیفیـ تحلیلی» با روششناسی «بنیادین» به تحلیل مبانی هویت عقلانیت حکمرانی در اندیشه میشل فوکو با رویکردی انتقادی از منظر مبانی حکمت متعالیه پرداخته و در این رویکرد انتقادی، هستی عقلانیت حکمرانی متعالیه تشخص و تعین یافته است. آنچه از این پژوهش روشن میشود این است که هویت عقلانیت حکمرانی فوکو رویکردی سلبی را دنبال میکند و فوکو با ایستادن بر سلبها، عقلانیت حکمرانی خود را توصیف میکند. هویت عقلانیت حکمرانی فوکو رهایی از قالبی واحد برای حکمرانی است. عقلانیت حکمرانی فوکو معطوف به انسان امروزی، به معنای خرد مهار قدرت و راهکارهای آن است. هویت عقلانیت حکمرانی در اندیشه فوکو با سلبهای هستیشناختی دارای ویژگیهای جدایی عالم لاهوت از ناسوت، انکار ذات و جوهر اشیا، مرکزیتزدایی، نفی غایتمحوری، نفی قواعد عام و جهانشمول، کثرتگرایی و قبول گسست، نفی خاستگاه و قبول تصادف است و در مبانی معرفتشناختی نیز قدرت محور تمام و کمال معرفت به شمار آمده است. اما این عقلانیت حکمرانی با توجه به نقد مبانی هستیشناختی حکمت متعالیه که دارای ویژگیهای واقعیتمحوری، اصالتالوجود، تشکیک وجود، اصل علیت، علت غایی و تطابق عوالم و در مبانی معرفتشناختی دارای ویژگی حقیقتمحوری معرفت است، رد میشود و هویت عقلانیت حکمرانی فوکو زایل میگردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 47 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش حوزه علمیه قم در (تغییر) پیشرفت بینش سیاسی اجتماعی ایران
نویسنده:
محمدعلی میرعلی بیداخویدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
«پیشرفت» ابعاد مختلف بینشی، ساختاری و رفتاری را شامل میشود. پیشرفت یک جامعه مرهون عوامل گوناگون داخلى و خارجى است. ازجمله عوامل داخلی بنیادین تأثیرگذار، مراکز علمى و مذهبى هر سامان سیاسی است. در ایران، حوزة علمیة قم یکى از نهادهاى علمى مذهبى تأثیرگذارى است که از بدو تأسیس نقش بنیادینی در پیشرفت و تحولات سیاسى اجتماعى این کشور ایفا کرده است. این نقش از دهة 1340 به دلایلى روند روبهرشد و فزایندهاى به خود گرفت. این نوشتار با روش ترکیبى توصیفی، تحلیلى و تفسیرى بهدنبال تبیین نقش حوزة علمیه، علما و روحانیت در پیشرفت سیاسى ـ اجتماعى جامعة ایران است. یافتههاى تحقیق نشان میدهد که حوزة علمیة قم و روحانیت بهرهبرى حضرت امام خمینی(ره) در حوزة بینش تأثیر بسزایى در پیشرفت سیاسى ـ اجتماعى این کشور داشته است. مطالعه در دو حوزة دیگر ساختاری و رفتاری، نیازمند تحقیق مستقلی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 73 تا 87
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تطورات اندیشه اجتماعی حوزه علمیه قم در یکصد سال اخیر
نویسنده:
نصرالله آقاجانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
اندیشة اجتماعى متفکرین اسلامى در حوزة علمیة قم، هرچند ریشهاى تاریخى در عمق اندیشة فقهی، کلامی، حکمى و اخلاقى آن دارد، در صدسالة اخیر داراى تطورات و رشد قابل توجهى بوده است. بررسى این موضوع اهمیت بسزایى دارد و میتواند ظرفیت و اصالت اندیشة دینى در حوزة تفکر اجتماعى را نشان دهد. این تحقیق با توجه به زمینههاى اجتماعى درصدد بازشناسى مهمترین محورهاى تطور اندیشة اجتماعى حوزة علمیة قم در سدة اخیر بوده و آن را در سه محور تطور موضوعی، روشى و کاربردى دنبال کرده است. گستردگى موضوعات اجتماعی، تنوع و تطور رویکردی، اعم از فقهی، فلسفی، کلامی، اخلاقى و رویکرد تطبیقى و انتقادی، و نیز تأکید بر دو عنصر زمان و مکان، سبب گسترش اندیشههاى اجتماعى معاصر شده است. همچنین تعامل دوسویة حوزة نظرى اندیشة اجتماعى با ساحت عملى آن، محور سومى است که نشاندهندة تطور اندیشة اجتماعى متفکرین حوزة قم در قرن اخیر است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 28
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی زیستجهان بهمثابه بنیاد معنا و فهم کنش از دیدگاه آلفرد شوتز
نویسنده:
ظاهر یوسفی ، حمید پارسانیا ،سیدحسین شرف الدین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
شوتز در مواجهه با بحران علوم اجتماعی، مفهوم کانونی هوسرل متأخر؛ یعنی «زیستجهان» را مبدأ عزیمت خود قرار داد. او با صورتبندی مجدد پدیدارشناسی هوسرل و گذر از پدیدارشناسی استعلایی به پدیدارشناسی تجربی و دنیوی، زیستجهان را بهمثابه امر دادهشده در زندگی روزمره فرض کرد و آن را چارچوب مرجع تفسیر معنا و فهم کنش قرار داد. در این زمینه کوشید با غنیسازی مفهوم «کنش» وبر از طریق اختراع مفهوم «طرح» (project) زمینه انتقال از کنشگر آگاه تکین به کنشگری را که در جامعه و در بستر زیستجهان اقدام به کنش میکند، فراهم سازد. برایند این اقدامات، ارائه تفسیری متفاوت از «معنا» و «کنش» از تفسیر نظریات شناختی کنش است. شوتز با آنکه آگاهی کنشگر را نقطه عزیمت خود قرار داده و به مسائلی که مشخصه نظریه کنش است، پرداخته، اما کنش را تعبیهشده در محیط فرهنگی آن در نظر گرفته و به نقشهها و طرحهای فرهنگی در تعریف کنش اهمیت زیادی داده است. این جستار با روش «توصیفیـ تحلیلی»، در حد امکان به شرح، توضیح و نقد این مسئله همت گمارده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 25 تا 46
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مردمی شدن خانواده؛ فرایند آسیبدیدگی و بحران خانوادگی
نویسنده:
محمدعارف محبی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
عنصر بنیادین در تعیین نسبت میان مردمی شدن و آسیبدیدگی خانواده، مسئله جنسیت است. خانواده اسلامی بر بنیاد تفاوت جنسبت و نقشهای جنسیتی استوار بوده و دارای هویت اخلاقی و ساختار عمودی تعدیل یافته است. اما خانواده مردمیشده مبتنی بر تشابه نقشهای جنسیتی، حقوقمدار و دارای ساختار افقی است. این مقاله با استفاده از رویکرد فرهنگی، کوشیده است در پرتو تقابل فرهنگ امروزی با فرهنگ اسلامی در موضوع جنسیت، نقش مردمیشدن در بحران خانوادههای اسلامی در سه سطحی مترتب بههم صورتبندی میشود: 1) در سطح انکار تفاوتهای جنسیتی، بحران هویت جنسیتی، فروپاشی اقتدار مردانه و زنانه شدن خانواده تحلیل شده است. 2) در سطح انکار نقشهای جنسیتی، تضعیف نقشهای مادری و همسری بررسی شده و با تأکید بر اشتغال زنان، فرایند تبدیل شدن خانه به خوابگاه فهمپذیر شده است. 3) در سطح تشدید حقوقمحوری، به برخی دیگر از آسیبها توجه شده که در محورهای سهگانه (مناسبات طلبکارانه، افزایش منازعات خانوادگی، و بیخانمانی) طبقهبندی شده است. نکته مهم این است که در این پژوهش، آسیبهای مهمی که از خاستگاه مردمیشدن بر خانوادههای اسلامی تحمیل میشود بهگونهای صورتبندی شده که با ملاحظه پیوند نظاممند آنها و دلالتهایی که هرکدام در دیگر ابعاد حیات خانوادگی دارد، میتواند تمام آسیبهای نهاد خانواده را فهمپذیر سازد. همین امر موجب میشود محتوای این پژوهش متفاوت با پژوهشهای دیگر باشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 85 تا 104
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 279
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید