چکیده :
ترجمه ماشینی :
یاکوب نوسنر دگرگونی یک نظام از نظم اجتماعی اسرائیل را توسط یک سیستم جانشین متصل اما خودمختار توصیف، تحلیل و تفسیر میکند.
او نظامهای متوالی را مشخص میکند که یکی را فلسفی و دیگری را دینی طبقهبندی میکند.
او شرح مقولهای از هر یک را توضیح میدهد و نتیجه تعدادی از مطالعات موضوعی در مورد شکلگیریهای دستهبندی یهودیت خاخام با توجه ویژه به نظم اجتماعی: سیاست، فلسفه و اقتصاد را بیان میکند.
این سیستمها وقتی بهصورت همزمان دیده میشوند [1] مستقل، زمانی که بهصورت دیاکرونیک دیده میشوند [2] متصل هستند، و زمانی که در پایان دوران شکلگیریشان دیده میشوند، بهعنوان یک ساختار پیوسته ظاهر میشوند.
در مراحل متوالی استقلال مقولهای، ارتباط و در نهایت تداوم، سه نظام متمایز را میتوان به ترتیب بهعنوان فلسفی، دینی و کلامی طبقهبندی کرد که هر یک مقولههای قطعی اولی را تصاحب کرده و تجدیدنظر میکنند و خود را تازه میسازند.
دسته های تولیدی نیز تاریخ تکوینی یهودیت داستان ارائه و بازنمایی ساختارهای طبقه بندی شده است.
در روش، تفسیر طبقه بندی و سیستم های تاکسی است.
اکنون، پس از بیش از دو دهه، neusner تصمیم گرفته است که بیانیه اولیه را مرور کند.
از آنجایی که این کتاب ده سال کار، از 1980 تا 1990، را در مورد شکلگیریهای طبقهبندی حاخامی علوم اجتماعی، سیاست، فلسفه و اقتصاد در زمینه قانون و الهیات یهودیت خاخام از میشنا تا باولی، 200-600 c.e.
، به نظر می رسید ارزش تلاش برای خلاصه کردن کار اصلی را داشته باشد.
مقدمه اصلاح شده حذف کلام را در فلسفه-دین-الهیات طبقه بندی تشریح می کند.
گزارش نویزنر از باولی که در دهه پس از تکمیل این عنوان ارائه شد، توصیف مستمر آشکار شدن سیستم رابینی را ممکن نکرد.
الگویی که از فلسفه گرفته تا دین و الهیات برای نوزنر جذاب بود، هنوز به گزارش رضایت بخشی نرسیده است.
در بیست سال کار بر روی لایه سوم قانون تا باولی، مجموعه ای از تک نگاری ها سیستم الهیاتی را که یهودیت ربانی را حفظ می کرد، روشن کرد.
jacob neusner describes, analyzes, and interprets the transformation of one system of the israelite social order by a connected but autonomous successor-system.
he characterizes the successive systems classifying the one as philosophical and the other as religious.
he explains the categorical account of each and sets forth the outcome of a number of topical studies on the category-formations of rabbinic judaism with special attention to the social order: politics, philosophy, and economics.
these systems emerged as [1] autonomous when viewed synchronically, [2] connected when seen diachronically, and [3] as a continuous construction when seen at the end of their formative age.
in their successive stages of categorical autonomy, connection, and finally continuity, the three distinct systems may be classified, respectively, as philosophical, religious, and theological, each one taking over and revising the definitive categories of the former and framing its own fresh, generative categories as well.
the formative history of judaism is the story of the presentations and re-presentations of categorical structures.
in method, it is the exegesis of taxonomy and taxic systems.
now, after more than two decades, neusner has decided to review the initial statement.
since the book summarizes ten years of work, from 1980 to 1990, on the rabbinic category formations of social science politics, philosophy, and economics in the setting of the law and theology of rabbinic judaism from the mishnah through the bavli, 200-600 c.e., it seemed well worth the effort to recapitulate the original work.
the revised introduction explains the omission of theology in his category-formation philosophy-religion-theology; neusner's account of the bavli produced the decade after this title was completed did not make possible the continuous description of the unfolding of the rabbinic system.
the pattern that appealed to neusner from philosophy to religion to theology has not yet come to a satisfactory account.
in the twenty years of work on the third layer of the canon up to the bavli, a series of monographs clarified the theological system that sustained rabbinic judaism.