چکیده :
آرون آکیلینا از طریق بررسی مجازات اعدام در ادبیات، مفهوم هایدگر از «بودن به سوی مرگ» را به چالش می کشد و درک جدیدی از موضوع سیاسی و فلسفی را پیشنهاد می کند.
دیکنز، ناباکوف، هوگو، سوفوکل و بسیاری دیگر در آثار خود به بررسی مجازات اعدام می پردازند، از داستان دو شهر گرفته تا دعوت به سر بریدن.
با استفاده از این مطالعات موردی متنوع، آکیلینا نشان می دهد که چگونه همه آنها دو جنبه از تجربه را برجسته می کنند.
اول، آنها وضعیت خاصی از هستی، یا دقیقتر نیستی را که با حکم اعدام همراه است، آشکار میکنند، و ثانیاً نشان میدهند که چگونه این حالت فراتر از حکم اعدام وجود دارد، زیرا حاکمیت و دیگریت به هیچ وجه در سلول زندان محدود نمیشود.
این کتاب برخلاف کتاب «بودن به سوی مرگ» که سوژه را فردی میکند، استدلال میکند که وقتی به مرگ محکوم میشود، خود و مرگ با هم برخورد میکنند.
چه محکوم به مرگ باشد و چه نباشد، وقتی آینده فرضی مرگ در اینجا و اکنون مطرح می شود، با چیزی مواجه می شویم که آکیلینا آن را «مرگ رابطه ای» می نامد.
ادامه زندگی با مرگ، رابطه سوژه را با خود، دیگری و جامعه سیاسی به عنوان یک کل قطع میکند و انسان را کمتر «موجودی» نامگذاریشده و قابل تشخیص میکند تا یک «جسد زنده» ناشناس، یک موجود انسانی.
هستی شناسی مرگ در تعاملی مستمر با سمینارهای مجازات اعدام بلانشو، لویناس و دریدا، نظریه جدیدی را در مورد موضوع، فراتر از سوبژکتیویته سیاسی تعریف شده توسط حاکمیت و فراتر از مفهوم هایدگری از خود هستی شناختی، بیان می کند.
through examination of the death penalty in literature, aaron aquilina contests heidegger’s concept of ‘being-towards-death’ and proposes a new understanding of the political and philosophical subject.
dickens, nabokov, hugo, sophocles and many others explore capital punishment in their works, from a tale of two cities to invitation to a beheading.
using these varied case studies, aquilina demonstrates how they all highlight two aspects of the experience.
first, they uncover a particular state of being, or more precisely non-being, that comes with a death sentence, and second they reveal how this state exists beyond death row, as sovereignty and alterity are by no means confined to a prison cell.
in contrast to heidegger’s being-towards-death, which individualises the subject – only i can die my own death – this book argues that, when condemned to death, the self and death collide.
be it death row or not, when the supposed futurity of death is brought into the here and now, we encounter what aquilina calls ‘relational death’.
living on with death severs the subject’s relation to itself, the other and political sociality as a whole, rendering the human less a named and recognisable ‘being’ than an anonymous ‘living corpse’, a human thing.
in a sustained engagement with blanchot, levinas and derrida’s death penalty seminars, the ontology of death articulates a new theory of the subject, beyond political subjectivity defined by sovereignty and beyond the heideggerian notion of ontological selfhood.
منبع اصلی :
http://libgen.rs/book/index.php?md5=B4E8C7C9661FE4FB04E9E29DAA26D926
توضیحات فیزیکی اثر :
241 صفحه
فهرست مندرجات:
فهرست مطالب :
نصف عنوان
صفحه سری
صفحه عنوان
صفحه حق چاپ
فداکاری
فهرست
پیشگفتار
سپاسگزاریها
اختصارات
مقدمه: ادبیات، پرسش ها، مرگ
سیاست مرده
شمشیر ادبیات
فصل 1: لحظه مرگ من
فصل دوم: مجازات اعدام
اسب ها
برای کی زنگ میزنه
محال بودن مرگ من
فصل سوم: مرگ از دست رفته
ایستگاه: برزخ
اجساد زنده
تصدیق خلاف شناخت
فصل چهارم: پس از مرگ، گمنامی
فرشته ها و شیاطین
موضوع نامناسب
امر انسانی
فصل پنجم: مرگ هیچکس
سازمان بهداشت جهانی؟ چی؟
صداهای ناشناس
حاکم (بدون) رعایا
نتیجه: مرگ من
یادداشت
کتابشناسی - فهرست کتب
فهرست مطالب
-----------
Table of contents :
Half Title
Series Page
Title Page
Copyright Page
Dedication
Contents
Preface
Acknowledgements
Abbreviations
Introduction: Literature, questions, death
Dead politics
Literature’s sword
Chapter 1: The Instant of My Death
Chapter 2: Death penalties
Horses
For whom the bell tolls
The impossibility of my death
Chapter 3: Missing death
Station: Limbo
Living corpses
Acknowledgement contra recognition
Chapter 4: After death, anonymity
Angels and demons
The unbecoming subject
The human thing
Chapter 5: The death of no one
Who? What?
Anonymous voices
Sovereign (without) subjects
Conclusion: The death of me
Notes
Bibliography
Index