چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه توانایی معنویت رهبانی اولیه مسیحی را برای کمک به اصول الهیات پربار و اعمال معنوی در پاسخ مسیحیان معاصر به تغییرات آب و هوایی تحلیل می کند.
برای انجام این وظیفه، این پایان نامه بینش معنوی سه گانه (یعنی عبادی، زاهدانه و عرفانی) پدران و مادران صحرای قرن چهارم مصر را تحلیل می کند.
«اکو الاهیات» از روندهای تثبیت شده الهیات و اخلاق غربی پیروی کرده است، و به جز چند استثنا، نتایج خود را با استدلال های اخلاقی که از عقل و قانون طبیعی استفاده می کند، پشتیبانی می کند.
این نظام های اخلاقی تمایل دارند از جنبه های مختلف معنوی (یعنی دینی، زاهدانه و عرفانی) الهیات دوری کنند.
این قطب بندی به نفع استدلال های اخلاقی سختگیرانه، واکنش مسیحیان به تغییرات آب و هوایی را به یک الزام اخلاقی صرف تبدیل می کند.
با این حال، عشق و توجه مسیحیان به جهان خلقت تنها یک الزام اخلاقی نیست، بلکه یک ضرورت هستی شناختی است.
این پایان نامه به بررسی دو حوزه اصلی مورد علاقه در رابطه با پدران و مادران صحرا می پردازد: (1) عبادت (یعنی غسل تعمید، عشای ربانی، و اعتراف)، زاهدانه (یعنی روزه، نماز، و ثبات)، و عرفانی (یعنی رؤیاهای الهیات).
نور الهی و خداسازی) سنت هایی که دیدگاه معنوی سه گانه و در عین حال منحصر به فرد رهبانیت اولیه مسیحی را تشکیل می دهند.
و (2) نحوه ارتباط این زندگی معنوی با تعاملات متعدد بین رهبانان و جهان خلقت که در ادبیات رهبانی اولیه مسیحی به تصویر کشیده شده است.
هدف این پایان نامه رد یا جایگزینی کاری نیست که در زمینه مدرن زیستشناسی انجام شده است، بلکه افزودن یک «صدای» جایگزین در گفتگوی مسیحی درباره کرامت جهان خلقت است.
استدلالهای اخلاقی مطرح شده توسط متخصصان اخلاق در سالهای اخیر ثمرات زیادی به بار آورده است، و این دستاوردها را نباید نادیده گرفت.
پیشرفتهای فناوری، توافقنامههای تجاری/تجاری بینالمللی، و جنبشهای مردمی برای ابتکارات کوتاهمدت برای ترمیم آسیبهایی که به خانه مشترک ما وارد شده، ضروری هستند.
با این حال، برای اینکه این راه حلهای کوتاهمدت تأثیری پایدار داشته باشند، ضروری است که انسانها تغییری اساسی در نحوه درک رابطه خود با جهان خلقت ایجاد کنند - این تغییر باید به سمت درک هستیشناختی رابطه بین بشریت و بقیه جهان آفریده شده این تغییر باید از طریق احیای معنویت رهبانی اولیه مسیحی در میان مسیحیان امروزی - هم مذهبی و هم مذهبی - انجام شود.
this thesis analyzes the ability of early christian monastic spirituality to contribute fruitful theological principles and spiritual practices to the contemporary christian response to climate change.
to accomplish this task this thesis analyzes the threefold spiritual vision (i.e.
liturgical, ascetical, and mystical) of the desert fathers and mothers of fourth century egypt.
“eco-theology” has followed the well-established trends of western theology and ethics, and with few exceptions, supports its conclusions with ethical arguments that use reason and natural law; these ethical systems tend to shy away from the various spiritual (i.e.
liturgical, ascetic, and mystical) aspects of theology.
this polarization in favor of strict ethical arguments transforms the christian response to climate change into a mere moral obligation; however, the christian’s love and care for the created world is not just a moral obligation, but an ontological necessity.
this thesis explores two major areas of interest in relation to the desert fathers and mothers: (1) the liturgical (i.e.
baptism, eucharist, and confession), ascetical (i.e.
fasting, prayer, and stability), and mystical (i.e.
visions of the divine light and deification) traditions that form the threefold, yet singular, spiritual vision of early christian monasticism; and (2) the manner in which this spiritual life is related to the numerous interactions between monastics and the created world that are portrayed in early christian monastic literature.
the intent of this thesis is not to reject or replace the work that has been accomplished in the modern field of ecotheology, but rather to add an alternative “voice” in the christian conversation on the dignity of the created world.
the ethical arguments made by eco- ethicists have produced much fruit in recent years, and those accomplishments are not to be overlooked; technological advancements, international trade/business agreements, and grassroots movements are essential to the short-term initiatives to repair the damage that has been done to our common home.
for these short-term solutions to have a lasting impact, however, it is imperative that human beings make a radical shift in the way that they understand their relationship with the created world — this shift must be one toward an ontological understanding of the relationship between humanity and the rest of the created world.
this shift must be accomplished through a revitalization of early christian monastic spirituality among christians today — lay and religious alike.