چکیده :
چکیده ماشینی :
این کتاب در پاسخ به اینکه چقدر تحقیقات الهیاتی در مورد ناتوانی فکری (در مقابل جسمی) انجام شده است، به نمایندگی از افراد دارای ناتوانی های ذهنی عمیق می پرسد که انسان بودن به چه معناست.
این سؤال به طور سنتی با تأکید بر ظرفیت فکری - توانایی به کارگیری مفاهیم یا انتخاب اخلاقی - پاسخ داده می شود و ارزش افرادی را که فاقد چنین ظرفیت های فکری هستند نادیده می گیرد.
نویسنده پیشنهاد می کند، بلکه، انسان را بر حسب مشارکت در روابط پاسخگویی متقابل، که شامل اشکال فکری ارتباط است، اما محدود به آن نمی شود، درک کرد.
او استدلال خود را با توسعه یک پدیدارشناسی در مورد چگونگی ارتباط یک فرد با ناتوانی ذهنی عمیق، که از تجربه بالینی او به عنوان یک فیزیوتراپیست استخراج شده است، پشتیبانی می کند.
او از این طریق نشان می دهد که این افراد در روابط پاسخگویی متقابل، هرچند به شیوه های غیر نمادین و بدنی شرکت می کنند.
او استدلال می کند که انسان بودن، تصویرسازی از خدا به معنای پاسخ دادن به جهان اطرافمان به هر روشی است، بدنی یا نمادین.
چنین برداشتی افراد دارای معلولیت ذهنی را مستثنی نمی کند، بلکه آنها را در زمره کسانی قرار می دهد که در تصویر خدا مشارکت دارند.
molly c.
haslam یک فیزیوتراپیست با بیست سال سابقه کار با او است
افراد دارای انواع ناتوانی ها، از جمله افرادی که دارای ناتوانی های ذهنی عمیق هستند.
.
.
.
یک انتخاب قوی برای مجموعه های فلسفه و انسان شناسی، بسیار توصیه می شود.
- -کتابسنج کتابخانه
«به خوبی نوشته شده است و به راحتی قابل پیگیری است، حتی برای افراد غیرمتخصصی مانند من.
بسیاری از تجزیه و تحلیل موجودات اجتماعی ساخته شده از طریق گفتمان برای خوانندگان دیوید آرمسترانگ یا میشل فوکو آشنا خواهد بود، حتی اگر صراحتاً در این اصطلاحات به آن اشاره نشده باشد.[4] به همین ترتیب، محققان در سمت شرقی اقیانوس اطلس از مشکلات اولویت دادن به خودآگاهی و زبان به عنوان پیش شرط بشریت بسیار آگاه خواهند بود.
نویسنده اذعان میکند که سؤالات بیشتری وجود دارد که باید پرسید - مثلاً بیماران کما یا حیوانات با عملکرد بالاتر در این کیهانشناسی کجا هستند - اما به عنوان مقدمهای بر یک مفهوم، این کتاب به من بینش مفیدی در مورد جدید داد.
روش های تفسیر کار خودم.»
- -h-ناتوانی
responding to how little theological research has been done on intellectual (as opposed to physical) disability, this book asks, on behalf of individuals with profound intellectual disabilities, what it means to be human.
that question has traditionally been answered with an emphasis on an intellectual capacity—the ability to employ concepts or to make moral choices—and has ignored the value of individuals who lack such intellectual capacities.
the author suggests, rather, that human being be understood in terms of participation in relationships of mutual responsiveness, which includes but is not limited to intellectual forms of communicating.
she supports her argument by developing a phenomenology of how an individual with a profound intellectual disability relates, drawn from her clinical experience as a physical therapist.
she thereby demonstrates that these individuals participate in relationships of mutual responsiveness, though in nonsymbolic, bodily ways.
to be human, to image god, she argues, is to respond to the world around us in any number of ways, bodily or symbolically.
such an understanding does not exclude people with intellectual disabilities but rather includes them among those who participate in the image of god.
molly c.
haslam is a physical therapist with twenty years of experience working with
individuals with a variety of disabilities, including those with profound intellectual disabilities.
.
.
.
a strong pick for philosophy and anthropology collections, very much recommended.
- —library bookwatch
“it is well written and easy to follow, even for a non-specialist such as myself.
much of the analysis of socially constructed beings through discourse will be familiar to readers of david armstrong or michel foucault, even though it was not expressly referenced in these terms.[4] similarly, scholars on the eastern side of the atlantic will be all too aware of the problems with prioritizing self-awareness and language as preconditions of humanity.
the author acknowledges there are more questions to be asked--where do coma patients, or the higher-functioning animals, feature in this cosmology, for example--but as an introduction to a concept, this book has given me useful insight into new ways of interpreting my own work.”
- —h-disability