چکیده :
چکیده ماشینی :
خیابان افرم که توسط پاپ بندیکت پانزدهم به عنوان دکتر کلیسا معرفی شد و یعقوب سروغ دو نفر از اولین و مهمترین نمایندگان جهان بینی الهیاتی کلیسای سریانی بودند.
بیشتر کارهای آنها در قالب سرودها و موعظه های متریک بود که از شعر برای بیان الهیات استفاده می کردند.
در الهیات سریانی اولیه، کروبی اعظم سیلی جوزف بیگیانی تلاش می کند تا بینش خود را به شکلی نظام مند بر اساس سرفصل های به کار رفته در رساله های غربی ارائه کند، در حالی که اصالت و انسجام اندیشه آنها را خدشه دار نکند.
برای st.
افریم شام (متوفی 373) و یعقوب سروغ (متوفی 521)، خدا کاملاً اسرارآمیز است، با این حال او در همه آنچه آفریده حضور دارد.
kenosis (خود تهی شدن) کلام خدا نه تنها در طبیعت انسانی مسیح، بلکه در کلمات متناهی کتاب مقدس یافت می شود.
خداوند در این عمل خود را در دسترس انسان قرار می دهد.
نزول سه گانه پسر خدا به رحم مریم، رود اردن در هنگام غسل تعمید او و به شیول در هنگام مرگ او، اقداماتی بودند که هم برای رستگاری و هم الوهیت انجام می شدند.
افرم و یعقوب سیستمی از انواع و ضدانواع مورد استفاده در کتاب مقدس را به کار گرفتند تا آیین های مقدس را به عنوان بسط اعمال مسیح در طول تاریخ نشان دهند.
مطالب تحت مضامین پنهان بودن خدا، خلقت و گناه، مکاشفه، تجسم، رستگاری، الوهیت و روح القدس، کلیسا، مریم، اسرار آغاز، آخرت شناسی و ایمان سازماندهی شده است.
علاوه بر این، کتاب این واقعیت را برجسته می کند که سنت مذهبی کلیسای مارونی، یکی از کلیساهای سریانی، به طور مداوم و فراگیر بیان زنده الهیات این دو پدر کلیسای سریانی است.
st.
ephrem, who was proclaimed a doctor of the church by pope benedict xv, and jacob of serugh were two of the earliest and most important representatives of the theological world-view of the syriac church.
much of their work was in the form of hymns and metrical homilies, using poetry to express theology.
in early syriac theology, chorbishop seely joseph beggiani strives to present their insights in a systematic form according to headings used in western treatises, while not undermining the originality and cohesiveness of their thought.
for st.
ephrem of syria (d.
373) and jacob of serugh (d.
521), god is utterly mysterious, yet he is present in all that he has created.
the kenosis (self-emptying) of the word of god is found not only in the human nature of christ, but in the finite words of sacred scripture.
in this action, the divine makes itself accessible to human beings.
the triple descent of the son of god into the womb of mary, the jordan river at his baptism, and into sheol at his death, were actions directed both to redemption and divinization.
ephrem and jacob employed a system of types and antitypes used in sacred scripture to demonstrate the sacraments as extensions of christ’s actions through history.
the material is organized under the themes of the hiddenness of god, creation and sin, revelation, incarnation, redemption, divinization and the holy spirit, the church, mary, the mysteries of initiation, eschatology and faith.
additionally, the book highlights the fact that the liturgical tradition of the maronite church, one of the syriac churches, is consistently and pervasively a living expression of the theology of these two syriac church fathers.