چکیده :
ترجمه ماشینی:
این کتاب شرحی فلسفی از آگاهی عادی را به عنوان گامی در جهت درک آگاهی عرفانی ارائه می دهد.
این اثر با پیشفرض تعامل زنده بین مدیتیشن و تفکر، از متفکران غربی و ژاپنی استفاده میکند تا فلسفه دینی را توسعه دهند که با تجربه مراقبهگران سازگار است و میتواند موضوعاتی مانند پوچی، نیستی و خود را بررسی کند.
از متفکران غربی می توان به فلوطین، اکهارت، شلایرماخر، هایدگر، برنتانو، هوسرل، سارتر و لونرگان اشاره کرد.
و متفکران ژاپنی مورد اشاره عبارتند از نیشیتانی، هیساماتسو و سوزوکی.
همه از نماز متمرکز، ذن یا دیگر اشکال تمرکز ذهنی استفاده میکنند.
تأکید ویژهای بر کار فیلسوف کاتولیک قرن بیستم برنارد لونرگان میشود، که توجه او به آگاهی میتواند به درک عرفان کمک کند.
"این اولین فلسفه بین فرهنگی است که کار برنارد لونرگان را در مورد فلسفه انتقادی در غرب و متفکران ذن ژاپنی گرد هم می آورد.
بینش های wta فراوانی وجود دارد و پیامدهای آن فراوان است." (جان پی کینان، نویسنده «چگونه استاد موو شکهای ما را از بین میبرد: مطالعه پاسخ خواننده و ترجمه mou-tzu li-huo lun»)
«در حوزههای علوم دینی و الهیات، اندیشمندان درباره سازههایی چون «تجربه»، «آگاهی» و «عرفان» و مسائل فلسفی مانند امکان «محض یا بیواسطه (با مفاهیم)» به بحث و جدل پرداختهاند.
تجربه یا آگاهی.
این کتاب سهم قابل توجهی در آن بحث های مهم خواهد داشت." (کریستوفر آیوز، نویسنده کتاب "ذن بیداری و جامعه")
لوئیس روی، o.p.
استاد الهیات در کالج بوستون است.
او نویسنده کتاب «خودشکوفایی و انجیل رادیکال و تجربیات متعالی: پدیدارشناسی و نقد» است.
this book offers a philosophical account of ordinary consciousness as a step toward understanding mystical consciousness.
presupposing a living interaction between meditation and thinking, the work draws on western and japanese thinkers to develop a philosophy of religion that is friendly to the experience of meditators and that can explore such themes as emptiness, nothingness, and the self.
western thinkers considered include plotinus, eckhart, schleiermacher, heidegger, brentano, husserl, sartre, and lonergan; and japanese thinkers referenced include nishitani, hisamatsu, and suzuki.
all employed centering prayer, zen, or other forms of mental concentration.
particular emphasis is placed on the work of twentieth-century catholic philosopher bernard lonergan, whose wntings on consciousness can inform an understanding of mysticism.
"it is the first intercultural philosophy to bring together the work of bernard lonergan on critical philosophy in the west and japanese zen thinkers.
there is a wealth of wta insights and the ramifications abound." (john p.
keenan, author of 'how master mou removes our doubts: a reader-response study and translation of the mou-tzu li-huo lun')
"in the fields of religious studies and theology thinkers have been engaged in debates about such constructs as ‘experience,’ ‘consciousness.’ and ‘mysticism,’ and such philosophical problems as the possibility of ‘pure.
or unmediated (by concepts), experience, or consciousness.
this book will make a significant contribution to those important debates." (christopher ives, author of 'zen awakening and society')
louis roy, o.p.
is professor of theology at boston college.
he is the author of 'self-actualization and the radical gospel and transcendent experiences: phenomenology and critique'.