چکیده :
ترجمه ماشینی:
معجزه اصلی که توسط مسیحیان ادعا شده است، تجسم است.
می گویند خدا انسان شد.
هر معجزه دیگری راه را برای این امر آماده می کند یا از آن نتیجه می شود.»
این بیانیه کلیدی معجزه است، که در آن سی.اس.لوئیس نشان می دهد که یک مسیحی نه تنها باید معجزات را بپذیرد، بلکه باید از آن به عنوان شاهدی بر دخالت شخصی منحصر به فرد خدا در خلقتش خوشحال شود.
لوئیس با استفاده از شفافیت و شوخ طبعی خاص خود برای توسعه استدلال خود، عقل گرایان، ادم گرایان و دئیست ها را بر اساس دلایل خود به چالش می کشد و با این بیان که: «کسانی که تصور می کنند معجزه نمی تواند اتفاق بیفتد، صرفاً هدر می دهند.
وقت خود را با نگاه کردن به متون: ما از قبل می دانیم که آنها چه نتایجی را خواهند یافت زیرا آنها با طرح این سؤال شروع کرده اند.»
معجزات کتابی نوشته سی.اس.لوئیس است که در ابتدا در سال 1947 منتشر شد و در سال 1960 تجدید نظر شد.
لوئیس استدلال می کند که قبل از اینکه بتوان از مطالعه تاریخ یاد گرفت که آیا معجزه ای رخ داده است یا خیر، ابتدا باید این سؤال فلسفی را حل کرد که آیا چنین است.
منطقاً ممکن است که معجزه در اصل اتفاق بیفتد.
او مورخان مدرن و متفکران علمی، بهویژه محققان سکولار کتاب مقدس را متهم میکند که در مقابل معجزات سؤال میکنند و اصرار میورزند که بیاعتباری مدرن به معجزه یک سوگیری فرهنگی است که بر سوابق تاریخی تحمیل شده است و از آن قابل استخراج نیست.
فیلسوفان و دانشمندانی از جمله ویکتور رپرت، ویلیام هاسکر و آلوین پلانتینگا «برهان عقل» را بسط دادهاند و به لوئیس اعتبار میدهند که برای اولین بار این برهان را در معجزات فصل 3 آشکار کرده است.
این استدلال معتقد است که اگر، همانطور که طبیعت گرایی کامل مستلزم آن است، همه افکار ما معلول یک علت فیزیکی هستند، پس دلیلی برای این فرض وجود ندارد که آنها نیز نتیجه یک دلیل معقول باشند.
با این حال، دانش با استدلال از زمین تا نتیجه درک می شود.
بنابراین، اگر طبیعت گرایی صادق بود، هیچ راهی برای شناخت آن وجود نداشت، یا چیز دیگری که نتیجه مستقیم یک علت فیزیکی نباشد.
لوئیس ادعا می کند که بر اساس این منطق، گزاره "من دلیلی دارم که معتقدم طبیعت گرایی معتبر است" به طور خودارجاعی مانند جمله "یکی از کلمات این جمله معنایی را که به نظر می رسد ندارد" است.
، یا جمله «من هرگز حقیقت را نمی گویم».
در هر مورد، فرض صحت نتیجه، امکان وجود دلایل معتبر برای رسیدن به آن را از بین می برد.
برای خلاصه کردن استدلال در کتاب، لوئیس
ازj.b.s.haldane نقل قول میکند که به یک خط استدلال مشابه متوسل میشود.
هالدن می گوید: "اگر فرآیندهای ذهنی من به طور کامل توسط حرکات اتم ها در مغز من تعیین می شود، دلیلی ندارم که تصور کنم باورهای من درست است ...
و از این رو هیچ دلیلی ندارم که تصور کنم مغزم از اتم ها تشکیل شده است."
'the central miracle asserted by christians is the incarnation.
they say that god became man.
every other miracle prepares the way for this, or results from this.''
this is the key statement of miracles, in which c.s.
lewis shows that a christian must not only accept but rejoice in miracles as a testimony of the unique personal involvement of god in his creation.
using his characteristic lucidity and wit to develop his argument, lewis challenges the rationalists, agnostics and deists on their own grounds and makes out an impressive case for the irrationality of their assumptions by positing: ''those who assume that miracles cannot happen are merely wasting their time by looking into the texts: we know in advance what results they will find for they have begun by begging the question.''
miracles is a book written by c.
s.
lewis, originally published in 1947 and revised in 1960.
lewis argues that before one can learn from the study of history whether or not any miracles have ever occurred, one must first settle the philosophical question of whether it is logically possible that miracles can occur in principle.
he accuses modern historians and scientific thinkers, particularly secular bible scholars, of begging the question against miracles, insisting that modern disbelief in miracles is a cultural bias thrust upon the historical record and is not derivable from it.
philosophers and scientists including victor reppert, william hasker, and alvin plantinga have expanded on the "argument from reason" and credit lewis with first bringing the argument to light in miracles chapter 3
the argument holds that if, as thoroughgoing naturalism entails, all of our thoughts are the effect of a physical cause, then there is no reason for assuming that they are also the consequent of a reasonable ground.
knowledge, however, is apprehended by reasoning from ground to consequent.
therefore, if naturalism were true, there would be no way of knowing it, or anything else not the direct result of a physical cause.[1]
lewis asserts that by this logic, the statement "i have reason to believe naturalism is valid" is self-referentially incoherent in the same manner as the sentence "one of the words of this sentence does not have the meaning that it appears to have", or the statement "i never tell the truth".[2] in each case, to assume the veracity of the conclusion would eliminate the possibility of valid grounds from which to reach it.
to summarize the argument in the book, lewis quotes j.
b.
s.
haldane who appeals to a similar line of reasoning.
haldane states "if my mental processes are determined wholly by the motions of atoms in my brain, i have no reason to suppose that my beliefs are true ...
and hence i have no reason for supposing my brain to be composed of atoms."
نویسنده :
C. S. Lewis (سی. اس. لوئیس)
منبع اصلی :
https://libgen.is/book/index.php?md5=186EE4E972B9B25846B234418DF4BC2B
یادداشت :
کتاب حاضر، از جمله کتاب های دفاعیاتی مسیحی است. یعنی به دفاع از باورهای اختصاصی مسیحیت (در اینجا تجسد الهی) که عمدتا با مشک مواجه است می پردازد. اما شیوه استدلال و دفاع از اصل معجزات و نقاط قوت و ضعف آن قابل استفاده بوده و نیز آشنایی با موارد غیر قابل قبول (تجسد) جهت نقد و رد قابل بهره برداری است.
فهرست مندرجات:
Table of contents :
Contents
1 The Scope of This Book
2 The Naturalist and the Supernaturalist
3 The Cardinal Difficulty of Naturalism
4 Nature and Supernature
5 A Further Difficulty in Naturalism
6 Answers to Misgivings
7 A Chapter of Red Herrings
8 Miracles and the Laws of Nature
9 A Chapter not Strictly Necessary
10 ‘Horrid Red Things’
11 Christianity and ‘Religion’
12 The Propriety of Miracles
13 On Probability
14 The Grand Miracle
15 Miracles of the Old Creation
16 Miracles of the New Creation
17 Epilogue
Appendix A: On the Words ‘Spirit’ and ‘Spiritual’
Appendix B: On ‘Special Providences’
About the Author
Other Books by C. S. Lewis
Credits
Copyright
About the Publisher