چکیده :
ترجمه ماشینی:
الهیات در مورد جایگاه اروتیسم در دگرگونی نجات بخش مردان و زنان، حتی خود کیهان، چه می گوید؟ اروس، به نوبه خود، چگونه عمل الهیاتی را القا می کند و مبانی اعتقادی را تغییر می دهد؟ این کتاب با پرهیز از مسیر فرسوده اخلاقی سازی جنسی، در عین حال که قاطعانه از اصرار تأثیرگذار آندرس نیگرن مبنی بر اینکه آگاپ مسیحی نباید هیچ ربطی به اروس دنیوی داشته باشد، فاصله می گیرد، این کتاب به کاوش در قلمروی کاملاً ناشناخته در قلمرو اروتیک الهیاتی می پردازد.
زهد، عرفان، اغوا کننده، وجد - اینها مکان هایی هستند که می توان الهی و شهوانی را به هم نزدیک کرد و عشق و میل به در هم آمیختن را دید.
این جلد با دعوت و اجرای یک اغواگری متقابل از رشته ها، فیلسوفان، مورخان، علمای کتاب مقدس و الهیدانان وارد یک گفتگوی پرشور میشوند که از حدود ارتدکسهای متعارف، اعم از اعتقادی یا انضباطی عبور میکند.
به دنبال گشایش های جدیدی برای ظهور میل، عشق و لذت است، در حالی که درک مشترک از این اصطلاحات را به چالش می کشد.
در نقطهای که امید به رستگاری بهطور متناقضی امنیت موضوعات را به خطر میاندازد، بهویژه موضوعات الهیاتی را به خطر میاندازد، با گشودن آنها در برابر تجاوزات اروس که در آن مرزها، زمانی که فراتر رفت، به مکانهایی برای امکان ظهور تبدیل میشوند.
مرتب شده در خوشه های موضوعی، به طور سیال در میان و بین سنت های متنی پیشامدرن و پست مدرن حرکت می کند - از افلاطون تا امرسون، آگوستین به کریستوا، مکتیلد تا ماتوسو، شولامیت تا مولی بلوم، زوهر تا رمز داوینچی.
با این کار، آنها دامنههای عالی نظریه را با واقعیتهای سخت سیاست، تعالی بیکران خداوند را با گذرا بودن مادیت پیوند میدهند.
what does theology have to say about the place of eroticism in the salvific transformation of men and women, even of the cosmos itself? how, in turn, does eros infuse theological practice and transfigure doctrinal tropes? avoiding the well-worn path of sexual moralizing while also departing decisively from anders nygren's influential insistence that christian agape must have nothing to do with worldly eros, this book explores what is still largely uncharted territory in the realm of theological erotics.
the ascetic, the mystical, the seductive, the ecstatic-these are the places where the divine and the erotic may be seen to converge and love and desire to commingle.inviting and performing a mutual seduction of disciplines, the volume brings philosophers, historians, biblical scholars, and theologians into a spirited conversation that traverses the limits of conventional orthodoxies, whether doctrinal or disciplinary.
it seeks new openings for the emergence of desire, love, and pleasure, while challenging common understandings of these terms.
it engages risk at the point where the hope for salvation paradoxically endangers the safety of subjects-in particular, of theological subjects-by opening them to those transgressions of eros in which boundaries, once exceeded, become places of emerging possibility.the eighteen chapters, arranged in thematic clusters, move fluidly among and between premodern and postmodern textual traditions-from plato to emerson, augustine to kristeva, mechthild to mattoso, the shulammite to molly bloom, the zohar to the da vinci code.
in so doing, they link the sublime reaches of theory with the gritty realities of politics, the boundless transcendence of god with the poignant transience of materiality.