جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
تعداد رکورد ها : 5350
عنوان :
الآيات المأولة بالحجة و الرجعة
نویسنده:
حائري سنقري، محمد علي بن حسن علي
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
زبان :
عربی- فارسی
چکیده :
کتاب مفصلي است درباره امام زمان عليه السلام وقيام آن حضرت ورجعت با استفاده بسيار از آيات وروايات وکتب شيعي وسني ، درآغاز فهرستي از اسامي کتبي که اهل سنت درباره امام زمان (ع) نگاشته اند را ارائه نموده ، و پس از آن به تفصيل آياتي را که به امام عصر (ع) تفسير وتأويل شده را با احاديث ذيل آنها آورده است که اين بخش خطبه خاصي هم دارد : نحمدک اللهم يا من خصنا بمحمد خاتم النبيين ... وپس از آن خطب وکلمات صادره ازاهل بيت درملاحم وفتن را آورده از جمله خطبة البيان وخطبه طتنجيه و ...وسپس فهرست کساني که امام (ع) را ديده اند ، شروع تأليف در1330 ق بوده است . « دحض البدعة » سنقري به شماره 26 گذشت . کتاب مفصلي است درباره امام زمان عليه السلام وقيام آن حضرت ورجعت با استفاده بسيار از آيات وروايات وکتب شيعي وسني ، درآغاز فهرستي از اسامي کتبي که اهل سنت درباره امام زمان (ع) نگاشته اند را ارائه نموده ، و پس از آن به تفصيل آياتي را که به امام عصر (ع) تفسير وتأويل شده را با احاديث ذيل آنها آورده است که اين بخش خطبه خاصي هم دارد : نحمدک اللهم يا من خصنا بمحمد خاتم النبيين ... وپس از آن خطب وکلمات صادره ازاهل بيت درملاحم وفتن را آورده از جمله خطبة البيان وخطبه طتنجيه و ...وسپس فهرست کساني که امام (ع) را ديده اند ، شروع تأليف در1330 ق بوده است . « دحض البدعة » سنقري به شماره 26 گذشت . ]الذريعة 1/47[
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حاشية شرح التجريد الجديد و حواشيه
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 203/2-215
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حاشية شرح القديم للتجريد
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
توضیحات تکمیلی اثر
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 203/2-215
چکیده :
اين حاشيه از آغاز (=مقصد اول) شرح اصفهاني است تا پايان جواهر و اعراض (=مقصد دوم) . بنوشته مؤلف ذريعه بنقل از رياض العلماء، گرگاني در تأليف اين حاشيه، از حاشيه نصيرالدين كاشي (م-775) مايه گرفته . علي بن محمد معروف به نصيرالدين، تعليقاتي بر شرح اصفهاني نوشته است در نهايت دقت و استواري و بهمه اعتراضات اصفهاني بر خواجه پاسخ گفته و قوشچي از آنجا كه پاسخهاي كاشي را قانع كننده يافته و توانايي رد آن را در خود نديده، از نقل سخنان او صرف نظر كرده . بر تعليقات شريف گرگاني بسياري از كلاميان و فيلسوفان حاشيه نگاشته اند.(عبدالحسين حائري) حواشي معرفي شده بر حاشيه جرجاني عبارت است: 1- حاشيه ميرصدرالدين دشتكي (م 903)«الذريعه 6/70» 2-حاشيه شجاع الدين الياس رومي (929ق)« كشف الظنون 1/347» 3-حاشيه ابن خطيب، محمد بن ابراهيم(901ق) 4-حاشيه سنان الدين يوسف معروف به عجم سنان مفتي آماسيه.(936ق)«كشف الظنون 1/347» 5-حاشيه مولي ابن معيد، كه حاشيه خطيب زاده را تلخيص كرده و نسخه از آن در اسكوريال مادريد نگهداري مي شود 6-تلخيص الحواشي التجريدية الخطيبية، از طاش كبري زاده، احمد بن مصطفي (962ق). كه آنهم تلخيصي از كار خطيب زاده است و نسخه آن در اسكوريال نگهداري مي شود.«كشف الظنون1/348 و مجلس 5/111» 7-حاشيه احمد طالشي جيلي (930)« كشف الظنون 1/347» 8-حاشيه احمد بن موسي بن شمس الدين مشهور به خيالي(870)، با آغاز:الحمد لله الذي تقدس كنه ذاته عن ادراك العقول..«كشف الظنون 1/347، معجم المطبوعات العربية 1/852» 9-حاشيه شاه محمد بن حرم (978ق)« كشف الظنون 1/348» 10-حاشيه ابن بردعي محيي الدين محمد بن محمد بردعي (927)« كشف الظنون 1/348» 11-حاشيه طاش كبري زاده، احمد بن مصطفي (962)، فقط بر بحث ماهيت آن حاشيه نوشته و در آن نظرات قوشچي، دواني، صدرالدين دشتكي، و ابن خطيب را مختصر جمع كرده است.« كشف الظنون 1/348، مجلس 5/111، فهرست اسكوريال 1/453» 12- حاشيه ابوزكريا محيي الدين احمد بن ابراهيم نحاس دمشقي (814)، اين حاشيه فقط بر بحث ماهيت است. «كشف الظنون 1/348» 13-حاشيه شمس الدين احمد بن محمود معروف به قاضي زاده مفتي (982ق)، فقط حاشيه بر بحث ماهيت است. « كشف الظنون 1/348» 14-حاشيه مولي عبدالغني بن امير شاه بن محمود (971ق)« كشف الظنون 1/348» 15- حاشيه مولي محمد معروف به سپاهي زاده (997ق) « كشف الظنون 1/348» 16-حاشيه محمد بن عبدالكريم معروف به زلف نگار (962ق) «كشف الظنون 1/348» 17- حاشيه محيي الدين محمد بن قاسم مشهور به اخوين (904ق) « كشف الظنون 1/347» 18- حاشيه محمد بن محمود مغلوي وفائي (940ق) « كشف الظنون 1/347» 19- حاشيه حسام الدين حسين بن عبدالرحمن توقاتي (926ق) « كشف الظنون 1/347» 20- حاشيه مولي علي بن امرالله مشهور به ابن جنائي (979ق)، تاليف در سال 953ق. «كشف الظنون 1/347» 21- حاشيه عبدالرحمن مشهور به غزالي زاده. « كشف الظنون 1/347» 22- حاشيه خضر بن عبدالكريم (999ق) « كشف الظنون 1/348» 23- حاشيه خضر بيك بن قاضي جلال الدين بن صدرالدين بن ابراهيم حنفي رومي (863ق). « هدية العارفين 1/346» 24- حاشيه شجاع الدين كوسج « كشف الظنون 1/348» 25- حاشيه سليمان بن منصور طوسي معروف به شيخي، او اين حاشيه را بر حاشيه جرجاني و حاشيه ابن خطيب بر حاشيه جرجاني نگاشته است. آغاز: الحمد لله المتكلم بكلام ليس من جنس الحروف و الاصوات. « كشف الظنون 1/348» 26- حاشيه ملا زاده (قرن 10)، نسخه اي از آن در كتابخانه ملي است 27- حاشيه محمد رضوي (قرن 11)، نسخه از آن در مجلس شوراست 28- حاشيه ناشناس، نسخه اي از آن در كتابخانه گلپايگاني است 29- حاشيه ناشناس، نسخه اي از آن در كتابخانه گلپايگاني است. 30- حاشيه ناشناس، نسخه اي از آن در كتابخانه گلپايگاني است. از اين حواشي فقط حاشيه خطيب زاده، عجم سنان، محمد رضوي و ملا زاده نسخه از آن در ايران معرفي شده است. نكته قابل توجه اين كه شرح اصفهاني و شروح آن در ايران و علماء اين خطه كمتر مورد توجه بوده در حالي كه شروح و حواشي شرح قوشچي در ايران بسيار مورد اعتناء قرار گرفته و نسخ بسياري از آنها در ايران موجود است«درايتي» اين كتاب ساليان دراز جز برنامه درسي بوده است، متن شرح قديم اصفهاني است. بسيار مفصل است، متن از خواجه طوسي و شرح از شمس الدين محمود اصفهاني در گذشته 746 است . ( محمد تقي دانش پژوه ) آغاز كتاب: اما بعد الحمد واجب الوجود علي نعمائه،خص بالذكر من صفاته العلي ما هو اخص به اعني الوجوب الذاتي ...فاني مجيب الي ما سألت من تحرير .. و مما قادني الدليل اليه و قوي أقول .. لما علم الکلام باحثاً عن .. لاجرم رتبه علي ستة مقاصد المقصد الاول في الامور العامة انجام كتاب: انجام مقصد اول: بالقياس الي ذلك الشي المقترن بالمعلول يسمي علة عرضية تم المقصد الاولي انجام كتاب: التأثر بقبول تلك الصفة فيكون هناك متأثرة اخري و هكذا فليزم التسلسل. الحمدلله علي وصول الكلام الي هذاالمقام و به الاستعانة في توفيق الاتمام و صلي الله علي سيدالانام محمد و آله الكرام و صحبه العظام. ]کشف الظنون 1/250 و 1/347 ؛ مرعشي 11/260 ؛ آستان قدس 1/106 ؛ الذريعة 6/32 ؛ التراث العربي 2/303 ؛ امام صادق عليه السلام قزوين ص 90 ؛ الفبائي آستان قدس ص 197؛ دانشگاه تهران 3/231 ؛ فهرست آستان قدس 4/82 ؛ شخصي ميبدي 2/120 ؛ موسسه آية الله بروجردي 2/332 ؛ عكسي مركز احياء 6/27؛ نشريه 11/891 و 11/194 و 11/502 ؛ كتابخانه نوربخش 2/237 ؛ فهرست الفبائي آستان قدس ص 197 ؛ رايانه ملي ص 140 و 2248 ؛ ميراث شهاب س7ش1-/2 40 ؛ مجلس شورا 32/334 و 2/68/24 و 2/591/29؛ الاوقاف العامة موصل 4/50 ؛ رايانه آستان قدس ؛كتابشناسي تجريد العقايد ص 44-46؛دنا 4/75-77[ شرح و حواشي: حاشية حاشية الجرجاني علي تسديد القواعد (-) حاشية حاشية الجرجاني علي تسديد القواعد (-) حاشية حاشية الجرجاني علي تسديد القواعد (-) حاشية حاشية تسديد القواعد في شرح تجريد العقائد خطيب زاده، محمد بن ابراهيم (-901) حاشية حاشية تسديد القواعد في شرح تجريد العقائد = حاشية علي حاشية سيد شريف بر شرح قديم تجريد عجم سنان، يوسف بن الياس (-936) حاشية علي حاشية السيد الشريف علي شرح التجريد آماسي، محمد بن قاسم (864-940) حاشية حاشية تسديد القواعد في شرح تجريد العقائد ملازاده (-10)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آغاز و انجام
نویسنده:
عبدالرزاق كاشي، عبدالرزاق بن احمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
چکیده :
بحث فلسفي كوتاهي است در مبدأ و معاد كه بجهت يكي از دوستان خود نگاشته است . (سيد احمد اشكوري) رساله كوتاهي است در مبدء و معاد كه آن را به درخواست دوستي نوشته است. آغاز كتاب: .الحمدلله الذي ابدء الخلق و اعاده و دبر الامر كما اراده ... دوستي كه دست توفيق گريبان دل او را بسوي تحقيق ميكشيد...درخواست كرد كه فصلي مختصر جهت او در بيان مبدء و معاد مسطور گردد انجام كتاب: انواع عذاب چسند كه بوصف در نيايد اعاذنالله من ذلك و الصلاة و السلام علي خير خلقه محمد و آله اجمعين و الله اعلم بالصواب
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حاشية شرح التجريد الجديد (الهيات)
نویسنده:
قاضي زاده كرهرودي، عبدالخالق
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
زبان :
عربی
کد کنگره:
BP 203/2-215
چکیده :
حاشيه بر مقصد سوم شرح تجريد قوشچي است. او نيز حاشيه اي بر جواهر و اعراض شرح قوشچي دارد. آغاز كتاب: بسمله . و به ثقتي . الحمد الله الذي وفقنا لتوضيح عقائد الاسلام و تصحيحها من تجريد العقائد .....فهذه حواشي .....و شحت بها ....من مقاصد كتاب التجريد و شرحه الجديد ....المقصد الثالث في اثبات الصانع و صفاته و آثاره ... انجام كتاب: هذا غاية ما يمكن ان يقال في تحقيق هذا المرام فتامل فيه
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
إتحاف الأذكياء بتحقيق عصمة الأنبياء
نویسنده:
حموي، احمد بن محمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
نسخه PDF
زبان :
عربی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيينه شاهي
نویسنده:
طبسی خراسانی، محمد ابراهیم بن محمد علی
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
ترجمه و توضيحي است از كتاب «مجالي المجالي» ميرزا محمد اخباري كه در شرح كتاب خود «مجالي الانوار» نوشته و در آن بر گفته هاي ملا علي نوري خرده گيري مي نمايد . اين ترجمه به فتحعلي شاه قاجار تقديم شده و «آئينه شاهي» لقب آن مي باشد . اصل رساله مجالي بعنوان «متن» و گفته هاي نوري بعنوان «افاده» و پاسخهاي اخباري بعنوان «شرح» و حواشي آن بعنوان «حاشيه» و ترجمه مترجم بعنوان «ترجمه» و توضيحات مترجم بعنوان «مترجم گويد» عنوان شده و شب بيست و دوم ذي القعده 1222 در طهران بپايان رسيده است . (سيد احمد اشكوري) به نام فتح علي شاه قاجار (1211-1250ق) . پس از نام شاه و خود ، مي گويد «خاتم المحققين ... عارف اسرار وجودي ... ميرزا محمد [اخباري] ... رساله اي در تحقيق مبداء و معاد به طريق علماء راسخين و شيوه عرفاي كاملي ،نگاشته و به نظر افلاطون مرتبت ارسطاطاليس منزلت مولانا علي نوري مازندراني رسانده و ايشان كلماتي چند در جرح و تعديل آن ، بر كناره هاي آن رساله نوشته اند ، و چون آن نكات مورد قبول نگارنده (ميرزا محمد اخباري) نبود ، پاسخ هايي مناسب به ايجاز بر رساله خود ( كه در مبداء و معاد بود) افزود و چون به ايجاز بود ،من (طبسي) توضيح ها بر آن نگاشته ، پيشكش شاه كرده «مرآت آگاهي» ملقب به آيينه شاهي كرده است. ترجمه و گزارشي است از «مجالي المجالي : معترك العقول» (ذريعه 19/373) ميرزا محمد اخباري ، در برخوردهاي اخباري - اصولي ، با سربند «متن» كه همان «مجالي ...» است ، و «افاده» كه گفته هاي نوري را در بر دارد و «شرح» كه از ميرزا محمد اخباري و حواشي آن به عنوان «حاشيه» و «ترجمه» و «مترجم گويد» كه از طبسي ست. (احمد منزوي) ترجمه و شرحي است از مجالي المجالي استادش ميرزا محمد اخباري در مسايل كلام كه خود شرح مجالي الانوار خويش است در رد نظريات ملا علي نوري . در دوم ذي قعده 1222 ه در تهران آن را به پايان رسانده است. « محمود نظري » ترجمه و شرح «مجالي المجالي» ميرزا محمد اخباري است. در مقدمه مي گويد :«چون... مولانا و مقتدانا الاميرزا محمد لا زالت انوار افادته مشرفة علي العلماء... رساله اي در تحقيق مبدء و معاد به طريقه علماء راسخين و شيوه عرفا كاملين به عنوان ايجاز و اختصار مشتمل بر جواهر نفيسه و محتواي بر لالي ثمينه تصنيف فرموده و آن ابكار افكار... به نظر فيض منظر... مولانا علي النوري المازندراني رسيده و آن محقق كلماتي چند جرحاً و تعديلاً بر حواشي آن رساله نوشته و نظر به آن كه انظار در نظر كيميا اثر مصنف (ره) به هيچ نحو از امحاء ورود نداشت لهذا در ثاني الحال غواصي بحار معاني نمود جواهر نفيسه و دراري ثمينه ديگر به ساحل عبارات خفيه و اشارات لطيفه آورده و به اصل آن رساله ضم نموده و در طي آن ابحاث و انظار را به وجهي كافي و طريقي شافي دفع فرموده، ليكن چون در ضمن عباراة مشكله و الفاظ مغلقه به ايجاز و اختصار تمام ايراد شده بود و جز خاص الخاص را از آن حظي و بهره نبود اين ذره بيمقدار... به ترجمه آن مشغول شده و در ضمن آن برخي از ايضاحات و شطري از توضيحات نموده و تحرز از استعارات و كنايات را نيز لازم شمرده تا هر كس را زا آن بهره و نصيبي بوده باشد... موسوم به مرات گاهي (كذا؛آگاهي) و ملقب به آيينه شاهي نمود».با عناوين مختلفي مانند: متن ، ترجمه ،شرح، حاشيه،افاده، مترجم گويد و جز آنها. مترجم همان گونه كه اصل كتاب به فتحعليشاه قاجار (1212-1250ق) تقديم شده، ترجمه را هم بدو اتحاف كرده است . پايان يافته در شب اول از هفته چهارم ذيقعده 1221ق درتهران. (سيد محمد حسين حكيم) ألف الميرزا محمد جمال الدين رسالة صغيرة سماها مجالي الأنوار ثم شرحها و سمي الشرح بمجالي المجالي، و هي رسالة تتحدث عن المبدأ و المعاد من الوجهة الفلسفية، فألف الشيخ الطبسي الخراساني هذا الشرح علي مجالي المجالي باللغة الفارسية آغاز كتاب: كل حمدي كه در گلشنزار بر شاخسار انسيه قابلات ممكنات چارباغ عوالم ... (23 سطر بعد) . اما بعد ، محب ختامه فقير سراپا تقصير ... محمد ابراهيم بن محمد علي الطبسي الخراساني .... انجام كتاب: مترجم گويد كه باتمام رسيد مرآت آگاهي و آئينه شاهي در شب اول از هفته چهارم از ماه يازدهم .. ]مرعشي 15/106 ؛ دائرة المعارف بزرگ 1/353 ؛ ذريعه 20/360 ؛ اعلام ، 1/42 ؛ طبقات 13/21 ؛ مرعشي 15/106؛ فهرستواره منزوي 9/64 ؛ مجلس شورا 3/24 ص71؛[
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اثبات الامامه لعلي (علیه السلام)
نویسنده:
خواجوئي، محمد اسماعيل بن حسين
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
زبان :
عربی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تجريد الاعتقاد (با ترجمه منظوم)
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
زبان :
عربی- فارسی
کد کنگره:
BP 203/2-215
چکیده :
آغاز كتاب: حمد اظهار حال آن ذاتي - كه بود جامع كمالاتي در وجوب وجود هست ايما- كه رسد خلق را از نعما اول نعمتي كه هست وجود- داده ما را بمحض رحمت وجود ذكر نعماء توان علي الاجمال- وز تفاصيل آن لسان سلال آغاز: بسمله كلام في الشك و السهو لا حكم للسهو مع غلبة الظن و لالناسي القرائة و الجهر او الاخفات
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ابطال القول (رسالة في)
نویسنده:
قزويني، خليل بن غازي
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
توضیحات تکمیلی اثر
زبان :
عربی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
تعداد رکورد ها : 5350
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید