جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 5437
إعراب كلمة التوحيد (رسالة في)
نویسنده:
فضالي، محمد بن شافع
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
الرد علي الاشاعرة في الجبر
نویسنده:
وحيد بهبهاني، محمد باقر بن محمد اكمل
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
چکیده :
وي در آغاز رساله از تحقيقات آقا جمال خوانساري و پدرش آقا حسين خوانساري در حل اين معضله جبر و اختيار سخن گفته و تفصيل كلام را به مطالعه حاشيه آقا جمال و پدرش آقا حسين احاله ميدهد اما آن سخنان را در حل معضل كافي نميداند. وحيد بهبهاني پس از نقل ابراز عجز ميرزاجان باغنوي در اين مسئله، خود در مقام حل اين معضله كلامي بر آمده است. نخست متن شبهه را از زبان شارح مختصر نقل مي كند و سپس به بيان حل آن مي پردازد. «فتوجهت نحو الحل مع فقد البضاعه وضيق المجال و اختلال الاحوال و بلبال البال و انا العبد الاذل و اقل الاقل ابن محمد اكمل راجيا ان يكون ما ذكرت حلاً لها فان كان ما رجوت فمن عجيب الطاف ربي ... و ان لم يكن علي ما رجوت فغير عجيب من قاصر مثلي ... بل كفي لي فخراً ان يكون فكري نظير افكارهم (عبدالحسين حائري) آغاز كتاب: بسمله الحمدلله رب العالمين ... مشكله و مغالطه معضله اوردها الاشاعره علي المعتزله و الاماميه تلحق الي القول بالاضطرار و الاجبار ... قد تصدي لدفعها عقلاء الفريقين انجام كتاب: و اعلم ايها السائل الباحث انه لو سلمنا و فرضنا حصول استبعاد من شبهاتك نقول مجرد الاستبعاد لا يضرنا علي ما عرفت [الذريعة 10/184؛ فهرست سپهسالار 5/35؛ مجلس شورا 23/772؛ نشريه 11/701]
شرح مطالع الانوار
نویسنده:
طوسی، علاءالدین علی
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
رد تصوف
عنوان :
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
الرد علي رسالة ايليا مطران نصيبين (رسالة في)
نویسنده:
شكري آلوسي، محمود بن عبدالله
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
چکیده :
و فرغ المولف من تاليفها في سنة /1321ه «جبوري، عبدالله» [الاوقاف العامه بغداد-ف4/399]
الرد علي البابية
نویسنده:
كرماني، محمد بن محمد كريم
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
چکیده :
مؤلف با ديدن کتاب وشنيدن گفتار بابيها از برادش حاج محمد رحيم خان درخواست جوابيه اي نمود، ولي وي او را امر کرد تا کتابي در رد آنان بنويسد، و وي کتاب حاضر را درسه مطلب ويک خاتمه هريک مشتمل بر فصول وابواب جمع آوري کرد ودردهه آخر ذي الحجه 1289 ازتأليف آن فارغ شده است، عناوين چنين است: المطلب الاول: في الرد عليه المطلب الثاني: في ساير اسباب کفره المطلب الثالث: في ذکر بعض مذاهبهم و کتبهم. پاسخ از ادعاهاي علي محمد باب و حسينعلي بهاست بروش شيخيها كه بنام مرتضي قلي خان حاكم كرمان نگارش يافته و در دهه آخر ذي الحجه 1289 بپايان رسيده است اين كتاب در سه مطلب و يك خاتمه مي باشد داراي ابواب و فصول بدين عناوين: المطلب الاول: في الرد عليه بوجه خاص. المطلب الثاني: في سائر اسباب كفره. المطلب الثالث: في بعض مذاهبهم و كتبهم. الخاتمة: في نصائح للمومنين (سيد احمد اشكوري)
رد الاخبارية
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
رد بابيه [ساير نسخ]
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
الرد علي نزهة الاثني عشرية
نویسنده:
سلطان العلماء، غضنفر بن علي اكبر
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
الرد علي من نسب الي المؤلف تفضيل الروضة النبوية علي العرش (رسالة في)
نویسنده:
رداد، احمد بن ابي بكر
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
  • تعداد رکورد ها : 5437