جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
صفحه اصلی کتابخانه > جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 37295
أحاديث وکلمات حول الإمام المنتظر
نویسنده:
عبدالله الغريفي
نوع منبع :
کتاب , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام)
منابع دیجیتالی :
أدوار علم الكلام عند الإمامية - المجلد 1
نویسنده:
السيد هاشم الميلاني
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
حاشية مطالع الانظار في شرح طوالع الانوار
نویسنده:
جرجاني، علي بن محمد
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
چکیده :
مطالع الانظار شرحي است مشهور بر کتاب<طوالع الانوار> قاضي بيضاوي که ابوالثنا شمس الدين محمود بن عبدالرحمن اصفهاني (وفات: 749ق) آن را به رشته تحرير آورده است اين حاشيه سيد شريف باعناوين <قوله -قوله> برگزار شده است كتاب حواشي و تعليقات مختصري است بر شرح شمس الدين محمود اصفهاني بر طوالع الانوار قاضي بيضاوي. (وفادار مرادي، محمد) حاشيه اي است بسيار مختصر با عناوين (قوله-قوله) و (قوله-اقول) بر شرح شمس الدين اصفهاني (-749ق) بر «طوالع الانوار» قاضي عبدالله بيضاوي (-685ق). سيد شريف بيشترين ايرادات خود را به مباحث كلامي شارح در حاشيه شرح قديم تجريد وي وارد ساخته است. [کشف الظنون 2/1716و 2/1116؛ الذريعة 6/125؛ مرعشي 28/380؛ ريحانة الادب 3/249و217] شرح و حواشي: حاشية حاشية الجرجاني علي مطالع الانظار (-)
تنوير المطالع
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
تنوير المطالع
نویسنده:
اصفهاني، محمود بن عبدالرحمن
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
چکیده :
شرحي است بر مطالع الانوار تأليف سراج الدين ابو الثناء محمود بن ابي بکر ارموي (594-682) که گويا شمس الدين ابوالثناء محمود بن عبدالرحمن اصفهاني درگذشته 749 بنام نظام الدين جلال الاسلام محيي السنة ساخته است (ص ع: اصفهاني). (دانشگا ش 3578 و 6831، چلبي بروکلمن ذيل 1: 5/849). شارح فاضل در شرح اين كتاب، همان شيوه را به كار برده كه در شرح تجريد الاعتقاد موسوم به تشييدالقواعد، انجام داده است. اوبخشي از متن را كه قصد شرح دارد، به صورت كامل و با مركب قرمز آورده سپس به شرح گسترده آن پرداخته است. سبكي عسقلاني، سيوطي، طاش كوپري زاده و چلبي شرح مطالع از اصفهاني ياد كرده اند اما در اين مدارك نامي خاص براي اين شرح ياد نشده. حاج خليفه پس از اين كه از شرح اصفهاني و از حاشيه محمد شاه بن يوسف فناري (م-929) بر آن سخن گفته، از شرحي ديگر بر مطالع ياد ميكند كه تنوير المطالع نام دارد و از مؤلف آن سخن نميگويد. برو كلمان نيز شرح اصفهاني و تنوير المطالع را جدا ياد كرده و دومين را مجهل المولف ميپندارد اماجاي شك نيست كه تنوير المطالع - كه صدر آن در كشف الظنون نقل شده - همان شرح اصفهاني است زيرا علاوه بر اين كه در حاشيه داود - بر حاشيه گرگاني عبارتي از شرح اصفهاني نقل شده كه پيداست از همين كتاب تنوير المطالع است، بهترين گواه نسخه شماره 3873 (جاي سخن) است كه در زندگي اصفهاني نوشته شده و بر پشت نخستين برگ آن با خط كهن چنين آمده «‌ كتاب شرح مطالع الانوار من مصنفات المولي الامام المحقق شمس اعملة والدين المشهور بالاصفهاني دامت بركاته » نويسنده اين شرح در آنجا كه مؤلف (ارموي) از زين الدين كشي ياد كرده و از كتاب حدائق او مطالبي نقل ميكند. (عبدالحسين حائري) متن از سراج الدين ابو الثنا محمد بن ابي بكر ارموي در گذشته 689 است، جز تنوير المطالع و تبصير المطالع دواني است كه حاشيه ايست بر همين مطالع الانوار ارموي. (محمد تقي دانش پژوه) المطالع لسراج الدين بن أبي بكر الأرموي المتوفي سنة 982هـ و يصفه صاحب الكشف بأنه كتاب اعتني بدراسته الفضلا، و يشتمل أربعة أقسام في الأمور العامة في الجواهر، في الأعراض، في العلم الإلهي، و قد صنف حوله كثيرون، منها كتابنا هذا، مبتور من أوله [کتابخانه ملک 1/131؛ مرعشي و 32/610و30/474؛ فهرست كتابخانه مجلس شوراي ملي 4/1906/10 و 10/1906؛ كشف الظنون 2/1717؛ سبكي طبقات الشافعيه 294: 6 مفتاح السعاده 299: 1 و 179: 2 الدر الكامنه 100: 5 بغية الوعاه سيوطي (چاپ جديد 200: ... ؛ دانشگاه تهران 12/2595 و 16/263 و 16/373؛ ش 3587 و 6831 دانشگاه؛ ملك 2462ص 131 فهرست عربي؛ ذيل بروكلمن 5/849؛ چلبي؛ مجلس 1/1906؛ سپه 3/521 ش 3033؛ دانشگاه 4558؛ نشريه 5/456 و 9/303]
معجم ما ألف عن المرأة والأسرة - المجلد 1
نویسنده:
أم علي مشكور
نوع منبع :
کتاب , مدخل آثار(دانشنامه آثار) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
حق المرأة في الطلاق كيف ومتى ؟
نویسنده:
الشيخ مالك مصطفى وهبي العاملي
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
تاروت: سفری با کهن الگوها [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
سالی نیکولز
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Samuel Weiser ,
چکیده :
سالی نیکولز مدرس نمادگرایی در موسسه آموزشی یونگ در لوس آنجلس در کتاب تاروت، سفری با کهن الگوها با روشی جذاب و نو تصاویر کارت های معروف تاروت را از دیدگاه روان شناسی یونگ تفسیر می کند. او با کمک اسطوره ها و شاهکارهای هنری، معنای هر کارت را بیان می کند و اهمیت آن نماد و نیروی آن کارت را در رشد شخصی و روند فردیت به خواننده نشان می دهد.
مطالع الانوار في كشف حقائق الاسرار
نویسنده:
محمد حسن بن علي
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
چکیده :
از محمد حسن بن علي در اصول عقايد. مؤلف ظاهراً در قرن 12 مي زيسته است. (سعيد نفيسي) موضوع كتاب بطوريكه مؤلف در مقدمه نوشته است « محتوي بر احوال اصول عقائد و حقائق دينيه و منطوي بر تحقيق بواطن معارف يقينيه اعني توحيد الذات و الصفات و الافعال و ما يتعلق به » ميباشد نام مؤلف « ... تراب اقدام سالكين خادم فقرا علي بن محمد حسن » ذكر شده است (فقيري - بهروزي) از محمد حسن بن علي در اصول عقايد. مؤلف ظاهراً در قرن 12 مي زيسته است. (سعيد نفيسي) موضوع كتاب بطوريكه مؤلف در مقدمه نوشته است « محتوي بر احوال اصول عقائد و حقائق دينيه و منطوي بر تحقيق بواطن معارف يقينيه اعني توحيد الذات و الصفات و الافعال و ما يتعلق به » ميباشد نام مؤلف « ... تراب اقدام سالكين خادم فقرا علي بن محمد حسن » ذكر شده است (فقيري - بهروزي) از محمد حسن بن علي در اصول عقايد. مؤلف ظاهراً در قرن 12 مي زيسته است. (سعيد نفيسي) موضوع كتاب بطوريكه مؤلف در مقدمه نوشته است « محتوي بر احوال اصول عقائد و حقائق دينيه و منطوي بر تحقيق بواطن معارف يقينيه اعني توحيد الذات و الصفات و الافعال و ما يتعلق به » ميباشد نام مؤلف « ... تراب اقدام سالكين خادم فقرا علي بن محمد حسن » ذكر شده است (فقيري - بهروزي) آغاز كتاب: بسمله و به نستعين - سبحانك اللهم يامن ... لايحصي ثنائه ... احد غيره. اي پيداتر از هر پيدا واي هويد اتراز هر هويدا. انجام كتاب: نور وجود حق و مطبوع جمال مطلق بر اين عالم پرتوي نيفكنده باشد - حاشا عن ذلك بلكه عالم اجسام نيز بقدر حوصله خود قبول وجود نموده. [كتابخانه مجلس شورا 6/72 و 2/85؛ فهرستواره منزوي 8/896 و 9/533]
مطالع الانوار
نویسنده:
نامشخص
نوع منبع :
کتاب , آثار مخطوط(خطی) و طبع قدیم
منابع دیجیتالی :
چکیده :
کتابي مفصل دربيان آيات و روايات وارده درمباحث مهم کلامي و اعتقادي که مطلع سيزدهم آن دراخبار و رواياتي است که جزء متفقات و مشترکات عقيدتي شيعه محسوب مي شوند که ظاهراً درسيزده مطلع ويک خاتمه تنظيم شده است. مطلع سيزدهم؛ در ميان اخبار و رواياتي که دربيان طايفه شيعه معمول فيه است و متفق عليه (شامل يک مقدمه و68 نور) خاتمه؛ دربيان آثار مطالع مذکوره (شامل يک مقدمه و 16 مسأله) درخاتمه ازعقايد احسايي وسيد کاظم رشتي و حاج کريم خان (97پ) ياد کرده است ولي خود شيخي نبوده است. نسخه حاضر شامل مطلع سيزدهم و خاتمه مي باشد. آغاز كتاب: « مطلع سيزدهم دربيان آيات واخباري که درميان طائفه شيعه اثناعشريه وفقهم الله تعالي في الدارين معمول فيه است ومتفق عليه جميع اهل قبله اسلام اهل لسان عرب است ودلالت دارد بر اصول عقايد ... » انجام كتاب: « ... بجهة مکافات اعمال اختياريه آنها بطاقة موصوفه وتحصيل يقين موصوف بر متيقن مذکور بجهت غير طائفه مذکوره مطلقا ممتنع الوجود است مفعولا بالله التوفيق» [فهرستواره منزوي 9/532]
  • تعداد رکورد ها : 37295